Discussie: Crewcafes en Crewcompetities
-
Discussie: Crewcafés en Crewcompetities
Beste managers en crews,
Op dit subforum is het sinds de intrede van het nieuwe forum mogelijk om een crewcafé en/of crewcompetitie aan te vragen en te onderhouden. Het openbare crewforum is namelijk opgehouden te bestaan, waardoor er op dit subforum ruimte is gecreëerd voor het aanmaken van deze crewtopics om de interactie tussen managers en crew te bevorderen. Elke crew kan zijn eigen café aanvragen en/of een bepaald initiatief opstarten, zoals een crewcompetitie of spel.
Meer info hierover is in dit topic te vinden.Helaas merken wij al een tijd dat er nog weinig crews en/of managers zijn die een aanvraag voor een nieuw topic indienen en/of gebruik maken van een bestaand topic. Hieronder hebben wij een lijst neergezet met alle bestaande topics van crews en de activiteit van deze topics.
Graag zouden wij vanuit de community het volgende willen vernemen:
- In hoeverre wordt er waarde gehecht aan het voortbestaan van de bestaande crewcafés en crewcompetities op dit subforum?
- Wat voor soort actieve topics zouden jullie op het Crew & Community events forum aangeboden zien worden?
- Wat missen jullie momenteel aan interactie tussen crews en managers onderling op dit subforum?
- Hebben jullie verder nog suggesties m.b.t. het inrichten van het Crew & Community events forum zodat dit leidt tot meer forumactiviteit en interactie tussen managers?
Note: dit topic is bedoeld om een discussie op gang te zetten en d.m.v. deze discussie feedback te vergaren om eventuele veranderingen aan te brengen die ten gunste dienen te zijn van de activiteit op dit subforum en de crewwereld. Reageer daarom graag alleen ontopic.
-
@Silvester-J_NL said in Discussie: Crewcafes en Crewcompetities:
- In hoeverre wordt er waarde gehecht aan het voortbestaan van de bestaande crewcafés en crewcompetities op dit subforum?
Geen waarde betreffende het café van OSU/OSP. Verreweg het grootste deel van mijn crew komt niet meer op dit forum.
- Wat voor soort actieve topics zouden jullie op het Crew & Community events forum aangeboden zien worden?
Enkel de toernooien/evenementen en mogelijk één groot café lijkt mij persoonlijk prima
- Wat missen jullie momenteel aan interactie tussen crews en managers onderling op dit subforum?
Op zich hebben wij allemaal nu appgroepen in gebruik. Dit werkt prima en in verwacht niet dat het forum dermate kan worden aangepast dat dit de betreffende appgroepen zal kunnen vervangen. Het is en blijft en enorm onhandig en niet goed te bereiken forum. Helaas zijn dus veel opmerkingen van onze (managers) kant voordat dit forum live ging dus de waarheid geworden en veel belofte vanuit GB niet uitgevoerd (bijvoorbeeld toegankelijkheid via de app).
- Hebben jullie verder nog suggesties m.b.t. het inrichten van het Crew & Community events forum zodat dit leidt tot meer forumactiviteit en interactie tussen managers?
Ik vrees dat met de huidige structuur het forum alleen gebruikt kan worden als naslagwerk/informatietopic voor evenementen of gebeurtenissen. Verder is deze omgeving niet geschikt als forum in de huidige vorm.
-
Het huidige forum is gewoon niet te vergelijken met het oude forum.
Toen was het actief en bezocht je ook de topics van andere crews en was er meer interactie tussen crews.
De huidige stand van zaken is dat het forum meer een informatievoorzieningsfunctie heeft.
Wat betreft het informatievoorzieningsfunctie ben ik tevreden over dit forum.
Wat betreft interactie is het bedroevend. Dit ga je ook niet meer kunnen verbeteren vrees ik.
De enige manier om het nieuw leven in te blazen is als je het forum beschikbaar maakt via de App en anders kan je het bij voorbaat vergeten en zijn alle goede bedoelingen zinloos en kansloos.Ik zou adviseren de informatievoorzieningstopics van de toernooien te handhaven en verder gewoon iedere crew die dat wil zijn crewtopic te laten houden en waarvan het niet hoeft of die hier niet op reageren verwijderen.
Wij van LFS willen Café het Drankorgel ondanks dat het niet zo actief is toch graag behouden, noem het nostalgie!
Een groot Café genaamd het Crew Café waar iedereen over alles en nog wat kan lullen zou ik verder nog aanmaken.Dus wat betreft structuur --> Doorgaan met 1 informatievoorzieningstopics over de crewevents 2 crewtopic van een crew 3 een groot café.
