Discussietopic: Nieuwe Updates!
-
@vinnievuik_nl Klopt. Het doel is om meer managers meer keuze te geven in het builden van hun team. Nu is er een extra manier om je spelers te verkopen, zo worden de keuzes die je maakt weer iets belangrijker.
-
Voor maar 5 BC kun je dus straks een dure speler scouten voor 1,3x de waarde, of van de transferlijst halen voor 1,5x de waarde, en instant voor 2,0x de waarde weer verkopen. Voorbeeldje: je scout Neymar met waarde van 29,3M voor 38.1M (1,3x de waarde), en je verkoopt hem direct door via instant sale voor 58.6M. Zo maak je in één klap 20M winst, en heb je verkapt eigen vermogen voor slechts 5 BC. Dat lijkt me volstrekt onwenselijk!
Ik kan me voorstellen dat je iets in wilt bouwen om dure spelers kwijt te raken. Laat ik ermee beginnen te zeggen dat ik het transfersysteem nog steeds niet goed vind. Als je een speler van 30M waarde te koop zet voor 30M, raak je die nog steeds vele malen moeilijker kwijt dan een speler van 6M waarde voor 15M. Daar gaat iets mis. Je kunt je verkoopkansen niet merkbaar beïnvloeden door aan je marge te sleutelen. Hoe veel interessanter zou dit spel kunnen worden, als marge veel meer invloed zou hebben. Nu gooit iedereen zijn spelers voor de maximale prijs (2,5x waarde) op de transferlijst, op hoop van zegen. Jammer is dat. Maar daar zijn hier jaren geleden al topics aan gewijd.
Maar gegeven dat niet goed werkende transfersysteem, zou een optie om spelers te dumpen via instant sale een noodoplossing kunnen zijn. Niet omdat ik die optie leuk of realistisch vind, want zeg nou zelf, wat is instant sale in real life?? Maar het moet dan echt gaan om dumpen, en dat voor maximaal de waarde, en liefst voor nog minder. Je kan dan in noodgevallen (dure) spelers slijten via die optie. Maar het moet absoluut geen verkapte manier zijn om geld te generen! Eigen vermogen is terecht heel erg duur qua BC. Dan moet dit geen goedkoop EV worden.
Mijn vragen:
- kunnen jullie deze optie omzetten van verkopen tegen 2x de waarde naar verkopen tegen 1x de waarde?
- kan de optie al uitgezet worden via geavanceerde opties?
- kunnen jullie in dit verband nog eens kijken naar het heel stevig opkrikken van de invloed van de marge? misschien eens leuk als actie? dat geeft veel leukere en realistischer opties in handen van de manager dan instant sale.
-
Zelf heb ik de optie alleen om voor 5 BC's mijn spelers direct voor de waarde te verkopen.
-
Deze optie zal ik dus niet gebruiken.
-
En ik heb weer de optie om tegen 25BC voor 1,5x te verkopen. Veel varianten dus.
Verder vind ik de wijze waarop de optie is ingebouwd ook niet handig. Risico van een misklik is erg groot. De optie verschijnt uit zichzelf als je een speler selecteert, bijvoorbeeld om deze op de transferlijst te zetten. En als je dan op de optie klikt wordt het direct uitgevoerd zonder dat er om bevestiging wordt gevraagd. Bij opties als oefenwedstrijden, trainingskamp etc wordt wel om bevestiging gevraagd.
-
Oké dan, haha. Ik heb zelf Android, dus kan de optie nog niet gebruiken. Waarschijnlijk wordt nog getest bij welke BC en bij welke marge er het meeste binnen komt bij GB...
Aantal BC bepaalt GB maar, maar punt blijft dat je hier als manager geen extra geld mee moet kunnen verdienen. Het moet een noodmaatregel blijven om van een speler af te komen. Dus maximale marge niet te ver boven de waarde a.u.b.
-
@vinnievuik_nl Nu ga je er vanuit dat iemand van GB dit gaat lezen en er nog wat mee gaat doen ook.
Misschien moeten ze eerst eens zorgen dat ze geen halve updates invoeren alvorens er weer een nieuwe halve update komt.
-
@vinnievuik_nl said in Discussietopic: Nieuwe Updates!:
Voor maar 5 BC kun je dus straks een dure speler scouten voor 1,3x de waarde, of van de transferlijst halen voor 1,5x de waarde, en instant voor 2,0x de waarde weer verkopen. Voorbeeldje: je scout Neymar met waarde van 29,3M voor 38.1M (1,3x de waarde), en je verkoopt hem direct door via instant sale voor 58.6M. Zo maak je in één klap 20M winst, en heb je verkapt eigen vermogen voor slechts 5 BC. Dat lijkt me volstrekt onwenselijk!
