CrewCup: Algemene Discussietopic
-
Sorry, hetgeen je zegt klopt niet. Ik compenseer namelijk niet alleen op DS maar ook op TW.
Stel dat je alleen net zo hard op TW als op DS corrigeert, zou je de correctiefactor voor het eerste pakketje meteen richting de 0,85 (ipv 0,96) duwen. Dat is m.i. erg overdreven.. -
Dat zeg ik ook niet, ik zeg dat je ‘vrijwel alleen nog op DS corrigeert en vrijwel niet meer op TW’. Daarmee probeer ik te zeggen dat je DS een dusdanig hoog gewicht geeft dat de invloed van TW sterk ondersneeuwt. Juist in Spanje moet je hiermee oppassen, omdat het probleem daar vooral zit in de grote ongelijkheid qua teamwaardes.
Als je Spanje puur zou indelen op basis van doelstellingen (en teamwaardes dus geheel zou negeren), zou je op onderstaande verdeling komen. Ter illustratie van mijn punt heb ik bij ieder pakketje de correctiefactor gezet, waar tot je komt volgens jouw nieuwe berekening (correct me if I’m wrong uiteraard!)
Omdat jouw nieuwe rekenmethode overwegend naar DS kijkt, kom je met bovenstaande – puur op doelstelling gebaseerde – verdeling tot factorverschillen die verwaarloosbaar klein zijn (het maximale verschil bedraagt 0.0375). Ten eerste denk ik dat je met zulke kleine verschillen beter zonder correctiefactoren kunt spelen. Ten tweede denk ik dat je dan nog steeds geen eerlijke verdeling hebt, omdat ik zoals gezegd op geen enkele wijze heb rekening gehouden met de teamwaardes (terwijl daar juist het probleem ligt in Spanje). Dit voorbeeld toont aan dat de correctiefactoren in mijn ogen hun werk niet goed doen.
Ik hoop dat het zo duidelijker is?
-
@memphis-united_nl Dat is dus een beetje mijn punt, de methodiek kijkt wel degelijk naar TW.
Het punt is dat de totale TW in Spanje (op competitieniveau) op 2.818.000.000 ligt. Totale DS is 180. Als je dan gaat kijken naar het verschil van 1 of 2 op totale DS versus het verschil van 20 of 30 miljoen, is dat procentueel gezien wel eventjes een dingetje.
Als je dus procentueel gaat kijken naar TW dan loop je al gauw naar verschillen tot 10% voor alleen de TW-correctie. Omdat TW wel degelijk van belang is, maar m.i. nooit kan leiden tot een verschil van 15-20% tussen pakketjes in weging, is het volgens mij onrealistisch en unfair om de factor als zodanig door te voeren. Is simpelweg de wet van grote getallen en de feitelijke uitwerking ervan.
-
Beste manager,
Binnenkort gaat er weer een nieuw seizoen binnen de CrewCup van start! Net als de eerdere seizoenen zijn we op zoek naar crews die hun eerdere inschrijving verlengen en crews die nog niet eerder hebben meegedaan aan te trekken voor dit prestigieuze toernooi waarin vele historische hoogtepunten binnen de Nederlandse Crew-community zijn behaald.
Wil jouw crew zich meten in met de allerbeste crews die de Nederlandse community te bieden heeft? Schrijf je crew dan UITERLIJK vóór 8 juni 23:59 uur in en strijd mee om de felbegeerde Champions League te bereiken en daarin te schitteren!
Je kunt je inschrijven via het OSM forum in het volgende topic: https://forum.onlinesoccermanager.nl/topic/32256/crewcup-63-inschrijftopic/20
Mocht je meer willen weten over de CrewCup? Kijk dan in dit topic:
https://forum.onlinesoccermanager.nl/topic/1233/crewcup-regels-opzetMocht dit bericht je inschrijving hebben gekruist, dan op voorhand excuses voor het versturen ervan.
Met hartelijke groet,
Jurgen / Keejos
OSM NL Staff Support & Event Manager -
Ik zie nu een paar aanmeldingen van nieuwe crews op het forum. Het lijkt er dus op dat je aan het werven bent @Keejos_NL ? Goede zaak, nieuwe aanwas kunnen we wel gebruiken
-
@keejos_nl Eerst nog maar eens afwachten hoe het gaat verlopen. Ik herinner me de LFS Cup nog
-
@keejos_nl Ik denk dat je met dermate kleine verschillen tussen correctiefactoren (die voor volgend seizoen dus 1.00, 1.01, 0.97, 1.01 en 1.01 zouden kunnen bedragen) de vraag moet stellen of het eventuele voordeel van een correctie nog opweegt tegen het nadeel van een minder doorgrondelijke puntentelling. Maar dat is een afweging die je zelf maar moet maken uiteraard.
