Idee: toevoegen meerdere tactieken in 'slots'.
-
Geen idee of het al eerder is geopperd, maar toch:
Het komt vaak voor dat je tegen een wat sterkere speler graag met een andere tactiek wilt spelen. Tenminste, zo sta ik erin. Echter merk ik voor mijzelf dat het een drempel is om alles iedere keer weer opnieuw aan te passen, kost veel tijd.
Is het daarom niet mogelijk om ook op bijvoorbeeld 2 of 3 'slots' andere tactieken neer te zetten, zodat je sneller kunt switchen? Mijn inziens een realistische toevoeging. Football Manager bijvoorbeeld heeft ook zoiets.
-
Dit zou op zich een mooi idee zijn. 2 of 3 standaard tactieken waarin je snel kan wisselen.
is wellicht ook makkelijk voor de iets drukkere mensen onder ons. -
Ik sluit me aan bij dit idee.
Gezien de vele verschillende managers met zijn/haar eigen tactiek moet je best vaak je tactiek op je tegenstander aanpassen. Het zou dan top zijn als je dan switchen tussen een 3 tal tactieken zodat dit ook wat soepeler verloopt.Ik hoop echt dat hier iets in te ontwikkelen valt
-
Zeker handig!
-
Top idee!
-
Als ik me niet vergis, is dit vroeger wel eens voorgesteld en afgekeurd. Juist om de argumenten dat OSM niet te veel op Football Manager moet gaan lijken, maar het spel ook niet te gemakzuchtig moet worden om te spelen. Daarnaast zijn er andere mogelijkheden om tactieken in ieder geval op te slaan, denk aan Word of notities.
Mij persoonlijk zou het niet uitmaken of dit er komt of niet. Want waar wil je de grens leggen voor hoeveel tactieken er ruimte is om presets te maken? Je geeft zelf 3 aan (zoals in FM) maar ik heb bijvoorbeeld tientallen varianten, op basis van de variabelen per wedstrijd.
-
Klopt, het is idd vaker voorgesteld. Niet alleen om de redenen die @meneer-speksnijder_NL noemt, maar volgens mij ook vanwege serverruimte, als het mij nog goed bijstaat. Met zoveel spelers en dan per speler meerdere tactieken opslaan, zal idd vast wel wat ruimte innemen.
Zelf heb ik er ook veel meer dan 3. Ik gebruik momenteel een notitie-app daarvoor: ColorNote (Android). Met kleurtjes onderscheid ik de diverse formaties en per notitie kan ik zoveel details vermelden, als ik wil.
Ook presentatie technisch, kan je de notities over verschillende manieren weergeven.
-
Verder geen reacties meer. Dus ik sluit het topic