CrewCup: Algemene Discussietopic
-
@keejos_nl Ga je nog iets doen met mijn voorstel?
@yassin-mansousri_nl said in CrewCup: Algemene Discussietopic:
@Keejos_NL nu dat elke divisie 16 crews krijgt kunnen we beter competities gebruiken als de cl. daar zijn verschillen niet eens zo groot, ik heb hier een voorbeeld van:
De verschillen is bijna niks, eerlijke teams dus en dan kan ook die puntenfactor weg waar er een hele tijd een discussie over is. En die zal zeker terug komen.Competities gebruiken waar dit kan uit komen moet wel gaan komen
4 andere zijn hier al mee eens, het wordt wel tijd voor eerlijke teams
-
@yassin-mansousri_nl Volgens mij staan transfers uit in die competitie(s). Als dat niet zo is, is het voor CC67 een idee. Als dat wel zo is, is het dus geen optie.
-
@keejos_nl Ik heb even gekeken, ze staan aan. Er zijn sommige Speciale Competities waar tranfers aan staan, waaronder dus ook de Champions League
-
@yassin-mansousri_nl Dan zou dat voor CC67 inderdaad een optie zijn.Overigens zijn voor 16man comps de pakketjes nooit een issue geweest. Dat is veel meer het geval bij 20 en 18 man comps.
-
@keejos_nl
Even gekeken:
Spanje en Frankrijk zijn lastig te verdelen i.v.m. sterke DS1
Engeland valt niet evenwichtig te verdelen in pakketjes qua DS (een DS7 team te weinig).
Blijft Brazilië over als beste optie wat mij betreft.Snelle aanzet voor mogelijke verdeling van teams (valt misschien nog ietsje dichter bij elkaar te krijgen door wat te ruil- en schuifwerk):
-
@vinnievuik_nl Wat mij betreft skippen we Brazilie en dan liever een comp die iets minder evenwichtig is. CC ofm is ook pasgeleden in Brazilie gespeeld en de lage teams zijn enorm overpowered door het kleine tw verschil. Zorgt voor een hele fijne comp voor de lage ds teams, maar ook een hele zure voor de hoge ds teams. Persoonlijk vond ik (ondanks mijn lage ds team) het geen goede comp om te spelen.
-
Ja dat is een goed punt. Het is een competitie waarin teambouw nogal dominant is. Dan geef ik de voorkeur aan Spanje boven Engeland. Liever wat verschillen in TW bij aanvang (en een beperkte correctiefactor) dan in DS gedurende het hele seizoen. Spanje zou zoiets worden:
Team 1 DS TW
Atlético Madrid 1 317,4M
Celta de Vigo 7 153,7M
Espanyol 10 97,8M
Rayo Vallecano 16 75,3M
Totaal 34 644,3MTeam 2 DS TW
Barcelona 1 376,7M
Villarreal 7 148,5M
Getafe 10 97,1M
Huesca 16 62,3M
Totaal 34 684,6MTeam 3 DS TW
Real Madrid 1 356,0M
Athletic Bilbao 7 150,5M
Girona 10 100,2M
Valladolid 16 73,6M
Totaal 34 680,3MTeam 4 DS TW
Sevilla 4 177,9M
Real Betis 7 155,6M
Leganés 10 109,2M
Levante 13 100,7M
Totaal 34 543,3MTeam 5 DS TW
Real Sociedad 4 163,7M
Valencia 4 224,5M
Alavés 13 87,0M
Eibar 13 88,0M
Totaal 34 563,1M -
Beter dan dit krijg ik 'm niet:
-
@vinnievuik_nl Onevenwichtig vooral als er zonder voorbereiding wordt gespeeld
-
@killing-spread_nl Mss Colombia eens proberen?
-
@killing-spread_nl
In competities als Brazilië en Colombia wil echt helemaal niemand een DS1 hebben. Verschillen in teamwaarde zijn zo klein, dat ze al na een paar speelrondes verdampt zijn. Vervolgens heb je het hele seizoen last van een beroerde moraal. Kan best eerlijk zijn tussen crews, maar individuele managers moeten ook nog lol hebben. -
Volgens mij is dat ook de hele afweging.. Willen we een beetje gelijke pakketjes en dan accepteren dat de TW tussen de DS niet schrikbarend verschilt? Of willen we wel een spectaculaire DS1 qua TW en accepteren we dan dat er een slordige 100M tussen pakketje 1 en 2 kan zitten?
-
@Keejos_NL
Zoals hieronder zitten de pakketjes iets dichter bij elkaar (141M max verschil, tegenover 180M in jouw verdeling):Verder prima om de correctiefactor niet te zwaar te maken, als het aan mij ligt.
-
En ook graag wat input op het voorstel voor de Eredivisie. Op basis van de input van vorig seizoen (inmiddels bekend als 'de WaterGGate-affaire'), heb ik de factor DS met een factor 2 naar beneden geschroefd. Ergo, de impact van 3 DS makkelijker dan een ander pakketje is nu 3% min en 3% plus, in plaats van 6% min en 6% plus. Oftewel 6% versus de oorspronkelijke 12%.
Uiteraard kan dit nog verder naar beneden geschroefd worden. De vraag is of dat eerlijk is. Any thoughts?
-
@keejos_nl Maximale verschil is nu 8%, mogelijk om het eventueel naar 5% te brengen?
-
@killing-spread_NL
Totale TW valt nog wel wat bij te schaven door sterke en zwakke teams van dezelfde DS om te wisselen tussen team 1 en 3 en tussen team 5 en 6. Mag jij doen -
@Keejos_NL
Wat vind je van deze? Verschil iets kleiner dan de jouwe
-
This post is deleted!