Discussie / Tussenstanden topic CK 2018
-
@peter-osm-master_nl said in Discussie / Tussenstanden topic CK 2018:
@killing-spread_nl said in Discussie / Tussenstanden topic CK 2018:
@waterhoen19_nl said in Discussie / Tussenstanden topic CK 2018:
@silvester-j_nl Mooi overzichtje Silvester.
Wat een enorme verschillen ondanks dat de topcrews waarschijnlijk nog niet volle bak gaan
Dat laatste vind ik een beetje onrespectvol naar andere crews toe.
Helemaal mee eens Wim, beetje arrogant vind ik die opmerking.
Ach, zo bedoelt Rens het helemaal niet. Als je bijvoorbeeld naar Imperium en LFS kijkt dan kun je wel gewoon concluderen dat zij normaliter wat hoger zouden moeten zitten met hun teamwaardes. Ook wel logisch dat je niet meer tot op het bot gemotiveerd bent indien je in een vroeg stadium al een onoverbrugbare voorsprong hebt opgebouwd.
Gelukkig hebben wij in de eerste ronde met Golden Glory wel een sterke tegenstander getroffen die er echt een mooie en spannende strijd van maakt, waardoor er bij ons van onderschatting/verslapping absoluut geen sprake is.
@AppieL_NL
Ik zal mijn best doen om in ieder geval voor het einde van de eerste ronde nog een update te plaatsen, dus hopelijk kom je dan wel volledig uit de verf met je teamwaarde. -
@killing-spread_nl @peter-osm-master_NL Was uiteraard niet mijn bedoeling om iemand te kwetsen.
Had persoonlijk gewoon niet zo'n groot verschil verwacht in veel battles, dit zijn in mijn ogen al bijna onoverbrugbare verschillen die niet meer goed te maken zijn met een goede tactiek of planning (BT/TK gebruik). Wat ik op zich natuurlijk jammer is voor de spanning van de eerste ronde (en voor beide kanten niet leuk).Mijn tweede opmerking (niet volle bak) was juist gericht tegen de mensen die, zoals Silvester al terecht zegt, een goede reden hebben om er niet meer zoveel BC tegenaan te gooien. Wilden die juist niet tegen het verkeerde been stoten, vandaar die laatste opmerking
-
@silvester-j_nl said in Discussie / Tussenstanden topic CK 2018:
@peter-osm-master_nl said in Discussie / Tussenstanden topic CK 2018:
Wat een enorme verschillen ondanks dat de topcrews waarschijnlijk nog niet volle bak gaan
Dat laatste vind ik een beetje onrespectvol naar andere crews toe.
Helemaal mee eens Wim, beetje arrogant vind ik die opmerking.
Ach, zo bedoelt Rens het helemaal niet. Als je bijvoorbeeld naar Imperium en LFS kijkt dan kun je wel gewoon concluderen dat zij normaliter wat hoger zouden moeten zitten met hun teamwaardes. Ook wel logisch dat je niet meer tot op het bot gemotiveerd bent indien je in een vroeg stadium al een onoverbrugbare voorsprong hebt opgebouwd.
Gelukkig hebben wij in de eerste ronde met Golden Glory wel een sterke tegenstander getroffen die er echt een mooie en spannende strijd van maakt, waardoor er bij ons van onderschatting/verslapping absoluut geen sprake is.
@AppieL_NL
Ik zal mijn best doen om in ieder geval voor het einde van de eerste ronde nog een update te plaatsen, dus hopelijk kom je dan wel volledig uit de verf met je teamwaarde.@waterhoen19_nl said in Discussie / Tussenstanden topic CK 2018:
@killing-spread_nl @peter-osm-master_NL Was uiteraard niet mijn bedoeling om iemand te kwetsen.
Had persoonlijk gewoon niet zo'n groot verschil verwacht in veel battles, dit zijn in mijn ogen al bijna onoverbrugbare verschillen die niet meer goed te maken zijn met een goede tactiek of planning (BT/TK gebruik). Wat ik op zich natuurlijk jammer is voor de spanning van de eerste ronde (en voor beide kanten niet leuk).Mijn tweede opmerking (niet volle bak) was juist gericht tegen de mensen die, zoals Silvester al terecht zegt, een goede reden hebben om er niet meer zoveel BC tegenaan te gooien. Wilden die juist niet tegen het verkeerde been stoten, vandaar die laatste opmerking
Snap ik wel, maar vind dan wel dat je niet iedereen over dezelfde kam kan scheren. Ik denk dat zowel Silver en Crew8 er met volle moet aan begonnen zijn en mss nog hopen op een stuntje, maar als het tegen zit met transfers etc. dan gaat het idd niet goed.
