Vraag aan jullie over crewduels
-
Beste Community,
Ik denk dat de meeste crews het "goede nieuws" gezien hebben wat betreft de duels.
- clubkas compensatie aan
- Timers afronden aan
Graag wil ik toch even brainstormen over enkele mogelijkheden.
Voorstel 1:
De NL is een hechte community. Iedereen heeft wel kennissen in andere crews, dus dat maakt het allemaal iets makkelijker.We stoppen met die duels en in de plaats daarvan wil ik wel iets organiseren dat overeenkomt met het huidige duel concept.
Bijvoorbeeld: elke deelnemende crew kan 3 groepen maken van 5 leden om georganiseerde duels te spelen.
- loting gebeurt random (crew A tegen crew B)
- instellingen van de competitie blijven zoals ze nu zijn, geen pay2win factor
- voorbereidingsdagen (dat kunnen we met z'n allen overleggen)
Enkele nadelen
- onderlinge wedstrijden (al hebben die niet veel nut omdat we de punten optellen per gewonnen wedstrijd)
- moderators, voor een duel kan je je aanmelden, nu gaan we toch altijd iemand nodig hebben die een duel wil openen
- langere competities
Format: Per gewonnen wedstrijd 3 punten, per gelijk spel 1 punt, per verlies wedstrijd -1
Voorstel2: Simpel, een gentleman agreement waar we met z'n allen afspreken om geen BC te verspillen aan versnelde timers.
Nadeel
- iedereen moet akkoord zijn, als er 1 crew of speler dit niet doet, dan is het om zeep
- crews die lager geranked zijn zullen natuurlijk met BC gooien
Ik hoor het wel van jullie.
Mathieu -
@wooper_NL
Heel jammer dat de best betalende crews bovenaan komen in plaats van de beste crews.
Ook wel logisch dat dit de meerderheid is, want de meerderheid staat niet in de top 50...Zou mooi zijn als je net als bij competities dit aan en uit kan doen.
Erg jammer, al begrijp ik de makers van het spel. Geld gaat voor kwaliteit...
-
Zoals @psv1988_NL eerder al vermeld, dit is mijn inziens de meest slechte keuze gekeken naar eerlijkheid en gelijke kansen in de duels. Hiermee ga je in de hand werken dat de crews die er geld insteken oneindig ver boven de andere crews gaat uitsteken.
Nu draait het hele concept crew duels nog op het feit van slim inkopen/verkopen en goede tactiek hanteren. Dit zal binnen no time weg zijn, zodra er crews met veel coins bijzitten (al dan niet betaald).
Deze gaan oneindig veel voordeel hebben met eerder aflopen van timers, kas kunnen aanvullen met coins. Die staan in feite al 1-0 voor voordat het duel begonnen is.Kortom er word alleen vanuit commercieel oogpunt gekeken, zodat we coins gaan kopen..
Als dit doorgezet word denk ik dat je behoorlijk wat enthousiaste managers benadeeld.
-
Voorstel 1 zie ik meer toekomst in, hoe loyaal iedereen ook is ik geloof niet in een 'gentlemens agreement'.
Het uitwerken hiervoor kan inderdaad met behulp van alle ideeën vanuit het forum.Het maken van een ranglijst op basis van de huidige crew ranglijst om spannendere duels te krijgen lijkt me beter dan het zomaar random loten van crews tegen elkaar. Op basis van de ranglijst kan je dan eventueel loten tussen de top 10 crews en daarna de nummer 11 tot 20 etc.. of een soort laddercompetitie dus gewoon nr. 1 tegen nr 2. etc..
Alleen moet er dan ook gekeken worden hoe je het regelt met totaal aantal groepen per crew.
-
@PurpleColor_NL
Eens. Voorstel 2 gaat nooit werken.
Het blijft jammer dat het huidige systeem om zeep wordt geholpen.Het mooiste is 2 naast elkaar. 1 voor betalende en 1 voor eerlijke niet-betalende duels.
Wetend dat dit alles kansloze opties zijn omdat de commerciële belangen altijd winnen ga ik ook voor voorstel 1 van Wooper.
Dank alvast voor al je inzet in de Nederlandse OSM community. -
@Rickvvr_NL terugkomend op de uiteindelijke vraag. Optie 2 is een mijn inziens geen optie, dit gaat gewoon simpelweg niet gebeuren.
Optie 1 is feitelijk gewoon crewcup ook daar zijn bosscoins niet te gebruiken voor afronden timers. Dus zou dan voor dezelfde insteek gaan.
-
Om eens de mening te weten/horen van de community zou ik graag hebben dat jullie deze enquête doorsturen naar jullie crewleden zodat we een zicht krijgen wat de werkelijke uitslag moest zijn over de duels.
-
@wooper_NL said in Vraag aan jullie over crewduels:
Om eens de mening te weten/horen van de community zou ik graag hebben dat jullie deze enquête doorsturen naar jullie crewleden zodat we een zicht krijgen wat de werkelijke uitslag moest zijn over de duels.
