Nieuwe Crewranglijst ???
-
@timeenennaam_nl Ik speel tegenwoordig op World, aangezien we intern nogal wat competities spelen
-
Over een paar jaar spelen we allemaal daar.
-
@furrax_nl said in Nieuwe Crewranglijst ???:
Over een paar jaar spelen we allemaal daar.
voorspellende gave?
-
@de-boterbloemen_nl Dat is geheim.
-
@harry-poon
Nja, met één slotje na 10 wedstrijden vijf punten halen lijkt me niet echt serieus OSM spelen. Maar zoals ik al zei, dat is niets om je voor te schamen. -
@vertrigo_nl Ik vind de update niet per se goed of slecht, maar dit slaat nergens op.
Juist bij oude ranking stond je gewoon los van je crewgenoten punten binnen te harken, je hoefde ze eigenlijk nooit te spreken, het ging puur om dat getal. Nou ga je mij niet vertellen dat je bij die duels minder hoeft samen te doen....
Hoe kom je er bij dat ze op een individuele manier battles moeten spelen? Misschien mis ik iets omdat ik nog nooit zo'n duel heb gespeeld via de crewpagina, maar ik weet zeker dat als een crew op een "individuele manier" een battle speelt tegen een crew met samenwerkende crewgenoten, de individueel spelende crew vrij hard verliest.
-
@timeenennaam_nl Dat lijkt me wel degelijk iets om je voor te schamen. Maar wat is precies je punt? Dat ik geen OSM speel? Je kent mijn accounts toch helemaal niet? Je weet toch niet hoeveel OSM ik gespeeld heb?
-
@furrax_nl Daar zijn overigens geen concrete plannen voor. Zou wel fijn zijn toch? Veel meer managers erbij, veel meer sterke crews erbij?
-
Nee. Het is nu al amateuristisch met al die crews erbij. Je hebt er niks aan en je hoeft geen moeite meer te doen om een crew op te richten... Laat het maar zo. Het is al echt erg.
-
Ik ben wel benieuwd hoe jij @Harry-Poon denkt dat nieuwe leden op osm die het leuk lijken de crewwereld te betreden in deze nieuwe crewranglijst de actieve en goede crews gaan vinden? Voorheen was dat nog goed te doen met de oude lijst, nu staan er bovenin de crewranglijst bijna alleen maar crews die zo ongeveer niemand kent....
-
@de-boterbloemen_nl Dat bedoel ik dus ook!
-
@de-boterbloemen_nl Dat niemand die crews kent, betekent dat automatisch dat ze niet goed en actief zijn? Nu staan juist de actieve en goede crews bovenaan de ranglijst omdat ze actief bezig zijn met die duels en ze dus blijkbaar ook allemaal winnen.
-
Het grote probleem van de crewduels en aankoppelende ranking zijn de competitieinstellingen. OSM is simpelweg niet te spelen zonder een speltechnisch limiet.
De definitie van een topspeler/topcrew ( in elk facet van spel of sport ) is dat je maximaal probeert te spelen binnen de grenzen van het spel.Nu komt dus de aap uit de mouw, als je timers kan afkopen en ONBEPERKT coins kan bijleggen voor meer transfers ( meer clubkas ) dan is er dus geen limiet. Oftwel, topcrew A legt 10 euro extra in, topcrew B 20 euro, topcrew C 30 euro en etc.
Zijn wij dan arme stumperds die dit spel voor een appel en een ei willen spelen?
In tegendeel. Zelfs als alle extra opties uit staan zijn wij honderden coins per competitie kwijt aan transfers en scouttransfers ( 15 x zo duur )
Gemmideld gezien veel meer als een random speler/crew die nu in crewduels speelt.Uiteindelijk komt het allemaal neer op jullie businessmodel. Er word nu op kwantiteit gespeeld. Laat al die noobs maar in competities spelen waar de mogenlijkheden eindeloos zijn, en laten we hopen dat daar een paar sjeiks tussen zitten die lekker tegen elkaar op gaan bieden.