Eigenlijk zou er zonder bosscoins etc moeten gespeeld worden. Nu winnen voornamelijk de crews die er mss wel een paar duizend bosscoins per man er door sleuren en mss niet de crews die mss wel kans maken op basis van tactiek, maar daarbij overtroffen worden door hen die er zoveel bosscoins door halen.
-
Ja we hebben gewoon op NL niet een hele grote "top" en om nou met maar 8 crews te gaan spelen is nou ook niet echt de bedoeling.
Tevens denk ik dat het ook niet nodig is om volle bak te gaan als je halverwege al een dubbele TW hebt en 1 tm 5 staat.Tevens vind ik zelf niks onrespectsvols aan jouw opmerking, eerder gewoon realiteit.
verder zullen de sterke crews vanzelf overblijven en de echte battle's dan starten, vind me maar arrogant dan hoor zo denk ik er gewoon over.verder wens ik iedereen nog veel succes dit CK
-
Snap ik wel, maar vind dan wel dat je niet iedereen over dezelfde kam kan scheren. Ik denk dat zowel Silver en Crew8 er met volle moet aan begonnen zijn en mss nog hopen op een stuntje, maar als het tegen zit met transfers etc. dan gaat het idd niet goed.
Het overzicht van Silvester geeft duidelijk aan dat de 'betere' crews ook beter kunnen bouwen, dat kan je niet simpel afdoen met 'als het tegenzit met transfers'. Van de twee crews die jij noemt heb ik alleen Silver Glory gevolgd (mijn directe tegenstander) en daar ligt het echt niet aan de slechte verkopen dat ze deze achterstand hebben. Maar goed, daar gaat het allemaal niet om. Het enige wat ik niet had verwacht (ook uit interesse omdat ik als stafflid heb nagedacht over de opzet) dat de verschillen zo enorm zouden zijn, en dat wij daar mogelijk in het vervolg naar moeten kijken omdat zulke verschillen (zoals eerder gezegd) onoverbrugbaar zijn en niet leuk voor beide kanten.
Eigenlijk zou er zonder bosscoins etc moeten gespeeld worden. Nu winnen voornamelijk de crews die er mss wel een paar duizend bosscoins per man er door sleuren en mss niet de crews die mss wel kans maken op basis van tactiek, maar daarbij overtroffen worden door hen die er zoveel bosscoins door halen.
Dit is echt te naïef. De crews die beter bouwen, actiever zijn, meer ervaring hebben, mogelijk betere tactieken hebben en mogelijk beter samenwerken (en dit ook het hele jaar en mogelijk al langer op een hoog niveau doen) zijn nu aan het winnen. Dit enkel op BC afschuiven is echt te makkelijk. Betwijfel ook of in onze specifieke battle het bovenstaande het geval is kijkend naar de 'TK voorsprong' van Silver Glory.
-
vester geeft duidelijk aan dat de 'betere' crews ook beter kunnen bouwen, dat kan je niet simpel afdoen met 'als het tegenzit met transfers'. Van de twee crews die jij noemt heb ik alleen Silver Glory gevolgd (mijn directe tegenstander) en daar ligt het echt niet aan de slechte verkopen dat ze deze achterstand hebben. Maar goed, daar gaat het allemaal niet om. Het enige wat ik niet had verwacht (ook uit interesse omdat ik als stafflid heb nagedacht over de opzet) dat de verschillen zo enorm zouden zijn, en dat wij daar mogelijk in het vervolg naar moeten kijken omdat zulke verschillen (zoals eerder gezegd) onoverbrugbaar zijn en niet leuk voor beide kanten.
Als je deze opzet zag, wist je van te voren al bij veel duels welke crews er door zouden gaan. Dat is helemaal niet erg, maar ik geloof niet dat jij dat niet van te voren wist/had verwacht.
Als je de betere crews in ronde één tegen de slechtere crews laat strijden op basis van de all time cc ranking dan weet je van te voren toch wie er door gaan? Je zal misschien wel één verrassing hebben, maar het meeste is van tevoren wel bekend.
Op basis van loting zal wellicht de eerste ronde wel een stukje spannender maken, maar ik maak dit punt omdat jij aangaf de verschillen niet te verwachten, en mogelijk naar te willen kijken. -
Het overzicht van Silvester geeft duidelijk aan dat de 'betere' crews ook beter kunnen bouwen, dat kan je niet simpel afdoen met 'als het tegenzit met transfers'. Van de twee crews die jij noemt heb ik alleen Silver Glory gevolgd (mijn directe tegenstander) en daar ligt het echt niet aan de slechte verkopen dat ze deze achterstand hebben. Maar goed, daar gaat het allemaal niet om. Het enige wat ik niet had verwacht (ook uit interesse omdat ik als stafflid heb nagedacht over de opzet) dat de verschillen zo enorm zouden zijn, en dat wij daar mogelijk in het vervolg naar moeten kijken omdat zulke verschillen (zoals eerder gezegd) onoverbrugbaar zijn en niet leuk voor beide kanten.