Ik kan me voorstellen dat je iets in wilt bouwen om dure spelers kwijt te raken. Laat ik ermee beginnen te zeggen dat ik het transfersysteem nog steeds niet goed vind. Als je een speler van 30M waarde te koop zet voor 30M, raak je die nog steeds vele malen moeilijker kwijt dan een speler van 6M waarde voor 15M. Daar gaat iets mis. Je kunt je verkoopkansen niet merkbaar beïnvloeden door aan je marge te sleutelen. Hoe veel interessanter zou dit spel kunnen worden, als marge veel meer invloed zou hebben. Nu gooit iedereen zijn spelers voor de maximale prijs (2,5x waarde) op de transferlijst, op hoop van zegen. Jammer is dat. Maar daar zijn hier jaren geleden al topics aan gewijd.
Maar gegeven dat niet goed werkende transfersysteem, zou een optie om spelers te dumpen via instant sale een noodoplossing kunnen zijn. Niet omdat ik die optie leuk of realistisch vind, want zeg nou zelf, wat is instant sale in real life?? Maar het moet dan echt gaan om dumpen, en dat voor maximaal de waarde, en liefst voor nog minder. Je kan dan in noodgevallen (dure) spelers slijten via die optie. Maar het moet absoluut geen verkapte manier zijn om geld te generen! Eigen vermogen is terecht heel erg duur qua BC. Dan moet dit geen goedkoop EV worden.
Mijn vragen:
- kunnen jullie deze optie omzetten van verkopen tegen 2x de waarde naar verkopen tegen 1x de waarde?
- kan de optie al uitgezet worden via geavanceerde opties?
- kunnen jullie in dit verband nog eens kijken naar het heel stevig opkrikken van de invloed van de marge? misschien eens leuk als actie? dat geeft veel leukere en realistischer opties in handen van de manager dan instant sale.
Thanks voor je feedback!
- We zijn nog steeds aan het testen met verschillende waardes, dat ligt nog niet vast.
- We zijn ook bezig met het eventueel uitschakelen van deze feature via de tools.
- Hier zijn we niet mee bezig. Dat willen we heel graag maar zit niet in het huidige Transferlijst. Dus dat kunnen we op dit moment niet.
-
@harry-poon
Oké. duidelijk. Maar hou die marge asjeblieft laag. Natuurlijk krijg je meer clicks als je die marge hoog zet (aantrekkelijk natuurlijk om daar je BC aan te besteden), maar laat dat niet jullie enige drijfveer zijn. Het is niet eerlijk en realistisch als je instant spelers voor hoge bedragen kunt verkopen. Zolang het alleen een optie is om in noodgevallen van spelers af te komen tegen een lage prijs, dan bederft het niet het spelplezier. Maar als het door een hoge marge een middel wordt om via BC veel clubkas te verdienen, dan is het wat mij/ons betreft een slechte update. -
Staat GB op de rand van de afgrond ofzo? Enige wat wordt aangepast aan OSM zijn zaken die te maken hebben met het spenderen van extra bosscoins.
-
Ja. Kreeg het daarstraks via WhatsApp ook door. Geef mij maar Derwort terug.
-
@harry-poon said in Discussietopic: Nieuwe Updates!:
We zullen hier wel even mee aan de slag moeten, voordeel hieraan is dat het echt stevig minder tijd kost.
Eerste hand is er aan gelegd. Zonder beloftes te maken verwacht ik dat dit geen maand meer duurt!
Dus wel. Verwachten dit volgende week te starten!
-
Over wat gaat het?
-
@vertrigo_nl said in Discussietopic: Nieuwe Updates!:
Staat GB op de rand van de afgrond ofzo? Enige wat wordt aangepast aan OSM zijn zaken die te maken hebben met het spenderen van extra bosscoins.
Viel me ook op, echt schrijnend dit. Van mij krijgen ze alleszins geen ene euro.
-
@dikketuur_nl Je moet wel wat BC investeren hoor in je carriere.
-
I know, ik stoot vaak op het feit dat ik geen BC over heb voor TK's of scouten ofz.
Maar dat is ook exact wat GB wilt, met alle Chinezen maar niet met den dezen
-
En zelfs al zou ik er aankopen, ze zijn veel te duur voor wat ze waard zijn.
Oftewel moet je tientallen euro's betalen oftewel ben je binnen de kortste tijd weer blut.. -
@dikketuur_nl Was eerder sarcastisch.
-
@furrax_nl said in Discussietopic: Nieuwe Updates!:
@dikketuur_nl Was eerder sarcastisch.
Had ik niet door haha
Maar zit wel waarheid in jammer genoeg. Moest ik telkens BC kopen bij een tekort zouden mijn teams nog stukken beter zijn en zou ik vaker een moeilijke wedstrijd winnen
-
We zullen hier wel even mee aan de slag moeten, voordeel hieraan is dat het echt stevig minder tijd kost.
Eerste hand is er aan gelegd. Zonder beloftes te maken verwacht ik dat dit geen maand meer duurt!
Dus wel. Verwachten dit volgende week te starten!
Top, we gaan van start met duels zonder "pay 2 win features". Binnen onze crew zijn er al direct extra managers gemobiliseerd, nadat we de duels een tijdje links hadden laten liggen. Hopelijk zorgt de actie bij meer crews voor deze reactie, en blijft het niet bij alleen één maandje