Tijden aanmaken crewcup
-
Is het een mogelijkheid om te stemmen of gewoon de regels te veranderen ivm de tijden voor het aanmaken voor de crewcup?
Nu hebben we een raamtijd dat tussen 21.30 - 22.30uur de crewcup aangemaakt moet worden.
In de lagere divisies zullen de managers hier niet veel om geven maar in de hogere divisies is een uur wel heel erg lang.
Velen hebben een drukke baan of willen ook lekker sporten of met vrouwlief op de bank een filmpje kijken. Om dan een uur lang met een mobiel in de hand of van achter de laptop te moeten wachten is gewoon heel frustrerend. Ik merk dat als ik de competitie aanmaak, dat meerdere managers hier last van hebben. Ik heb nu al 7 berichtjes van managers ontvangen met de vraag hoe laat ik de competitie aan maak.
Is er een mogelijkheid om de competitie aan te maken tussen 21.00 -21.15uur? Dit moet toch mogelijk zijn? Als diegene dat zelf niet kan dan zijn er altijd nog 3 teamgenoten die dat wellicht wel kunnen. Lukt het bij hun ook niet dan zal een andere crew de competitie aan moeten maken.Nu krijg je toch vaak het kat en muis spelletje dat crews vragen om de tijden en diegene die hem aan moet maken die wilt de anderen niet wijzer maken en geen voordeel geven.
Ik ben erg benieuwd hoe anderen hier over denken.
-
We kunnen met aparte tijden werken . Champions league tot en met eredivisie kunnen bijvoorbeeld starten tussen 21.15 en 21.30.
De andere divisies kunnen dan starten tussen 21.15 en 21.45 ofzo?
-
Het belangrijkste is denk ik dat je het risico niet loopt dat het aanmaken van een nieuwe competitie binnen de simulatietijd kan vallen. Misschien dat het een optie is de moderator de aanmaaktijd verplicht te laten communiceren hier op het forum.
-
Dit zou best kunnen maar dan zit je weer met managers die werken of daar moet dan afspraken over gemaakt worden met wooper als het iets later is maar opzicht is dit wel een idee @Pica88_NL
-
@pica88_nl
Dat jij met een laptop/telefoon gaat zitten wachten op het aanmaken zegt vooral iets over hoe serieus je dit spel neemt, man man man.... -
@timeenennaam_nl said in Tijden aanmaken crewcup:
@pica88_nl
Dat jij met een laptop/telefoon gaat zitten wachten op het aanmaken zegt vooral iets over hoe serieus je dit spel neemt, man man man....Daarom speel jij ook geen CL Crewcup haha.
Maar na 15 jaar osm mag jij je toch ook een die hard noemen toch? -
@joost-sœter_nl said in Tijden aanmaken crewcup:
Het belangrijkste is denk ik dat je het risico niet loopt dat het aanmaken van een nieuwe competitie binnen de simulatietijd kan vallen. Misschien dat het een optie is de moderator de aanmaaktijd verplicht te laten communiceren hier op het forum.
Ik vind dit de meest logische oplossing, sommige mensen werken savonds tussen 9 en 11 dus hebben die speling van 2u echt wel nodig
-
@timeenennaam_nl op het hoogste niveau moet je dit spel ook serieus nemen, niets mis met fanatiek zijn toch..
-
@pica88_nl Kan me nog goed herinneren vorige EL editie dat ik het erg waardeerde dat je vooraf en achteraf nog even een bedankje stuurde voor het aanmaken van de competitie. Maar om nou gelijk denigrerend te doen naar iemand die toevallig niet op hoger niveau CC speelt vind ik wel bijzonder.
Zeker in de wetenschap dat je vervolgens op het 'hoogste niveau' ervoor kiest om eerst alleen je eigen crewgenoten uit te nodigen.
Laten we maar zeggen dat dit dure punten zijn voor iemand die een uur klaar zit achter een laptop.
