CrewCup: Algemene Discussietopic
-
@wooper_nl Krijgt de persoon van onze crew die deze competitie start wel z'n BC terug of zit dat er ook niet in?
-
@you-vs-me_nl Dat gaat niet lukken denk ik, en er is geen VAR . Kijk, iedereen was op de hoogte van de reorganisatie. Dit heeft Jurgen (Keejos) meermaals gezegd. Je kon dit ook zien toen de tussenstanden gepost werden. In elke competitie zijn er ploegen die degraderen en promoveren.
-
kan ik even laten weten dat dit ronduit belachelijk is dat een van ons 320 bc moet ophoesten om de competitie aan te maken?
-
@gilles-brunelos_nl Iedere crew heeft al eens een competitie moeten openen. Jullie moderatorschap is random gekozen geweest
-
@Gilles-Brunelos_NL
@wooper_NL
Vroeger werden er bosscoins teruggegeven na opstarten van een crewcup competitie. Ik weet niet waarom ze daar ooit van afgestapt zijn. Mss dat Wooper ons daar meer inzicht in kan geven.
#Openbaarheid #Eerlijkheid -
@killing-spread_nl Ik zal het even navragen. Hoe eerlijk ik er over wil zijn, ik moet je het antwoord schuldig blijven. Zodra ik meer weet, weten jullie het ook.
-
Welk effect heeft de TW percentage op de puntenfactor?
Ik zag namelijk bij een pakketje het volgende:
182.2milj --> 0.0001(rood)
180milj --> 0.0003(groen)
177.7mil --> 0.0002(rood)Vind de factor een beetje raar verdeeld.
-
@killing-spread_nl Dit wil zeggen dat de marges minimaal zijn. Puntenfactor is daarom bij deze pakketjes 1.
Een antwoord op uw vorige vraag: vroeger werden de BC inderdaad terug gegeven aan de moderator. Doordat GB de crew cup in de world niet meer ondersteunt, ondersteunen ze de Nederlandse osm ook niet meer.
Wij hebben dit niet gevraagd aan GB, we hadden inderdaad liever gehad dat dit toch nog gecompenseerd zou kunnen worden.
-
Peru en Algerije is beide niet leuk om een cc in te spelen...
-
@masterlijk545_nl Keejos had eerst een CC gemaakt met Peru. Door die update is alles in het water gevallen. Door tijdsnood konden we niks anders doen dan een competitie zoeken met ongeveer dezelfde teamwaardes.
Ik hoop dat jullie begrijpen dat dit geen plan B was, maar dat dit handelen was door iets waar wij niks kunnen aan doen.
De volgende CC kunnen we terug in een aantrekkelijke competitie spelen.
-
@wooper_nl
Gezien het random is, kunnen wij volgende cc weer "gestraft" worden door 320 bc op te hoesten?Kan er navraag gedaan worden bij de andere crews als er kandidaten zyn om het moderator zyn op zich te nemen?
-
@gilles-brunelos_nl
Voordeel is weer dat je als eerste kan scouten, en de beste jonge keepers kan binnen halen. Niet piepen, iemand moet die comp aanmaken als GB niet meewerkt. -
@gilles-brunelos_nl Dit kan je inderdaad afspreken met een andere crew. Als er geen kandidaten zijn om het moderatorschap over te nemen, dan moeten jullie de competitie openen. Hou er wel rekening mee dat je maar tot morgennacht hebt om een kandidaat te vinden.
-
Jammer dat het zo moet lopen. Indien ik een slot vrij had, had ik wel die competitie willen openen.
-
Als je je opgeeft voor de crew cup dan zou je ook moeten weten dat er een kans bestaat dat je een competitie moet aanmaken.
Thanks aan de staf voor het snelle handelen en dat de crew cup als nog morgen start!
Iedereen veel succes ! -
@jordyrcjr_nl Ja, wij in JR weten dat hoor.
-
@vinnievuik_nl
Haha wel een redelijk duur voordeel -
@jordyrcjr_nl hij start overmorgen morgen moet de line-up gegeven worden
-
@All Zoals iedereen inmiddels gemerkt heeft zijn we tot de constatering gekomen dat de competitie van Peru vorige week een zeer ingrijpende wijziging heeft ondergaan. Juist omdat ik dit weekend ongelofelijk druk ben heb ik alvast e.e.a. klaargezet en deze update nooit meer zien aankomen (of gecheckt).