Ik heb het doorgestuurd! Hopelijk gaan meer top 50 crews dit doen
Bedankt!
-
Mijn voorstel zou zijn, als ze dit willen behouden, je per divisie hoger een mogelijkheid minder krijgt. Heb dit ook in de form gezet.
Laagste divisie: alles open
Divisie hoger: geen staffboost meer
Divisie hoger: ook geen trainingsboost meer
Divisie hoger: ook geen stadionboost meer
And so on... tot je in de hoogste divisies gewoon zoals het nu is hebt.Wij als topcrews zullen immers toch niet met bc gaan smijten, dan kunnen ze net zo goed zoiets als dit voorstel hierboven doorvoeren.
-
Misschien ook even een engelse enquete aanmaken voor onze vrienden van World. Daar is ook nog geen positieve reactie te vinden.
-
Heeel heel heel erg jammer dat jullie deze keuze hebben gemaakt. Zo maken jullie het spel kapot, wie het meest betaald wint ipv wie de beste tactiek heeft.. Aub draai dit terug
-
Ik heb de enquete, bovenstaand doorgestuurd naar een aantal managers van de crew top 100. Ik hoop dat zij dit ook verspreiden en dat we samen een andere oplossing kunnen vinden en dit kunnen stoppen!
-
@wooper_NL Het is zonde dat zij het spel weer kapot maken. De crew duels zijn juist mooi omdat je die gekkigheid niet hebt met boss coins. Dit maakt het spelletje gewoon eerlijke dan dat je met boss coins speelt. Iedereen begint in principe op 0 en daar vanuit bouw je je team op samen met je crew genoten en dan gaat het erom wie de beste tactiek beheerst en die tot uitvoering brengt. En niet wie de meeste boss coins heeft, want zo kan iedereen winnen. Dus met voorstel 1 en 2 kan ik sowieso niks. Hopelijk gaan deze nieuwe features niet door.
Mvg, Gaitwanker (de Musketiers)
-
@psv1988_NL er zijn geen 50 top crews. En die top 100 duel lijst is ook een farce. Dat zijn gewoon crews die heel veel duels hebben gespeeld en die lopen op alle nieuwe crews uit...en dat blijft zo.
-
This post is deleted!
-
@Donkerblauw_NL hoe zou jij het vinden als je een jaar bezig bent een sterke crew opbouwt en bijna de top 100 betreedt en dan OSM met zulke maatregelen komt. Je moet het verdienen en er duels voor winnen.
-
@wooper_NL wat een goede optie is om de top 100 uit te breiden en er een top 250 van te maken. Zo kunnen meerdere crews competitief strijden op de ranglijst?!
-
Laat ik vooropstellen dat het teleurstellend is dat GB eerst naar ons luistert en de timers versnellen door extra bosscoins te spenderen uit zet, om het vervolgens toch weer om te draaien en het een meer pay-to-win gehalte te geven.
Zoals zo vaak draait het om meer inkomsten en dus geld en wordt voorbij gegaan aan kwaliteit en service richting de (actieve) crewwereld.
Dit gezegd hebbende moeten we proberen dit om te draaien. Daar is die enquête voor dus invullen die hap!
Ik loop wel lang genoeg mee en ben bang dat dit niet omgedraaid gaat worden.
Laten we ons er niet TE druk om maken. De echte grote crews gaan dit echt niet gebruiken. Het is daar gewoon veel te duur voor.
Ik denk dat de impact in de praktijk wel gaat meevallen. Er zijn niet veel gekken die die timers constant versnellen hoor en er bakken met geld tegenaan gooien. Dus gentleman agreement kan, LFS doet er aan mee, maar ik heb er niet heel veel moeite mee als mensen die timers gaan versnellen, als zij zo dom zijn om daar bakken met geld aan uit te geven, be my guest, hou je toch niet lang vol. -
@Christiano-Mengelaldo_NL said in Vraag aan jullie over crewduels:
Laten we ons er niet TE druk om maken. De echte grote crews gaan dit echt niet gebruiken. Het is daar gewoon veel te duur voor.
Ik denk dat de impact in de praktijk wel gaat meevallen. Er zijn niet veel gekken die die timers constant versnellen hoor en er bakken met geld tegenaan gooien. Dus gentleman agreement kan, LFS doet er aan mee, maar ik heb er niet heel veel moeite mee als mensen die timers gaan versnellen, als zij zo dom zijn om daar bakken met geld aan uit te geven, be my guest, hou je toch niet lang vol.Ik sluit mij hierbij aan. Verwacht niet dat er veel crews zullen zijn die tientallen euro's in duels gaan pompen. Zeker van de huidige top 25 hoop en verwacht ik dat iedereen er hetzelfde overdenkt als de meeste mensen in dit topic.
-
Kansloos.