OSM Realistic League
-
Hallo mede-OSMers,
Ik erger me al een tijdje aan het feit dat OSM best onrealistisch is, dit op het gebied van transfers.
Ik erger me er aan als teams als bijvoorbeeld Excelsior uiteindelijk spelers hebben als Pogba. Dit omdat dit natuurlijk super onrealistisch is.Daarom verzon ik samen met wat andere OSMers iets wat dit onrealistische transfergebeuren enigszins op zou lossen.
We willen namelijk de meer realistische competitie opstarten!
Dit zijn de regels die we tot nu toe hebben samengesteld:
-
Max 5 spelers verkopen voor 20% boven hun waarde.
2 mil, wordt 2.4 mil, vermenigvuldig de transferwaarde met 1,2 om erachter te komen wat de maximale verkoopwaarde is -
Aankopen mogen niet hoger zijn dan de sterkste speler. (Zijn beste startwaarde dus je mag hem niet trainen tot 90 en dan ineens spelers van 90 gaan halen!)
Bijvoorbeeld: jouw beste speler is Donny van de Beek hij is 80, je mag dan alleen spelers van 80 of lager halen. Bij middenvelders geldt hier het gemiddelde voor: stel je beste speler is een middenvelder, dan moet je kijken naar zijn gemiddelde. Dus stel jouw beste speler is Ziyech (Ziyech 82 78 80) dat moet je kijken naar zijn gemiddelde en dat is 80. -
Doe je aankopen in de twee transferperiodes.
In Nederland geldt de zomertransferperiode die geldt van de voorbereiding tot aan speeldag 5.
Ook geldt de wintertransferperiode die geldt van speeldag 19 tot en met 22. -
Je mag in totaal maar 6 spelers halen. Hierdoor zal je meer specifiek scoutwerk moeten doen voor het kopen van jou goudhaantje!
Maximaal 4 in de zomertransferperiode.
Maximaal 2 in de wintertransferperiode. -
Zie je doelstelling behalen als het winnen van een kampioenschap!
Mensen die geïnteresseerd zijn in deze competitie laat me dit alsjeblieft weten. Graag hoor ik natuurlijk meer tips en regels welke we zouden kunnen hanteren. Ook wil ik kijken of er genoeg animo is om een 'try-out' te proberen, als je mee wilt doen hoor ik dat graag!
-
-
@PurpleColor_NL
Leuk en origineel concept!Zelf heb ik met mijn crew ook wel eens competities zonder transfers gespeeld en dat is best verfrissend zo op zijn tijd.
Alleen wat ik mij wel direct afvraag als ik dit concept zo lees: hoe wil je deze regels in de praktijk gaan handhaven? Het is namelijk best aanlokkelijk om een goede speler van de transferlijst te kopen als je hem elke dag in waarde ziet dalen om toch dat voordeel te behalen t.o.v. je concurrent. Zodra iemand zich niet aan de regels houdt, is er verder weinig wat je er tegen kunt doen. Je kan dit dus eigenlijk alleen organiseren met een groep waarbij je elkaar vertrouwt en dan geldt alsnog: een 'foutje' is zo gemaakt..
Verder is het denk ik handig om te vermelden welke competitietools jullie voor deze competitie gaan gebruiken en of jullie nog specifieke regels hanteren m.b.t. het spelen van oefenwedstrijden.
Veel succes gewenst in ieder geval!
-
Wanneer iemand zich niet aan de regels houd zal diegene uitgesloten worden van eventuele deelname bij nieuwe seizoenen. Dit is bij de KL League en Crew Cup (oefenwedstrijden) toch ook zo dat er straffen worden uitgedeeld. Competitie zal geen TK's, compensaties en timers bevatten zoals in de CrewCup & Kanarifuglene.
-
Ik zou wel willen meedoen maar dan wel zonder transfers en tk's etc.