Nieuwe Crewranglijst ???
-
@harry-poon Dank voor je antwoord. Je benoemt eerst weer het feit (je kunt gewoon 6 tk's inzetten, dat is niet fijn). Dan duik je weer de vaagheid in. "we kunnen kijken hoe vaak het voorkomt" etc. Nogmaals: het gaat er niet om hoe vaak het voorkomt, maar het gaat erom dat het kan. En als je het mogelijk maakt in het systeem dan gaat het gewoon gebeuren. M.a.w. je maakt een ranglijst op basis van een portemonnee. Dus stop alsjeblieft met "we kunnen kijken", "of 95% doet het niet", etc. Geef gewoon antwoord op de vraag: "Zijn jullie vanuit jullie verdienmodel/inkomsten bereid dit zo in te richten"?
En helemaal met @Robbiebb_NL eens. Het gaat natuurlijk niet alleen om de tk's, maar ook om het versnellen van timers en clubkascompensatie. Het zal volgens jou natuurlijk weer bijna niet voor komen, maar ook hier het is te zot dat de portemonnee bepaalt wie de beste crew is. Want je kunt de klok erop gelijk zetten dat mensen de scout afkopen om bijvoorbeeld een Donnarumma te halen.
Tot slot: het niet kunnen in regelen is natuurlijk complete onzin. Als je het in reguliere competities in kunt stellen, dan kan dat ook in duels.
-
@robbiebb_nl said in Nieuwe Crewranglijst ???:
Wij spelen de Duels. Ik vind het allemaal wel meevallen. Speel momenteel mn 10de duel. Tot nu toe heb ik precies 0 tk gebruikt en 0x gescout. Elk duel mn ds gehaald. Elk duel hebben we gewonnen en staan ondertussen 15de.
Het is zelfs zo dat ik in de duels winst maak met bc (eindbonus-aantal gekochte spelers)
Tot nu toe zijn we 2 tk smijtende crews tegengekomen, en ook die hadden er geen 6 pp gezet.Overigens ben ik wel een voorstander om ook die 'pro settings' te fixen, dus zonder tk en timers
Op dit niveau zal het nog niet snel gebeuren dat je tk of scout nodig hebt. Mocht je straks tegen een topcrew spelen, dus twee topcrews tegenover elkaar, zal dit anders zijn en wordt het gewoon BC smijten, wat het spelletje minder leuk maakt. Maar ben blij om te zien dat jij ook voorstander bent van aangepaste instellingen!
-
@de-boterbloemen_nl Een PM vooraf naar de andere crew doet ook al wonderen, met meerdere crews vooraf afgesproken om zonder tk te spelen. Mochten we een forumcrew treffen zullen we dat ook af spreken
De ranking zelf vind ik ook wel oke, geen idee of ie nog verder getweekt gaat worden door GB. Iedereen was het er wel mee eens dat de mp crewlijst niets aangaf, zo kwam de nr1 kwam nooit verder dan de eredivisie in de CC.
Nu is er een systeem waar je echt met zn allen voor moet spelen, je in de lage klasses snel veel punten kan pakken en je ook minpunten krijgt bij verlies in de hogere klasses en de punten voor winst daar ook veel lager zijn. Op deze manier kan elke crew snel stijgen. Dat crews de duels bewust links laten liggen is hun keuze, de nieuwe ranking is er nou eenmaal en als je daar bovenaan wilt staan zal je ze toch moeten spelenVoor de forumcrews hebben we uiteraard nog altijd de all time CC ranking, dit zal voor de forumcrews toch wel de belangrijkste ranking blijven. (En GoodFellas zal de eerste crew worden die in beide rankings op 1 zal staan )
-
@furrax_nl Als jouw definitie van een topcrew is 'ze moeten hier komen', gaan wij het inderdaad niet eens worden.
-
@santheman11_nl Dat lijkt me redelijk concreet? Als het nooit voorkomt, is het voor ons makkelijker om het weg te halen.
