Poll over duels
-
Ik heb een poll georganiseerd over de duels, door een PM te sturen naar alle crewbeheerders van de 23 actieve crews binnen de huidige top 25 van de ranglijst (o.b.v. duelpunten). Ik heb 20 reacties ontvangen.
De PM was als volgt:
Mede op verzoek van een aantal crews heeft GB momenteel de actie lopen met crewduels zonder trainingskampen, timers afkopen en eigen vermogen. Hierdoor speelt het verbruik van BC een minder grote rol in de duels. Binnenkort zal GB beslissen over hoe de duels er in de toekomst aan toe zullen gaan. Ik wil ze graag de mening van crews voorleggen via een poll. Kun je mij laten weten of je voor antwoord 1, 2 of 3 gaat?
- Prima zoals het nu is tijdens de actie!
- Graag weer alle opties aan!
- Zoals het nu is, alleen ... zou ik terug willen zien (vul maar in)
Het resultaat:
Antwoord 1: 16 stemmen
Antwoord 2: 1 stem
Antwoord 3: 3 stemmen (2x: 1 of 2 TK terug (geen 6!), en 1x: BT terug)
Geen reactie: 3 crewsConclusie: iedereen (op 1 crew na) is enthousiast over de huidige duels, waarin geen TK, BT, clubkascompensatie en afkopen van timers kunnen worden gebruikt.
Dit signaal gaat GB hopelijk niet negeren
-
@vinnievuik_nl Maar er werd toch door bijvoorbeeld Luuk beweert dat een grote meerderheid met alle opties aan wil spelen
-
is wel apart dat de top 25 de regels bepaald voor de rest.
kan het niet apart ingesteld worden. alles uit voor jullie toppers en de rest kan gewoon de functies van BT en TK gebruiken?
slaat nergens op dat de rest niet gehoord wordt.
-
@oioihillegom_nl
Dat heeft twee redenen. Allereerst simpelweg dat het best veel werk is om van 25 crews op te zoeken wie de beheerder is, en die een bericht te sturen. Daarnaast, omdat deze managers het spel wat langer spelen, en de voor- en nadelen van de keuzes beter kunnen beoordelen. Als je eenmaal ervaren hebt dat je alleen wint als je in recordtempo BC er doorheen jaagt in navolging van je tegenstander, word je het vanzelf zat met al die geavanceerde features.Maar dit was puur een poll om aan GB aan te bieden. Ik bepaal helemaal niks. Het is alleen een signaal, wat hopelijk serieus genomen wordt.
In het ideale geval beslis je inderdaad onderling of je met of zonder extra opties wil spelen. Maar dat is lastig te implementeren volgens GB. Dus voorlopig is het voor iedereen hetzelfde.
-
Als je nog even had gewacht stonden we ook in de top 25.
-
@oioihillegom_nl Top 25 zijn nu ook de crews die de meeste duels gespeeld hebben, dus zo vreemd is dat niet. Hier zitten niet alleen de 'oude' crews tegen die je ook ziet in de crew cup.
Op world is een soortgelijke poll opgezet en daar is het resultaat ook 9 op de 10 die TK uit wil. -
Mochten mensen graag nog hun mening over de instellingen van de Duels willen uiten dan kan dat door middel van een stem in het onderstaande Poll topic:
https://forum.onlinesoccermanager.nl/topic/39647/crew-battles-open-poll?page=1 -
@harry-poon
Schrikt GB ook niet een beetje van het overdonderende resultaat van de poll over de duels? Blijkbaar vindt het overgrote deel van de managers dat veel nieuw geïntroduceerde mogelijkheden van de laatste jaren het spel minder leuk maken. Het gaat dan om clubkas compensatie (eerder geïntroduceerd als eigen vermogen), de mogelijkheid tot het zetten van extra veel TK, en het versnellen van timers. Deze mening beperkt zich echt niet tot de duels. Ik weet ook wel dat je deze zaken via geavanceerde opties uit kan zetten in andere competities dan de duels. Maar dan nog wordt dit extreem ontmoedigd, omdat je dan zelf je privécompetitie aan moet maken. Dit kost veel BC, en je krijgt lastiger managers in je competitie. Daarnaast wordt je BC bonus aan het eind van het seizoen geminimaliseerd. Gebruikers worden dus gestimuleerd om dingen te gebruiken die ze helemaal niet op prijs stellen. Misschien kun je het beter zo stellen: dergelijke opties worden de gebruiker door de strot geduwd. Hoog tijd om meer te redeneren vanuit wat de gebruiker leuk vindt, in plaats van wat het meeste geld oplevert. Als je het spelplezier optimaliseert, komen de inkomsten linksom of rechtsom echt wel goed. -
wat ik leuk zou vinden als de oude opzet weer terug gezet zou worden van TK en BT in de duels,
je wordt toch in duels als crew gekoppeld aan een gelijkwaardige. dus als de meer ervaren crews deze functie niet willen is dit te begrijpen, maar de lager geclassifiseerde crews deze optie wel kan gebruiken hou je beide partijen tevreden. Maar dat de old school spelers de nieuwe lingen juist een richting in duwen om zaken als TK en BT uit de duels te krijgen vind ik echt kolder. moet een keuze blijven. dit is mijn mening
-
@oioihillegom_nl
1 of 2 TK per 10 wedstrijden zou ik prima vinden hoor. Alleen geen 6 per 10 potjes. Dan zijn er managers die er 8 tegen krijgen, en de lol is er snel vanaf. Nog los van de kosten van 6 TK. Verder zit niemand te wachten op mogelijkheden voor het versnellen van timers en clubkascompensatie. Dat is gewoon een vorm van vals spelen. Maar wat ik zei: je kunt op dit moment niet in samenspraak kiezen hoe je speelt. Dan kiest de overgrote meerderheid van de crews voor liever alles uit dan alles aan. Zie de open poll die nu wordt georganiseerd (link staat hierboven). -
Als we toch over de duels bezig zijn...
