CrewCup: Algemene Discussietopic
-
Het kan toch niet zo zijn dat een crew met een talentencrew nog eens extra wordt bevoordeeld? Bovendien staat het vast dat GG1 degradeert en GG2 ook. Dit staat vast in het competitiereglement welke voor afgelopen seizoen gold.
Het is toch ook niet zo dat wanneer de Eredivisie is afgelopen er met terugwerkende kracht wordt bepaald dat er geen degradatie plaatsvindt o.i.d.?
-
@doodskoppen_NL Helemaal eens Glenn.
Dit is de 'ter interpretatie' zin, "Een talentencrew kan niet hoger spelen dan een hoofdcrew. Indien dat toch dreigt te gebeuren, neemt de hoofdcrew de plek in van de talentencrew en vice versa."
Die moet er gewoon uit, en dan zijn de regels volgens mij kraakhelder. Dat je dat nu dit seizoen zo laat, kan ik me enigszins in vinden. Ze promoveren en degraderen en wisselen van plaats, dat is dan zo, je kunt de regels zo interpreteren dus laten we dat dan ook gewoon doen. Maar daarna de zin weghalen maakt dat het voortaan direct duidelijk is. Wanneer hoofdcrew degradeert naar een divisie waar de talentencrew in zit, volgt automatische degradatie ongeacht de prestatie, helemaal helder.
-
Deze regel is 2 uur geleden in het leven geroepen
-
@Appeldoorntje_NL die regel staat er al 6 jaar
-
Die ene regel kan voor verschillende interpretaties zorgen. Maar andere regels zorgen in mijn ogen voor een glasheldere uitslag waarin er gewoon geen alternatieven beschikbaar zijn. Het was eigenlijk van start al onmogelijk dat GG2 kan uitkomen in de CL. Daarom kan de hoofdcrew ook - in dit geval - nooit de plaats innemen van de talentencrew.
Laten we naast deze regels ook de logica zegevieren. Het voorbeeld werd hier al aangehaald: Jong Ajax gaat ook geen divisie hoger gaan spelen dan Ajax wanneer dit daar zou voorvallen.
Het is ergens jammer dat er heel veel zaken voor interpretatie genomen worden terwijl we er toch gewoon 1 op 1 de regels - gecombineerd met een gezonde dosis boerenverstand - naast kunnen leggen?
Maar goed, meningen verschillen en dat mag ook! Zoals ik al zei laten we het beter zoals het nu is. Maar het zou fijn zijn als de grote meerderheid hier achterstaat. En dat gevoel heb ik niet.
Met de nieuwe regels heb ik hetzelfde gevoel om eerlijk te zijn.
We moeten dit niet groter maken dan het is, maar we kunnen gerust in discussie gaan gezien er toch wat verschillende meningen rondgaan over dit topic.
-
Ik heb beslist om een poll te starten in de event app om het democratisch te laten aflopen.
Iedere crew beheerder zal ook een pm krijgen.
Bespreek het in de crew. Deadline is vrijdagNogmaals, de regels zijn voor interpretatie vatbaar.
-
@Appeldoorntje_NL said in CrewCup: Algemene Discussietopic:
Ik snap letterlijk niet dat er een discussie kan zijn over het afgelopen seizoen met de daarbij behorende regels. De geldende regels bepalen dat GG1 naar EL moet en GG2 naar de eredivisie.
Ik snap dat dit enorm kut is voor deze crew aangezien ze sportief gezien misschien wel met 2 teams in de CL kunnen spelen (2 seizoenen geleden hielden dezelfde regels dit tegen). Echter is het met de huidige regels niet mogelijk.
De discussie kan daarom vanaf nu alleen maar worden hoe het zou moeten vanaf nu.
Dit dus gewoon snap ook niet waarom er een hele discussie moet zijn
-
De meeste regels rondom de Crew Cup bestaan langer dan vandaag.
Als er duidelijke regels zijn rondom promotie en degradatie en bij iedereen bekend zijn moeten die uitgevoerd worden.
De reden met, ja hier staat een zin die anders geïnterpreteerd kan worden die hele alinea's duidelijk regels in twijfel kan trekken. Klopt gewoon niet.
Dus als duidelijk geschreven regels anders geïnterpreteerd kunnen worden in een klein groepje die daar voordeel van heeft. Kan ik met met een klein groepje de tijd wanneer de regels geplaatst zijn anders interpreteren.
-
Dit lokt uit dat iedereen over iedere regel iets anders kan interpreteren. Vervolgens wordt een CC een democratisch event waarbij het meer een politiek spel wordt dan een voetbal spel.
-
@wooper_NL
Dit is het beste wat je kunt doen, hopen dat het geneuzel hierna afgelopen is.Mannen, laten we niet vergeten dat Wooper al 2 dagen non-stop bezig is (In zijn vrije tijd) om dit in goede banen te leiden. Laten we de discussie hier nu stoppen en kijken wat de uitslag van de poll gaat worden.