En ja, je zal inderdaad Boss Coins kunnen uitgeven in OSM, normale competities en crew battles. Daar gaan we niet mee stoppen (sterker nog, daar kunnen we helemaal niet mee stoppen). Jouw aanname is steeds: als het kan, dan gaat het ook gebeuren. Die cijfers kunnen we dus uitzoeken, dan weet je het gewoon. Als ik mijn best ga doen om dit uit te zoeken voor Trainingskampen en je antwoord is: ja het maakt eigenlijk niet want het gaat toch om al die andere settings, dan heeft het niet zo veel zin.
Alles kan, dat klopt. Maar het maakt nogal uit of het 1 uur werk is of 3 maanden.
-
@robbiebb_nl Afspraken met andere crews is natuurlijk een oplossing. Als GB ons niet wil faciliteren, dan moet je zelf iets proberen te regelen. Maar hoe spreek je dan af, en controleer je vooral, dat iemand niet na een paar uurtjes zijn scout binnen hengelt of zijn stadion upgrade? Dat is niet altijd zo makkelijk te checken toch?
Verder helemaal eens dat de nieuwe ranking een stap in de goede richting is. Je zit nu op 80%, alleen de commerciële blik van GB weerhoudt deze wijziging om het een échte verbetering te zijn. En dat had het kunnen zijn!
@Harry-Poon: ik stop met deze discussie. Ik denk: als je iedereen in Nederland een pistool geeft dan kun je er van uit gaan dat het een keer gebruikt gaat worden. Jij bent de pistolenverkoper en jij wil eerst zien hoe vaak dat mis gaat. Het is misschien niet een juist voorbeeld, maar ik kan er gewoon niet bij waarom je het op voorhand niet uit kunt sluiten. Dat scheelt een hoop gezeur en is eerlijker naar iedereen toe. Maar goed, dat heeft dus als enige reden dat GB zoveel mogelijk aan timers afkopen, clubkascompensatie en tk's wil verdienen. Anders had je het kunnen uitsluiten of een redelijk maximum aan kunnen stellen.
Tot slot: het lijkt erop dat je werkelijk geen idee hebt wat er al in gaat aan BC bij een CK ronde of CC competitie. Met deze stap is weer het méér, méér, méér. En de zaken die GB nu aan het testen is bewijst die stelling nog meer.
-
@santheman11_nl Met checken kunnen wij in principe helpen als jullie dat willen.
Het voorbeeld is misschien wat ongelukkig ja. Als wij het voor iedereen uitsluiten kan dus niemand Boss Coins gebruiken. En het voor een kleine groep wel mogelijk maken is gewoon ontzettend veel werk.
Welke zaken bedoel je?
-
Je zegt dus een aantal posts terug dat 95 % niet voor osm betaald... eerder gaf je aan dat de pay to win opties aanstaan omdat het meerendeel dat wilt... ( volgens mij ook hetzelfde percentage )
Dat maakt dit verhaal dus zo ongeloofwaardig. Dus die niet betalende leden willen wel de betaalpraktijken aan hebben? Slaat natuurlijk nergens op. Maar zoals eerder aangegeven, dat willen ze niet perse, dat komt gewoon door jullie geforceerde instellingen vanuit GB in combinatie met het gebrek aan kennis / they dont care van die leden.
Begrijp me niet verkeerd, als er een grote groep van competatieve spelers is die gebruik maakt van de betaalopties ( veelvuldig afkopen van timers en bijleggen van coins van transfers ) dan had ik, en de andere crews hun mond gehouden. Maar volgens mij zijn wij alsnog de groep die het meest uitgeven. Maak het dan ook interessant voor ons...
@Robbiebb_NL goed verhaal dat van die crewsuels. Totdat jullie een keer een crew tegenkomen van hetzefde niveau. Dan gaat het wel om wie het meeste erin pompt. Zelfde verhaal als dat ik easy rank 1 ben geworden op mn HA, gewoon door zo veel mogelijk random managers uit te nodigen die zelf toch nooit geld uitgeven. Dat process gaan jullie nu ongeveer door met de crew in die ranking
-
@mikevanderhilst_nl Je hoeft niet te betalen om Boss Coins uitgeven leuk te vinden ;). De meeste spelers gebruiken de Boss Coins gewoon, maar betalen niet voor een pakket. Onder andere omdat we ook veel gratis Boss Coins weggeven.
