Kanarifuglene: [KL] League
-
Er is heel snel en correct gehandeld door de organisatie, waarvoor dank!
Leuk om te zien dat wat ik aankaartte serieus genomen werd.Maar nu is er inderdaad wel alles over gezegd volgens mij. De straf is volgens mij voldoende. Er is onherstelbare schade toegebracht aan de ranking van de overtreders en er is een engagement van de organisatie om bij volgende overtredingen gepast te reageren. Perfect opgelost imo.
Het voornaamste is dat er de tools zijn om het te bekijken en dat het nu normaal gezien niet meer zal gebeuren.
En nu allemaal de match van vanavond voorbereiden! Dave, zet je een losing in vanavond ter compensatie? Alvast bedankt
(dit laatste is een grap voor ik hier een straf krijg voor matchfixing ) -
@jonesy_NL
Ik probeer alleen te benadrukken dat je als organisatie zoveel mogelijk moet streven naar objectieve straffen die gebaseerd zijn op de regels die gelden. Er had in dat geval in de regels moeten staan: "bij het spelen van meer dan 5 oefenwedstrijden volgt uitsluiting van het toernooi". Dan had de organisatie op basis van deze regel het volste recht gehad om managers uit te sluiten die deze grens gepasseerd hebben.Daarnaast ben ik zelf degene geweest die naar aanleiding van de post van @sir-heyvaert_NL benieuwd was of er inderdaad oefenwedstrijden in de KL worden gespeeld en op welke schaal dit gebeurt. Anders waren deze praktijken niet eens aan het licht gekomen. In totaal zijn er door maar liefst 11 managers oefenwedstrijden gespeeld, waarbij er dus ook enkele managers buiten GF zijn geweest die zich hier schuldig aan hebben gemaakt.
-
@Silvester-J_NL als je bij het organisatie committee wilt moet je maar een sentje geven Sil!
-
@The-best-manager-in-the-world_NL /organisatie
Nog één vraag die mij niet helemaal duidelijk is. Waarom is er voor gekozen om alleen het aspect 'oefenduels zelf doen' te bestraffen?
Wat mij betreft zijn er nog wel twee aspecten waar naar gekeken kan worden:- De heren van GF hebben het namelijk doelbewust (wisten dat het niet was toegestaan) en structureel (meer dan 25 keer in 17 speeldagen) gedaan.
- Er is tevens 25+ keer verzwegen dat er tegen ze geoefend is (neem aan dat de 3 alleen tegen elkaar oefenden...?).
Hetzelfde geldt voor het geval in de KL2, daar heeft Fc DerroY meer dan 20 keer geoefend toch? Dan heeft ook iemand het daar 20 keer doelbewust en structureel verzwegen (en diegene heeft volgens mij geen straf gekregen).
Vandaar mij vraag, waarom alleen het daadwerkelijk doen van de oefenduels bestraffen en de andere twee aspecten (die duidelijk ook een overtreding zijn of de overtreding verzwaren) door de vingers zien?
-
Ik begrijp wat je bedoelt, maar lijkt in mijn ogen toch iets tricky. Ikzelf bijvoorbeeld heb nog geen enkele keer gekeken naar de oefenwedstrijden pagina omdat die in deze competitie nutteloos is. Dus er kon gemakkelijk ongezien tegen mij geoefend geweest zijn. Als je zowel oefent als er tegen jou geoefend wordt, kan je de straf dan weer wel verzwaren, dan is het wel bewust niet gemeld. Dit zou dus geval per geval moeten bekeken worden en gaat dus niet rechtlijnig bestraft kunnen worden, dus vrees dat ze het dan beter gewoon niet doen.
-
@Sir-Heyvaert_NL Je gaat mij niet wijsmaken dat als er twee crewgenoten 20+ keer tegen elkaar oefenen de ene persoon er niks van wist.
Als de organisatie de eigen regels serieus neemt kan je moeilijk iemand die 20+ keer een overtreding van de regels verzwijgt gewoon verder laten spelen en net doen alsof er niks gebeurt is. -
@Silvester-J_NL said in Kanarifuglene: [KL] League:
@jonesy_NL
Ik probeer alleen te benadrukken dat je als organisatie zoveel mogelijk moet streven naar objectieve straffen die gebaseerd zijn op de regels die gelden. Er had in dat geval in de regels moeten staan: "bij het spelen van meer dan 5 oefenwedstrijden volgt uitsluiting van het toernooi". Dan had de organisatie op basis van deze regel het volste recht gehad om managers uit te sluiten die deze grens gepasseerd hebben.Daarnaast ben ik zelf degene geweest die naar aanleiding van de post van @sir-heyvaert_NL benieuwd was of er inderdaad oefenwedstrijden in de KL worden gespeeld en op welke schaal dit gebeurt. Anders waren deze praktijken niet eens aan het licht gekomen. In totaal zijn er door maar liefst 11 managers oefenwedstrijden gespeeld, waarbij er dus ook enkele managers buiten GF zijn geweest die zich hier schuldig aan hebben gemaakt.
