Het grote Steal topic
-
@BolaBranca_NL67
Ik ben het met je eens BolaBranca. Het is eigenlijk triest dat je bijna gedwongen wordt om 451 te spelen om een resultaat te behalen. Het zou osm weer veel leuker maken om met bijvoorbeeld 442 betere resultaten te verkrijgen. Nu 1 seizoen 442 spelen ben je kansloos voor de titel. Met 451 maak je hierin dus wel grote kans. 433 is ook bijna niet meer mogelijk. Alle managers die een seizoen lang 433 spelen halen het gewoonweg niet meer ook al hebben ze een veel beter team dan de rest. Ik snap dat dit het steal topic is, maar met de sterke 451 krijg je verkapte steals. Oftewel een minder team die 451 speelt wint makkelijker van een 433 dan andersom. Bij osm 2.0 was dit veel minder het geval volgens mij. Ik hou liever van een mogelijkheid om te kunnen variëren, dat dit ook beter beloond wordt, dan alsmaar aan dezelfde tactiek te moeten vasthouden. -
@MikevanderHilst_NL Kijk nu komen we ergens!
Van de 20 managers in KL1 spelen er zeker 15 met vrij grote regelmaat 451/4231 (ik zelf ook), CK duel tussen LFS en GG bijna alleen maar 451/4231, CC... tuurlijk varieert elke manager wel, maar de trend is toch wel zichtbaar...
-
Klopt in de KL en Crew Cup wordt bijna enkel 451 / 4231 gespeeld (ook door mijzelf). In de gewone competities (met slechtere tegenstand) wordt je met 433 nog gewoon met Excelsior kampioen.
-
@BolaBranca_NL67
Ik heb volgende formaties gespeeld in Kl2:
5311 II 2x
433 IIIIIIIIIIIII 14x
451 IIIIIIII 9x
4231 IIIIII 7x
442 I 1x
3322 I 1xIn 33 competitie duels en 1 beker duel heb ik 14x 433 gespeeld, 2x 5311 en 16x 451/4231. Best divers toch :)?
-
@Jip-Huijs speelt op world net zo lang hoor, ongeveer sinds december
Net weer 1tje (en ja ik speel 433, heus niet iedereen speelt sva)
-
@BolaBranca_NL67 ben ik volledig met je eens! Er spelen er véél 451/4231 En idd ook ploegen bovenaan in de competitie...
-
Ik stoor me er vooral aan. Als je 433 uit speelt en de tegenstander speelt het ook dan ben je 95/100x volstrekt kansloos
-
Wat ik hieraan vind ontbreken is de kwaliteit van het team. Bepaalde formaties genereren minder kansen. Op de counter spelen tegen een aanvallend ingestelde ploeg, dan vind ik het logisch dat de kansenverhoudingen ver uit elkaar liggen. Heb je een uitstekende verdediging en speel je defensief.. tja.. kom er maar eens doorheen met een aanval. Lijkt me logisch dat er dan minder kansen worden gecreëerd, en de tegenpartij dodelijk kan zijn in de omschakeling. Deze situaties zouden wel grotendeels erin moeten blijven vind ik persoonlijk :thumbsup_tone2:
Gaan we erg ver terug in de tijd dan had je 6-3-1 loer op de counter. Dat was ook alleen maar steals hoor.
-
@Robbiebb_NL
Ik speelde 2 dagen geleden 433 uit bij een 451. Mijn team was een stuk beter. Ik kreeg 4 kansen de thuisploeg 15 en ging 2-0 onderuit. Dat was wel apart om te zien. Nu eens geswitcht. In het begin wel 3 uitoverwinningen met 433 waarvan 2 tegen een 451. Mag het ook met Juve. -
We hebben de steals zojuist besproken. Gelukkig hebben we nog data van voor dat er iets aangepast was. We gaan hopelijk maandag (en anders dinsdag of woensdag) kijken hoe groot de verschillen zijn. Dit gaan we dan over heel OSM bekijken zodat we een eerlijk beeld hebben.