Excuus voor de verwarring die dit met zich heeft meegebracht en dank aan @wooper_NL voor zijn flexibiliteit om alles uit zijn handen te laten vallen om jullie (en mij) alsnog te faciliteren in een last-minute oplossing, zodat we geen week hoeven uit te stellen.
Ik ben wat verbaasd over de discussie / opmerkingen over de 'competities op niveau', aangezien dit me een logisch vervolg lijkt van de keuze om in landen met 16 teams te gaan spelen ten opzichte van de landen met 20 teams. Dit is een besluit uit de comminity, du sook uit de crews die CL en EL spelen.
De opmerkingen over de boss coins vind ik beneden alle peil. Als je crew meespeelt dan heb je het risico dat je wat coins moet spenderen als moderating crew. Dit is al heel lang zo, gaat ook niet veranderen en als je een investering als crew van 300 BC's (€3) teveel vindt start je een crowd funding tussen vriendjes en familieleden om dit waanzinnige bedrag bij elkaar gespaard te krijgen of kun je je uitschrijven.
Matthieu nogmaals bedankt, je bent een topper! En iedereen weer succes deze CrewCup!
-
@keejos_nl said in CrewCup: Algemene Discussietopic:
Ik ben wat verbaasd over de discussie / opmerkingen over de 'competities op niveau', aangezien dit me een logisch vervolg lijkt van de keuze om in landen met 16 teams te gaan spelen ten opzichte van de landen met 20 teams. Dit is een besluit uit de comminity, du sook uit de crews die CL en EL spelen.
Veel crews hebben inderdaad alleen gestemd en geen verklaring of nuance aangegeven. De crews/personen die dit echter wel hebben gedaan hebben wel degelijk aangegeven minder te zien in zo'n soort competitie en dus liever een competitie te spelen met grotere verschillen:
GF (Vinnie): "Maar je komt dan (zeker met 16 teams) in allerlei maffe kleinere competities met minimale verschillen in startteams, waar het helemaal een drama is om ds1 te hebben. Ik denk dat ik persoonlijk dat laatste nadeel zwaarder vind wegen."
KL (Mike): "CC gewoon 20 teams laten per competitie. Hoe langer de competitie, hoe langer je aan je team kunt werken dus meer plezier met teambouwen. En dat is voor mij het allerbelangrijkste. Daarnaast is er simpelweg te weinig aanbod in 12 of 16 mans competities m.b.t. Een goede verdeling qua teamwaarde. Met het niveau waar wij op spelen is een ds1-4 alleen interessant als je ook echt een dikke voorsprong hebt in teamwaarde. En die verschillen heb je nou eenmaal alleen in de bekende 20 mans topcompetities."
OSU (Rens): "wat ons betreft is het effect betreffende BC-pompen tussen 12-16-20 teams te klein om niet gewoon de grote/interessante/bekende competities te spelen. Een groot voordeel van competities met 20 teams vinden wij het relatief grotere verschil qua teamwaarde tussen de hoogste doelstelling en de lagere doelstellingen. Bij bijvoorbeeld 12 teams is elk team na de voorbereiding zo goed als gelijk, dit vinden wij een groot nadeel van kleine competities.
-Een keuze om naar 12/16/20 teams te gaan lost dus onvoldoende het probleem betreffende het pompen van BC op. Hiervoor zouden aparte regels moeten worden bedacht of acties vanuit GB moeten komen en niet het spelen van een ander soort 'minderwaardige' competitie."Uiteraard blijft de keuze van het land de verantwoordelijkheid van de organisatie, maar toch het vriendelijke verzoek om in het vervolg een competitie te vinden met iets meer verschil tussen de doelstellingen. Volgens mij is namelijk allebei mogelijk: 16 teams (zoals de meerderheid van de community wil) en een iets groter verschil tussen de teams (zoals een aantal crews expliciet hebben aangegeven in het bijbehorende topic). Daarbij kan overigens ook nog opgemerkt worden dat geen enkele crew zijn voorkeur heeft uitgesproken voor dit soort (gelijkwaardige) competities en ook geen enkel persoon het in het betreffende topic tegen het bovenstaande is ingegaan.