Discussietopic: Nieuwe Updates!
-
@harry-poon Ok, dat is te generaliserend. Ik denk echter wel dat veel managers die ik spreek hier hetzelfde over denken. Dat wordt ook bevestigd door @meneer-Speksnijder_NL .
Of het wel of niet de formatie die het meest gespeeld wordt, is eigenlijk niet zo relevant. Het gaat wat mij betreft om de constatering dat de formatie te sterk is. Dit is eigenlijk al sinds jaar en dag, vroeger was het nog erger.
Ik geloof best dat het niet de meestgespeelde formatie is. Maar ik zie toch in alle competities waar veel actieve en serieuze managers zitten, zoals de KL1, CC, etc, dat er erg veel 451/4231 wordt gespeeld. Dat er op andere niveaus andere systemen gespeeld worden snap ik ook.
Maar goed: doe er mee wat je wil. Je vraagt om wat ik improvement zou vinden. Nu weet je het!
-
@santheman11_nl Zeker, wordt gewaardeerd! Verandering in de engine wekt alleen ook vaak onvrede op. Dus probeer uit te leggen dat dat een lastige keuze is.
-
@harry-poon Nou ja, volgens mij draait het om een realistisch spelletje, niet om de managers die dan na zo lang een keer iets anders moeten met hun tactiek. Bovendien: managers worden alleen maar gelukkiger van een realistisch OSM. Dat is nu niet het geval. Zou dus geen lastige keuze moeten zijn.
-
@santheman11_nl In die zin is het wel realistisch dat veruit de meeste managers 433 gebruiken, daarna 442 en dan pas 451. 352 of 532 zouden eerder wat meer erkenning verdienen als je naar de huidige formaties in Europa kijkt.
-
@harry-poon Dat 433 meer gebruikt wordt dan 451 geloof ik gelijk. Maar waar wordt het meer gebruikt? In de KL1 niet. In de CC CL ook niet. Waarom? Omdat je weinig kans hebt tegen 451 met 433. M.a.w. dit wil in mijn optiek meer zeggen dat veel managers geen 451 spelen omdat ze de sterkte niet kennen. Anders hadden waarschijnlijk veel meer managers 451 gespeeld.
En realistisch is het niet, want er zijn maar bar weinig teams die 433 spelen. Alleen een paar topteams (Barca, Bayern, etc) en in Nederland.
-
@santheman11_nl Eerste punt ben ik met je eens. Ik denk dat een kleine tweak ook geen kwaad kan. Maar om dit aan te passen voor alle managers omdat in de sterke competities voor een bepaalde tactisch sterke variant gekozen wordt lijkt me ook wat veel.
Als je de CL-wedstrijden van gisteren bekijkt is denk ik 75% 433 (gelukkig wat mij betreft).
-
Mag ik melden mbt de 451/4231 discussie dat er in de crewcup EL toch veel 433 gespeeld wordt en met succes... daar zitten toch ook echt serieuze managers in
-
@harry-poon Ik weet niet welke wedstrijden jij hebt gekeken
Op dinsdag speelde alleen Dortmund en Napoli echt 433, zelfs Real speelde 442 (alleen Ronaldo en Bezema voorin, tenzij je Isco ook een spits vindt). City komt in de buurt met Sané als halve spits. Op woensdag eigenlijk alleen Barca en Bayern. Check 'm anders even op vi.nl bij de uitslagen. Dan zie je echt dat er weinig 433 wordt gespeeld.
-
@bolabranca_nl67 Daar zitten serieuze en ijzersterke managers in. Absoluut. En sympathieke
Maar hoe staan de mensen die 433 spelen in de stand? Behoudens natuurlijk de topploegen? Staan de 451/4231 managers gemiddeld hoger of gemiddeld lager dan de managers die 433 spelen?
-
@santheman11_nl En Feyenoord, Shaktar, Liverpool, RB Leipzig, Sevilla, Spartak (soort van)?
-
@harry-poon
Feyenoord idd, maar die had ik al genoemd. Leipzig speelt altijd een soort 4231 maar wel wat offensiever, Shaktar speelde ook gewoon 4231. Liverpool heeft alleen Salah en Firmino als spits opgesteld (Coutinho is volgens mij een middenvelder), dus dat is 442. Sevilla en Spartak heb je volgens mij een punt. Maar goed, 75% is wat overdreven, volgens mij is 30% een beter percentage.Is een beetje een discussie op zichzelf geworden, waar niets mis mee is. Maar kom maar door met die improvement!
-
@santheman11_nl "Is een beetje een discussie op zichzelf geworden, waar niets mis mee is." Haha eens. Welke improvement doel je precies op?
