Discussietopic: Nieuwe Updates!
-
@tc-game_nl Dat kan inderdaad ook. Het blijft een kans. Maar over de long haul zou je het zeker moeten gaan merken!
-
Ik snap zelf niet helemaal waarom mensen klagen dat je 1 bc moet neerleggen om een speler van de TL te halen. Je krijgt elke dag 4 gratis bc. Daarmee zou je dus elke dag 4 spelers van de TL kunnen halen. Die kan je dan toch gewoon tegen elkaar wegstrepen?
-
@fc-eddie_nl said in Discussietopic: Nieuwe Updates!:
Ik snap zelf niet helemaal waarom mensen klagen dat je 1 bc moet neerleggen om een speler van de TL te halen. Je krijgt elke dag 4 gratis bc. Daarmee zou je dus elke dag 4 spelers van de TL kunnen halen. Die kan je dan toch gewoon tegen elkaar wegstrepen?
Klopt, dat is naar mijn idee ook niet het probleem.
Maar om een beetje mee te kunnen met de top moet je ook spelers scouten en oefenwedstrijden spelen wat ook bc kost.Ik krijg het idee dat er gedaan wordt alsof het bij osm 3.0 ongeveer hetzelfde kost als bij osm 2.0, maar als je een beetje mee wilt komen met de top moet je er bij osm 3.0 veel meer geld in pompen.
Als normale nederlander wil je er dan wel wat voor terug als je er meer geld in moet pompen, maar dat gebeurt helaas niet!
-
Ik heb dit al een keer gehad dus het is zeker mogelijk.
Scouten kost echter 15 BC. Met een (P)SK kon je elke dag 1x "gratis" scouten. Dit is ook nodig om een goed team op te bouwen. Verder kon je je transferbudget vergroten door spelers goedkoop op de TL te kopen en duurder te verkopen. Dit nu doen op elk account is ook een dure grap. Al met al kost het dus heel wat BC.
-
@harry-poon Jij bent de enige van GB die zo nu en dan je gezicht laat zien, al jaren overigens. Daarvoor niets dan respect, maar je zou je moeten kunnen herkennen in deze constatering. Er is bijvoorbeeld nooit iets gecommuniceerd over het nieuwe forum en ook over de aanpak van het crewgebeuren is het stil. GB is niet een bedrijf dat veel rekening houdt met de fanatiekere spelers, maar rekent gewoon op de massa. M.a.w. morgen komen er wel weer wat nieuwe middelbare scholieren bij die OSM ontdekken en geld in het laadje brengen. Dus vandaar mijn opmerking, de harde kern wordt eigenlijk nergens in meegenomen.
-
@meneer-speksnijder_nl Ik snap wat je bedoelt te zeggen, maar ik denk dat je het aardig mild berekend hebt. In de CC en KL1 wordt door menig manager meer uitgegeven dan 650 BC per competitie. En doordat alle features uitgezet worden, ontvang je maximaal 25 BC aan het einde van het seizoen. Er wordt echt wel heel veel gespendeerd in de grote competities. De ene crew doet daar overigens meer aan dan de ander.
Maar goed, scouten is ook een leuk onderdeel, maar dan weer veel te duur. 15 BC's per scout is niet te doen.
-
@santheman11_nl Ik heb het ook maar geschat op het afgelopen seizoen dat ik zelf heb gespeeld. Heb totaal geen ervaring met de top competities op 3.0 dus dan kan ik daar ook moeilijk een berekening van maken haha.
-
@santheman11_nl Ik snap je punt. Maar juist het nieuwe forum is uitgebreid met alle stafleden gecommuniceerd, ze hebben zelfs geholpen om het mee in te richten. Misschien heb ik daarin te weinig ook de hardcore (forum) spelers geraadpleegd, point taken. Maar die 'stem' zit natuurlijk ook voor een deel vertegenwoordigd in de stafleden. Helaas is het ook niet het geval dat we aan alle wensen kunnen voldoen.
-
@de-boterbloemen_nl said in Discussietopic: Nieuwe Updates!:
Ik krijg het idee dat er gedaan wordt alsof het bij osm 3.0 ongeveer hetzelfde kost als bij osm 2.0, maar als je een beetje mee wilt komen met de top moet je er bij osm 3.0 veel meer geld in pompen.
Ik denk dat je wel een punt hebt over het in de top blijven. Maar dat komt ook omdat het met de Boss Coins wat makkelijker is voor meer spelers om in de top mee te draaien. Maar dat neemt niet weg dat er onder de top nog tonnen spelers zitten die dat niet doen.
