Crew League Trophy (CLT)
-
Verbaasd... heb ik me afgelopen maandag, 13 juli 2020. Hoe opeens de vlam in de pan sloeg... opeens van de een op de andere dag het licht uit viel... Zonde. Erg zonde. Wij waren als crew super gedreven en elke dag probeerden wij het uiterste te halen uit iedere wedstrijd. We maakten statistieken, analyses en planningen... Met die passie zullen vast meerdere crews hun energie erin hebben gestoken.
Opeens was daar dan het moment dat we niet meer verder mochten spelen. De leukste competitie van het jaar (ik spreek namens de meeste leden van onze crew) werd OPEENS verbannen. Ongeloof, verbijstering... Alle energie voor NIETS geweest... Alle bosscoins WEG. Al die tijd voor JAN L*L gespeeld. Hoop dat jullie de volgende keer even twee keer nadenken voordat jullie zo'n cruciale beslissing nemen. BEDANKT!!!
We moeten door... Creativiteit (van boosheid) stroomt door mijn lichaam... Daarom heb ik maar een nieuw concept bedacht.
Crew League Trophy (opvolger Battle-Cup)
- 8 beste crews van de CrewCup van de afgelopen 12 maanden + 2 beste crews van de crewduelranglijst mogen deelnemen.
- Minstens 6 managers per crew moeten deelnemen gedurende het toernooi.
- Duur van de competitie: 3 maanden.
- Start: ergens in het najaar (oktober/november/december), wanneer eigenlijk de Battle-Cup zou plaatsvinden.
Ronde 1:
10 crews, 1 manager per crew per competitie. (totaal 4 managers per crew). Iedere crew heeft 1x DS 1, DS 3, DS7 en DS9 (8 crews) of 4x DS5 (2 crews)Competitie:
Comp 1 Comp 2 Comp 3 Comp 4
Crew 1 Crew 1 Crew 1 Crew 1
Crew 2 Crew 2 Crew 2 Crew 2
Crew 3 Crew 3 Crew 3 Crew 3
Crew 4 Crew 4 Crew 4 Crew 4
Crew 5 Crew 5 Crew 5 Crew 5
Crew 6 Crew 6 Crew 6 Crew 6
Crew 7 Crew 7 Crew 7 Crew 7
Crew 8 Crew 8 Crew 8 Crew 8
Crew 9 Crew 9 Crew 9 Crew 9
Crew 10 Crew 10 Crew 10 Crew 10Bekertoernooi:
Kwartfinale: 0 punten
Halve finale: 1 punten
Finale: 2 punten
Winst: 4 puntenVan de eerste ronde worden alle punten bij elkaar opgeteld. Plek 1 = 10 punten, plek 10 = 1 punt. + Bekerpunten. Er vormt zich zo een eerste tussenstand.
Ronde 2:
10 crews, 1 manager per crew per competitie. (totaal 4 managers per crew). Iedere crew heeft 1x DS 1, DS 3, DS7 en DS9. (8 crews) of 4x DS5 (2 crews). Er moeten minstens twee managers per crew gewisseld worden met twee managers die nog niet in ronde 1 speelden.Competitie:
Comp 1 Comp 2 Comp 3 Comp 4
Crew 1 Crew 1 Crew 1 Crew 1
Crew 2 Crew 2 Crew 2 Crew 2
Crew 3 Crew 3 Crew 3 Crew 3
Crew 4 Crew 4 Crew 4 Crew 4
Crew 5 Crew 5 Crew 5 Crew 5
Crew 6 Crew 6 Crew 6 Crew 6
Crew 7 Crew 7 Crew 7 Crew 7
Crew 8 Crew 8 Crew 8 Crew 8
Crew 9 Crew 9 Crew 9 Crew 9
Crew 10 Crew 10 Crew 10 Crew 10Bekertoernooi:
Kwartfinale: 0 punt
Halve finale: 1 punten
Finale: 2 punten
Winst: 4 puntenVan de tweede ronde worden alle punten bij elkaar opgeteld en er vormt zich weer een tussenstand. Plek 1 = 8 punten, plek 8 = 1 punt + Bekerpunten. Crew nummer 9 en crew nummer 10 van de tussenstand vallen af, crew nummers 1 t/m nummers 8 spelen in de finale om het ‘’Crew League Trophy kampioenschap’’.
Ronde 3 (finale):
8 crews, 1 manager per crew per competitie. (totaal 2 managers per crew). Iedere crew heeft 1x DS1 en 1x DS7 (4 crews) of 1x DS3 en 1x DS7 (4 crews).Comp 1 Comp 2
Crew 1 Crew 1
Crew 2 Crew 2
Crew 3 Crew 3
Crew 4 Crew 4
Crew 5 Crew 5
Crew 6 Crew 6
Crew 7 Crew 7
Crew 8 Crew 8Bekertoernooi:
Kwartfinale: 0 punten
Halve finale: 2 punten
Finale: 4 punten
Winst: 6 puntenVan de derde ronde worden alle punten bij elkaar opgeteld. Plek 1 = 16 punten, plek 8 = 2 punten (steeds +2 punten per hogere positie) + Bekerpunten. Deze punten + de punten van ronde 1 en 2 vormen samen het eindklassement. Bij gelijkspel wint de crew die de meeste competitiepunten heeft behaald.
Laat even weten wat jullie van dit nieuwe concept vinden. Ik moest een beetje creatief zijn vanwege de nieuwe regels...
-
Dag Jelle.
Wij balen ook omdat de crew kampioenschappen zo geëindigd is. Nogmaals, het bericht werd verstuurd in naam van "het support team" maar wijzelf wisten van niks.
Ik vind het een leuk concept waar wel wat mee te doen valt. Misschien moeten we dit inderdaad organiseren in plaats van de battle cup.
Bedankt man voor het meedenken
-
Mij lijkt het ook een leuk event.
Iets soortgelijks is nu ook gaande op World op landenniveau, waar we met Nederland en België meespelen. En ik moet zeggen dat ik (persoonlijk) het een leuk concept vindAls de community dit ook leuk lijkt, helpen we je graag hiermee.
-
Klinkt goed. Wel een beetje een klein deelnemersveld misschien?
CK had 16 (actieve) deelnemers en CC nog veel meer, misschien is 16 teams beter? En dan ronde 1 van 16 naar 10/12 ofzo?
-
@waterhoen19_NL Jup, als er genoeg animo is kan 16 crews uiteraard ook. Maar dan niet in een competitie van 16 teams want dat is niet te doen met tw/ds verdeling denk ik.
Mooi dat jullie het een leuk concept vinden iig
misschien kunnen we er nog iets mooiers van maken.
-
Het is zeker een leuk idee maar dan moet het wel helder zijn wat de criteria zijn. Wij hadden namelijk graag meegedaan aan het CK maar vielen daarvoor uiteindelijk (net) af. Maar nieuwe toernooien zoals deze zijn zeker welkom!
-
Ben zelf inmiddels gestopt met OSM, mocht iemand dit idee willen overnemen gaat u gang!