-
@Santheman11_NL haha jup, is niet te controleren en als ze het toch doen ook niet te bestraffen. maar aangezien wij het toch niet gebruiken kan een pm de andere kant op nooit kwaad.
@mikevanderhilst_nl We zullen het zien, ik weet iig dat ik daar niet in mee zal gaan en ze dat duel dan lekker in een plek mogen proppen waar de zon niet schijnt. Battles en CC zijn iig een heeel stuk duurder om te spelen. (daar al 10 scoutspelers aan het einde van de vb binnen)
Ik merk overigens dat de managers die hier steen en been klagen in crews zitten die geen duels spelen en enkel door het idee worden afgeschrikt, net als op je HA valt het allemaal heel erg mee -
@harry-poon Noem jij eens de topcrews dan uit de top 50. Succes.
-
@robbiebb_nl Maar die lijst is belachelijk. Het is van hier je hebt jullie lijst en voor de rest zwijgen. We hebben niks aan die lijst, ik speel voor de MP maar heeft geen belang meer voor OSM. Wat doe ik hier dan nog? Zelfde voor JR. Die crews die spelen voor de MP hebben weer een doodsteek ontvangen.
-
@furrax_nl Voor managerpunten kun je nog altijd spelen in de algemene Ranking. De Crew Ranking is voor spelers die in crewverband goed kunnen spelen. Als je je doelstelling haalt in een crew battle krijg je ook gewoon managerpunten.
-
@harry-poon Maar die battles interesseren me zo niet. Dat het in crewverband is wil ik best snappen maar je had op zijn minst de MP en rank kunnen laten staan. Als we geen battle spelen is het ook maar saai in mijn crew. We kunnen alleen nog maar groeien d.m.v crewbattles, de rest telt niet meer en de CC werd ook al seizoenen terug afgeschreven door GB. Zonde.
-
@harry-poon said in Nieuwe Crewranglijst ???:
@santheman11_nl Met checken kunnen wij in principe helpen als jullie dat willen.
Het voorbeeld is misschien wat ongelukkig ja. Als wij het voor iedereen uitsluiten kan dus niemand Boss Coins gebruiken. En het voor een kleine groep wel mogelijk maken is gewoon ontzettend veel werk.
Welke zaken bedoel je?
Maar de kleinere groep is juist die 5% die geld investeert in OSM. Als die dan graag aangepaste instellingen willen, dan hoef je alleen het knopje te maken, met of zonder aangepaste instelling een battle spelen, waarom wil GB dat dan niet, je moet toch juist naar je betalende leden luisteren? Volgens mij heb je dan juist een mooi concept waarmee iedereen tevreden is?!
-
@de-boterbloemen_nl Ze kunnen niet alles laten draaien hoor. :S
-
@harry-poon Je blijft doen alsof wij niet willen dat er BC gebruikt worden. Dat is het niet, we willen alleen dat het gelijk is voor iedereen en binnen de proporties blijft.
Checken heeft verder geen zin, want een crew die tegen de onderlinge afspraken in 6 tk's in zet, zal verder niet bestraft worden. Dit aangezien het binnen de mogelijkheden van GB valt. Dit is nu juist het probleem.
De zaken waar ik op doel wil ik hier best op het forum gooien, maar laat me dan even weten dat je daarmee akkoord bent.
Maar goed, helaas is er bij GB geen tussenweg mogelijk. Het is of gratis, of belachelijk veel uitgeven. Gereguleerd een eerlijke crewranglijst maken.
Verder @MikevanderHilst_NL: de reden dat je eerste op de ranglijst stond is omdat je heel veel eigen vermogen erin pompte... Een seizoen op mij HA kost mij ongeveer 150BC, voornamelijk door het aanmaken en omdat ik niets terugkrijg omdat ik alle opties uit zet. Vooral de bij de cc is dat echt heel veel meer. En ik ben best bereid dat voor de duels uit te geven, maar dan wel als andere crews niet onevenredig meer kunnen besteden. Maar daarin zeggen we volgens mij hetzelfde.