Een betere community begint dus echt bij jezelf zullen we maar zeggen.Even ontopic dan maar:
Ik ben het absoluut eens om de tijden wel iets in te korten maar vind een half uur speling prima. Er kan altijd iets tussenkomen waardoor het uitloopt. Daarnaast is niet iedereen even ervaren om een competitie snel en zorgvuldig aan te maken.
Uiteindelijk vind ik het punt van Joost ook het belangrijkste inderdaad. -
Eens met bovenstaande opmerkingen. Ik vind ook dat een moderator wel wat speelruimte moet hebben om een tijd te kiezen die hem zelf goed past, en dat er wat speling is voor eventuele problemen bij het aanmaken van een competitie.
Verder moet ik zeggen dat het genoemde 'kat en muis spelletje' niet zo herken. Mijn ervaring is juist (dan heb ik het vooral over CL/EL) dat als je bij de mod informeert naar de aanmaaktijd, dat je altijd wel een goede indicatie daarvan krijgt (maar misschien heb ik gewoon altijd geluk gehad met sportieve mods)
-
Ik denk dat het inderdaad niet te doen is om altijd een vaste tijdslot af te spreken. Wel ben ik van mening dat van te voren duidelijk moet zijn hoe laat een competitie ongeveer aangemaakt gaat worden. De afspraak kan dan zijn dat de mod dit zelf meldt voor 18:00 uur bij de 3 andere captains.
-
Precies dit. Bovendien zijn er niet voor niks mods en captains. Dan is het een kleine moeite om een indicatie van de mod te vragen en diegene ook wat ruimte te geven. Kwestie van samen het spelletje op een sportieve manier te spelen, heel moeilijk is het volgens mij allemaal niet
-
@pica88_nl
Nja, als je het aantal CL Crew Cups dat ik heb gespeeld (zonder 1 seconde na het aanmaken mijn scout al op pad te kunnen sturen overigens) wilt evenaren moet je ff gas gaan geven maat.Maar als de fanatieke bosscoinsmijters (meer dan dat is het immers niet) in de CL en EL elkaar niet vertrouwen en de boel dicht willen timmeren tot de minuut, be my guest. Zolang in de niveaus eronder de moderator maar genoeg marge blijft houden. En met genoeg bedoel ik minimaal 1 uur.
Stel je voor, zit je met visite en moet je aankomen met: 'oh ja mensen, ik moet ff weg omdat ik in het komende kwartier per se een OSM competitie moet aanmaken...'
-
Persoonlijk denk ik dat het handig is dat de moderator een tijdstip opgeeft in het CC topic.
Mijn ervaring is, dat vaak al door de moderator wordt aangegeven hoe laat men de competitie kan verwachten.
Uiteraard wel tussen genoemde tijdstippen, anders kan er zelfs s'nachts een competitie aangemaakt wordenWanneer je het tijdstip weet, heb je iig een richttijd dat je even op je telefoon kan kijken ipv dat je een uur zit te wachten.
Met het geven van verplichte tijdblokken, kan je een moderator best in het nauw drijven qua timing. Soms komt het gewoon even niet uit. Je zit al met de handicap dat niet iedereen moderator kan zijn, vanwege het aantal bc's die men wel of niet heeft.
Aangezien de moderator toch al bc's uitgeeft, geef hem dan ook op z'n minst de keuze voor een tijdstip voor het aanmaken van de competitie. -
Ik denk dat we hier toch duidelijk kunnen over zijn.
-
Elke moderator kan gewoon een bericht sturen naar de 3 andere captains in de divisie wanneer hij/zij de league zal openen
-
De league kan aangemaakt worden tussen 21.30 en 22.30, dit zal zo blijven in de volgende edities.
Hierbij wil ik wel graag vermelden dat de moderator van de competitie, automatisch een berichtje stuurt naar iedere captain rond welk uur hij/zij de competitie kan openen. Het is dan ook de taak van de captain om dit te delen in zijn CC groep zodat de moderator van een competitie geen 10tallen berichten hoeft te ontvangen met de vraag "hoe laat open je nu?"
-