CrewCup: Algemene Discussietopic
-
@maricja_nl Torresz10 Speelde die niet voor legendz 1? Volgens mij is dit op basis van de regels gewoon cheaten... Die is dan gewoon terug gezet naar jl2 om ze daar omhoog te laten schieten.
-
@ottieman123_nl Als de betreffende manager vanaf het begin van het CC seizoen in de betreffende crew zit, waarvoor hij uitkomt, is hier in principe niets mis mee en is het geen overtreding van de regels.
Talentencrews kunnen echter nooit hoger dan of op gelijke niveau acteren als de hoofdcrew.
Er zitten voor- en nadelen aan. Je kan leden overhevelen, dit kan een voordeel zijn. Maar als het verschil in niveau van deze crews maar 1 is (bijv. hoofdcrew in EL en talentcrew in de Eredivisie), komt bovenstaande regel om de hoek kijken.
De talentcrew kan bij het bekleden van een promotieplek, alsnog niet promoveren, omdat de hoofdcrew al in de EL speelt (als deze geen promotie pakt naar CL). Dit effect kan ook de andere kant opwerken. Als de hoofdcrew degradatie pakt naar de Eredivisie, zal de talentcrew automatisch ook moeten degraderen. Want ze kunnen niet in dezelfde league acteren.Iedere crew met een talentcrew, bepaald zijn eigen regels wat betreft promoveren en degraderen van crewleden. Dit kan oa zijn door persoonlijke redenen, tegenvallende/goede prestaties bij één van de crews, gedrag, etc.
Ik meen ook dat jouw crew ook een dergelijke constructie kent
-
Dit is iig zoals het nu in de regels van de CC staat.
Ik ben wel benieuwd hoe anderen hier naar kijken. Een gezonde discussie hierover kan prima. En wat we met de KL gedaan hebben met een enquête, kan (indien nodig) ook met het actueler krijgen van de CC
-
@maricja_nl als Legendz wat meer details wil geven waarom hij bij elite zit hoor ik die graag eerst, ik kan er namelijk wel inkomen dat dit uit noodzaak gebeurd kunnen ze van mij wel op begrip rekenen maar als enkel en alleen gebeurd om Elite te helpen promoveren is dit wel zeer onsportief en hoop ik dat de rest wel slim genoeg is om je niet met zo'n onzin bezig te houden, ook gezellig naar je eigen leden toe die wellicht aan de kant geschoven worden dan.
-
Sorry van de zinsbouw
-
Gvd gisteren weer te diep in het glas gekeken negeer m'n vorige 2 posts maar, gisteren stond ik wel open voor een discussie maar vandaag toch iets minder .
-
Ik sluit me aan bij Andy's eerste opmerking, als het alleen te doen is om de talenten crew omhoog te pushen is dit natuurlijk onsportief. Als de bedoeling is om spelers van de main crew ervaring op te laten doen in de CC om ze klaar te stomen voor CC in de main crew dan is dat wel legitiem denk ik. Ik zou dan ook wel willen voorstellen om een regel toe te voegen aan het CC regelement dat spelers die CC hebben gespeeld voor de main crew niet meer mogen deelnemen aan de CC voor de talenten/Academie crew.
-
@cicinho24_nl ja inderdaad, ergens een regel bedenken wat het niet mogelijk maakt om van de ene crew naar de andere te gaan, ff een cc spelen en dan weer terug naar de vorige binnen een bepaalde tijdslimiet. Want ik kan dan ook gwn een cc gaan meedoen in 1e klasse ofzo om een vriend te helpen promoveren en na afloop terugkeren naar Imperium zonder problemen te krijgen, lijkt me niet zo leuk voor de andere 3 crews die daar geraakt zijn door prestaties van eigen leden.. Kan snel chaotisch worden op die manier, ql een geluk dat het grootste deel van de community eerlijkheid boven alles verkiest.
-
In mijn ogen kun je alleen een regel instellen dat je bij hoofd/zustercrews, geen twee Crew Cups zonder pauze voor verschillende crews uit mag komen.
Iedereen is namelijk vrij om een crew te joinen waarvoor hij uit wil komen. Als ik morgen naar een andere crew over wil stappen, dan moet er geen regel zijn dat ik voor deze crew geen Crew Cup kan spelen natuurlijk.
-
@joost-sœter_nl vandaar dat een regel bedenken niet makkelijk wordt, maar dit zou niet de normale gang van zaken mogen worden toch, als we zo allemaal gaan beginnen wordt het een zooitje, en ik denk als 1 crew ermee begint dat de bal aan het rollen gaat. En geef ze eens gelijk als andere het ook zo spelen.
-
Managers die veel van crews wisselen in een korte periode, komt gelukkig niet vaak voor. Deelnemers voor de CC worden verder altijd door de crew zelf bepaald. Als zij dan ook besluiten om een "crew hopper" te laten spelen, is dat een risico die zij nemen. Je bent niet zeker of deze persoon langer bij de crew zal zijn en er niet met tactieken vandoor zal gaan. Daarnaast denk ik, dat veel crews het idee hebben dat een nieuwe manager zijn plekje voor de CC zal moeten verdienen
Dus ik denk niet dat het veel voor zal komen dat een manager bijv eerst voor OSU, dan weer voor IMP en vervolgens voor REV uit zal komen in een paar CC's achter elkaar.
Het onderwerp zal ook voornamelijk zijn hoe te handelen met een hoofdcrew die managers doorschuift naar de talentencrew om te stijgen in de CC piramide
Persoonlijk ben ik geen voorstander voor deze manier van spelen. Je houdt enkel jezelf en talentencrew voor de gek en je passeert managers in je eigen talentencrew. Als je managers van de hoofdcrew puur om CC redenen naar de talentcrew stuurt, bestempel je als het ware je managers in de talentencrew als "niet goed genoeg". Dat veroorzaakt wrang en het lijkt mij niet dat je dat zou willen als crewbaas.
