Release Crews
-
@santheman11_nl En crewforums!
-
Wat is de moeite om twee knopjes toe te voegen?
- Tegenstander: willekeurig / specifieke crew uitdagen
- Geavanceerde opties: aan / uit
Als crew moet je dan ook ergens een overzichtje hebben van crews die specifiek jouw crew hebben uitgedaagd, en van crews die op zoek zijn naar een random andere crew. Je klikt er dan eentje aan, checkt of je je kunt vinden in de voorwaarden, en spelen maar.
Het concept lijkt me best leuk (ook al ben ik zelf niet meer actief op het moment). Op lange termijn krijg je op je crewpage mooie lijstjes met resultaten en statistieken van aantal gewonnen battles. Maar wat zegt het als je van de aap noot mies crew en de jip en janneke crew hebt gewonnen? Er moet een optie bij komen dat je ook sterke crews kunt uitdagen via dit systeem. En dat je meer punten scoort als je van een sterke crew wint. En zo'n onderling duel tussen topcrews is alleen interessant als allerlei pay to win features kunnen worden uitgeschakeld. Zo is het kringetje weer rond richting de 2 extra opties die nodig zijn om dit concept succesvol te maken.
Aan de slag jullie, GB!
-
@vinnievuik_NL Ik ben het zeker eens dat deze features moeten komen! Maar dan even dit:
-
Twee knopjes toevoegen kan je met code heel makkelijk doen, dat is inderdaad waar! GB moet echter wel nog ff het battlegedeelte aan de website toevoegen, want die is er nog niet
-
De looks van een app bouwen is weliswaar relatief simpel, om het hele systeem weer uit gaan bouwen is waarschijnlijk wat lastiger. GB heeft zowel een Android als Apple APK om te ontwikkelen, en ook de web-versie moeten ze nog up to date houden. Nu zal er waarschijnlijk wel een centraal systeem zijn waar al deze drie platformen naar communiceren, maar toch.
Echter hoop ik dat @Harry-Poon dit wel hoog op de priority stack kan krijgen, en dat de product owner dit snel bij een team kan neerleggen om aan te gaan zitten!
-
-
@mikevanderhilst_nl Waarom denk je dat er in een gemiddelde competitie amper gebruikt van gemaakt wordt en dat dat in battles ineens extreem veel meer wordt? Ook in gemiddelde competities wordt er om het echie gespeeld.
-
@santheman11_nl Zolang het eerlijk is en zonder te schelden waardeer ik de feedback ontzettend. Maak je dus geen zorgen over het 'niet aardig' klinken.
Zoals er in normale competities dus bijna nooit met aangepast instellingen wordt gespeeld en niet ineens overal de Boss Coins om je oren vliegen, verwachten wij dat dat in Crews niet ineens heel anders gaat zijn. Dat is het startpunt voor ons. Als nu blijkt dat dat wel ineens zo gaat zijn, kunnen we daar actie op ondernemen. En dus niet andersom. Want dan gaan we er vanuit dat spelers bepaalde dingen doen waarvan we nog helemaal niet van weten dat ze dat doen (dat wijst Boss Coin gebruik in huidige competities namelijk uit).
Dus we denken daarmee JUIST aan de spelers. En als het anders blijkt te zijn, gaan we daarmee aan de slag.
Dat we deze discussie hebben lijkt me juist een voorbeeld van dat we iets van jullie aantrekken. Naast de cijfers helpt dit soort feedback juist om beslissingen te nemen (zoals aanpassingen in crews die nodig zijn).
Dit concept hoeft inderdaad niks te vervangen, jullie kunnen gewoon de huidige competities blijven gebruiken.
-
@sjinne_4_ever_nl Deze discussie is het perfecte voorbeeld van de invloed die je wel op GB hebt.
-
@vinnievuik_nl Goede suggesties. Ik probeer alleen te blijven hameren op het feit dat dat precies wel moeilijk is ;). Deze 2 opties zijn lastig om te bouwen (dat zul je van me aan moeten nemen). We hebben nu de basis neergelegd en gaan daarmee verder.
-
@the-best-manager-in-the-world_nl Zeker! Battles op web gaan er komen.