OF
Creeer je format met een limiet? Waarbij je af en toe een clubkascompensatie misloop, maar waarbij je wel een competitieformule opzet, waar iedereen aan kan meedoen en je daadwerkelijk kan zien wie de beste crews zijn ( binnen de grenzen van het spel ! )Ik denk nog altijd dat optie 2, ook voor jullie een beter model is. Hiermee maakt je je spel een stuk eerlijker en competatiever. Wat uiteindeijk spelers voor een langere tijd bindt. En ik denk dat dat ook de kracht is van het spel. Spelers die voor 10+ jaar het spel spelen ipv spelers die even langskomen en al snel spuugzat worden van andere crews die er flink geld in pompen.
Wat denken jullie wat er gebeurd als alle topcrews nu die duels gaan spelen? Ik weet zeker dat een heleboel tegenstanders het spel direct verwijderen omdat wij er dan wellicht geld tegenaan gooien ( nogmaals topcrew/speler = maximaal spelen dus ook hier zal dan gebruik van gemaakt worden ) en dan is het einde dus zoek in die ranking.Vandaar dat wij er dus ook niet aan meedoen. Uit zelfbescherming en uit bescherming voor onze tegenstanders.
5-10 euro per seizoen per speler is gewoon een heel realistisch bedrag en een goed verdienmodel. Dat bereik je dus al met alleen transfers en wellicht een beperkt aantal tks ( max 4 ) want ook die 5e en 6e tk zijn veel te duur om elk seizoen in te leggen.
Hou het realistisch en competatief. Dan zul je zelf zien dat meer mensen weer van dit spel gaan houden. Als jullie hier over hadden nagedacht en de opties dus uitstonden , wellicht max 4 tk) dan waren wij er vanaf dag 1 al aan begonnen. Want een ranking op de site zelf is natuurlijk veel beter als alles zelf bijhouden op een dood forum maargoed... we hebben zo geen keuze.
-
@mikevanderhilst_nl Je hebt een goed punt te pakken. Idealiter kunnen spelers zelf kiezen hoe ze hun Duels willen inrichten. Je loopt dan echter tegen wat praktische problemen aan: als je zelf instellingen gaat bepalen wordt het lastiger om de crews aan elkaar te matchen (ze moeten namelijk dezelfde instellingen hebben). Om voor iedereen de instellingen uit te zetten zou gek zijn: de overgrote meerderheid speelt met alle instellingen aan OSM.
Daarnaast schets je een beeld alsof overal de Boss Coins tegen de plinten aan klotsen als je een Duel speelt. Dit gebeurt in gewone OSM-competities ook niet. Waarom niet? Omdat er maar een klein % van onze spelers geld investeert in OSM. En dat is ook goed, OSM is een gratis spel dat voor de overgrote groep spelers gratis leuk moet zijn (en dus is).
-
Ik snap de problemen die het zou geven met de match making instellingen maar hier is dus een heel simpele oplossing voor... zet het voor iedereen uit. Geen clubkascompensatie, geen timers afkopen, beperkt aantal oefenmatches ( 1-3 ) en beperkt aantal tks ( 1-4 ) dat zijn settings waarmee iedereen zou kunnen leven, iedereen ook af en toe op top niveau zou kunnen meedoen en nog steeds instellingen waar veel geld mee is te verdienen ( meer zelfs, het belangrijkste is dat het populairder word )
Als tegenargument geef je aan dat de meeste spelers nu zonder beperkingen spelen en het daarom raar is om het uit te zetten...
Dat heb ik je idd al vaker horen zeggen en zo gaan we er ook nooit uitkomen, maar dat komt natuurlijk alleen omdat dat nu de standaartinsteligen zijn van OSM. Dat is geen argument dus, dat hebben jullie zelf in de hand. -
@mikevanderhilst_nl Klopt. Maar daar zit het probleem. Wij maken de standaardinstelling op basis van wat de meeste spelers nu als instellingen hebben. En de instellingen die jij noemt zullen voor veel spelers inderdaad akkoord zijn, en voor veel ook niet (dat weet je dus niet). Daarom kiezen wij ervoor om af te gaan op wat mensen nu dus het leukst vinden om OSM te spelen (zonder instellingen uit).
-
@harry-poon said in Nieuwe Crewranglijst ???:
@mikevanderhilst_nl Klopt. Maar daar zit het probleem. Wij maken de standaardinstelling op basis van wat de meeste spelers nu als instellingen hebben. En de instellingen die jij noemt zullen voor veel spelers inderdaad akkoord zijn, en voor veel ook niet (dat weet je dus niet). Daarom kiezen wij ervoor om af te gaan op wat mensen nu dus het leukst vinden om OSM te spelen (zonder instellingen uit).
