Afscheid
-
Haha, die rekensom is wel beetje scheef inderdaad @FC-Eddie_NL. Geloof niet dat jullie hier per persoon meer dan een paar uurtjes per week aan besteden. Maar goed, ik zie het positieve wel van actieve managers die als stafflid makkelijker met GB kunnen communiceren. Zelf spelen die gasten niet actief. Gevolg is bijvoorbeeld dat ze denken dat marge veel invloed heeft op je verkoopkansen. Jullie als staff zouden je dan hard moeten maken om zulke pijnpunten goed onder de aandacht te krijgen. Dan ben je nuttig voor de community.
-
@vinnievuik_NL said in Afscheid:
Haha, die rekensom is wel beetje scheef inderdaad @FC-Eddie_NL. Geloof niet dat jullie hier per persoon meer dan een paar uurtjes per week aan besteden. Maar goed, ik zie het positieve wel van actieve managers die als stafflid makkelijker met GB kunnen communiceren. Zelf spelen die gasten niet actief. Gevolg is bijvoorbeeld dat ze denken dat marge veel invloed heeft op je verkoopkansen. Jullie als staff zouden je dan hard moeten maken om zulke pijnpunten goed onder de aandacht te krijgen. Dan ben je nuttig voor de community.
En je denkt dat we dergelijke problemen niet onder de aandacht brengen? Natuurlijk brengen wij dat onder de aandacht. Ik heb altijd geprobeerd om ook midden in de community te blijven staan, soms wat meer, soms wat minder, maar volgen doe ik het zeker. En punten waarvan jullie denken dat het niet handig is of niet werkt, daarvan denk ik (en vaak wij als staff) dat ook. Vaak wordt er ook wat aan gedaan, niet altijd natuurlijk omdat het soms gewoon doorgerekende plannen zijn van GB (logisch, zij zijn het bedrijf), maar andere zaken worden wel opgepakt.
Ik denk dat jij op dit moment als pijnpunt het forum ziet, daar hebben we ook een middenweg moeten zoeken. De nieuwe opties zijn best handig en het forum is een stuk beter dan voorheen, wees eerlijk. Het enige nadeel is het crewforum. Neem van mij aan dat als de mogelijkheid zich voordoet om hier een aanpassing aan te doen, dat dat gebeurd. Achter de schermen worden nog steeds mogelijkheden onderzocht om het forum zodanig in te kunnen stellen dat er meer mogelijkheden zijn.
-
@Jip-Huijs_NL
Is geen kritiek hè, die post van mij. Ik geef alleen wat ik de meerwaarde van staffleden vind. Dus niet alleen handjes en voetjes van GB zijn, maar ook knokken voor de belangen van de actieve managers. En de ene stafferd zal dat meer doen dan de ander, daar heb ik geen zicht op. Forum vind ik best prima, daar hoor je mij geen kritiek op leveren. Ik roep al jaren over het onrealistische transfersysteem, maar daar wordt niks mee gedaan door GB. De grote loterij met maximale marge zou zo veel leuker en tactischer kunnen als die marge invloed heeft. -
@FC-Eddie_NL Dat gaat wel erg ver. Huur 3 mensen fulltime in, die tweetalig (of meer) zijn en je bent klaar. Dan pas doe je het goed. Dan pas neem je het serieus en kan er ook iets moois uitkomen. Alsof daar de middelen niet voor zijn? Er ligt kunstgras in het kantoor van GB, er is een tribune gebouwd.. een gloednieuw kantoor. Één of andere freak van EA is ingehuurd als klankbord voor adviezen... er is wel geld. De koppigheid of het simpelweg vergeten het belang van de community is een oorzaak voor het niet doorvoeren van bepaalde dingen.
Ik snap ook niet waarom hier het idee wordt gegeven dat wij blij moeten zijn met het forum zoals het nu is, het is geen verbetering t.o.v. het vorige dus de community is simpelweg niet blij. Een middenweg is gewoon een manier van zeggen, GB heeft het verkloot, maar wij zorgden er tenminste voor dat het niet compleet verkloot is.
-
Zo nu weer on-topic
Chris bedankt
-
@Sjinne_4_ever_NL @Steven-Gerrard-III_NL
En wat doen we met alle overige talen dan? Er zijn op dit moment 14 talen die een eigen forum hebben en dus staffleden hebben. Met 1 stagiar of 3 fulltime werknemers ga je die 14 talen niet coveren nietwaar? Oké, tientallen is misschien too much, maar je hebt toch wel wat mensen nodig die al die talen machtig zijn. Of moeten veel van die talen maar gewoon verdwijnen en het Engelse forum gebruiken?
En hoe doe je dat dan 's avonds en in het weekend? Of moet die ene stagair of 3 medewerkers maar 24/7 werken? Hoe denk je dat managers gaan reageren als er zo'n 2 à 3 dagen niet wordt gereageerd op hun gestelde vraag of bugmelding? Oké toegegeven, de Support Staff hanteert een 72 uur policy wat betreft de cheatreports en support mail vanuit de feedback knop op de app (al wil GB het liefste dat dit zo kort als mogelijk gehouden wordt). Dit zou je dan wel goed duidelijk moeten maken op het forum. En dan nog zullen er managers gaan zijn die gaan klagen dat het te lang duurt voordat ze een reactie krijgen.
Op dit moment zijn onze 5 Support Staff leden gezamenlijk zo'n 3 tot 5 uur bezig per dag om alle cheatreports, reacties op lock/schorsing en support mail te behandelen. En dan moet het hele forum nog gerund gaan worden. En dan moet er dus 1 stagiar of 3 medewerkers dagelijks al dit gaan managen. Wordt best lastig denk ik. En dan is dit alleen maar ons gedeelte. Dan heb je nog het Engelse gedeelte waar toch ook veel tijd in zal gestoken moeten worden om zowel de support mail als forum volledig te coveren.
En dan dus nog 12 andere talen. De meeste zullen wat minder tijd kosten, maar toch.
Ik wil hier niet zeggen dat GB maar geen medewerkers moet inhuren die het forum en support mail kunnen behandelen. Van mij mogen ze. Maar ik denk dat het toch wat lastiger is om dit te realiseren dan jullie denken.
-
@vinnievuik_NL said in Afscheid:
@Jip-Huijs_NL
Is geen kritiek hè, die post van mij. Ik geef alleen wat ik de meerwaarde van staffleden vind. Dus niet alleen handjes en voetjes van GB zijn, maar ook knokken voor de belangen van de actieve managers. En de ene stafferd zal dat meer doen dan de ander, daar heb ik geen zicht op. Forum vind ik best prima, daar hoor je mij geen kritiek op leveren. Ik roep al jaren over het onrealistische transfersysteem, maar daar wordt niks mee gedaan door GB. De grote loterij met maximale marge zou zo veel leuker en tactischer kunnen als die marge invloed heeft.Ik probeerde alleen een beetje uit te leggen hoe ik het zie en wat ik probeer te doen als stafflid. Ik vond dat je opmerking wat extra informatie verdiende.:thumbsup_tone2:
-
Thanx Chris voor al je bewezen diensten op OSM. Goed werk afgeleverd. Snap ook de keuze dat je er mee kapt. WBT Osm is al genoeg over gezegd en denk dat dit meer een topic is voor het afscheid van Chris toch?
-
@vinnievuik_NL Dat is inderdaad precies de toegevoegde waarde van staf buiten GB. Je ontkomt er namelijk niet aan dat je anders naar zaken gaat kijken. Juist die frisse blik is een toevoeging. En er zijn wel degelijk gasten die actief spelen, juist wel