CrewCup: Algemene Discussietopic
-
hij is aangemaakt
-
Morgen gaat het echt beginnen!!!!!!!! En MIJN crew gaat voor GOUD en we moeten promoveren. Ons doel: Promoveer naar de Eredivisie!!
-
ok, succes
-
@yassin-mansousri_nl pak nog ff scoopie v2 man, dan komt alles goed
-
Nieuw topic aangemaakt voor restart Eredivisie A:
-
Imperium heeft een overtreding begaan in de Champions League. Hatem Ben Arfa is twee keer getransfereerd binnen de crew.
Ben Arfa Rennes Caen Mid 0 7,42M 9,66M 14 september
Ben Arfa Caen Lyon Mid 2 7,42M 16,09M 16 september -
@memphis-united_nl Dacht eerst dat dit klopte en dat wij een fout hadden gemaakt, maar er is iets vreemds aan de hand. Als je kijkt bij de transfers van Rennes, dan zie je dat er helemaal geen verkoop aan Caen is geweest op 14 september. Volgens mijn teamgenoten is Ben Arfa uit de scout gekomen en niet onderling gekocht. Dat lijkt dus ook te kloppen. Controleer dit even a.u.b.
-
Het wordt er overigens niet overzichtelijker op met alle spelers die opnieuw op de TL of in de scout verschijnen.
-
Ik heb ndombele eerst gewoon verkocht aan inter,daarna ndombele gescout bij inter en teruggekocht. Is er mss iets van een comp update geweest ofzo?
-
@Santheman11_NL
Ben Arfa zat bij de start of bij PSG, of bij Rennes lijkt me. Zo te zien bij Rennes, want hij is verkocht aan Caen. En hoe kan Caen ooit Ben Arfa aan Lyon verkopen, zonder hem eerst van Rennes te kopen? Hij kan in ieder geval als speler van de Franse competitie nooit uit je scout komen. Sowieso: wie koopt en scout er een oude middenvelder van die prijscategorie? Klinkt allemaal niet erg geloofwaardig. -
Correctie:
-
Volgens mij is er sprake van een bug in de weergave. Op de transferpagina van Rennes is geen één uitgaande transfer van Ben Arfa te zien, terwijl deze er sowieso geweest moet zijn (Ben Arfa zit namelijk in het beginteam van Rennes en speelt er nu niet meer). Verder kun je uit de scout geen spelers krijgen die worden aangeboden door teams uit de eigen competitie, terwijl Ben Arfa wel degelijk gekocht is van Rennes op 14 september.
Het is in ieder geval vreemd. Ik geloof jouw crewgenoten wel hoor @Santheman11_NL, maar sinds die TL-update is het inderdaad erg moeilijk om na te gaan hoe sommige transfers precies verlopen.
-
@memphis-united_nl Tegenwoordig is het mogelijk dat een speler die verkocht is aan de engine kan terugkeren in de competitie, het is dus ook mogelijk dat een speler ineens weer opduikt via de scout.
-
@paramita_nl Klopt, maar in dat geval wordt de speler aangeboden door het engineteam dat de speler gekocht heeft en niet door het team waar de speler initieel vandaan komt.
-
Ik heb even gekeken naar de situatie.
Wat blijkt is dat Ben Arfa pas bij Rennes heeft getekend nadat de CL aangemaakt is. Daarom is dus die eerste verkoop die je zou verwachten van Rennes er niet geweest. Omdat Ben Arfa dus niet in de competitie zat is hij dus te scouten geweest omdat spelers alleen niet te scouten zijn als de volledige naam van die speler al een keer voorkomt en daarom zag je dus Rennes als team waar hij van gekocht is.Kortom betekent dit dus dat er niets strafbaars heeft plaatsgevonden.
-
Dank voor de heldere uitleg Carlo. Niks aan de hand dus, vals alarm van mijn kant
-
@memphis-united_nl No worries. Ik dacht eerst ook dat je gelijk had. Maar in de app waren mijn crewgenoten erg overtuigend... En terecht dus. Opgelost.
-
@Santheman11_NL Nu is er wel sprake van een overtreding, lijkt mij?
Ben Arfa Caen Lyon Mid 2 7,42M 16,09M 16 september
Ben Arfa Reims Lyon Mid 22 7,42M 15,13M 14:55Voor de duidelijkheid: Caen heeft Ben Arfa op 16 september verkocht aan Lyon. Lyon heeft hem op 18 september verkocht aan de engine (VFB Stuttgart). Reims heeft hem op 5 oktober teruggekocht van de engine en vervolgens vandaag weer doorverkocht aan Lyon. In totaal is Ben Arfa dus 2x verhandeld binnen de crew.
-
Mij lijkt van niet. En volgens mij is dit voorbeeld meerdere keren op dit forum benoemd en ook door @Robbiebb_NL bevestigd en goedgekeurd.
Ben Arfa mag dus van team A naar team B, maar niet meer naar C. Daarom is Ben Arfa verkocht aan de engine. Als Ben Arfa dan weer in de scout of TL aangeschaft wordt door een team, dat geldt deze als een willekeurige nieuwe speler. Dus mag hij gewoon weer naar team B. Het is een overtreding als Ben Arfa nu weer getransfereerd wordt binnen onze crew.
In onze optiek hebben we niets fout gedaan, daar Ben Arfa gewoon weer een willekeurige speler X is.