-
''Zoals er in normale competities dus bijna nooit met aangepast instellingen wordt gespeeld en niet ineens overal de Boss Coins om je oren vliegen, verwachten wij dat dat in Crews niet ineens heel anders gaat zijn. Dat is het startpunt voor ons. Als nu blijkt dat dat wel ineens zo gaat zijn, kunnen we daar actie op ondernemen. En dus niet andersom. Want dan gaan we er vanuit dat spelers bepaalde dingen doen waarvan we nog helemaal niet van weten dat ze dat doen (dat wijst Boss Coin gebruik in huidige competities namelijk uit).''
Het is vrij simpel Luuk... afkoopmogelijkheden aan = geen eerlijke competitie en ranking mogelijk op hoog niveau.
En dat is altijd het niveau waarnaar je moet kijken bij elk product of elke dienst.Dat hoogste niveau word nu dan degene die het meeste keer per dag op het Boss-Pack van 13500 coins kan drukken en de meeste timers af kan kopen. Geen idee tot hoe ver de transferlijst mee upgrade maar als dat ook onbeperkt is dan kom je denk ik wel in de spelersratings van 500 uit.
Dat is een onrealistisch niveau om te verwachten van je spelers als uitgave voor een (fanatiek, dat wel) spelend spelletje.
Wat je nu dus gaat krijgen is een ranking waar als er al enige vorm van competitiviteit gaat ontstaan, de goede crews elkaar gaan proberen te ontlopen en dat is juist het tegenovergestelde !! van waar spelen in crewcompetities voor bedoeld is.
Richt je dan gewoon op de bewezen fanatieke spelers die bereid zijn binnen een bepaalde grens ( geen afkoop, wel transfers/scout/evt aantal oefenmatches ) vaak zo actief mogelijk te zijn en dus zo veel mogelijk uitgeven aan het spel. Een huidige CC oid levert denk ik 70-100 euro op ? Dat is toch veel realistischer ? Probeer dat spelersaantal dan uit te breiden.... dan heb je ook winst en is de kern van het spelletje niet helemaal naar de kl.....
-
@mikevanderhilst_nl Het mooie aan OSM is dat je veel Boss Coins geen garantie zijn voor de winst. Maar vind je het niet logisch om eerst te kijken of dat een probleem wordt en het vervolgens te tackelen? We gaan nu uit van wat we weten, en dat is het huidige OSM. Als daar verandering komt, willen we er dan op reageren.
-
@Harry-Poon Ik vind het bijzonder jammer om te zien dat de visie die jij hier nu neerlegt haaks op de huidige competitieve top van osm staat. Vooral de huidige visie dat het pay-to-win is geworden om de beste te zijn schiet z'n doel natuurlijk compleet voorbij.
Hoe kan iemand ooit serieus genomen worden als 'beste' omdat alles afgekocht kan worden, en hoe hou je ooit de groep fanatieke spelers op deze manier verbonden aan je bedrijf?
Nadat deze weggelopen zijn heb je het geconstateerd en ga je het verbeteren zoals je schetst. Denk je dat die mensen nog weer terugkomen? De fanatieke groep is het laatste jaar al zo enorm teruggelopen..Dat jullie nooit met één voet tussen de fanatieke spelers van dit spel hebben gestaan is al jaren bekend. Maar dat jullie niet begrijpen dat met elk spel wat er maar bestaat spelers proberen beter te zijn dan andere spelers kan ik gewoon niet bij.
Om er maar een vergelijking in te gooien, denk je dat er nog mensen aan de tour de France mee gaan doen om te winnen als elke wielrenner extra dingen kan kopen? De rijkste wielrenner koopt dan een vracht aan doping, een gemotoriseerde fiets of een kortere route naar de finish. Je kan raden dat de competitieve vorm van een 'wedstrijd' natuurlijk dan snel weg is. -
Pleur ik het ook maar hier, cause-effect van OSM 3.0
Dames & heren,
Het einde van TOT is er. Na meer dan 12 jaar is het klaar. Ik kan het niet in m'n eentje opbrengen om een crew weer opnieuw op te starten. Ik had gehoopt dan anderen dat wel zou lukken. Deze crew eindigt met mijn account als enig lid, enkele oud leden zijn uitgenodigd. Tot die tijd is het wel symbolisch dat ik er alleen in zit. Deze hele tijd vond ik geweldig, met zoveel verschillende "versies/generaties" van TOT door gebracht. Als beheerder vond ik het leuk om de boel te runnen, alleen... ook ik heb minder tijd (en vooral nu animo).