Wat betreft activiteit --> Daarvoor is forum bereikbaarheid via de app echt een must. Anders krijg je het niet voor elkaar in deze tijden waar alles via smartphones loopt!! -
Ik denk dat het veelzeggend is dat er in drie weken tijd slechts twee reacties zijn gekomen. Ik denk dat er geen beter voorbeeld gegeven van de waarde die gehecht wordt aan het voortbestaan van topics. De huidige situatie is dan ook totaal niet te vergelijken met het forum van 2.0.
Toen was er nog geen sprake van crews die whatsappgroepen hadden of gebruik maakten van Discord. Om te communiceren tussen je crewgenoten, moest je wel op het crewforum komen. En de belangrijkste verandering is natuurlijk het veranderen van OSM van een browsergame naar een appgame. Logische verandering natuurlijk, maar het heeft de drempel naar het forum vergroot.
Vroeger was die drempel klein, omdat je er voor je eigen crew al moest zijn. Toen had je nog maar 1 stap nodig om andere crewforums te bezoeken, met ieder hun eigen "sfeer". Van het spelen van toernooien via het forum van LFS, tot het spammen bij JR, tot het vloeken op DSMA als ze weer eens hadden valsgespeeld in de crewcup. Je kon het zo gek niet verzinnen.
Door van OSM een app game te maken, is de drempel naar het forum groter en zal je de activiteit van vroeger nooit meer terugkrijgen.Van daaruit zal je dus verder moeten gaan denken waar dit forum wel voor gebruikt kan worden. Ik denk dat daarin dit forum wel zijn werk doet. Het is handig voor evenementen, meer niet. Vroeger had je nog crews die wolvenspellen deden organiseren, zelf toto's deden opzetten, Scorito-poules organiseerden (paywall, boeeeeee), misschien dat daarin nog wat mogelijkheden liggen om de activiteit iets op te krikken.
Verder is dit forum prima voor de organisatie voor de evenementen, maar meer niet. Voor de interactie tussen crews zou ik de oude café's opdoeken en 1 nieuw café starten. Laat JR hun café houden, als ode aan de opper-spamcrew en een eerbetoon aan Furrax.
Zolang het forum niet via de app beschikbaar is (en waarschijnlijk ook nooit zal worden) denk ik dat er niet meer in zit dan dit.
-
@waterhoen19_NL @Christiano-Mengelaldo_NL @meneer-Speksnijder_NL
Dank voor jullie goed onderbouwde reacties. Ik deel jullie mening wat betreft de activiteit van het forum en de toevoeging van de cafés, maar het is natuurlijk van onze kant wel zo netjes om even navraag te doen in plaats van dat we zonder toestemming wat topics gaan verwijderen of andere aanpassingen maken zonder dat men daar weet van heeft.We leven inderdaad een tijdperk waarin alles via Whatsapp of Discord gaat en men het forum voornamelijk nog gebruikt om informatie over het spel en/of evenementen op te zoeken. En het zijn voornamelijk de meer ervaren managers die zich hier nog regelmatig laten zien, omdat het forum een web-platform is. Helaas zijn er in ieder geval op de korte termijn geen plannen om hier verandering in aan te brengen.
Zelf ben ik voorstander om één crewcafé aan te maken en verder ruimte te maken voor aparte initiatieven van managers/crews, mits het actieve topics zijn. Voor één groot crewcafé hoeven er geen bestaande cafés verwijderd te worden, aangezien wij op het forum de mogelijkheid hebben om topics samen te voegen of afzonderlijk te sluiten. Informatie blijft hierdoor behouden voor degene die daar waarde aan hechten. Graag hoor ik of er crews zijn die waarde hechten aan het voortbestaan van hun eigen topic.
En mochten er verder nog mensen zijn die een mening hebben over het bovenstaande en over de content die op dit subforum dient te worden aangeboden dan verneem ik dit ook graag.
-
Ons café topic in ieder geval graag handhaven
-
Hallo allemaal
Ik heb misschien een leuk idee
Is het niet handig om alles over te zetten naar discord daar kan je alles in delen als osm staff
En alles vast zetten en dan weet je teminste dat er mensen naar kijken
Dus simpel gezegt een kanaal maken
En het hele forum er op zetten
En alles wat.je wilt vast zetten vast zetten
Dan kunnen alle crews allemaal een café aanmaken en beheren met super visie van jullie
En zoals jullie zeggen discord Is nu helemaal in en het.forum daar.komt.maar.zelfde mensen