Als het flink uiteenloopt (ga ik nu wel vanuit te zien aan de reacties) gaan we dat afhankelijk van hoe erg het is zsm fixen.
Hopelijk kan ik jullie volgende week dus meer informatie geven over het precieze probleem!
-
Ik speel met Pescara in Crew Cup Europa League.
Heb Doelstelling 14, maar heb ondertussen de 2e hoogste Teamwaarde in de competitie.
Sta momenteel 17e in de competitie en ben zoals elk Crew Cup seizoen behoorlijk teleurgesteld in het aantal steals tegen. Het is mij blijkbaar niet gegund om eens een topprestatie neer te zetten.Dit zijn mijn laatste 6 matchen, statistieken spreken voor zich vind ik:
Speeldag 13 [Steal voordeel]: Pescara 1 - 1 Palermo
Man of the match: Dembélé (spits Pescara)Speeldag 14 [Steal nadeel]: Bologna 0 - 0 Pescara
Man of the match: Gerson (kapitein Pescara)Speeldag 15 [Crew match]: Pescara 0 - 3 RomaSpeeldag 16 [Steal nadeel]: Sampdoria 1 - 1 Pescara
Man of the match: Pjaca (scoorde voor Sampdoria)Speeldag 17 [Steal nadeel]: Pescara 0 - 0 Sassuolo
Man of the match: Gerson (kapitein Pescara)Speeldag 18 [Steal nadeel]: Torino 0 - 0 Pescara
Man of the match: Gerson (kapitein Pescara) -
@Sir-Dieter-L_NL als je 2e hoogste TW hebt waarom speel je dan zelfs thuis nooit 433?
-
Wel eens met Glennevire. Sowieso een beetje onzin om een gelijkspel als steal aan te merken. Die zitten er nou eenmaal tussen zeker met dat soort tactieken. Snap overigens wel dat Dieter zich genaaid voelt als het 5 keer op rij gebeurd.
-
Zelf een bizarre steal op mijn hoofdaccount die aantoont dat de kwaliteit van de simulatie moet worden verbeterd. ''steals'' zijn prima op zijn tijd. Maar dan wel graag voor managers die tenminste online zijn gekomen en een heeeel klein beetje volgens de richtlijnen spelen. Onderstaande screens zijn van de bekerfinale notabene tegen een manager die op dat moment 6! dagen niet online is gekomen en een basisopstelling heeft staan waar de helft van de spelers diep in het rood is qua fitheid. Kreeg overigens een rode kaart ( totale onzin met agressief op blauw in een finale dat terzijde) maar zelfs met die kaart had dit nooit een steal mogen worden. Spelersratings 80-105 ( alles groen ) tegen 70-80 ( geel-rood )
Ik kan hier btw wel om lachen. Dan pak je in de KL1 en CC belangrijke overwinningen en dan krijg je dit ter compensatie Neemt niet weg dat dit tegen een inactieve manager + deze stats natuurlijk nooit mag gebeuren. Heb eerlijk gezegd ook nog nooit een nederlaag gehad waar naast de stats ook de spelersbeoordelingen alsnog in mijn voordeel uitvielen.
-
@MikevanderHilst_NL een gelijkspel kan ook wel een steal zijn hoor
-
@Glennevire_NL
Omdat de investering in 2 extra spitsen op niveau heel wat cash vraagt.
Verder is de 433 thuis te pakken door een 4231 of 451, andersom normaal gezien nooit.Gisteren trouwens 0 - 0 kansen 13 - 5 in mijn voordeel. (m.a.w. de 5e steal op rij zwaar in mijn nadeel)
Ik heb het gevoel wanneer je goed start je ook bovenaan eindigt,
wanneer je een mindere start hebt is het enorm moeilijk om het voordeel terug te winnen.
Zelf als je je spelers met mindere moraal vervangt door vers bloed..Het is enorm frustrerend, das het enige wat ik kan zeggen.
-
@Glennevire_NL
Daarnaast is een aanvallend 4231 vrij gelijkaardig aan een 433..
Als je 13 kansen in een match haalt, mag er toch eens eentje in?