@Wooper bedankt en sorry
-
@Appeldoorntje_NL De regels zullen aangepast worden zodat het voor iedereen duidelijk is. Dit gaat niet over een select groepje. Het is 50/50.
Maris en ikzelf organiseren dit al jaren. Beiden hadden we dezelfde conclusie gemaakt. Aangezien er toch veel commotie ontstaan is, is een stemming de meest democratische manier.
-
Waarom zou GG een uitzondering op de regel moeten worden? Het is altijd al hetzelfde en ineens schijnt dat 'de regels anders geïnterpreteerd kunnen worden'?
Regels zijn regels, daar is niks democratisch aan. -
@YouTube_NL
Ik was niet van plan om te reageren maar maak toch even een uitzondering.Ten eerste GG is geen uitzondering op de regel.
Ten tweede zijn de huidige regels de regels die nu worden toegepast (Oftewel er worden GEEN regels tussentijds aangepast).Dat het voor de volgende editie duidelijker moet ben ik het mee eens en wat kun je dan beter doen dan het democratisch oplossen?
Alle crews die momenteel mee doen kunnen hun stem geven wat zij het beste vinden waarna een besluit word genomen o.b.v. de uitkomst.Amen.
-
"Een talentencrew kan niet hoger spelen dan een hoofdcrew. Indien dat toch dreigt te gebeuren, neemt de hoofdcrew de plek in van de talentencrew en vice versa."
Lijkt me duidelijk toch voor de komende editie? Goldenglory 1 blijft CL spelen en Goldenglory 2 EL. Dat daar nu een stemming over wordt gehouden is zeer krom en achteraf de regels aanpassen. En dat lijkt mij niet correct.
De regels die veranderen, kunnen, neem ik aan, pas ingaan bij de volgende editie.
En ga ajb niet vergelijken met ajax en jong ajax.. osm is een spelletje he, anders kunnen we alles wel gaan aanpassen.
-
@Sanchezzzz_NL
Hier ben ik het helemaal mee eens, ik was dus ook in de veronderstelling dat GG1 in de CL zou blijven en dat de stemming alleen zou gaan over de toekomst (Hoe gaan we in de toekomst met dit soort situaties om). -
@Sanchezzzz_NL Hier ben ik het ook mee eens. Als de regel was dat een talentencrew nooit boven een hoofdcrew mag spelen en in het geval van promotie en degradatie van beide crews, dat de hoofdcrew de plek overneemt van de talentencrew, dan moeten we dit voor nu handhaven.
Wel is duidelijk dat deze regel wat vaag is, omdat men het anders interpreteert en vind ik het ook wat oneerlijk tegenover andere crews. Het lijkt mij goed dat hier wat betere en duidelijkere regels op komen voor het komende seizoen.
-
@Master-of-Puppets_nl_NL dat is toch ook wat ze nu gaan doen, of heb ik ook iets gemist
-
@AppieL_NL
Klopt, maar ik dacht dat er al een consencus was over het eerste punt (Oftewel het punt GG1 blijft in de CL en GG2 in de EL, voor de komende editie). -
@Master-of-Puppets_nl_NL
Dit klopt niet helemaal. Vrijdag 12.00u wordt de keuze gemaakt nadat iedereen zijn zegje heeft gedaan. Vanuit TOZ het volgende (overigens al bekend bij Wooper)
GG1 degradeert
GG2 promoveert
Wanneer beiden in dezelfde league uit gaan komen degradeert GG2, tenzij GG2 de CL wint. Dan kan simpelweg GG1 niet promoveren en zal de nummer 2 van de EL promoveren. Dit is het meest fair voor alle crews. Fijne dag allen. Dit is mijn uitspraak en hier moeten jullie het mee doen -
Besluit crew cup
Graag wil ik dit hoofdstuk helemaal afsluiten.
- De community stemming heeft beslist dat GG1 in de CL blijft.
Enkel 3 van de 25 crews hebben gestemd dat beide crews moeten degraderen.
- Ik heb dit ook nagevraagd bij Jurgen (Keejos). Hij is de persoon die deze regels gemaakt/aangepast heeft. Dit is z'n antwoord:
"Dus GG2 wordt CC CL, GG1 wordt CC EL. Maar vanwege die clausule wordt GG2 eigenlijk GG1. Dus GG1 blijft CL spelen, GG2 blijft EL spelen."
Een sreenshot van het gesprek kan je navragen bij uw crewbeheerder. Deze heb ik gedeeld in de event app om de echtheid te bewijzen.
Waar we het allemaal over eens zijn is dat de regels duidelijker moeten zijn. Dit zal ik vanavond of morgenvoormiddag doen.
Morgen volgt de loting voor de crew cup. Crews die zich nog willen inschrijven, jullie hebben nog tot 23.59 uur.