Ik snap wat je wilt zeggen en ik ben blij dat jij er op een fatsoenlijke manier over kan communiceren, ik tracht dat ook te doen.
Dat wil niet zeggen dat ik het met je eens ben en wel om de volgende reden:
Volgens jou moeten regels heel duidelijk en specifiek zijn alvorens er een bestraffing kan plaatsvinden. Dat is uiteraard een misvatting. Op basis van een algemene regel kan ook bestraft worden. Die eerste regel die lijkt daarvoor in het leven geroepen. Uiteraard blijft het dan nog steeds een afweging van de organisatie of de regel wordt toegepast of niet, maar een kritische noot hier en daar en een discussietje op het forum moet dan wel verdragen worden en daar is verder ook niks mis mee, want tot hier toe is alles beschaafd gebleven. Niet vergeten dat het de andere spelers wel rechtstreeks (financieel) nadeel oplevert.
Stel dat elke regel zo specifiek moest zijn zoals jij omschrijft, dan zou een wetboek oneindig dik zijn, want elke situatie is anders. Neem het voorbeeldje van 'moord' dat is in het wetboek omschreven op een bepaalde manier. Daar staat niet bij dat dat met een geweer of met een mes gebeurd moet zijn. Dat is een algemene omschrijving waaraan de feiten die zich voorgedaan hebben, opgehangen kunnen worden. Dat is wat met de eerste regel van de algemene regels van de KL ook had kunnen gebeuren. Het zijn bepaalde feiten die je aan de hand van een bepaalde regel strafbaar kan stellen. Het is niet de regel die op de feiten moet passen. Het is andersom. De feiten die je onder de regel moet kunnen schuiven om strafbaar te stellen.
En nogmaals, ik zeg dit met het grootste respect over de manier waarop jij communiceert.
-
-
Natuurlijk verdienden de ontvangers ook dezelfde straf. Dat is allemaal afgesproken werk uiteraard want tegen iemand die het wellicht doorverteld oefen je natuurlijk niet.
Blijf erbij dat een seizoen met 0 punten de meest eerlijke manier is. Nu is het nog steeds belondend geweest lol. En wat is er nu erg aan om volgend seizoen in kl2 te beginnen? Of nog eerlijker, vanaf onderaan (KL3) weer beginnen. Aan alle andere competities kan gewoon weer worden meegedaan en zelfs in de jaar ranking maak je nog een kans. In andere games en spellen word je zo gebanned voor een maand als je zo loopt te kutten.
-
@Fc-DerroY_NL super Roy! Erg interessant om te bekijken
-
Ik wil even de Rein en de anderen die van mening zijn dat het hierbij klaar is bijvallen.
Discussie gesloten.. olie op het vuur niet meer nodig... diegenen die gestraft dienen te worden zijn gestraft...
Geen idee of er inzicht is in de ontvangen oefenwedstrijden. er staat me iets van bij dat ik in het begin ook 1 ontvangen heb....
-
@Pepcoachie_NL said in Kanarifuglene: [KL] League:
Ik wil even de Rein en de anderen die van mening zijn dat het hierbij klaar is bijvallen.
Discussie gesloten.. olie op het vuur niet meer nodig... diegenen die gestraft dienen te worden zijn gestraft...
Geen idee of er inzicht is in de ontvangen oefenwedstrijden. er staat me iets van bij dat ik in het begin ook 1 ontvangen heb....
Op een volwassen en beschaafde manier (zoals het tot hiertoe volledig is verlopen) mag er onderling toch over gesproken worden op een forum, of niet?
-
Het begint er steeds meer op te lijken dat alle 3 KL's gestopt moeten worden voor een frisse start.
Het nu melden dat je een oefenwedstrijd tegen hebt gehad is mosterd na de maaltijd en had eerder moeten gebeuren. Dan was de opfriscursus over de regels er eerder geweest en de grootschaligheid van dit schandaal binnen de perken gebleven.
-
Als je hiermee op mij doelt... Ik heb mijn oefenwedstrijd zeker binnen de organisatie gemeld...
Ik zit overigens niet in de KL3 dus het kan ook zijn dat deze niet voor mij bestemd is;)
-
@Pepcoachie_NL Ik nam jouw melding als voorbeeld idd.
Als het gemeld is, dan is het vreemd dat er vanuit de organisatie op het forum geen communicatie is geweest hierover. Ik heb tenminste geen melding gezien over strafpunten. Maar dat is een andere discussie.
-
The best manager in the world_NLreplied to BolaBranca_NL67 on last edited by The best manager in the world_NL
@BolaBranca_NL67 er gaat absoluut niet opnieuw opgestart worden, dat is echt onzin.
-
@waterhoen19_NL ik bespreek dat even prive met je
-
Vanaf nu gaat iedere post verwijderd worden die nog over de oefenduels gaat.
Het is afghandeld, mochten er klachten over zijn, gewoon mij een pm sturen. Ik beantwoord met liefde al uw vragen.
-
Ik heb zin in mijn thuisduel van vanavond tegen @jonesy_NL . Ik heb nog pas 1x thuis verloren.Veel plezier en succes alvast maat Jonesy!!
-
This post is deleted!