Nieuwe Crewranglijst ???
-
@vinnievuik_nl Je vat inderdaad weer mooi de sentimenten die er spelen samen. En ik denk dat we het ook snel eens zijn. Ik zal echter ook nog een keer de 'problemen' opsommen:
- systeem met instellingen is veel werk
- systeem met instellingen zorgt ervoor dat matchmaken lastiger wordt
- systeem met instellingen zorgt ervoor dat er een keuze gemaakt moet worden over welke instellingen (daar zijn ook nog verschillende wensen in)
- het gaat niet om het geld opleveren, het gaat om dat veel spelers Boss Coins gebruiken (vooral juist onbetaald), het is niet logisch om dat zomaar even uit te zetten voor iedereen
-
Dank voor je reactie. Ik begrijp de problemen / complicaties / uitdagingen.
Is er wel de intentie om uiteindelijk naar een systeem mét instellingen te gaan? Of wordt dat pad vooraf al als kansloos bestempeld? Ik denk dat het wel een enorme verbetering van het concept zou zijn.
Zouden jullie mijn suggesties voor andere standaardinstellingen in overweging kunnen nemen, zolang (of als) er niet mét instellingen gespeeld kan worden? Het gaat dan dus om:
- Maximaal 2 TK
- Geen oefenwedstrijden tegen de tegenstander
- Geen timers afkopen
- Geen clubkascompensatie
Argumenten:
- 4 tot 6 TK is veel te veel voor slechts 10 wedstrijden
- Het is niet eerlijk als je vlak voor de simulatie tests om je oren kan krijgen van de crewgenoot van je tegenstander.
- Je wilt niet dat duels te sterk verworden tot pay to win
- Idem
Er kunnen dan door betalende en niet-betalende gebruikers nog steeds zat BC gespendeerd worden aan transfers, scouten, 2 TK, BT, oefenwedstrijden tegen crewgenoten, personeel, enz.
Ik denk dat er niemand hier op het forum tegen dit voorstel is. Indien wel, laat het maar weten... En als de hele community hierom roept, willen jullie hier toch wel iets mee doen? Je zegt in elk geval vaak dat jullie graag naar de community willen luisteren.
-
@vinnievuik_nl De intentie is er wel, maar het is heel veel werk en daardoor heeft het nog weinig prioriteit.
Wat betreft je punten: TK's is een optie (we zijn al aan het uitzoeken of het uberhaupt gebeurt, als dat niet zo is hoeft het wellicht ook niet beschikbaar te zijn). Oefenwedstrijden, timers en clubkas wordt een lastiger verhaal.
Dat is sowieso wel een belangrijk punt, je geeft aan dat het nu nog geen probleem is maar dat wel kan worden als je in gelijkwaardige battles komt. Laten we ook kijken of het dan uberhaupt een probleem wordt, voordat we maatregelen gaan bedenken voor een vooralsnog niet bestaand probleem.
-
@Harry-Poon: Ik snap dat instellingen vrijgeven een lastige zaak is, maar zoals @vinnievuik_NL aangeeft kan je toch ook gewoon de instellingen standaard veranderen, of desnoods twee opties aanbieden?
Kan me echt niet voorstellen dat dat moeilijk is, maar lijkt wel alsof we tegen een muur staan te praten hier... -
@bjorn2321_nl Standaardinstellingen veranderen is dus een probleem omdat we dan dus de spelers die wel met plezier Boss Coins gebruiken (gewoon op een normale manier), dat dan ineens ontzeggen.
2 opties is inderdaad ideaal, maar dan loop je dus tegen die problemen die ik hierboven schets aan.
We zijn wel bezig om te kijken of we de TK's omlaag kunnen brengen!
-
@harry-poon
Top Luuk, dat is eigenlijk de belangrijkste, dus mooi dat jullie die aanpakken. 2 TK lijkt me prima voor 10 wedstrijden, want 4 TK is de standaard voor lange competities (tenzij je heel diep in je buidel wil tasten voor nummer 5 en 6).Clubkascompensatie is toch verschrikkelijk duur in verhouding tot wat het oplevert, dus ik verwacht niet dat daar veel gebruik van gemaakt gaat worden. En het versnellen van timers gaat ook het verschil niet maken.
Is het onmogelijk maken van oefenwedstrijden tegen de andere crew heel erg lastig? Oefenen tegen je volgende tegenstander kan al niet, maar bij een duel zou je dat dan eigenlijk voor alle 5 je tegenstanders onmogelijk moeten maken.
-
"Standaardinstellingen veranderen is dus een probleem omdat we dan dus de spelers die wel met plezier Boss Coins gebruiken (gewoon op een normale manier), dat dan ineens ontzeggen."
Hier kom je steeds mee en het slaat nog steeds helemaal nergens op. Iedereen kan toch, buiten duels en daarmee de crewranglijst om, smijten met BC? In de duels kun je de randvoorwaarden toch gelijk maken voor iedereen zodat je écht de sterkste crew bovenaan hebt? Het is toch geen rocket science?
Het is overduidelijk dat jullie hier niet voor open staan. Maar benoem het gewoon en zeg dat het om het cashen draait en niet om een eerlijke ranglijst. Draai er niet zo omheen de hele tijd. Dan hebben we hier wat minder posts en wat minder frustratie.
-
@santheman11_nl Jij gaat er alleen vanuit dat andere spelers altijd ook in andere competities spelen, in andere competities met BC smijten, met gelijke randvoorwaarden willen spelen etc. Dat is alleen niet zo. Er zijn ook spelers die bijvoorbeeld alleen in battles spelen, of alleen daar Boss Coins willen gebruiken, en alles daar tussenin. Het is niet zo zwartwit als jij schetst wil ik maar zeggen.
-
@vinnievuik_nl Lastig valt denk ik wel mee. Dit is toch ook juist iets wat het samenwerken interessanter maakt? Oftewel, goed samenwerkende crews kunnen hier juist voordeel halen.
-
Als voorlopige workaround:
https://forum.onlinesoccermanager.nl/topic/36396/crew-duels-fairplay-overeenkomstOproep aan de crews die ervaren zijn met het forum om de lijst zsm aan te vullen, als goed voorbeeld richting nieuwe crews.
-
@harry-poon
Als lastig wel meevalt: zet hem dan op het lijstje voor korte termijn aanpassingen, samen met het terugschroeven van het aantal TK. Ik zie het als onwenselijk dat er vlak voor de simulatie tactieken tegen je getest kunnen worden door crewgenoten van je tegenstander. En dat is wat ik ook van anderen hoor.