Discussie: Divisies
-
@lode__nl OSM heeft eindelijk een reactie gegeven. Maar er gaat bijna niks veranderen dus ze komen te laat.
-
@mighty-stev_nl inderdaad, zeer flauw antwoordje. Ze gaan dus gewoon niks doen en het allemaal laten zoals het nu is
-
Crewcup / KL ect spelen met medailles is lachwekkend. In onze divisie (cc) staat letterlijk 1 manager op positieve punten met rank 8. De andere 15 staan dik in de min ondanks ruim op doelstelling of in mijn geval kampioen worden en alsnog in de - staan. OSM slaat hier even finaal de plank mis mee
-
Hierbij de reactie die gisteren vanuit Gamebasics is gebaseerd over de nieuwe divisie-ranking. Verder hebben wij de nodige feedback gedeeld n.a.v. dit topic. Het divisiesysteem zal volledig geanalyseerd gaan worden en zal er geprobeerd worden om het systeem te balanceren, waarbij managers beloond worden om tegen managers in een vergelijkbare divisie te spelen en managers die tegen CPU's en/of andere managers uit lagere divisies spelen hiermee minder medailles kunnen verdienen.
-
@alfonzso_nl192 said in Discussie: Divisies:
Ik ga ervan uit dat 'doelstelling' in de toekomst ook verdwijnt, want op dit moment heb je er letterlijk niets aan?
De doelstelling van een team is van belang voor de beloning aan het einde van het seizoen. Je krijgt namelijk meer medailles wanneer je je doelstelling haalt, dus je hebt er nog steeds iets aan.
-
@mighty-stev_nl
Als de manager punten niet meer terugkomen kom ik ook niet meer terug... Helemaal klaar mee -
@kenny2323_nl "Hoe hoger je komt in de Divisies, hoe moeilijker het wordt om Medailles te verdienen en hoe makkelijker je ze verliest". Alleen deze zin toont al aan hoe weinig verstand ze ervan hebben. Als je gewoon in elke divisie hetzelfde aantal medailles wint en verliest is het eerlijk. Heb je veel medailles? Heb je veel dus gewonnen, stijg je in de divisies en ben je blijkbaar goed. Doe je dit met een doelstelling 1 team en wordt je 1e krijg je weinig medailles voor doelstelling. Wordt je 2e en lager gaan er veel af. Heb je een team met doelstelling 16 dan win je misschien niet alles maar als je bijvoorbeeld 3e wordt je krijg je veel medailles voor doelstelling. Het kan aan mij liggen maar wat is er oneerlijk aan deze manier van belonen in tegenstelling tot de idiote beloningen en straffen van nu.....
-
@kenny2323_nl
Managerpunten gaan niet meer terugkomen. Dat is in elk geval één ding dat zeker is... -
@mighty-stev_nl
Voor de managerpunten ranking moest je vaak jaren spelen om bovenin te komen. De insteek van de nieuwe ranking is dat je in een veel sneller tempo bovenin kunt komen te staan en dat is ook de gedachte achter het systeem. Je moet continue punten blijven pakken, want anders word je zo weer ingehaald door iemand anders. -
@silvester-j_nl Voor mij, en vele anderen, is de lol eraf. Ik ga er na 17 jaar mee stoppen. Ervaren managers, die jarenlang gestreden hebben, worden hiermee keihard gestraft. Ik was na jaren werken bijna in de top 100, met bijbehorende achievement. Voor niks gewerkt. Niemand kiest nu nog een team met een lage doelstelling. 1x verliezen en er gaan 1.750 medailles af die je dat seizoen nooit meer terugverdient. De groeten!
-
@mighty-stev_nl
Die keuze mag je natuurlijk altijd voor jezelf maken. OSM wordt dagelijks gespeeld door meer dan één miljoen actieve gebruikers en de oude garde is door de jaren heen flink geslonken. Veel nieuwe managers zijn daarvoor in de plaats gekomen en zij zijn minder bekend en gewend geraakt aan het systeem met managerpunten. Daardoor zullen zij het nieuwe systeem ook eerder omarmen in vergelijking met de managers die al jaren meedraaien. Dat behoort tot de realiteit en vandaar dat het systeem nu ook na al die jaren wordt omgegooid, naast het feit dat een ranking gebaseerd op 4 slots natuurlijk rendabeler is dan een ranking die gebaseerd is op het hoogste slot. -
@silvester-j_nl Je bedoelt dat voor Gamebasics een ranking gebaseerd op 4 slots rendabeler is dan een ranking die gebaseerd is op 1 slot. Nu MOET je namelijk met 4 slots meedoen anders speel je voor Jan Lul mee. En dus hopen jullie dat managers daardoor meer geld gaan uitgeven. En een spel ontwerpen waarin geld verdienen boven het bieden van speelplezier gaat is meestal geen succesvol spel. Maar toch goed dat je uitlegt dat voor Gamebasics de oude managers geen waarde meer hebben en jullie liever nieuwe managers zien.