-
Ik ben ook van mening dat 451 best wat zwakker mag worden. Sinds ik OSM speel is dit de sterkste formatie in combinatie met schiet van afstand. Het zou leuk zijn om ook in competities van niveau wat meer variatie te zien m.b.t. tactieken. Nu is het een groot deel 451/4231 en nog een paar topploegen die misschien 433 spelen.
-
@harry-poon Het afzwakken van 4231 zodat de competities weer wat doelpuntrijker, reëler en leuker worden! Daar hebben we het toch de hele tijd over?
-
Zeker, maar ik twijfel toch nog steeds over of daar nu iedereen over on board is
-
Ik vind sowieso de discussie wat er in werkelijkheid wordt gespeeld niet eens relevant. Je ziet steeds vaker dat teams per wedstrijd meerdere formaties toepassen.
Voor het spel, dat 451/4231 zo sterk is is niet zozeer het probleem voor mij (ik vind zeker 4231 op papier een zeer uitgebalanceerde formatie) maar wel in combinatie met schiet van afstand. Dat is voor mij het probleem en mag van mij wel wat verzwakt worden.
-
@harry-poon Nou ja, in mijn optiek hebben jullie de afgelopen tijd heel veel verandering doorgevoerd waarbij niet iedereen on board was. En iedereen lijkt me onmogelijk. Maar er zijn in dit topic al vier managers die aangeven zich er in te kunnen vinden.
Ik merk geen enthousiasme van jouw kant. Je roept "let's talk improvement", dan ga ik hier serieus op in door meerdere punten te noemen en vervolgens kan er niets aangepast worden en stopt de dialoog. Dan houdt het een beetje op. In plaats van de discussie te voeren over hoeveel ploegen er 433 spelen is het wellicht handig om aan te geven waar jullie wél voor openstaan zodat het spel realistischer wordt.
-
Er wordt gewoon heel veel 4231/451 met SVA gespeeld.
Aantal belangrijke redenen:- Het is een fromatie, waarmee je zelfs als zwakker team in uitwedstrijden goede resultaten kunt halen
- Het is een van de weinige formaties waarmee je tegen een sterke 433 stand houd
- Aanvallers zijn duurder dan verdedigers en middenvelders, een goede 4231/451 onderhouden kost minder dan een 433 of iets dergelijks...
Dus...
- Is het mogelijk het verschil in uit en thuis minder groot te maken?
- De effectiviteit van een aantal formaties mag dichter bij elkaar liggen (waarom krijgt bijna niemand een 442 aan de praat)
- Transferwaarde van aanvallers wat meer in lijn met verdedigers en middenvelders (een aanvaller met omgekeerde stats van een verdediger van zelfde leeftijd is volgens mij nu bijna 50% duurder).
Twee andere zaken waar ik mij aan stoor is de invloed van rode kaarten en juist de beperkte invloed van fitheid.
Als ik met een topteam 1e sta met een veel betere selectie, maar ik krijg weer een idiote rode kaart in het begin van de wedstrijd verlies ik gewoon 1-5 (na 1-0 voor) van een laagvlieger. Zelfs Swift was niet veel minder dan Feyenoord toen ze met 10 man stonden.
Ook speel ik wel eens tegen een team met een inactieve manager en is zijn hele basis geel of oranje. Ondanks dat ik 433 speel met een team met TW van 4 of 5 x zo hoog win ik een enkele keer maar nipt met 1-0. Nu hoeft dit niet altijd 7-0 of meer te zijn, maar als Real Madrid in het echt tegen een niet geheel fit Girona zou spelen klappen ze er ook gegarandeerd met grote cijfers over heen. Wat loont het in dit geval om spelers te sparen en te rouleren? -
@santheman11_nl Excuus als ik dat idee gegeven heb. Discussie is wat mij betreft alles behalve dood. Voor ons is een reden om terughoudend te zijn dat de verhoudingen aardig kloppen binnen heel OSM (433, 442, 451). Reden dat we er toch iets mee moeten is dat het in sterke competities uit verhouding raakt. Hoe zou de verhouding moeten liggen wat jou betreft?
-
@harry-poon Wat bedoel je precies? Welke verhouding?
Verder denk ik dat het realisme in het spel moet komen. Kijk naar het aantal ploegen dat 451/4231 speelt in de KL1 en kijk naar de resultaten tegen andere systemen, zelfs bij een teamwaarde die twee keer zo hoog is. Het is toch ook geen rocket science? Laat het spel wat meer afhangen van de teamwaarde/sterkte team op het veld, ipv de tactiek.