Discussie: Divisies
-
@mighty-stev_nl je hebt echt overschot van gelijk. Dat was de charme van het spelletje: laag doel kiezen, ploeg bouwen en dan massaal veel managerpunten pakken. Nu heb je gewoon geen doel meer om te spelen, ongelofelijk wie zoiets verzint
-
@fc-eddie_nl Als jullie goede feedback op het medaillesysteem willen zouden jullie eerst de volgende vragen moeten beantwoorden en communiceren naar de managers:
- Wat is (of wordt) in essentie het spelelement van OSM? Hoe beleven deelnemers aan een spel het spelelement van OSM? En komen deze 2 overeen?
- Wat willen jullie meten met het medaillesysteem? Wat is je KPI en is deze SMART?
- Hoe verhouden deze 2 vragen zich tov elkaar? Laat zien dat de KPI het spelelement van OSM meet
Nu zien managers een puntensysteem dat voor hen ondoorgrondelijk is en dat is wat anders dan "nog niet helemaal perfect", omdat de toegekende punten niet overeenkomen met de behaalde resultaten in een competitie, en is dat niet in essentie het spelelement van OSM/een spel? Managers eindigen ver boven hun doelstelling en toch verliezen ze veel punten, terwijl andere managers slecht(er) presteren en toch punten bijgeschreven krijgen. Het lijkt erop dat de KPI die jullie meten niet overeenkomt met essentie van het spel en/of de beleving van een grote groep managers en dat zou betekenen dat het spelen van een spel niet meer zinvol is voor deze managers.
Managerpunten maten in grote lijnen de essentie/beleving van managers van het spel namelijk hoe beter je prestatie in een competitie hoe meer punten. Als extra was daaraan toegevoegd hoe slechter je basis team hoe meer punten er te verdienen waren.
-
@lode__nl
Precies dat! Totaal niet over nagedacht...
Leuk voor nieuwe managers, maar die spelen maar even tot er weer een andere game voorbij komt..
En diegene die jarenlang spelen en iets hebben opgebouwd worden in de steek gelaten.Een reactie blijft ook uit...misschien net zo erg...
-
Ik heb je vragen doorgegeven aan Gamebasics.
-
Note vooraf: wat ik ga schrijven is al veel geschreven, maar ik wil ook gewoon even mijn gal spugen.
Ik speel nu een aantal jaar OSM; van 2006 tot 2010 en na een pauze in 2018 weer begonnen. 3 jaar lang mijn stinkende best gedaan om in de top 100 te komen, want dat was wel het hogere doel. Het leuke was dat je met lage doelstellingen en een goede tactiek veel wedstrijden kon winnen en daarmee ook veel MP's kon verdienen. Na 3 jaar dus eindelijk de top 100 gehaald, kennelijk net op tijd want nu zijn alle zuur verdiende MP's weg en dus ook die top 100 notering (sta nu 10.043 met de divisiepunten). Het enige wat rest is een gehaalde achievement en 7500 bosscoins. Ik speel maar met 1 slot want dat vind ik qua tijd wel genoeg wat ik aan OSM wil besteden. Nu moet je inderdaad met 4 slots spelen om ergens bovenin te willen mee draaien. Aangezien het ook een heel raar systeem is van punten toekennen en aftrekken (hoe precies de normering is heb ik nog niet kunnen ontdekken) maakt het kennelijk niet meer uit of je nu met hoge of lage doelstellingen speelt. De charme gaat eraf en er is geen hoger doel meer als je maar 1 slot wil spelen. Er is dus ook geen doel meer om OSM te spelen. Sorry voor deze zure reactie, maar de lol gaat er wel af zo.
-
@fc-eddie_nl Mooi. Dan zijn morgen de managerspunten dus weer terug. Heerlijk vooruitzicht!! #cynisch Nog een paar weken en dan is het na 17 jaar einde OSM!
-
@bert-rutten_nl Exact! Ik zit al twee jaar dicht bij de top 100 en mijn enige doel was die achievement daarvoor. Maar dat doel is nu verdwenen. Altijd nam ik een lage doelstelling en werd dan vaak kampioen incl. beker. Maar dan verlies je inderdaad in het begin soms wat wedstrijden. Alleen nu resulteert dat meteen in 1.500 verliesmedailles per wedstrijd en die win je nooit meer terug met 9 winstmedailles tegen een computer en 70 tegen een manager. Je moet nu wel met 4 slots werken. En ze hopen daarmee dat je geld gaat uitgeven aan coins. Dat is het enige doel van deze idiote verandering. Hopelijk stoppen veel managers ermee.
-
serieus wat voor bullshit zijn die medailles ?
Ik speel met Chelsea doel 3 sta 1e en heb 1274 met
Manch City doel 1 staat 2 en 4318 med !!!!
Krankzinnig systeem !!
speel al 15jaar en werk nog gewoon mijn competities af en fini
wie heeft dit verzonnen ????? -
@roswell14_nl said in Discussie: Divisies:
serieus wat voor bullshit zijn die medailles ?
Ik speel met Chelsea doel 3 sta 1e en heb 1274 met
Manch City doel 1 staat 2 en 4318 med !!!!
Krankzinnig systeem !!
speel al 15jaar en werk nog gewoon mijn competities af en fini
wie heeft dit verzonnen ????? -
@roswell14_nl Ik won vanavond met 0-11 van een (inactieve) manager. 9 medailles won ik!!
Ik heb met Leeds doel 16, sta 1e met 10 punten voorsprong, 23W, 3G, 0V. 1.656 medailles.
