Crewduels: Discussietopic
-
Vind het vooral jammer dat GB dit als "verbetering" aanbiedt terwijl de pay2win situatie gewoon verlegd wordt. Voor mij is dit geen kwaliteitsverbetering. Het beste zou gewoon zijn dat je de keuze krijgt een duel met of zonder bc te spelen en alleen crews tegenkomt die dezelfde keuze gemaakt hebben. Zo verdienen ze er alsnog aan bij de geldverkwisters en kunnen wij tenminste leuke duels spelen .
-
@maricja_nl ja die bt's kan ik nogwel mee leven maar die scout afkopen maakt het allemaal weer zo makkelijk om aan je natio te geraken, waar zit de uitdaging dan nog, dan heb ik nog niks gezegd over stadions afkopen .
-
@andy-vanmechelen_nl Het wordt niet gezien als een verbetering. Wat ze willen is rouleren met de settings in de duels, zodat er steeds een periode in andere omstandigheden gespeeld kan worden.
En de ene setting is leuker dan het andere. BT's vind ik persoonlijk wel leuk, maar 6 is wat veel voor 10 wedstrijden. Zie dan liever 3. Dan komt er nog een beetje nadenken bij kijken.
Ik vind het persoonlijk iig een verademing dat er geen spelers met bc's gekocht kunnen worden.
Sommige crews op World hadden hun teams zo in de voorbereiding al klaar.
Op de NL server zijn het vgm enkel incidenten geweest dat managers dit gedaan hebben, al was het natuurlijk niet verboden, daar de settings het toelieten en dus de mogelijkheid er was.Wat zouden voor jou de ideale duel-settings zijn?
-
@maricja_nl said in Crewduels: Discussietopic:
@andy-vanmechelen_nl Het wordt niet gezien als een verbetering. Wat ze willen is rouleren met de settings in de duels, zodat er steeds een periode in andere omstandigheden gespeeld kan worden.
En de ene setting is leuker dan het andere. BT's vind ik persoonlijk wel leuk, maar 6 is wat veel voor 10 wedstrijden. Zie dan liever 3. Dan komt er nog een beetje nadenken bij kijken.
Ik vind het persoonlijk iig een verademing dat er geen spelers met bc's gekocht kunnen worden.
Sommige crews op World hadden hun teams zo in de voorbereiding al klaar.
Op de NL server zijn het vgm enkel incidenten geweest dat managers dit gedaan hebben, al was het natuurlijk niet verboden, daar de settings het toelieten en dus de mogelijkheid er was.Wat zouden voor jou de ideale duel-settings zijn?
3 BT's en niks afkopen de BC compensantie afschaffen zou GB nooit doen, lijkt me logisch aangezien ze er dan niks aan verdienen, maar de optie om een duel zonder BC te spelen zou er zeker moeten zijn, dan leeft wss heel de duel community weer en verdient GB er zelfs nog aan ook (want zelfs een duel zonder gb compensatie kost muntjes he) .
-
Ik stel voor dat we onderlinge afspraak maken over veld en bt in een los topic waarbij zoveel mogelijk top crews aan meedoen.
-
Binnen Kanarifuglene heerst ook zeer grote onvrede over de Duel update. Wij zijn de duels gaan spelen omdat de meeste afkoopfuncties uitstaan en een ranking die goed word bijgehouden door osm toch de voorkeur heeft boven alles zelf bijhouden op het forum. Met wel als grote aantekening dat de ranking moet gaan over de behaalde punten per duel. Dus per 5. Dan heb je een ranking op kwaliteit ipv kwantiteit. Maargoed, die fout maakt osm al 20 jaar.
Voor de update stond het afkopen van spelers met coins aan. Dit kon vreselijk abused worden maar het voordeel was dat er maar weinig mensen van gebruik maakten. We zijn in 22 duels 1x een gozer tegengekomen die er 100 euro tegenaan gooide maar de rest was gewoon eerlijk. Nu na de update is de stap om dingen af te kopen veel groter geworden. Spelers te laat in training? Geen probleem we kopen het af. Competitie met hoge teamwaardes en snel je beoogde spelers halen? We kopen de scout even af. Dit zijn belangrijke spelfacetten en die zijn nu gewoon af te kopen. Het is waardeloos. Als de tks ooit worden aangezet dan stoppen we btw per direct. Hoop dat die fout nooit word gemaakt.
Anyway, we zijn ondanks de kwantiteit boven kwaliteit mindset van osm toch erg tevreden met de duelopzet. Geen onderlinge potjes en een ranglijst die word bijgehouden. We geven ook genoeg coins uit aan de basis handelingen. 8 scouts, 40 normale transfers, 20 oefenpotjes bijv zit je ook al aan 240 pp per duel. Van mij part worden de basishandelingen een paar procent duurder als jullie meer willen verdienen maar zorg er nou voor dat er binnen bepaalde voorwaarden eerlijk en competitief met elkaar kan gespeeld kan worden.
-
Na gelezen te hebben dat in de top / world er toch veel van die afkoopoptie gebruik werd gemaakt is dit dan niet perse slechter of zelfs beter maar toch, het kan zo veel eerlijker.
Maak de normale transfers evt 2 coins ipv 1. en zet alle afkoopacties uit. Is dat een idee ?
Er kan toch best 1 format zijn op osm waar osm aan verdiend ( basishandelingen ) maar waar geld verder geen invloed heeft op de managerskills ?
-
Zal es vragen of er weer een update van de prestaties per crew gedeeld kan worden
-
@maricja_nl goed plan mss ook geen slecht idee om de KL jaarranking een update te geven zodra je daar tijd voor hebt, en anders moet matie dat maar regelen
-
@andy-vanmechelen_nl Haha, Matie is lekker aan het afbouwen. Gun hem ook nog es een leven buiten OSM, joh
-
Ik zie liever een update van de matchmaking, zodat de tegenstanders eens gaan variรซren. Iedere keer dezelfde tegenstanders begint saai te worden.
-
@meneer-speksnijder_nl Zal morgen besproken worden op de staff meeting.
-
Ben benieuwd
-
@mikevanderhilst_nl Ik heb een reminder gestuurd
Denk dat we niet de enige zijn die benieuwd zijn naar deze stand -
@maricja_nl hij staat er nu op
leuk om te zien -
Morgen begint de laatste maand van 2021... Mooi moment voor een update van de ranglijst /
Tomorrow we'll be starting the last month of 2021... nice time for an update on this ranking -
@daankaars_nl Yess, het is meteen opgepakt na m'n reminder. En met de welgemeende excuses voor de late update.
Is idd leuk om te zien hoe crews het doen in de duels
-
@meneer-speksnijder_nl said in Crewduels: Discussietopic:
Ik zie liever een update van de matchmaking, zodat de tegenstanders eens gaan variรซren. Iedere keer dezelfde tegenstanders begint saai te worden.
Hier ook de laatste 8 duels mogen we 4 x tegen dezelfde tegenstander
-
@wooper_nl Ben benieuwd wat hieruit is gekomen.
-
@meneer-speksnijder_nl Men wil de de parameters niet opnieuw aanpassen. Een tijdje geleden hebben ze dit gedaan.
Reden: Ze hebben schrik dat het niveauverschil te hoog zal worden + denken dat we in een korte tijd alweer zullen vragen om de parameters aan te passen als dit niet het gewenste resultaat zal opleveren.
Probleem: GB/miniclip hebben nooit verwacht dat sommige crews 3/4 duel teams gingen maken. Het oorspronkelijke plan was dat er max 2 duel teams per crew gingen strijden voor die 1e plaats.