Dit is echt te naïef. De crews die beter bouwen, actiever zijn, meer ervaring hebben, mogelijk betere tactieken hebben en mogelijk beter samenwerken (en dit ook het hele jaar en mogelijk al langer op een hoog niveau doen) zijn nu aan het winnen. Dit enkel op BC afschuiven is echt te makkelijk. Betwijfel ook of in onze specifieke battle het bovenstaande het geval is kijkend naar de 'TK voorsprong' van Silver Glory.
Slechte transfers?! ik heb verdorie 5 of 6 dagen moeten wachten om een scout binnen te halen, omdat ik amper wat verkocht, als ik dan kijk wat er die dagen verkocht is geweest, dan zie ik sommige van jou medespelers die constant 5 of 6 spelers verkochten per dag, met een prijs die vaak dubbel zo hoog ligt als de spelers die ik op de tl heb/had staan.
Ik zeg ook niet dat we het zouden halen als we, zonder bosscoins, puur op basis van tactieken zouden spelen, de kans zou alleen iets groter zijn.
Om dan ook De Boterbloemen bij te staan: je weet nog voor het CK begint welke crews er een kans maken: IMP, OSU, OSP, GG, OFF, GF (en mss nog KL en Naske). Op deze manier is het voor andere crews bijna zo goed als oninterressant om deel te nemen aan het CK.
Ben wel eens benieuwd naar hoeveel bosscoins de 'topcrews' er in een hele CK-comp(tot aan de finale) er door geen pompen. Zou me niet verbazen als het getal boven de 5000 ligt per man
-
CK2018 - Laatste 16: KL vs Crew8
Tussenstand speelronde 14/22
-
@waterhoen19_nl Dit wil dus zeggen dat jullie dit spelletje misschien dan moeten spelen met je zogenaamde "topcrews". Wij als Crew8 zetten ons verdorie zoveel mogelijk in om aan alles mee te doen, om actief zijn op het forum met 3-4 personen, om mee te doen en denken met de CC en om dit spel te verbeteren. Een beetje meer respect voor de "mindere" crews mag er verdomme wel zijn!
Ben jij dan begonnen als een echte pro die meteen vanop de eerste dag in een "topcrew" zat? Wij zijn nog altijd een crew die net een fusie achter de rug heeft, die terug van 0 begonnen is maar toch al mooi in de europa league zit in de CC.
Nu hebben wij het ongeluk gehad om tegen KL te spelen. Dit is een crew die top is in alles wat ze doen, en een crew die dit spel kent zoals hun broekzak. Wat ik nog over KL kan zeggen is dat ze ons toch nog meer respecteren dan jij die alleen maar met een domme comment, de kleinere crews de grond in boort. Wat is het volgende? Je afvragen waarom er geen nieuwe crews hun inschrijven in de volgende CK of CC? Dan weet ik alvast het antwoord!
Wij, crew8, een kleine crew volgens meneer waterhoen, zal alvast present op de volgende CK en in CB en CC's om het tegendeel te bewijzen.
-
Wat een haat allemaal zeg. Hij geeft alleen aan dat hij verbaast is over het verschil in TW's. En dit is toch gewoon een feit dat het verschil groot is, twee keer zo hoog.
-
@sir-himself_nl Hij heeft het over de "topcrews". Ik reken daar ook old glory bij en die staan 3e op de ranglijst. Die hebben niet veel meer als de "mindere" crews in TW. Moest hij nu gewoon gezegd hebben dat er veel verschil was in TW, dan had iedereen hem gelijk gegeven.
-
@wooper_nl Tot de "topcrews" reken ik, met alle respect, OG niet. Maar dat heeft puur te maken wat je definitie van een topcrew is, want daar reken ik bijvoorbeeld onszelf (OFF) en GG ook eigenlijk niet toe.
Voor ons/mij laat dit ook zien dat wij er ook nog niet zijn (qua bouwen), wij spelen namelijk al wel op de scherpst van de snede en moeten al alles bij te zetten om mogelijk van GG te winnen (staan voor maar zijn er nog lang niet) en nog staan wij zo goed als gelijk met crews die dik voor staan en misschien al niet meer zo hard aan het bouwen zijn.
-
Niet zo piepen. Is het voor Nederlandse clubs ook niet interessant om aan de champions league mee te doen? Natuurlijk wel, je wilt je meten met de grootste clubs van Europa. Ook al weet je dat je kans nul is om te winnen. Zo moet elk toernooi als dit ook gaaf zijn voor kleinere crews / crews in opkomst. Hopelijk versterkt het nieuwe battlesysteem op termijn die rivaliteit en de breedte van de top. Als ze tenminste een keer geavanceerde opties mogelijk maken.
