Crew kampioenschappen
-
@wooper_nl Leuk Concept, mij lijkt persoonlijk 1 duel beter in de KO Ronde Hoe denkt de rest daarover ?
En dat de nummer 1 in de groep tegen een nummer 2 moet zou ook wel nice zijn
-
@wooper_nl ik denk dat dit ideaal is. Over Niek zijn opmerkingen: denk dat de nummers 1 tegen een nummer 2 al wel het idee zou zijn. En 2 wedstrijden in de ko fase ben ik wel voor.
-
Prima format!
Zoals Niek hierboven al aangeeft ook eerder de voorkeur naar een KO fase met 1 duel in plaats van 2.
-
@wooper_NL lijkt me een goed concept! Ben het wel met Niek eens dat er in de KO-fase beter een duel gespeeld kan worden i.p.v. twee. En de nummer 1 tegen de nummer 2 te laten spelen van de poule fase ook goed idee. Daarna elke ronde een loting.
-
@wooper_NL
Niks mis met je voorstel, zeker niet, alleen als je rechtstreekse Duels hebt, waarom dan niet vanaf de start direct met een KO-systeem werken?Scheelt een hoop tellen van punten etc. en elke speler weet ten aller tijde hoe zijn/haar Crew ervoor staat. Daarbij kan je van tevoren een heel bracket opstellen en maakt het aantal Crews opzich niet heel veel uit. Dus iedere Crew weet ook wanneer ze vrienden of vijanden kan treffen.
Zoals gezegd, je idee is prima, maar ik zie in mijn voorstel meer voordelen voor zowel Crews als organisatie
-
@huggie-bear_nl Ik vind het een goed voorstel maar ik zou graag het oude format behouden.
Misschien, mocht er genoeg animo zijn, kunnen we na de crew kampioenschappen een kleiner event starten zonder poulefase maar meteen met een bracket en KO rondes.
@niekpro2005_60_NL De KO fase kunnen we inderdaad spelen met rechtstreekse uitschakeling + de nummers 1&2 tegen elkaar.
-
Wanneer denk je te gaan starten? Er komen namelijk veel evenementen aan.
-
@mcwilliam_nl Dat zal pas in januari zijn. Het CK vervangt NCK.
-
@wooper_nl dus dit zal dan CK 2023 worden
Ben benieuwd wie er aan het verste eind trekt en de titel mee naar huis neemt -
@niekpro2005_60_nl Inderdaad.
-
Zoals eerder gezegd starten de Crew Kampioenschappen in januari.
Het inschrijftopic zal begin-midden december online komen te staan.
Nu wil ik graag nog een paar puntjes overlopen.
Format
- We spelen het champions league format. Dat wil zeggen, poulefase met daarna KO rondes
- Punten per speler/crew zullen verdeeld worden door middel van doelstelling en doelsaldo
- Bij winst krijgt een crew 3 punten, bij verlies -1
- Na de groepsfase spelen de nummers 1 en 2 tegen elkaar van elke groep. De winnaar gaat door naar de KO ronde
Loting
Afhankelijk van het aantal inschrijvingen zullen de crews verdeeld worden in potten. De potten zullen gemaakt worden op basis van de duelranglijst. Hoe hoger de crew staat, hoe meer kans dat hun groepshoofd zullen worden.Voorbeeld op basis van de huidige duel ranglijst:
pot1: Imperium, OnlineFootballFederation, Talents of Zlatan, Kanarifuglene
pot2: De Musketiers, The Fifth Element, Cosa Nostra, Golden Glory
pot3: Looking for silverware, Delta NL, Voetbalmaffia, MVV1902
pot4: Road2Glory, Royal Loyalties, New Revolution, UnderdogzUit elke pot zal 1 crew geloot worden. Deze vormen de groep voor de groepsfase.
Elke crew speelt 1 keer tegen een tegenstander in de groep.
Spelregels
- Oefenwedstrijden zijn enkel toegelaten tegen spelers van dezelfde crew
- Timers en clubkascompensatie zijn uitgeschakeld
Nu heb ik een vraag aan jullie:
In de oude battles werden er telkens met trainingskampen en besloten trainingen gespeeld. Dit was altijd een leuk en tactisch onderdeel van een battle. Hoe denken jullie erover om 1 trainingskamp en 3 besloten trainingen toe te laten per persoon?
-
@wooper_NL Ik persoonlijk vind vooral de trainingskampen en ook de besloten trainingen helemaal niks. Die mogen er wat mij betreft uit. Ik ga er ook niet aan meedoen mocht dat toegelaten worden en dat zou ik wel erg jammer vinden. Ik heb nog geen idee hoe mijn crew genoten er over denken. Verder een prima en leuk format!
-
@wooper_NL Is het niet leuker om een nummer 1 tegen een nummer 2 uit een andere groep te laten spelen?
Verder helemaal perfect wat mij betreft! -
@daankaars_NL Dit kunnen we ook doen. Dat is misschien wel beter ja.
-
@wooper_NL liever geen trainingskampen heeft mijn voorkeur.
Voor de rest van het format ziet het er prima uit -
Geen TK’s. Wel BT’s
En eens met de suggestie van daankaars. Nummer 1 en 2 naar de KO en gekruist tegen elkaar laten spelen.
-
@daankaars_NL dat heeft ook mij voorkeur inderdaad
-