CrewCup: Algemene Discussietopic
-
@wooper_NL de finale is bekend !
-
@maxaldinho_nl Dank je wel Maxim
-
@Keejos_NL
Mijn oog valt net op de percentages voor de nieuwe opzet: 200%, 180%, 160%, enz. Het lijkt me dat de verschillen wel wat groter mogen. Nu is het 200%, 150%, 100% meen ik. Anders kun je met gemak de CC vanuit het derde niveau gaan winnen. Lijkt me onwenselijk. -
@vinnievuik_nl Eens, zit ik zelf ook mee. Wat voor verdeling zou meer recht doen aan de situatie? Hou er rekening mee dat er al gauw 10 niveau's zullen zijn.
-
@keejos_nl Zou het dan niet beter zijn om de Coëfficiënt van de CL hoger te maken? Zodat er grotere verschillen komt?
-
@keejos_nl
Het gaat om de CC winst en all time ranking. Voor promo en degradatie maakt het niks uit natuurlijk. Ik hoop overigens niet dat er ooit 10 niveaus komen. Je zou maar 9x moeten promoveren om het hoogste niveau te halen. Dan ben je zo twee jaar bezig. Dat duurt toch veel te lang? Dan liever toch wat parallelle niveaus onderaan.Gezien de huidige smalle top op OSM NL zou ik gaan voor iets als:
200
150
125
100
90
80
70
Enz.Daarmee garandeer je wel zo ongeveer dat een CL crew de CC wint, wat me ook wel zo eerlijk lijkt.
-
@waterhoen19_nl said in CrewCup: Algemene Discussietopic:
@vinnievuik_nl Mooi werk Vinnie.
Erg benieuwd naar de reactie van GB.
@GalipCaliskan1907, zou daarbij je ook een inschatting kunnen maken hoe haalbaar deze veranderingen zijn en hoelang zo'n 'proces' binnen GB gaat duren om zoiets aan te passen (weken, maanden, half jaar etc). Zeker niet om jullie vast te pinnen op een bepaalde datum (jullie hebben het druk genoeg) maar meer voor ons/ @Keejos_NL om eventueel er toch wat aan te gaan doen voor dit toernooi als het niet binnen een korte termijn via GB geregeld kan worden.@Keejos_NL @Silvester-J_NL hebben jullie al ideeën voor een tijdelijke oplossing? Zodat we deze kunnen bespreken/invoeren voor de volgende nieuwe (qua opzet) CC gaat starten.
@GalipCaliskan1907 Al duidelijkheid vanuit GB?
@Keejos_NL @Silvester-J_NL Al duidelijkheid vanuit de organisatie/staff?
-
Hier staat een reactie van GB:
https://forum.onlinesoccermanager.nl/topic/41333/transfersysteem-en-scout/6 -
@vinnievuik_nl Ah super!
Ze gaan er dus mee aan de slag, maar zoals verwacht niet haalbaar voordat de volgende CC gaat beginnen.
@Keejos_NL kunnen wij voor volgend seizoen een tijdelijke oplossing (=regels denk ik) verwachten vanuit de staff/organisatie?
-
@waterhoen19_nl
Heb je zelf een voorstel? Lijkt mij vrij lastig om scouten te verbieden... -
@vinnievuik_nl Poeh, denk dat je dat helemaal zou moeten uitwerken en de voors en tegens moet afwegen. Op zich wil ik best meedenken maar dan moet het wel de moeite waard zijn zeg maar, oftewel de organisatie moet (net als een aanzienlijk deel van de deelnemers) dit als een probleem zien voor volgend seizoen.
Qua regels zou je (even snel bedacht) kunnen denken aan:
*Maximaal 1 of 2 spelers kopen per scout
*Maximaal aantal scoutspelers per team/crew
*De scout verbieden (of zeer beperkt mogelijk) vanaf een bepaalde speelronde.
Uiteraard is een combinatie hiervan of een ander voorstel die hetzelfde doel bereikt ook helemaal primaDat we het 'moeten' pompen van BC (anders kan je niet mee met mensen die het wel doen) moeten tegengaan is volgens mij iedereen het over eens, hoe drastisch en hoe gecompliceerd de regels moeten zijn is voor discussie vatbaar. Lijkt mij logisch dat de organisatie aangeeft of ze zelf een voorstel gaan doen, het een nutteloze discussie vinden (= het is geen probleem) of juist graag een discussie op het forum willen stimuleren zodat de community tot een consensus kan komen.
-
Vanaf een bepaalde ronde die van te vore wordt afgesproken, dat je alleen nog maar spelers van 90+ uit je scout mag kopen.
-
Ik vrees alleen dat de staff niet de tools heeft om gescoute spelers eruit te filteren. Ik doe het met Excel via de marge (1.3-1.5), maar dat is niet waterdicht. Soms zakken spelers van de TL ook naar die marge. Bijvoorbeeld een speler van 88 die niet interessant is als handel. Ik denk dat je voor de CL wel kan uitsluiten dat een speler van minder dan 10M waarde voor minder dan 1.5x de waarde op de TL komt te staan. Die zijn eigenlijk altijd wel vóór de volgende worker weg. Misschien 's nachts een keer een uitzondering, maar dan nog zit ie niet gelijk onder de 1.5. Maar kun je deze regel op alle niveaus toepassen?
Ik zou zeggen: verbod op kopen van spelers van minder dan 10M waarde via de scout vanaf speelronde 10. Controle via marge (1.3-1.5).
(Buitenkans zit volgens mij altijd onder 1.2.)
-
Ik zie persoonlijk niet heel veel redenen om nu met allemaal pleisterwerk een situatie gaan creëeren met een intentie om het scouten aan banden te leggen. Ik krijg uit de overige divisies (wat ook logisch is) dit niet als een struikelblok terug. Ik vind het prachtig als er vanuit de deelnemende crews een 'gentlemans agreement' wordt bereikt over dit soort zaken, maar zie mijzelf niet transferlijsten af struinen om aantal gescoute spelers versus gekochte spelers van een transferlijst te berekenen en daarin aangepaste regels te gaan handhaven. Persoonlijk vind ik daarin de baten niet opwegen tegen de 'kosten'.
Overigens heb ik volledig begrip voor het zoeken naar oplossingen om het voorkomen van BC-pompen te kunnen realiseren, maar het opvoeren van een aantal "Je mag dit wel als het voor ronde X is en daarna niet behalve als Y" lijkt mij niet de way to go.
-
Hoeveel punten levert bekerwinst ook alweer op?
-
@keejos_nl
Begrijpelijk. Een gentlemans agreement zou binnen de CL misschien nog wel te organiseren zijn. -
@timeenennaam_nl De volle 250 punten!
-
@vinnievuik_nl Exact. Volgens mij ligt daar (voorlopig) ook de sleutel tot succes. Als er een modus gevonden kan worden dat iedereen zich oké voelt bij het één of het ander dan lijkt me dat de beste oplossing.
-
Voer voor de voorbereiding voor de CL crews in de volgende CC
Ik doe niet mee, dus ik laat het aan anderen. -
In de EL is het idd minder erg, maar in de EL moet je ook rap wezen anders staat er ook niks meer op de tl qua handelspelers