-
Nou ik denk dat je niks anders kan dan een "puur doelstelling gebaseerde" rekenmethode maken. Zeker in de CC is het belangrijk om je DS te halen of hoger. Als je op TW en DS je rekenmethode zal hanteren, dan vrees ik dat je met nog grotere verschillen zal zitten qua percentage correctiefactor.
Wat nu ook een feit zal worden, aangezien er wel elke dag een nieuwe update is, dat de competities gelijkwaardig zullen worden. In Spanje zit je met 2 topteams maar in Engeland zie ik dit ook gebeuren in de nabije toekomst. Dan kan je de rekenmethode hanteren op meerdere competities en dat is alleen een verademing voor de CC.
Er moest sowieso een vernieuwing gebeuren in de CC. Misschien gewoon eens uittesten en verbeteringen kunnen toch later altijd toegepast worden?
-
Voor alle mensen die niet opgeroepen zijn voor de CC of CK, doe gezellig mee met onze Crewcompetitie
Loting is 24 Juni
Start 25 JuniZo kan je toch een sterke en leuke competitie spelen, PB maar mocht je interesse hebben
-
@keejos_nl De onze staat op het forum
-
Ja guys ik ga er toch even wat van zeggen maar die teamverdeling is echt ruk momenteel. Misschien moeten we daar eens naar kijken want het wordt zo wel heel moeilijk voor sommige teams om iets te presteren.
Onder andere zit dit in erg grote verschillen in teamwaardes:
- team 1: 631 miljoen
- team 2: 634 miljoen
- team 3: 568 miljoen
- team 4: 484 miljoen
- team 5: 493 miljoen
Daarnaast zit het ook nog heel erg in de DS-verdeling, kijk je naar team 1 met 1-7-13-16 dan zit je mooi verspreid qua ds. Ds1 kan in principe lekker voor de titel gaan en ds 7 kan voor een subtop plekje spelen etc. Kijken we naar een team 5 dan zit je al met 5-9-9-13, dat betekent dus dat er al 2 crewgenoten om dezelfde plek moeten strijden. Als je de losings zou verdelen bij de ds9 dan kom je dus al bij 2 teams 3 punten te kort, geef je ze aan 1 team dan heeft andere ds9 team al 6 punten minder tov concurrende crews. Wil je boven je ds eindigen dan zal een ds13 ook al snel moeten concurreren met een ds9, zeker gezien de erg brede middenmoot de laatste tijd.
Zou het hier niet bijvoorbeeld beter zijn om een team 1/2 te ontdoen van hun DS7 en die om te wisselen met de DS9 van team 4/5. In dat geval heb je een wat betere DS-spreiding en nemen de verschillen in teamwaardes af. Win-win lijkt mij? Om verder nog maar te zwijgen dat team 5 bv naast de op een na laagste tw ook over de slechtste DS 9 en DS 13 beschikt.
Zag ook ergens voorbij komen dat het voor hoge DS teams lastiger is om cashflow te genereren, maar dat is natuurlijk niet waar in een crewcup waar je als team opereert. Immers, barca en real kunnen prima een boel spelers aan hun DS13 en DS16 verkopen voor de waarde. Hierdoor kunnen ze snel veel cash krijgen en kunnen de ds 13&16 snel en goedkoop een veel beter team krijgen. Voor teams met gelijkere doelstellingen (lees team 4 en 5) zal dit amper gaan en zijn hierdoor dus veel meer afhankelijk van de grillen van de transferengine.
En ja, we kunnen dan prima correctiefactoren gaan bereken aan de hand van allerlei variabelen, maar je hebt er weinig aan als je een stuk lager eindigt. Dan heb je geen bal aan die correctiefactor.
Maar, we gaan ons best doen met 140 miljoen teamwaarde minder, het moeten strijden met je crewgenoten om dezelfde DS, concurrerende DS 13 en DS 16 van andere crews die gespekt worden door barca/real, de minste ds 9 en ds 13 etc!
Heb het in dit geval even benadert vanuit team 5 omdat wij deze loting hebben, maar team 4 kampt ook redelijk met hetzelfde probleem. Ik vind dat team 1 en 2 flink overpowered zijn en dat je hier toch nog eens goed naar moet kijken. Helemaal gelijk gaat nooit lukken en dat is prima, maar dit is wel heel erg scheef.
Succes iedereen en veel plezier in de aanstaande crewcup!
-
@coachmaster7_NL : Het mag duidelijk zijn dat als er een crew degradeert dat het aan het model ligt en dat de hele verdeling kut is en dat wanneer een crew uit team 4 of 5 er met het kampioenschap in de CL vandoor gaat het door de uitmuntende kwaliteiten van de managers komt.
Thanks voor de input! We gaan het beleven!
Ik heb er in ieder geval zin in.
-
Er zij al aardig wat straffen gegeven en de crewcup is nog niet eens begonnen
-
This post is deleted!