-
@de-boterbloemen_nl Uiteraard had ik het wel verwacht dat bepaalde (hoge geplaatste) crews zouden winnen. Maar zoals al eerder aangegeven niet met zo'n enorm verschil en dat is ook hetgeen ik benoemde en iets wat ik voor mijzelf zal meenemen voor de evaluatie. De eventmanager/organisator zal zeer waarschijnlijk naar alle feedback (externe/forum & interne/staff) luisteren en dan weer met een mooie opzet komen.
@killing-spread_NL Volgens mij heb jij 39 spelers verkocht de eerste 5 dagen. Ikzelf verkocht er 32, Diederik/Anton (teamwaarde 400+ op het moment) respectievelijk 31 en 35 - daar heeft het dus niet aan gelegen. Dat jij/jullie ervoor kiezen veel startspelers te blijven verkopen (levert niks op) en ook nog eens niet voor 250% is natuurlijk jullie eigen keus.
Zelfs als je puur kijkt naar de komende nacht is de kans weer heel veel groter dat wij meer spelers verkopen, niet omdat wij meer geluk hebben of iets anders speciaals doen, wij hebben 20 spelers (5x4) op de TL en jullie 14. Geen idee of dit verschil de gehele battle zo geweest is maar dan is de kans natuurlijk behoorlijk wat groter dat wij meer verkopen.@wooper_NL Laat ik vooropstellen dat ik nergens crew8 heb aangevallen of zelfs ook maar genoemd. Ik heb mij (nogmaals) enkel verbaasd over iets wat letterlijk was af te lezen uit de tabel van Silvester. In mijn tweede post heb ik dit ook verder toegelicht en ik vind het dan ook zeer jammer dat je dan zo'n (om in het thema te blijven) 'respectloze' toon aanslaat terwijl ik mijzelf zelfs nog heb toegelicht nav de eerste twee reacties.
Maar om toch even op de inhoud te reageren: natuurlijk willen wij niet met enkel de 'topcrews' spelen, ten eerste is die grens niet te trekken of ergens op te baseren en ten tweede moet uiteraard iedereen de kans krijgen om de 'top' te halen in mijn optiek. Wel moet er na dit toernooi geëvalueerd worden of dit wenselijk is en leuk voor beide kanten (double elimination of poulefase zouden een oplossing zijn om iig voor alle crews leuke/gelijkwaarde/spannende battles te creëren en niet crews na één battle al naar huis te sturen, maar uiteraard hebben die systemen ook weer nadelen)
Om ook even je vragen te antwoorden: Ik heb (net als veel Strikers) het gehele OSP -> OSU traject doorlopen dus ik ben zeker niet bij de top begonnen, ik snap dus ook heel goed dat iedereen op zijn eigen niveau wil beginnen en het leuk is om die trap te beklimmen. Ik juich het dus ook alleen maar toe dat kleinere/nieuwe crews zich inschrijven voor de verschillende evenementen (dit is dan ook gelijk een antwoord op je tweede vraag/insinuatie).
Laat ik als laatste echt 100% duidelijk zijn, ik vind het alleen maar tof dat er 16 crews meedoen aan dit toernooi en er zelfs wat nieuwkomers zijn. Het was dan ook echt niet mijn bedoeling deze crews af te vallen of te bekritiseren, ik verbaasde mij echter oprecht over de (in mijn ogen) onoverbrugbare verschillen in teamwaarde.
-
Om dan ook De Boterbloemen bij te staan: je weet nog voor het CK begint welke crews er een kans maken: IMP, OSU, OSP, GG, OFF, GF (en mss nog KL en Naske). Op deze manier is het voor andere crews bijna zo goed als oninterressant om deel te nemen aan het CK.
Zie dat je nog een crew bent vergeten.
-
@a-touch-of-magic_nl Mijn excuus
-
@vinnievuik_nl said in Discussie / Tussenstanden topic CK 2018:
et voor Nederlandse clubs ook niet interessant om aan de champions league mee te doen? Natuurlijk wel, je wilt je meten met de grootste clubs van Europa. Ook al weet je dat je kans nul is om te winnen. Zo moet elk toernooi als dit ook gaaf zijn voor kleinere crews / crews in opkomst. Hopelijk versterkt het nieuwe
Champions League is op basis van loting, maakt de kans voor de kleinere clubs wel groter om verder te komen. Nogmaals, mij maakt het niet veel uit, vind het ook leuk om tegen een topcrew te battelen, levert toch weer nieuwe ervaringen op. Maar ik denk dat je het voor de wat mindere crews wel leuker maakt als het op basis van loting gebeurd.
-
14/22
-
@keejos_nl hoogmoed komt voor de val was het toch... Of zoiets... We zijn toe aan meer tegenstand ipv deze batlle in slaapstand.
-
15/22, na vanavond geen tussenstand (halve finale beker)