Southampton, doel 13, staat 7e, heeft 22 punten minder. 15W, 5G, 6V. 3.171 medailles. Hoe???? -
Wat een draak van een ingreep. Ik speel nu maar wat zonder beleving. Titel winnen en/of beker maakt allemaal niet meer uit. Wat brengt het op? Wanneer je te hoog staat in divisie scoor je amper, je kan je niet meer afmeten aan & met de drive van concurrentie die ook op high level spelen. Wat een fail dat jullie de MP's hebben gedeleet. Niks betaal ik nog.
Een game mag van mij wat verdienen maar dit is gewoonweg wat passengers pleasen en rippen en hopen dat de volgende lading snel komt om de dropouts af te wisselen om zo je businessmodel te maximaliseren. NOT OK.
Geen respect voor je coreplayers, fail XL.
Hebzucht heeft zijn grenzen.
Sinds maart 2008 - Nr.1 België en virtueel nr. 7 van de wereld bij stopzetting. -
@sjannis_nl Die managers worden al jaren in de steek gelaten.
-
@coach-fu_nl Het slaat gewoon nergens op dat managers in divisie 10 minder medailles voor een overwinning krijgen, en meer verliesmedailles bij een nederlaag, dan lagere divisies. Alsof Ajax, omdat het meer prijzen heeft dan Feyenoord of PSV, voortaan maar 2 i.p.v. 3 punten per gewonnen wedstrijd krijgt. Je zit toch in divisie 10 omdat dit je eigen verdienste is? Dan moet je daar toch niet voor gestraft worden? Het is voor ervaren managers, terecht, niet te accepteren dat veel slechter presterende managers meer medailles krijgen in de competitie. Dan speel je gewoon voor Jan Lul mee. En daarom ga ik ook stoppen. Na 17 jaar.
-
@fc-eddie_nl said in Discussie: Divisies:
Ik heb je vragen doorgegeven aan Gamebasics.
En is hier al nieuws over of denken die foorapen dat ze gewoon even zwijgen en de storm wel gaat liggen? Ik heb de laatste jaren al veel zwakke updates zien voorbij komen maar de divisies, dat slaat echt alles
-
De top van OSM is inmiddels vergelijkbaar met de top van de FIFA-Maffia. Alles draait om het geld, het spelplezier en de uitdaging is volledig verkracht. De zogenoemde enquête over de manager- punten/divisies die zou zijn verstuurd, hebben ze waarschijnlijk zelf ingevuld. Een manager vinden die hier positief over is, is namelijk lastig te vinden.
Managers die jarenlang zich hebben ingezet om hoger op de ranglijst te komen zijn gewoon hard genaaid.OSM bepaalt nu dat een manager die met 4 accounts speelt een betere manager is dan een manager die met 2 speelt. Of is de manager die met 4 accounts speelt simpelweg commercieel aantrekkelijk en wordt je nu beloond als je de melkkoe van OSM bent..
In plaats van het afschaffen van een nutteloos event waar je een speler van ''vroeger'' kan kopen voor 100 bosscoins zijn de managerpunten afgeschaft. Dit kan alleen maar zijn bedacht door iemand die managers financieel wil uitzuigen, managers worden alleen maar verleid om meer en meer bosscoins te besteden.Ik laat de ranglijst nu maar links liggen en speel met max 1 account.
Complimenten hoe je een leuk spel zo kan verneuken, dat is een prestatie op zich. -
This post is deleted!
-
@furrax_nl said in Discussie: Divisies:
@kenny2323_nl said in Discussie: Divisies:
Ik speel al mee sinds april 2005 en zat al een paar keer te denken om te stoppen door veranderingen.. mijn beslissing wordt nu alleen maar makkelijker gemaakt.
Managers die net 500 wedstrijden hebben gespeeld staan ineens in de top 100 terwijl ik op 1 slot er al 5000 gespeeld heb en steeds iets dichterbij die top 100 kwam... achter 80% van de seizoenen staan nu een score van 0
De telling van de medailles slaat ook nergens op, overal staat een min voor
Behoud naast de medailles ook de manager punten en de bijbehorende ranglijst.. dat moet niet zo moeilijk zijn lijkt me..Het plezier is er eigenlijk wel vanaf
Dat is al jaren zo dat nieuwe managers vlugger stijgen in de ranking.
ja adhv het afgelopen jaar. Dat lijkt me nog wel ok
Maar dit systeem slaat helemaal op niets -
@mighty-stev_nl said in Discussie: Divisies:
@coach-fu_nl Het slaat gewoon nergens op dat managers in divisie 10 minder medailles voor een overwinning krijgen, en meer verliesmedailles bij een nederlaag, dan lagere divisies. Alsof Ajax, omdat het meer prijzen heeft dan Feyenoord of PSV, voortaan maar 2 i.p.v. 3 punten per gewonnen wedstrijd krijgt. Je zit toch in divisie 10 omdat dit je eigen verdienste is? Dan moet je daar toch niet voor gestraft worden? Het is voor ervaren managers, terecht, niet te accepteren dat veel slechter presterende managers meer medailles krijgen in de competitie. Dan speel je gewoon voor Jan Lul mee. En daarom ga ik ook stoppen. Na 17 jaar.
exact dit!
-
Ik ga ervan uit dat 'doelstelling' in de toekomst ook verdwijnt, want op dit moment heb je er letterlijk niets aan?
-
Belachelijk systeem die medailles speel een competitie uit verlies laatste wedstrijd 1500 medailles weg en ander slot precies hetzelfde dus die 3000 medailles van einde competitie die je meestal kreeg nu niks omdat ik 2 wedstrijden verloor. Bonus beker weg eind punten weg.
En Osm kreeg een bericht dat alle managers voor waren met stemmen. Nou ik betwijfel het.Ik had tegen gestemd geen reactie en een andere manager van het forum die zei Ja en die kreeg een wel een mailtje terug. Doel is weg nu ook. Heel jammer