Fantasy Summer 2024 Info, Tussenstanden en Loting.
-
Inmiddels zijn we alweer bij de kwartfinales!
-
Dit waren de groepen.
-
@Jofferde_NL Gefeliciteerd met de winst van de Fantasy Summer 2024.
De prijs zal jouw kant op komen!!!
-
Gefeliciteerd @Jofferde_NL met deze geweldige prestatie. Echt heel goed gespeeld en een zeer verdiende winnaar! Staat op dit moment weinig maat op jou dus neem het mee de andere competities in die weer gaan beginnen. Zoals Niek als zei, de prijs komt jouw kant op en is mogelijk gemaakt door @wooper_NL, ook jij veel dank voor deze geweldige prijs.
-
We staan hier met de winnaar van de fantasy summer 2024.
Hallo Jeffry (Jofferde), Laten we bij het begin, beginnen. Hoe heb je de groepsfase overleefd en was je in eerste instantie tevreden met je poule en team?
Ik kon gelukkig snel mijn team maken en ben toen direct voor Brazilianen gegaan. Vini Jr en Rodrygo waren de eerste 2 die ik in mijn team heb geklikt, nadat ik in de eerste ronde ook met Brazilianen heb gespeeld. Toen heb ik mijn basis team van de eerste wedstrijd terug gezocht en deze spelers kon ik nu ook direct in mijn team klikken. Ik was dus zeker tevreden over mijn team.
Toen ik de poule zag dacht ik dat het lastig ging worden maar dat er genoeg mogelijkheden waren om door te komen. Ik wist dat het tussen Niek, Medard en mij zou gaan. Gelukkig waren Niek en ik al door na 4 gespeelde wedstrijden en kon ik in wedstrijd 5 en 6 mijn wisselspelers inzetten zodat ik met een fit team aan de KO rondes kon beginnen.
Vervolgens kom je in de kwartfinale tegen Risingstar. Wat waren je gedachtes over die wedstrijden en hoe heb je het aangepakt om met grote cijfers te winnen?
Toen Justin uit de koker kwam voor de eerste KO ronde was ik op voorhand niet tevreden. Ik was bang dat ik weer 2 potjes tegen de beroemde 451 van LFS moest gaan spelen, maar gelukkig voor mij was dat niet het geval. In tegenstelling tot mij moest Justin de laatste poule wedstrijd nog volle bak om door te gaan naar de KO ronde hierdoor moest hij ofwel met gele spelers starten in zijn thuiswedstrijd ofwel had hij geen positiebonus. Hij koos voor het laatste en ik kon mijn 11 beste spelers die allemaal fit waren opstellen. Dit was de doorslag in de eerste wedstrijd.
Hierna speelde ik thuis en heb ik teruggekeken welke formaties Justin speelde in de poule. Het viel mij direct op dat hij alleen maar 433 had gespeeld en uit tegen de 523 van Amsterdam Footballub had hij geen kans. Dit was voor mij de doorslag om thuis 523 te spelen, dit werd een ruime overwinning.
In de halve finale kwam je tegen Niekpro2005_60 had je niet liever een andere tegenstander gewild op voorhand, en hoe heb je hem uiteindelijk toch weten te verslaan?
Wederom in de volgende KO fase was ik niet tevreden met mijn tegenstander, ditmaal Niek. Hoewel ik 2 keer in de groep van Niek had gewonnen (waarvan 1 keer met geluk) wist ik dat dit een moeilijke opgave ging worden, zeker ook omdat Niek het team met de hoogste selectiewaarde wist te bouwen. Uit werd het (wederom met wat geluk) 0-0. Toen wist ik dat ik het thuis moest afmaken, maar dat was allerminst zeker. Niek speelde zijn laatste wedstrijden met 523. Normaliter zou ik thuis dan 433 spelen maar ik zag dat Niek uit met 0-3 won met zijn 523 van de 433 van Ton. Toen heb ik ervoor gekozen om thuis 541 te spelen, wetende dat het een 1-0 of 0-0 wedstrijd zou gaan worden, gelukkig werd het 1-0. Al met al heb ik tegen Niek mijn lastigste wedstrijden gespeeld.
En dan komen we aan bij de grote finale, die je weet te winnen in een doelpuntrijke wedstrijd, wat was jou tactiek omdat je natuurlijk op neutraal terrein speelt?
De finale tegen de feestkameel. Ik denk voor velen en ook voor mij een onbekende naam, die toch maar mooi in de finale stond. De data-analist heeft zijn werk goed gegaan. Op 2 minuten voor tijd stond de kameel nog op 541, maar aangezien hij geen CAM had wist ik dat hij ging switchen. Toen stond hij ineens op 523, maar aan zijn wissels zag ik dat hij weer ging switchen. Ik gokte er op dat hij 433 ging spelen gezien zijn laatst gespeelde wedstrijden (en zo geschiedde) en hierdoor zette ik 523. Deze tactiek had mij eerder winst opgeleverd tegen Sido in de finale van de vorige ronde terwijl hij 433 speelde. Wederom 3-2 winst voor mij zoals eerder tegen Sido. Zelfs met dezelfde statistieken.
Ben je volgens jou de terechte winnaar van het event?
Ik durf hier volmondig JA op te zeggen. Als je in 2 rondes in totaal 22 wedstrijden speelt en geen enkele wedstrijd verliest, dan ben je de terechte winnaar.
Wat vond je van de de opzet en organisatie van het nieuwe event?
Geweldig. Heerlijk snel en je speelt niet weer een hele competitie tegen dezelfde namen. Enige nadeel is dat je een rode kaart niet snel meer goed zou kunnen maken. Maar in mijn wedstrijden zijn gelukkig geen rode kaarten gevallen.
Bedankt aan de organisatie en op naar volgend jaar, wat mij betreft in hetzelfde format.
Dankjewel Jeffry, de prijs komt jouw kant op!