Enkel wanneer een manager het rustiger aan wenst te doen, een nieuwe manager ervaring op wilt laten doen of tegenvallende crewresultaten heeft, zou ik een manager "degraderen".
Op World zat ik in een hoofdcrew, die 6 sub-/ talentencrews eronder had. Op basis van crewprestaties, werden managers gepromoveerd of gedegradeerd. Hoe hoger je in de hiërarchie stond als speler, hoe meer er van je verwacht werd. Sommige managers deden om deze reden ook bewust een stapje terug.Nogmaals, dit is mijn persoonlijke mening over hoofdcrews en talentcrews in het algemeen (dus niet specifiek op LGZ gericht)
Een regel zou kunnen zijn dat een manager die in de line-up van de talentencrew staat, de laatste 2 of 3 CC's niet voor de hoofdcrew uitgekomen mag zijn.
Vraag is niet alleen of deze regel zou helpen, maar willen we wel nog een extra regel voor de CC?
Veel anders kunnen we ook niet gaan opleggen. Crews bepalen zelf hun line-ups. Sommige crews hebben een vast groep, anderen rouleren graag. Dat is voor iedere crew en hun leden anders. Daar moet je ook geen restricties voor op willen leggen, lijkt me. Anders wordt het een overkill aan regels. Daar wordt ook niet iedereen blij van -
@ottieman123_nl het is een talente crew toch waar heb je anders een 2 e crew voor als je hem niet mag gebruiken om mensen op te leiden ..
Wat ik me af vraag waarom wij elke x worden beschuldig van cheaten ..
Nee we hebben hem niet mee laten doen om hoger op te komen want hoger dan de hoofd crew komen we niet. daar zijn we ons heel goed van bewust !!!!! .
Iemand klaar stomen voor de hoofdcrew cc is in mijn ogen niet cheaten ..
Jullie wouden andwoord nou hier is jullie andwoord !!! -
Nou als eerste wil ik vragen waar dit vandaan komt opeens.
De manager waar het om gaat wilde zelf een stapje terug doen omdat we maar met 2 duelteams spelen. Toen hebben we overlegt en hem gevraagd als hij cc wilde spelen voor elite om daar ervaring op te doen voor mocht het nodig zijn ooit voor de hoofdcrew kan uitkomen zo hebben we dan altijd wat achter de hand.
En we kijken ook wie het goed doen van de talentencrew voor doorstroom mogelijkheden of leden wat niet goed presteren voor de hoofdcrew wat dan terug gezet worden het kan dan altijd zijn dat ze dan cc spelen voor de crew waar ze heen zijn gegaan.
En we laten geen spelers spelen wat al cc hebben gespeelt voor de hoofdcrew erna voor elite daar zijn we van bewust. Dit kan alleen ooit eens voorkomen als hij stapje terug doet.
Als we onze 2e crew willen gebruiken voor opleiding of ervaring moet dat ook kunnen waarom heb je anders een 2e crew dan kun je beter geen enkele 2e crew meer hebben dan spreek ik niet alleen voor ons zelf.
Hoop dat jullie nu het antwoord hebben en dat we weer verder kunnen en er weer dit jaar leuke crewcups er van maken zonder meteen naar een crew te gaan wijzen.Zelf vind ik de regel ook wel dat 1 niet voor de talentencrew mag uitkomen als hij vaker voor de hoofdcrew heeft gespeelt of hij moet er dan een goede reden voor hebben en niet na 1 seizoen weer terug mag gaan meschien is dat een optie.
-
Talentencrews... Nooit het nut ervan ingezien maargoed.
-
@furrax_nl Iedere crew z'n idee natuurlijk
Sommigen hebben graag een kweekvijver met talenten of om managers op te leiden, anderen vinden dit niet nodig. Het is wel iets wat meer van je tijd en aandacht vraagt
-
Lijkt wel een soap hier af en toe, maak jullie niet zo druk. CC speel je als team, één individu gaat echt geen potten breken..
-
CrewCup kan je ook wel opdoeken met die nieuwe scoutupdate, wat een onzin zeg.
-
@martijnfc_nl lijkt mij wenselijk het scouten 100+ in de CC te verbieden.
Dit heeft niets met vaardigheden of competitie te maken. -
Rise Up sluit zich hierbij aan, en stelt voor om, zolang er geen officiële regel is, in de CL af te spreken dat geen enkele crew de optie om 100+ spelers te scouten gebruikt (Van de TL 100+ spelers kopen blijft natuurlijk wel toegestaan).
-
"Waarom afschaffen? Clubkascompensatie staat uit, dus je moet toch het geld hebben om spelers van 100+ uit de scout te kopen. Wat is dan het verschil tussen de scout en de transferlijst? Dan kan je dus net zo goed de regel instellen dat er überhaupt geen 100+ spelers gekocht mogen worden".
Ik zag deze reactie van Eddie in het KL-topic en eerlijk gezegd klopt dit ook. Daarnaast is het een hoop uitzoekwerk om elke transfer te controleren dus lastig te zien of er gebruikt gemaakt van wordt.
Enige wat ik persoonlijk erg jammer vind is dat je nu niet meer hoeft te bouwen en te hopen dat de speler die je graag op de tl wilt hebben niet al voor je neus wordt weggekocht. Maar nu die gewoon via de scout kan kopen. Stuk saaier en minder uitdaging