Zonder TOT geen OSM, dat is ons motto. Vele denken dat het slaat op dat er geen OSM zou zijn zonder TOT. Het is anders, namelijk: het motto van de leden. Zonder de crew TOT is er geen OSM voor ons. Puur en alleen omdat TOT hun OSM ervaring maakte. Net als veel oudgediende die inmiddels ook al zijn gestopt, alleen dan voor hun eigen crew. Dát is wat GB had moeten inzien, de potentie van crews kan OSM maken.
Voor mij dé crew van OSM. The OSM Tigers, opgericht 15-2-2006
Mzls
-
Misschien eens een idee om te praten binnen Gamebasics om crews meer aandacht te geven ipv dingen bedenken waar niemand om gevraagd heeft. Eenmaal de handelswijze van dit spel die dood is.
-
@rubber890_nl Dat kan ik me voorstellen. Crews voor een groter publiek aantrekkelijk maken en het tegelijkertijd voor een kleine groep specifieker maken is inderdaad lastig samen te doen. Dat neemt niet weg dat we dit kunnen bijsturen als het een probleem blijkt te zijn. We zijn nu nog bezig om ook de Crew Ranking te maken. Dan gaan we zien of dit inderdaad een probleem gaan worden. Want ik ben het eens met je voorbeeld, maar dan moeten die rijke wielrenners er wel zijn en de doping zo inzetten dat ze winnen.
-
Stop nou eens met volledig misplaatste verband te leggen tussen
'crews voor een groter publiek aantrekkelijk te maken' en de huidige competitie instellingen. Dat heeft niks met elkaar te maken en dat heb ik in een vorige post ook al uitgelegd.Dat van die doping op een juiste manier inzetten .. ook weer nogmaals .. bekijk het spel vanuit het hoogste niveau. Daar is de kennis van tactieken en de kunde van het handelen bijna op het zelfde level. Daar geven dat soort afkoopacties dus altijd het voordeel. Dat je dan een keer kunt winnen van een noobcrew die een TK gebruikt dat boeit echt helemaal niemand. Het gaat om de top en daar werken dit soort afkoopacties niet. Oftwel, er is gewoon simpelweg geen basis voor een goede ranking op deze manier. Dat moet je als spel toch niet willen ?
Anyway, aan je reacties is inmiddels wel te zien dat je het of gewoon niet snapt, of dat je kosten wat kost de afkoopacties goed moet praten ook al heb je daar geen goede argumenten meer voor.
-
@harry-poon Natuurlijk zijn veel Boss Coins een garantie voor winst. Als twee gelijkwaardige crews elkaar treffen, en één crew besluit om tot het oneindige toe timers af te kopen en om in 60% van de wedstrijden een trainingskamp te beleggen, zal deze crew áltijd winnen als de andere crew dit niet doet. Dat je hier geen probleem in ziet (wilt zien), vind ik opmerkelijk. Uiteindelijk krijg je op deze manier namelijk een crewranking die gebaseerd is op pay-to-win, dat is een gegeven. Als dat jullie doel is: prima. Maar ik kan me voorstellen dat mensen er vroeg of laat op afknappen, door een totaal gebrek aan uitdaging en competitie.
Uiteindelijk berust deze discussie overigens op de misvatting dat jullie bij GB een competitie met aangepaste instellingen automatisch associëren met een competitie waar geen boss coins worden uitgegeven. Dat is echt een denkfout. Neem bijvoorbeeld de CrewCup. Hier staan alle pay-to-winopties uit, maar worden meer boss coins uitgegeven dan in (nagenoeg) welke andere competitie dan ook. Stel dat iedere manager 4 oefenwedstrijden per dag speelt en 1 speler per dag scout (zeer voorzichtige inschatting), dan zit je al aan bijna 1000 Boss Coins per manager per seizoen. Tel daarbij op dat deze managers een verwaarloosbare bc-beloning aan het einde van het seizoen uitgekeerd krijgen, en er blijft onder aan de streep een meer dan uitstekende opbrengst over voor GB.