Je vergeet hierbij te vermelden dat het spelen met aangepaste instellingen momenteel op allerlei manieren wordt tegengewerkt vanuit OSM. Managers die met aangepaste instellingen spelen, worden gekort op hun BC-bonus aan het einde van het seizoen en spelen in lege competities, omdat zij hun competitie niet open kunnen zetten voor andere managers. Dit is de reden dat vrijwel iedereen met de huidige standaardinstellingen speelt. Niet omdat ze dat willen, maar omdat ze daar simpelweg toe gedwongen worden door OSM. De opmerking dat jullie ‘de standaardinstelling maken op basis van wat de meeste spelers nu als instellingen hebben’ slaat dan ook nergens op. Het is juist precies andersom: jullie hebben de standaardinstellingen bedacht en leggen deze op aan de managers.
Verder wil ik graag nog twee andere punten aanhalen waaruit blijkt dat er niet goed over de huidige duel-instellingen is nagedacht.
- Oefenwedstrijden: het is niet logisch dat je oefenwedstrijden kunt spelen tegen niet-crewgenoten. Op deze manier kun je door middel van samenwerken (wat precies het doel van een battle is) indirect oefenen tegen je aankomende tegenstander. Je geeft je tactiek aan een crewgenoot, je crewgenoot oefent hiermee vlak voor de simulatie tegen je aankomende tegenstander, geeft het resultaat van deze wedstrijd aan je door, en jij hebt een indicatie of je met deze tactiek je aankomende tegenstander kunt verslaan. Volgens mij is dit juist precies wat OSM wil voorkomen, want waarom is het anders niet toegestaan om direct te oefenen tegen je aankomende tegenstander? Deze inconsequentie dient dan ook aangepakt te worden.
- Het aantal in te zetten TK’s: Een maximum van 6 TK’s op een totaal van 10 wedstrijden is natuurlijk veel te veel. Veel logischer zou het zijn als het aantal in te zetten TK’s een vast percentage van het totaal aantal wedstrijden is. Waarom kun je bij duels in 60% van de wedstrijden een TK zetten, terwijl je in een reguliere competitie van 43 speelrondes slechts in 14% van de westrijden een TK kunt zetten? De verhouding is hier volledig zoek.
-
Btw, probeer op zijn minst de MP en ranking terug in te voeren bij ledenlijst net zoals je de legacy ranglijst hebt na de divisies. Vind ik een meerwaarde.
-
@Harry-Poon
Luuk, ik hoor je iedere keer zeggen dat het lastig is met allerlei verschillende instellingen een match voor duels te vinden. Maar ik denk dat iedereen al blij zou zijn met twee modellen:- Alles aan (zoals nu), noem dit de buy your victory optie (sorry, ik ben wat cynisch)
- Timers afkopen en clubkascompensatie uit + beperkt aantal (3/4) TK
Dat is toch niet moeilijk.
Dan kunnen alle crews die meer geven om tactiek dan pay-to-win lekker optie 2 spelen. -
@memphis-united_nl Precies de spijker op z'n kop. Met elke opmerking of elk idee komt GB (in de vorm van Luuk) weer aan met dat het merendeel OSM speelt met de standaardinstelling en dat ze dat leuk vinden. Dat eerste snap ik, aangezien je het niet uit kan zetten en GB dus bepaalt hoe je moet spelen. De tweede is suggestief. Want ik speel op mijn HA al hele lange tijd met alles uit en er is niemand geweest die daarover geklaagd heeft. Dus persoonlijk geloof ik hier niet veel van.
Het is jammer. Ook deze discussie smoort weer in de kiem doordat of Luuk zich hier pas weer over een paar weken laat zien en dan weer dezelfde bovenstaande (onbewezen en onterechte) conclusies noemt, of er wordt weer niets met onze punten gedaan.
Het lijkt erop dat GB op zoek is naar een nieuwe groep fanatieke spelers met een grotere portemonnee. En dat terwijl er toch wel enorm meegedacht werd en, aan dit topic te zien, wordt.