Het grote Steal topic
-
@Sjinne_4_ever_NL Wat is volgens jou aanzienlijk?
-
-
@Harry-Poon Misschien een handige vraag voordat wij dit gehele topic gaan volspammen: gaan jullie daadwerkelijk kijken naar de screenshots (trekken jullie je er wat van aan) of gaan er enkel beslissingen worden genomen nav een analyse van de data?
-
Wat heeft het inderdaad voor zin om wedstrijdstatistieken te posten die GB al in haar bezit heeft? Ik ben er laatst achter gekomen dat ze zelfs de gegevens van gespeelde oefenwedstrijden kunnen inzien!
Maar @Harry-Poon, jullie moeten ten allereerst eens teruggaan naar de basis: een realistische wedstrijdengine. Irl levert ongeveer 1 op de 26 afstandsschoten een doelpunt op. Stel de precisie van sva daarop af en het probleem is al een stuk kleiner.
-
@Memphis-United_NL Schoten zijn bij ons natuurlijk niet afstandsschoten
-
@waterhoen19_NL De data van die screenshots hebben we inderdaad al. Waar het mij om gaat is dat ik weet wat jullie als een steal zien zodat ik kan checken of het klopt dat het veel vaker voorkomt. Specifiek: hoeveel schoten verschil en toch winst? Of ook gelijkspel?
-
@Harry-Poon Hoe bedoel je dat? Schoten met de speelstijl 'van afstand schieten' staan gelijk aan afstandsschoten lijkt mij?
-
@Memphis-United_NL Nee, je kan ook gewoon schoten/kansen krijgen bij Schieten van Afstand. Ligt eraan hoe kansrijk ie was.
-
@Harry-Poon said in Het grote Steal topic:
@Sjinne_4_ever_NL Wat is volgens jou aanzienlijk?
Laten we eens zeggen dat een steal gedefinieerd mag worden wanneer Partij B maar 75% van het aantal kansen van Partij A heeft, en toch wint of gelijk speelt. Aangezien er waarschijnlijk een formule aan de pas gaat komen heb ik het idee.
Partij A - Partij B
12 kansen - Partij B 9 kansen9/12 = 0,75 = Steal
Of iets in die trend. Wellicht beter om per wedstrijd het gezamenlijke # kansen als uitgangspunt te nemen ... maar persoonlijk vind ik dat allemaal minder van belang. Denk niet dat je de kans op het ontstaan van een steal als onderwerp apart moet nemen en daar een kansenverhouding aan toe moet kennen. Ik krijg het gevoel dat hierop gestuurd gaat worden.
Zoals ik al zei, tweaken zoals en aanpassen zoals in het verleden ook is gedaan (wanneer er nieuwe taktieken nodig waren om te winnen)
-
bij een verschil van minimaal 4 is het een steal. Een wedstrijd met 11-6 kansen en dan 0-2 verliezen is nu opeens gewoon en zwaar demotiverend.
Zelfde dat een precisie boven de 50 opeens vaak voorkomt om die steal waar te maken. Voorbeelden genoeg helaas.
Het oude motto, "steals bestaan niet alleen slechte tactieken" is iig zwaar achterhaald. Met duidelijke stats verliezen voelt bijna aan als een overwinning deze dagen
-
@Sjinne_4_ever_NL Tevens...Ik weet niet wat voor elementen er zijn waar uit men kansen creëert / kan scoren? Komen er per wedstrijd (ongeacht of je vleugelaanval speelt of SVA) kansen via de vleugels, via afstand schoten, counters.. of komen deze kansen alleen voor wanneer je dit als taktiek hebt? Is de kans dan groter als je die taktiek hebt en kleiner wanneer je een andere speelstijl hanteert? Ik zou niet weten hoe die engine werkt...
-
Mensen... is het niet de stelregel in het voetbal dat "... wanneer jezelf de kansen mist, de goal aan de andere valt..." niet meer van toepassing? Moet een ploeg die meer kansen creeërt, meer balbezit heeft, betere selectie heeft perse winnen? Punten pakken doe je tegen de kleintjes, niet de groten...
-
Maar goed... dit is geen discussie topic
-
@Harry-Poon Dit onderstaande klinkt wat mij betreft wel redelijk logisch.
@Naruto-Uzumaki-2014 said in Het grote Steal topic:bij een verschil van minimaal 4 is het een steal. Een wedstrijd met 11-6 kansen en dan 0-2 verliezen is nu opeens gewoon en zwaar demotiverend.
Zelfde dat een precisie boven de 50 opeens vaak voorkomt om die steal waar te maken. Voorbeelden genoeg helaas.
Het oude motto, "steals bestaan niet alleen slechte tactieken" is iig zwaar achterhaald. Met duidelijke stats verliezen voelt bijna aan als een overwinning deze dagen
Hierbij nog een aantal voorbeelden van zeer duidelijke steals wat mij betreft.
Een paar uit de battle (competitiebepalend in zo'n korte competitie met maar weinig onderlinge wedstrijden):
Een paar waar niet alleen 4231/451 bij betrokken is:
En nog een paar 'duidelijke' steals die ik voorbij zag komen in de app de afgelopen maand (10 dagen)
-
Belangrijk vind ik wel dat er niet alleen gekeken word naar het aantal schoten.
Er spelen uiteraard ook andere facetten mee.Hieronder een voorbeeld van een steal op alle gebieden.
Een gelijkspel was al drama geweest maar de sim flikt het gewoon om nog een stapje verder te gaan.- Thuisvoordeel Juventus
- Agressiviteit gelijk
- 433 met zdv/ova tegen 4231 sva ( effectievere tactiek )
- Meer schoten
- Meer balbezit
- Meer corners
- Veel beter basisteam ( spelers van 100-110 tegen spelers van 90-100 )
- Hogere ratings
- Fitheid minimaal gelijk
- Moraal een stuk beter
- Teammanagement over zijn geheel een stuk beter
- Wedstrijd dag ervoor : Juventus een steal tegen in de beker, Napoli winst in de beker. Aangezien ik in compensatie hoop, was hier ook geen enkele sprake van.
-
Mss gwn een subcategorie bij aanmaken in de statistiekenscherm: schoten en schoten op doel. Dat zou voor mij al een beter beeld geven.
-
Trouwens... er mag ook iets gedaan worden aan die oefenmatchen!
Je speelt dan namelijk een hele week tegen iemand en wint hem met 3-0 en in de competitie verlies je kansloos met 3-0. Dat zijn geen oefenwedstrijden dan meer he. Als iemand daadwerkelijk beter is dan mij, wil ik dat ook kunnen hierin kunnen terugzien. Zo ga je met valse hoop naar de match toe, denk je dat het een makkie wordt.
-
-
Dat is niet echt een steal vind ik.
Thuisvoordeel + effectievere tactiek in zijn voordeel. Ongelukkig is het wel maar dat kan gebeuren.ik vind eigenlijk dat alleen een screenshot van de stats te weinig info is om te bepalen of iets een steal is of niet. Een goed voorbeeld is mijn wedstrijd vandaag tegen Sassuolo in KL1. Qua stats was hij flink de betere maar mijn spelersratings waren hoger, zijn spits was fitheid geel en zijn vleugels had ik covered met betere backs. Dan kan je meer schoten hebben maar met een vermoeide knaap is het logisch dat niet al die ballen erin gaan.
-
En dit?