-
@silvester-j_nl Weet je wat Divisie 10 managers niet accepteren? Dat als je, zoals ik, met een doelstelling 16 ploeg bovenaan staat in de Premier League, 31 (van de 34) wedstrijden gewonnen, 3 gelijk en 0 verloren = een schamele 1.936 medailles. Iemand uit Divisie 8 met 10 punten minder heeft er 5.700 (!!) en iemand uit Divisie 8 met 28 (!!) punten minder heeft er 2.896. Hoezo verdien je met 28 punten minder, meer medailles?? Totaal idioot dat je in lagere Divisies meer medailles krijgt. Resultaat is dat straks iedereen in Divisie 10 zit. En ik zou toch heel graag willen weten wat het nu nog voor een zin heeft om een doelstelling 16 ploeg te nemen. Je doet het in ieder geval niet voor de doelstellingbeloning want als je 1e wordt krijg je maar 1.500 medailles daarvoor.
-
Het is te triest dat managers die al jaren meedoen om de top 100 te halen zo worden genaaid.. Resultaten uit het verleden allemaal weg op de achievements na..
Promoten van het spel doe ik ook niet meer, zal het eerder afraden.
Je bent, zeker met 4 slots, veel tijd kwijt en competitief speel je voor niksEn ja als je de 'oudere' managers links laat liggen en laat vertrekken dan blijven de nieuwe managers over die het nieuwe systeem ook eerder omarmen ja omdat ze niet beter weten.. Je zou ze ook kunnen laten wennen aan het oude punten systeem wat veel leuker en competitiever is.
Maar goed het zal wel minder geld opleveren ofzo -
@silvester-j_nl said in Discussie: Divisies:
@mighty-stev_nl
Voor de managerpunten ranking moest je vaak jaren spelen om bovenin te komen. De insteek van de nieuwe ranking is dat je in een veel sneller tempo bovenin kunt komen te staan en dat is ook de gedachte achter het systeem. Je moet continue punten blijven pakken, want anders word je zo weer ingehaald door iemand anders.Maar dat hadden ze al aangepast door enkel het laatste jaar telkens te laten tellen, alles daarvoor was toch maar, hoeveel wast?, 1%? van je totaal dat dan telde...
Dus kon je makkelijk stijgen. Dat was veel eerlijker dan dit! -
Veel nieuwe managers zijn daarvoor in de plaats gekomen en zij zijn minder bekend en gewend geraakt aan het systeem met managerpunten. Daardoor zullen zij het nieuwe systeem ook eerder omarmen in vergelijking met de managers die al jaren meedraaien.
Die uitleg slaat op niets!
Een nieuwe manager die erbij komt na deze update gaan toch ook niet bekend zijn met het systeem nu? Gaan we het dan weer veranderen? Dan kunnen we elke dag van systeem gaan veranderen voor nieuwe managers... -
@mighty-stev_nl
Dat is inderdaad wat ik met mijn opmerking bedoelde. Voor de duidelijkheid, wij geven hier in de community enkel van onze kant uitleg welke redenen voor Gamebasics mee hebben gewogen om het systeem aan te passen. Dat jij en vele anderen die jarenlang voor de managerpunten hebben gespeeld de update niet kunnen waarderen is goed te begrijpen, maar het is nou eenmaal niet altijd mogelijk om iedereen door de jaren heen tevreden te houden m.b.t. de updates en veranderingen die worden uitgevoerd. Zelf vond ik het MP-systeem ook meer hebben, omdat je slots kon verdelen en competitieve en niet-competitieve competities kon combineren en dit is in de nieuwe opzet een stuk lastiger.Verder wordt OSM gerund door een bedrijf dat als uitgangspunt heeft om winst te maken en daar het spel op inricht. Als het doel was geweest om zoveel mogelijk gebruikers te hebben en de managers van het eerste uur kosten wat het kost te behouden dan was OSM 3.0 ook nooit van de grond gekomen, aangezien deze update heeft geleid tot het afhaken van veel trouwe managers die niet zaten te wachten op het nieuwe spelconcept met microtransacties.
-
@alfonzso_nl192 said in Discussie: Divisies:
Veel nieuwe managers zijn daarvoor in de plaats gekomen en zij zijn minder bekend en gewend geraakt aan het systeem met managerpunten. Daardoor zullen zij het nieuwe systeem ook eerder omarmen in vergelijking met de managers die al jaren meedraaien.
Die uitleg slaat op niets!
Een nieuwe manager die erbij komt na deze update gaan toch ook niet bekend zijn met het systeem nu? Gaan we het dan weer veranderen? Dan kunnen we elke dag van systeem gaan veranderen voor nieuwe managers...Veel managers hebben zich door de jaren heen afgevraagd waarom hun ranking niet veranderde nadat een seizoen was afgerond, omdat ze niet wisten dat enkel de ranking wordt geüpdatet nadat een competitie is afgerond op het clubslot met de meeste managerpunten. Het was dus niet voor iedereen even logisch dat elk clubslot een eigen ranking heeft. Nu krijgt elke manager dagelijks een pop-up met verdiende medailles en deze sluiten ook aan bij het totaalsaldo aan medailles op je account.
-
@silvester-j_nl Nog 4 dagen.... dan ben ik na 17 jaar weg. Hopelijk gaan er veel meer volgen.
-
Is het ook mogelijk om ergens die pop ups na elke wedstrijd uit te schakelen? Zijn vrij hinderlijk als die medailles je niets boeien.
Met managerpunten kregen we ook niet elke dag een update op alle 4 de slots