Waarom richten jullie je niet gewoon op het beter onder de aandacht brengen van dit soort competities? Dit is (in tegenstelling tot het nieuwe battlesysteem) een bewezen concept en als je het goed onder de aandacht brengt een potentiele goudmijn.Misschien is het een idee als GB eens een team afvaardigt in de CrewCup, enkele managers van GB mee gaan spelen in crewcompetities of als jullie eens meedoen aan een battletoernooi op OSM World? Dan kunnen jullie zelf ervaren hoe erg er nu al met BC’s wordt gesmeten onder de fanatieke managers, en hoe problematisch het zou zijn als je alles maar zou kunnen afkopen. Ik bespeur hier namelijk vooral onkunde. Jullie hebben geen idee hoe dit spel op competitief niveau gespeeld wordt en dat maakt een inhoudelijke discussie met jou of andere mensen van GB eigenlijk compleet zinloos.
-
Elke tutorials over de gevechten?
-
@mikevanderhilst_nl Precies wat je zegt, 'bekijk het spel vanuit het hoogste niveau'. Die luxe hebben we niet, het moet juist voor iedereen interessant zijn. En ik snap je uitleg daarover, maar dat wil niet zeggen dat die 100% klopt. Wij hebben alle informatie van al onze spelers en weten hoe ze spelen. Daar moeten wij ons op baseren.
-
@memphis-united_nl Wij kunnen zien hoeveel Boss Coins er gebruikt worden in welke competitie dan ook. 'Tot het oneindige toe timers afkopen' is dan ook volstrekt geen sprake van.
Lijkt me zeker leuk om eens mee te spelen (heb ik in het verleden ook wel gedaan)! Maar dat neemt niet weg dat er juist bij GB heel veel gasten zitten die heel veel OSM spelen. En zo moet het ook zijn. We weten dus als geen ander hoe dat er aan toe gaat, we kiezen er alleen voor om crews nu breed op te zetten (zoals wij denken dat dat het beste is) en kijken hoe dat gaat.
Het is niet zo dat wij niet zien dat de Ranking eventueel een probleem kan worden. Het is zo dat wij de basis neer willen zetten en daarna gaan kijken welke problemen we gaan tackelen als die zich voordoen. En niet andersom.
-
'Tot het oneindige toe timers afkopen' is dan ook volstrekt geen sprake van.
No shit! je meent het. Natuurlijk niet. Maar dat proberen jullie dus wel te stimuleren met deze update. En dat gaat dus niet gebeuren. Simpelweg omdat je niet tegen elkaar kunt battle-en als er geen geldlimiet is. Laten wij nou eens over een tijdje rank 1 en 2 op de crewranking staan, en we battle-en tegen elkaar. Dan stop jij er wel een 5je in omdat het een belangrijke pot is. Knal ik er een tientje in. Jou crewgenoot 20 en mijn crewmaat weer 50. etc etc
Alsof je een wedstrijdje in de supermarkt doet wie de meeste producten in zijn kar kan krijgen ( maar wel zelf afrekenen ) dat is geen wedstrijd.Ook leuk om eens naar het hulp gedeelte te kijken op het forum.
Ik zie al steeds meer 'gemiddelde' gebruikers binnen druppelen die klagen over de afkoopmogelijkheden. Die groep waarvan jullie denken dat ze liever met timers spelen maar wat in de realiteit spelers zijn die gewoon in random competities spelen en geen last hebben van de afkoopmogelijkheden omdat in dat soort competities er toch niemand gebruik van maakt.
Die komen dus nu iets meer tegenstand tegen in de crews... en zie daar.... die klagen nog veel meer dan de die-hards. Wat ook logisch is want ik denk dat de gemidelde leeftijd daar een stuk jonger is en die hebben ook minder te besteden.