-
@harry-poon Helder, dat was voor mij niet bekend, dat stafleden hierin mee hebben gedacht. En dan is het terecht dat je niet iedereen erin betrekt. Kun je nog even de namen geven van de stafleden? Dan kan ik ze nog even bedanken voor dit forum...
Maar mijn punt beperkt zich niet alleen tot het forum. Het forum en het crewgebeuren zijn slechts twee voorbeelden waaruit i.m.o. de passieve en veel te commerciële houding van GB blijkt. Maar goed, ik snap dat jij er ook niet veel aan kan doen en de strategie van GB uit draagt, daarnaast zijn er ook al velen voor mij die dit aangegeven hebben en e.e.a. zal niet veranderen. Dus deze posts voelen ook erg zinloos, maar ja niets zeggen is ook weer zo kansloos en gaat ook de wereld niet veranderen...
-
@santheman11_nl Zij hebben geholpen om het in te richten, ze hebben niet het forum gekozen ;).
Wat moet er volgens jou veranderen? Lijkt me juist iets om wel te bespreken!
-
@harry-poon said in Discussietopic: Nieuwe Updates!:
@de-boterbloemen_nl said in Discussietopic: Nieuwe Updates!:
Ik krijg het idee dat er gedaan wordt alsof het bij osm 3.0 ongeveer hetzelfde kost als bij osm 2.0, maar als je een beetje mee wilt komen met de top moet je er bij osm 3.0 veel meer geld in pompen.
Ik denk dat je wel een punt hebt over het in de top blijven. Maar dat komt ook omdat het met de Boss Coins wat makkelijker is voor meer spelers om in de top mee te draaien. Maar dat neemt niet weg dat er onder de top nog tonnen spelers zitten die dat niet doen.
Dus het komt er op neer dat de top er de dupe van is, en daar wordt ik dus niet echt blij van....
Daarnaast snap ik dan helemaal niet dat ze niet als de sodemieter aan de gang gaan voor die top waar ze zoveel op verdienen, door die crewupdate en het forum te verbeteren.
De groep waar je het beste aan verdient, moet je het meeste in investeren lijkt mij?! -
@santheman11_nl said in Discussietopic: Nieuwe Updates!:
@harry-poon De vraag is niet aan mij gesteld, maar voel me toch even geroepen.
Het probleem met EV en BC is dat het zorgt voor een Pay-to-win constructie. Je zag al tijdens de EV-periode dat de mensen die veel bereid waren te investeren, ook hoog op de ranglijst kwamen. Zij waren nooit zo hoog gekomen als ze niet zoveel geld in EV gepompt hadden. Dit is met de introductie van BC nog veel erger geworden. Je ziet dus dat velen de ranglijst niet meer zo serieus nemen.
Ik begrijp dat OSM mee moet in de commercie, maar er wordt niet gedacht aan de echte OSM-spelers. Zorg voor meer incentives om het spel leuk te maken voor de mensen die er echt goed in zijn. Nu word je als je niet bereid bent er geld in te pompen alleen maar tegengewerkt. Bijvoorbeeld: je zet alles uit bij het aanmaken van de competitie, waardoor de beste manager wint en niet de manager die het meeste BC erin pompt. Dat is erg raar, want het maakt de prestatie alleen maar beter in verhouding tot blind geld er in pompen en de competitie winnen.
Daarnaast is het erg vreemd dat er alleen dingen van de grond komen doordat er een paar mensen initiatieven tonen, maar vanuit GB wordt er niets gefaciliteerd of gecommuniceerd.
Het is gewoon erg jammer dat het deze kant uit gaat met OSM. Ik hoop dat het de zakken van Derwort in ieder geval spekt, anders zijn jullie voor niets een leuke community kwijtgeraakt.
Nou, ik vind dat je ook aardig tegengewerkt wordt dmv dat je competitie op slot gaat wanneer je die instelling vd competitie wijzigt. Slaat HELEMAAL nergens op! Want ik zou best een competitie willen aanmaken, alleen nu moet ik handmatig een hondertal managers gaan uitnodigen om 'm überhaupt een beetje gevuld te krijgen.
Dat zou ook eens aangepast moeten worden als je het mij vraagt.