Ik zie dat op dit moment crews bovenaan staan met zoveel mogelijk leden. Het is een komen en gaan van leden, alleen maar om continu het maximale duels parallel te hebben lopen. Het gaat meer om kwantiteit dan kwaliteit. Daarnaast is van binding binnen zo'n crew nauwelijks sprake. Daar is de groep veel te groot voor, en het verloop te groot.
Traditionele crews hebben vaak zo'n 10-15 leden, en kunnen daarmee 1 of 2 duels tegelijk laten lopen. Gevolg is dat ze niet bovenaan komen, ook al winnen ze 100%.
Suggestie:
Laat duel 1 voor 100% meetellen, duel 2 voor 50%, duel 3 voor 25% en duel 4 voor 10%. Crews scoren dan nog steeds meer punten als ze met 4 teams spelen, maar kleinere, maar sterke crews kunnen meer weerstand bieden. Uiteindelijk gaat het toch om een ranglijst op kwaliteit, niet op aantal duels! -
En hoe doe je dat dan als je een duel verliest? Dan krijg je minpunten? Bij de eerste x 100% 100 pnt 2x verlies 50% dus 50 pnt dan 25% is dan 25 pnt en dan 4e duel die je verliest kost je dan maar 10 minpunten? Want als je 4 duels speelt heb je ook 4x zoveel kans dat je duel verliest. Dus dat idee van jou gaat niet echt op.
-
Just Relax telt momenteel 20 leden waarvan 3 teams van 5 duels spelen. Echter ben ik geen voorstander om de crew continu vol te proppen voor het maximale aan duels te kunnen spelen.
-
@triple-444_nl
Zeker wel. Zolang winnen meer punten oplevert dan verliezen punten kost, loont het om zoveel mogelijk duels te spelen en een zo groot mogelijke crew te hebben. Dit blijft ook zo in dat wat ik voorstel, maar het gewicht wordt simpelweg minder. Plus leuk dat je binnen de crew een eerste, tweede, enz. team hebt. Kun je mensen ook belonen voor goede prestaties. -
daar heb je helemaal gelijk in, maar dat kan je dan toch splitsen? anders gooi je de kosten nog verder omhoog van de BC per TK
-
@vinnievuik_nl said in Poll over duels:
@harry-poon
Schrikt GB ook niet een beetje van het overdonderende resultaat van de poll over de duels? Blijkbaar vindt het overgrote deel van de managers dat veel nieuw geïntroduceerde mogelijkheden van de laatste jaren het spel minder leuk maken. Het gaat dan om clubkas compensatie (eerder geïntroduceerd als eigen vermogen), de mogelijkheid tot het zetten van extra veel TK, en het versnellen van timers. Deze mening beperkt zich echt niet tot de duels. Ik weet ook wel dat je deze zaken via geavanceerde opties uit kan zetten in andere competities dan de duels. Maar dan nog wordt dit extreem ontmoedigd, omdat je dan zelf je privécompetitie aan moet maken. Dit kost veel BC, en je krijgt lastiger managers in je competitie. Daarnaast wordt je BC bonus aan het eind van het seizoen geminimaliseerd. Gebruikers worden dus gestimuleerd om dingen te gebruiken die ze helemaal niet op prijs stellen. Misschien kun je het beter zo stellen: dergelijke opties worden de gebruiker door de strot geduwd. Hoog tijd om meer te redeneren vanuit wat de gebruiker leuk vindt, in plaats van wat het meeste geld oplevert. Als je het spelplezier optimaliseert, komen de inkomsten linksom of rechtsom echt wel goed.Ik vind het eerder een mooi signaal! Dit soort feedback is voor ons ideaal om dit soort beslissingen op te baseren. Voorlopig zullen de Duels dan ook in dit format blijven. Ik ben het alleen niet met je eens dat dit door je strot wordt geduwd buiten Duels om. Wij bieden OSM aan op een bepaalde manier en hebben er heel veel tijd in gestoken om dit ook op een andere manier beschikbaar te maken voor jullie (geavanceerde opties).
-
@harry-poon
Dan zou je er misschien ook voor moeten kiezen om de BC beloning aan het eind van het seizoen niet te reduceren als je geavanceerde tools gebruikt. De mod betaalt al zat voor het aanmaken van een eigen privécompetitie. Nu lijkt het toch erg op aandringen op het gebruik van zoveel mogelijk BC opties. En dan komt het zo over als ik aangaf. Ik geef gewoon mijn gevoel weer hè, ik hoop dat je daar geen probleem mee hebt. -
@vinnievuik_nl said in Poll over duels:
@harry-poon
Dan zou je er misschien ook voor moeten kiezen om de BC beloning aan het eind van het seizoen niet te reduceren als je geavanceerde tools gebruikt. De mod betaalt al zat voor het aanmaken van een eigen privécompetitie. Nu lijkt het toch erg op aandringen op het gebruik van zoveel mogelijk BC opties. En dan komt het zo over als ik aangaf. Ik geef gewoon mijn gevoel weer hè, ik hoop dat je daar geen probleem mee hebt.Zeker niet. Zoals ik zei, dat hebben we juist graag! Het is eigenlijk gewoon een systeem om de Boss Coins gelijk te verdelen. Als je er minder kan gebruiken, heb je er ook minder nodig.
-
Aangezien de instellingen voorlopig zo blijven en er geen verdere ontwikkelingen/reacties zijn geweest, zal ik dit topic sluiten.
Verdere discussie kan in dit topic:
https://forum.onlinesoccermanager.nl/topic/559/discussietopic-nieuwe-updates/550