CrewCup: Algemene Discussietopic
-
Aangezien ik al bezig was met de standen voor FMS en KL, neem ik de CC nog eens mee vandaag.
Dan lopen ze ook alweer gelijk op mijn horloge -
Goedemiddag mensen,
Ik ga ondertussen al een tijdje mee in de Crewcups en er is 1 ding die de laatste jaren een groot probleem is geworden in mijn ogen:
- de OSM evenementen
Ik zie de Crewcup nog altijd al een serieuze competitie/tornooi, maar als ze zo een bagger toelaten, dan voelt het meer aan als een loterij.
Voorbeelden: Transfermadness (zoals dit weekend nu), kortere tijdsevenementen.
Je moet dan net op die momenten ingelogt zijn, anders val je compleet uit de boot.Deze zorgen ervoor dat kopen/verkopen van spelers via TL (wat al een loterij is), nog meer naar 'luck' neigen in tegenstelling tot 'skill'.
Kan hier AUB iets aan gedaan worden? Er zullen toch nog mensen zijn die mij hier in steunen?
Groeten,
Senna_Vh -
Ben ik het volledig mee eens. Event moeten buiten gesloten worden. Ook nog eens kijken naar de competitie indeling. Het kan niet zo zijn dat je als je Perisiraja bent (laagste DS) dat je de eerste vier wedstrijden de DS1 treft en de vijfde wedstrijd je crewmate.
-
@senna_vh_nl ik denk dat iedereen het hiermee eens is, events zou een geavanceerde optie moeten zijn.
maar ik denk dat dit niet snel gaat gebeuren.
en de organisatie van dit event kan daar ook niks aan doen gok ik. -
@daankaars_nl Klopt helemaal voor de optie.
Voor het snel gebeuren & organisatie kan er niet veel aan doen.
Kan wel zijn inderdaad, maar er dweilen hier genoeg mods rond om dit eens voor te leggen aan admins/Game Basics.GB hun verdienmodel voor BC's blijft sowieso intact in de Crew cup. Dezeis veruit de grootste BC-intensieve competitie (voor mij toch persoonlijk), gezien het aanmaken/scouten.
-
@senna_vh_nl Dit hebben we al 100 keer aangekaart. Helaas is dit technisch niet mogelijk.
-
De meeste events vallen wel mee, alleen transfer events ontwrichten hele competities. De CrewCup wordt daar zoveel mogelijk omheen gepland. Helaas is dat niet altijd even goed mogelijk.
-
@senna_vh_nl Eigenlijk is de CC nutteloos. Vroeger kon je ermee in de crewranking mee klimmen. Dat werd stopgezet en alles focus ging naar de crewduels. Ook iets wat totaal niet meer boeiend is. Vraag me oprecht af wat we eigenlijk hier nog doen. We hebben hier niks meer te zoeken. BC investeren om niks in de plaats te krijgen? Als het van mij afging kwam JR niet meer terug wat de CC betreft. En dan spreek ik nog niet over Maris die hier uren werk insteekt etc...
-
@senna_vh_nl
Ik snap je standpunt heel goed en neem aan dat zo goed als iedereen hier hetzelfde over denkt.
Het bleek niet mogelijk te zijn om deze situatie te veranderen, dus dan heeft iedereen er mee te dealen.
Het bepaalt helaas wel een groot deel van de competitie, maar we moeten er maar met z'n allen rekening mee houden...
Succes nog verder in onze CrewCup, je doet het netjes man! -
HI!
Ik probeer zoveel mogelijk de CC te ontzien van dit weekendevent.
Helaas is het niet altijd mogelijk om er omheen te plannen. Vaak probeer ik zoveel mogelijk te rekken tot de kalender voor de maand beschikbaar is, om zo beter de start te kunnen plannen.Ik dacht er eerst een patroon in te zien en dat het event om de 6 weken kwam, maar dat blijkt helaas niet altijd het geval.
-
@furrax_nl De crewranking, levels en crewpunten voegden vroeger idd wel iets toe. Zo kreeg je crews en managers op het forum in beweging, om die punten te verdienen. Denk maar eens terug aan de CrewQuiz, dat was altijd leuk om te spelen en te organiseren
-
@maricja_nl Breng het terug!
-
@furrax_nl Hmmmmm.....
Tempting
-
@furrax_nl said in CrewCup: Algemene Discussietopic:
@senna_vh_nl Eigenlijk is de CC nutteloos. Vroeger kon je ermee in de crewranking mee klimmen. Dat werd stopgezet en alles focus ging naar de crewduels. Ook iets wat totaal niet meer boeiend is. Vraag me oprecht af wat we eigenlijk hier nog doen. We hebben hier niks meer te zoeken. BC investeren om niks in de plaats te krijgen? Als het van mij afging kwam JR niet meer terug wat de CC betreft. En dan spreek ik nog niet over Maris die hier uren werk insteekt etc...
Ik snap je argumenten, maar het is juist zo dat er vanuit de community altijd veel animo is geweest voor de Crew Cup. Als die animo er niet was geweest dan had de Crew Cup ook allang niet meer bestaan denk ik. Niet iedereen werd even enthousiast van de crew duels en daarom is er voor gekozen dat crew duels en de Crew Cup prima naast elkaar konden blijven bestaan. Het is jammer dat de prestaties nu nog enkel op het forum zijn terug te zien, maar dat zorgt er niet voor dat het evenement totaal niet meer leeft in de community.
-
@senna_vh_nl said in CrewCup: Algemene Discussietopic:
Goedemiddag mensen,
Ik ga ondertussen al een tijdje mee in de Crewcups en er is 1 ding die de laatste jaren een groot probleem is geworden in mijn ogen:
- de OSM evenementen
Ik zie de Crewcup nog altijd al een serieuze competitie/tornooi, maar als ze zo een bagger toelaten, dan voelt het meer aan als een loterij.
Voorbeelden: Transfermadness (zoals dit weekend nu), kortere tijdsevenementen.
Je moet dan net op die momenten ingelogt zijn, anders val je compleet uit de boot.Deze zorgen ervoor dat kopen/verkopen van spelers via TL (wat al een loterij is), nog meer naar 'luck' neigen in tegenstelling tot 'skill'.
Kan hier AUB iets aan gedaan worden? Er zullen toch nog mensen zijn die mij hier in steunen?
Groeten,
Senna_VhWij hebben je feedback doorgezet naar Gamebasics en de andere Community Management teams. Vanuit de andere community's op OSM World wordt deze feedback sterk herkend. Ook daar probeert men zoveel mogelijk duels en events rond de transfer events heen te plannen. Dit is bij Gamebasics geadresseerd en bij het eerstvolgende Transfer Madness event gaat men proberen om het aanbod op de transferlijst te vergroten, zodat deze niet gelijk binnen 1 minuut weer leeg is. Dit is geen harde belofte, maar er zalwel gepoogd worden om het een en ander te stabiliseren in het vraag en aanbod van de spelers tijdens het Transfer Madness event.
-
@silvester-j_nl Scheelt dat weer, aangezien ik ook wel eens nachtdiensten draai en dan niet altijd aanwezig ben tijdens de deadlines
We shall see. -
@douwe-kooistra_nl Of men wilt ook gewoon iets meer kunnen genieten van het weekend
-
@maricja_nl Dat is ook zeker een goede optie
-
Golden Glory, gefeliciteerd met de CC winst!!
En uiteraard felicitaties aan de promovendiGastheer, @Joost-the-best-lol_NL zal een rondje geven om de CC-winst van GG te vieren
-
Vergeet niet om de crew(s) aan te melden voor het nieuwe seizoen