-
@harry-poon Heb je even...?:-)
-
Vriendenlijst aanpassen, vinkjes in de lijst zetten om mensen te verwijderen. Nu moet je steeds naar iemands profiel gaan om iemand te ontvrienden. Mijn lijst is dus ook een zooitje met managers die al maanden niet meer ingelogd hebben.
-
Vervolg op hierboven: makkelijk managers uitnodigen, zie eigenlijk wat @Sjinne_4_ever_NL noemt.
-
Nieuwe competities duidelijk inzichtelijk maken. Nu wil ik op een slot deelnemen aan een nieuwe competitie en moet ik alle landen af op zoek naar een competitie die net gestart is en nog in VB4 zit. Waarom sorteren op net gestarte competitie ipv dit doolhof?
-
Scouten is te duur en daardoor gaat de lol er wat vanaf. Ik scout per competitie nog iets van 4 spelers, daarna stop ik ermee. M.u.v. KL1 en CC helaas.
-
Waarom kun je geen competitie spelen zonder scouts? Ik begrijp dat dat financieel niet zo aantrekkelijk is voor GB, maar het zou leuk zijn om deze feature ook uit te kunnen schakelen. Dan wordt het eerlijker voor iedereen.
-
Ik begrijp dat er net een investering gedaan is aan het forum, maar waarom is dit forum niet via de app beschikbaar? De game heeft zich ontwikkeld tot een spel waarbij je niet meer online hoeft te zijn, maar gewoon via de smartphone kunt spelen.
-
Kan er vanuit GB iets gedaan worden aan de crews? Dit bloedt een beetje dood zo. Organiseer toernooien vanuit GB en zorg dat er ook iets te winnen is.
-
Als je een competitie aanmaakt en diverse dingen uitschakelt, waarom krijg je dan minder punten voor de ranking? Slaat nergens op, de enige reden is dat GB minder geld vangt en daarom dit minder waardeert. Dit zou moeten veranderen.
-
Ik ben zelf geen voorstander van TK's en maar waarom zijn ze op een gegeven moment zo enorm duur? Als je een battle speelt met TK's (vraag me niet waarom, maar dit zijn nu eenmaal de regels), dan is het bijna niet te betalen.
Even niet zoveel tijd meer, maar kan minstens tien punten noemen. Ben benieuwd of je hier al iets mee kan en of je er op kunt reageren. Thanks!
-
-
@Harry-Poon : ik ga nog even verder:
-
Zoals eerder op het forum CC en KL aangekaart, zorg dat het systeem 4231-451 niet zo overpowered is. Slaat werkelijk nergens op. En in het vervolg daarop: je ziet in elke competitie waarin er veel 451/4231 gespeeld wordt vreselijk weinig doelpunten. Verre van reëel als je het vergelijkt met standen van welke competitie dan ook.
-
Steals is besproken, we houden het in de gaten.
-
Waarom doet een rode kaart de wedstrijd gelijk verliezen. Ik heb eigenlijk nog nooit een potje meegemaakt waarin een ploeg met rood toch gewoon met 1-0 won. Rood is alles bepalend.
-
Buitenkansen slaat nu nergens op. Ergens is op dit forum is volgens mij al aangegeven dat je soms spelers krijgt aangeboden die geen verbetering zijn. Daarnaast zijn de buitenkansen voor 90% aanvallers en voor 9% keepers. Tot slot verdwijnen de buitenkansen tegelijkertijd met de workers, je kunt dus niet even kijken wat je verkocht hebt. Erg onhandig.
-
De invloed van fitheid en moraal is niet logisch. Ik heb het gevoel dat de wedstrijdstatistieken niet worden aangetast door beide, maar alleen het scoringspercentage. Dus het lijkt totaal geen invloed te hebben op het aantal schoten op doel, alleen de effectiviteit.
-
Als ik een nieuw seizoen start dan moet ik een tijdje wachten totdat de app opnieuw opstart. Anders is mijn oude competitie nog zichtbaar. Ook een mogelijkheid is de app van mijn tf afgooien en opnieuw installeren. Dan start de app opnieuw op en zie ik mijn nieuwe seizoen.
Mocht je vragen hebben over bepaalde punten, PM me gerust.
-
-
@de-boterbloemen_nl Ja je kunt het 'de dupe van' noemen, of meer concurrentie. Het is zo dat de top wat breder wordt omdat meer mensen snappen hoe ze OSM goed kunnen spelen (en dat ook kunnen doen door tactisch Boss Coins te spenderen (gekocht of niet)).