-
@de-boterbloemen_nl Ja dat dacht ik ook. Maar het is toch iets lastiger. Battles worden nu automatisch aangemaakt. Je moet dan dus ergens in de UI een plek verzinnen waar een speler dit zelf kan aanpassen. Daarnaast moet je het matchmakingsysteem aanpassen (zij worden alleen nog gematcht met crews die dit ook hebben). Dus ja, wij willen het ook graag, maar het is gewoon stevig veel werk. Daar komt bij dat het voor een kleine groep is (relatief), wat het lastig maakt om er prioriteit voor te krijgen.
-
Ik heb nu ook aan een aantal duels meegedaan. Telkens tegen niet al te sterke tegenstanders, dus dan gaat het allemaal prima. En ik vind het concept echt een goed systeem om de sterkte van crews aan af te meten, vele malen beter dan de crewranglijst op basis van MP. Daarom hebben we als GoodFellas ook besloten om hier volop aan mee te gaan doen.
Maar als we straks sterke tegenstanders tegen gaan komen, zijn er helaas erg veel opties om met BC te smijten: 4 tot 6 TK, veel oefenwedstrijden per dag, scouten, clubkascompensatie, timers afkopen, enz. De crew die het meeste geld uitgeeft, wint, zo simpel is het dan. Dit is geen eerlijk en leuk concept, @Harry-Poon. Valt er geen concept te bedenken dat geld oplevert voor GB, zonder dat er uitwassen zijn waarbij managers tientallen euro's per competitie uitgeven?
Bijvoorbeeld standaard instellingen voor duels:
- Max. 2 TK per manager (moet genoeg zijn in 10 wedstrijdjes)
- Geen oefenwedstrijden tegen de tegenstander
- Geen timers afkopen en geen clubkascompensatie
Die laatste features zijn het toppunt van pay to win, en horen niet thuis in duels vind ik. En als dat laatste geen optie is voor jullie, maak ze dan optioneel. Bedenk iets om dat te combineren met het matchen van crews, en geef hier aub prioriteit aan. Of wees zo fideel om deze features VOORLOPIG standaard uit te zetten, totdat jullie iets gevonden hebben om het optioneel te maken.
Als jullie deze suggesties opvolgen, hebben jullie een sterk systeem neergezet voor de crews. Maar luister nou eens naar de feedback hier. En geen woorden, maar daden!
Verder startte deze post met het probleem dat je als crew harder stijgt op de ranglijst als je meer duels tegelijk speelt. Grote crews kunnen er 4 tegelijk spelen, en dan gaat het hard. Maar na verloop van tijd gaan die extreem grote crews ook duels verliezen natuurlijk, want ze komen in hogere divisies. En vast niet al die 24 managers kunnen mee op het hoogste niveau. Dan gaan managerkwaliteiten het mogelijk winnen van de grote aantallen. Ik kan dit nog niet goed overzien. Dit is wel iets om in de gaten te houden voor jullie. Bijvoorbeeld door de verhouding tussen pluspunten bij winst en minpunten bij verlies te finetunen.
-
Strakke post Vinnie.
We zijn het allemaal wel met elkaar eens zo te zien. Denk dat het voor GB dus belangrijk is om te weten dat we graag geld uitgeven aan dit spel. Maar dan wel binnen de proporties van wat ongeveer reeel is om uit te geven aan een managerspel. En ja, dit heeft iedereen zelf in de hand, En nee, voor de topcrews en spelers werkt dit niet. Die spelen op de max. En maximaal spelen kan niet als alle afkoopmogenlijkheden aanstaan. Dat je 99% van de duels kunt winnen zonder betaalopties is dus geen tegenargument. Het gaat om die 1%.
Zolang dit niet gefixed word blijft osm opgezadeld met een ranking die dus geen basis heeft om competatief op te spelen. En dat is zonde want hiermee daalt de professionaliteit van het spel drastisch.