Ik heb nu bij mijn 5e steal nederlaag op rij een totaal van 47 schoten, waarvan er 1tje in de netten belandde?- We spelen bij JR met een vrij gelijkaardig assortiment aan tactieken.
Als dan Sjan met de pet, waarschijnlijk onderaan de TW/Activiteit ladder beter presteert is het steeds pijnlijk ;).
- We spelen bij JR met een vrij gelijkaardig assortiment aan tactieken.
-
@Sir-Dieter-L_NL als jij middenvelders voor 127 miljoen gaat kopen blijft er idd weinig geld over aanvallers
En hoezo aanvallende 4231? Dat soort informatie verteld de Spion helemaal niet. Voor zelfde geldt heb je 100% pressie tegen je of 1%... -
@Sir-Dieter-L_NL Ja, maar dat was ook tegen een uitzonderlijke manager :angel_tone1:
Mijn taktiek doet dat, weet ik gewoon. Ik steal vies veel Noujah, iedereen is vrij om een taktiek te kiezen, dus misschien een aanrader om ook een taktiek te vinden die nog wel eens wat wilt stealen.
-
Hierbij de statistieken van de battle tussen Looking for Silverware en OSM Striker Ultras voor de Crewkampioenschappen.
Het gaat hierbij om 58 wedstrijden. 25 thuiswedstrijden voor OSU, 25 thuiswedstrijden voor LFS en 8 bekerwedstrijden.Wedstrijden met precies gelijke kansen:
OSU/LFS 0: 4/5 gelijk, 1/5 gewonnen door LFSWedstrijden met 1-2 kansen in het voordeel van de betreffende crew:
OSU 1-2: 2/3 gewonnen, 1/3 verloren
LFS 1-2: 5/8 gewonnen, 3/8 verlorenWedstrijden met 3-5 kansen in het voordeel van de betreffende crew:
OSU 3-5: 5/9 gewonnen, 4/9 gelijk
LFS 3-5: 8/13 gewonnen, 5/13 gelijkWedstrijden met 6 of meer kansen in het voordeel van de betreffende crew:
OSU 6+: 6/12 gewonnen, 5/12 gelijk, 1/12 verloren
LFS 6+: 7/8 gewonnen, 1/8 gelijkAantal rode kaarten:
OSU 3/58 - LFS 5/38Totaal aantal kansen:
OSU 337 - LFS 333Totaal aantal punten:
OSU 70 - LFS 85Aantal kansen per punt:
OSU 4,81 - LFS 3,92Uiteraard ben ik mij ervan bewust dat er altijd een geluksfactor zal moeten zijn bij dit spel maar dit kan wat mij betreft wel wat meer worden ingeperkt. Tevens heb ik natuurlijk niet met alle factoren mbt steals (al weet niemand precies welke invloed hebben) rekening kunnen houden, zoals bijvoorbeeld de opstellingen, de gespeelde tactiek of de teamwaarde. Hiervan kan ik echter alleen maar zeggen dat er bijna alleen maar 4231 of 451 gespeeld is qua opstelling, er binnen OSU door de 5 deelnemers meer dan 5 verschillende soorten tactieken zijn gehanteerd en desondanks niemand gespaard is gebleven en afsluitend dat de teamwaardes uiteraard gefluctueerd hebben maar ook daar zijn nooit extreme verschillen in geweest. Kortom, iedere deelnemer van deze battle heeft te maken gehad met de meest absurde uitslagen en resultaten los van de gespeelde tactiek, teamwaarde of welke factor je maar kan bedenken. Deze willekeurigheid, die dus iedereen zomaar kan treffen, zou (nogmaals) wat mij betreft aanzienlijk ingeperkt moeten worden om het spelplezier weer te vergroten.
Afsluitend hoop ik van harte dat GB/ @Harry-Poon hier iets mee kan. En dat wij allemaal (hopelijk na de zomerperiode) weer tegen elkaar kunnen 'strijden' en op basis van eerlijke/objectieve factoren winnen of verliezen. Voor zowel de winnaar als de verliezer zou dat een enorme vooruitgang zijn