-
@sjinne_4_ever_nl Snap ik. En dat was voor ons ook lastig. Maar ik kan in ieder geval uitleggen waar dat vandaan komt. Dat is zodat nieuwe OSM-spelers niet in competities terecht komen die allerlei andere instellingen hebben. We willen namelijk OSM zo begrijpelijk mogelijk maken voor nieuwe spelers en ze het 'standaardconcept' aanleren.
-
@santheman11_nl Dank allereerst.
-
Dat is erg lastig. Vooral omdat als er aan de engine getweakt wordt, er ook veel klachten onstaan. Daarnaast is niet iedereen het eens met het overpowered zijn van de 4-5-1.
-
Op zich blijkt dat wel uit de statistieken, dat je dan een wedstrijd snel verliest (ik kan me alleen de wedstrijd van mijn eigen cluppie zo 1,2,3 herinneren die ze alsnog wonnen (NAC-PSV). Maar eens dat het in iedergeval te vaak nog in het begin van een wedstrijd gebeurt.
-
Klopt. Zijn we ons van bewust dankzij jullie maar kunnen we op dit moment nog niet maken zoals we dat graag zouden willen (technisch).
-
Die invloed is best logisch maar niet helemaal inzichtelijk ;).
-
Dit punt ken ik niet. Kan je me daar wat meer info over pm'en?
-
-
-
Ik snap je punt. Maar dit is eerder een onhandigheid dan echt een probleem.
-
Wat zou je graag zien? Nu hebben we bij elke club het aantal voorbereidingsdagen of speeldagen staan.
-
Zeker omdat de Transferlijst tegenwoordig veel betere spelers bevat is de Scout ook een exclusief iets geworden. Vergeleken met 2.0 is dat dan inderdaad duur, maar dat is wel een bewuste keuze.
-
Goed punt wb het forum, we zouden ook heel graag zien dat dit ook via de app beschikbaar is. Helaas komt daar nogal wat bij kijken (technisch).
-
Zeker! We zijn druk bezig met het vernieuwen van Crews en het ook op de apps beschikbaar te maken. Later meer daarover!
-
Je krijgt niet minder punten voor de Ranglijst, je krijgt enkel minder Boss Coins als beloning (puur omdat je er ook minder kan besteden).
-
Trainingskampen zijn enorm sterk en daarom willen we niet dat iedereen ze te pas en te onpas kan gebruiken. Wat meer Boss Coins helpt daar erg bij.
-
-
@santheman11_nl said in Discussietopic: Nieuwe Updates!:
@Harry-Poon : ik ga nog even verder:
-
Zoals eerder op het forum CC en KL aangekaart, zorg dat het systeem 4231-451 niet zo overpowered is. Slaat werkelijk nergens op. En in het vervolg daarop: je ziet in elke competitie waarin er veel 451/4231 gespeeld wordt vreselijk weinig doelpunten. Verre van reëel als je het vergelijkt met standen van welke competitie dan ook.
-
Steals is besproken, we houden het in de gaten.
-
Waarom doet een rode kaart de wedstrijd gelijk verliezen. Ik heb eigenlijk nog nooit een potje meegemaakt waarin een ploeg met rood toch gewoon met 1-0 won. Rood is alles bepalend.
-
Buitenkansen slaat nu nergens op. Ergens is op dit forum is volgens mij al aangegeven dat je soms spelers krijgt aangeboden die geen verbetering zijn. Daarnaast zijn de buitenkansen voor 90% aanvallers en voor 9% keepers. Tot slot verdwijnen de buitenkansen tegelijkertijd met de workers, je kunt dus niet even kijken wat je verkocht hebt. Erg onhandig.
-
De invloed van fitheid en moraal is niet logisch. Ik heb het gevoel dat de wedstrijdstatistieken niet worden aangetast door beide, maar alleen het scoringspercentage. Dus het lijkt totaal geen invloed te hebben op het aantal schoten op doel, alleen de effectiviteit.
-
Als ik een nieuw seizoen start dan moet ik een tijdje wachten totdat de app opnieuw opstart. Anders is mijn oude competitie nog zichtbaar. Ook een mogelijkheid is de app van mijn tf afgooien en opnieuw installeren. Dan start de app opnieuw op en zie ik mijn nieuwe seizoen.
Mocht je vragen hebben over bepaalde punten, PM me gerust.
Over je laatste punt heb ik ook last van. Alleen je hoeft niet je app te verwijderen. Je kan je app helemaal afsluiten en dan is je slot leeg.
-