CrewCup: Algemene Discussietopic
-
@AppieL_NL Is dit ook geen taak voor jullie als judges om te beoordelen ipv de crewstaff? Dit lijkt mij een vrij duidelijke cheatbeschuldiging van ze. En dan laten we hier de context nog maar even buiten beschouwing, want dat helpt ook niet echt mee in deze beslissing.
-
Dit is een beslissing van de crewstaff.
Wij judges zijn nergens om gevraagd en er is met ons geen overleg geweest.
-
Dat is op z'n minst bijzonder te noemen.
-
Allemaal vriendjespolitiek en jaloezie.
-
Al deze discussie ontstaat doordat de toelichting zo summier is. Dat geldt voor alle cheatmeldingen. Er wordt geheimzinnig over gedaan alsof het om een misdaad gaat, waarvoor je een strafblad kan krijgen. Het gaat om vals spelen in een internetspelletje, niets meer, niets minder. Dus vertel gewoon even dat Pietje, Jantje en Keesje samen in een competitie zaten, en dat Jantje en Keesje 10 spelers hebben verkocht voor 0,8x de waarde aan Pietje, enz. Dan is al het wantrouwen rond zo'n beslissing ook weg.
Ik heb overigens niet m'n twijfels over de juistheid van deze beslissing. De twee broertjes zullen echt wel samen hun twee teams gemanaged hebben. Niemand wil een mooie competitie verzieken door een straf uit te delen, ook de jongens in de crew staff niet. Maar het zou helpen als er een korte toelichting wordt gegeven wat voor soort bewijs er is verzameld.
-
Mwah er zit imo wel meer bij dan alleen een summiere uitleg in deze. Ten eerste praat je natuurlijk niet over zomaar twee managers die er hier zonder pardon uitgeschopt worden, Roelof en Hessel hebben allebei erg veel voor OSM en met name ook de crewwereld van OSM betekend, en hebben hier allebei ook de MOH-titel voor gekregen van GB.
Daarnaast is dit een beslissing die gaat over cheaten en dat is binnen de staff voor zover ik weet ondergebracht bij de judges, die hier klaarblijkelijk compleet voorbij zijn gestoken door de crewstaff gezien de posts van Albert en Mark.
En dan heb je tenslotte ook nog de situatie waarbij eigenlijk ieder lid van de crewstaff profijt heeft van deze beslissing gezien de stand in de CC voor en na deze beslissing. Ik wil hier natuurlijk niemand mee beschuldigen maar het werkt imo niet in het voordeel van deze beslissing.
-
Oh en ik ben daarnaast ook erg benieuwd of er uberhaupt keihard bewijs voor is/kan zijn dat het echt maar één van de twee broertjes was die speelt/speelde. Naar mijn weten zouden dit enkel verklaarbare en indirecte aanwijzingen kunnen zijn en zal de crewstaff met hun tools nooit met 100% zekerheid zeggen dat het er echt maar één is geweest en niet twee.
-
We snappen natuurlijk allemaal dat bepaalde staffleden vooral stafflid zijn geworden ten behoeve van hun eigen crew en het feit dat twee broers op hetzelfde IP zitten aangrijpen om hun crew naar de CC titel te loodsen.
Maargoed, niets aan te doen. Misschien moeten de normale crews maar een eigen Crew Cup starten buiten de staff om.
-
Staffleden hebben een soort van zwijgplicht geloof ik. Snap ook niet wat allerlei andere staffleden hierboven onrust stoken, want zij kunnen intern navraag doen over het hoe en waarom.
-
@vinnievuik_NL Ja laten we alles in achterkamers oplossen
-
@vinnievuik_NL
Ik denk dat de onrust al gestookt was bij het uitspreken + uitvoeren van de strafik ken te weinig van het wereldje, maar is wat je zegt niet de omgekeerde wereld? had de crewstaff niet eerst intern navraag moeten doen voor ze die beslissing namen (want het lijkt mij dat er ook een schorsing volgt in dit geval, bovenop uitsluiting CC, als het een bewezen overtreding is)?
-
@AppieL_NL said in CrewCup: Algemene Discussietopic:
@vinnievuik_NL Ja laten we alles in achterkamers oplossen
Ik ben ook voor transparantie naar buiten toe, maar dat 'schijnt' verboden te zijn. Heb ik niet bedacht. Zie mijn post hierboven. Ik ken de details niet he, ik zit niet in de staff. Not my fault
-
@vinnievuik_NL Ik weet niet of er voor de stafferds specifieke en dus andere regels gelden dan voor ons als mods maar het enige wat wij niet mogen verspreiden is hetgene wat op het CM-forum staat (besloten forum van ons). Deze beslissing valt daar absoluut niet onder gezien dit gewoon op dit forum geplaatst is zonder enige verdere uitleg, zowel hier als op het CM-forum.
Bovendien post ik hier gewoon omdat ik de gang van zaken heel raar vind. En daar ben ik duidelijk niet de enige in, zowel onder de mods/stafferds als onder alle andere posters hier.
-
@pompompompompommop_NL
Ik vind het ook raar dat er met zo weinig uitleg twee oudgedienden uit de CC worden gezet. Robbie vertelt mij in elk geval dat de beslissing bepaald niet zomaar genomen is, met meer dan genoeg bewijs. Ik geloof hem dan, ik ken hem langer dan vandaag. Maar hij mag verder geen details geven. Wie de staffleden dat zwijgen oplegt, geen idee. Ik ken de samenwerking tussen mods / staff / GB totaal niet. -
Werd de nieuwe opzet van de CC niet ingevoerd met als doel om te kijken welke crews in de breedte het sterkste zijn? En kreeg elke deelnemende crew in de CL niet juist daarom 4 plaatsen? Iedereen in de CL werkt natuurlijk samen en dat mag met de nieuwe opzet ook gewoon... Of iedereen nou afspraken maakt in een appgroep, of dat broers elkaar extra helpen maakt dan toch weinig uit? Zeker als de judges het besuit niet hebben genomen slaat dit nergens op imo. Wat een lachwekkende onzin om ineens 2 MOH's te onstlaan, alsof er crews enorm benadeeld zijn ofzo...
-
Ik denk dat we dit maar eens binnenskamers moeten gaan oplossen. Zo op het forum waar iedereen mee leest kunnen we nu even niet gebruiken.
-
Haha nou geweldig. Heb geen zin om er nog heel veel woorden aan vuil te maken maar Roelof en ik zijn nu samen in NY en hiervoor ben ik sinds begin november op reis geweest naar Australië en Nieuw-Zeeland. Dus inderdaad, we loggen nu in vanaf hetzelfde IP vanaf hetzelfde apparaat en Roelof heeft enkele maanden mijn account beheerd omdat ik aan het backpacken was. Nou poe poe poe het is een schande hoor, fantastisch gehandeld weer door de crew staff, die leren ook wel om voor de verandering eens te vragen hoe de vork in de steel zit. Nee tuurlijk niet, eerst straffen dan vragen stellen, jullie zijn toppers. Maar goed, mijn motivatie voor OSM werd toch al minder, ik ben er nu wel klaar mee, gefeliciteerd.
Foto's van Roelof en mij op de Empire State Building als bewijs kunnen opgevraagd worden
-
Niveau van de CL moet dan wel bijzonder laag zijn, als o.a. twee beunhazende vakantiegangers de competitie zo domineren
Zonde dat er op zo'n manier een einde aan moet komen.. Fijne vakantie verder
-
@henkieO_NL Zijn jullie daar nu niet een beetje laat mee?
-
want???