Concept: Nieuwe soort CrewCup (Discussietopic)
-
Beste managers,
Een tijdje geleden heb ik zorgen geuit over de huidige vorm van de crewcup. Om even de steekwoorden terug te halen: Te lang, teveel hetzelfde, en veel bc gepomp. Daarom heb ik goed lopen nadenken over een nieuw concept dat we in de plaats kunnen zetten van de huidige CrewCup. We zullen dan de overstap maken van lange competities naar battles. Deze battles zouden 4v4 en 5v5 kunnen; maar dat is iets wat nog nader kan worden bepaald.
Mijn openingspost van dit topic zou ik willen toewijden aan een schetsing van de nieuwe structuur. Ik zal het verder heel beknopt houden nog, ik wil in dit topic het concept inkleuren samen met jullie. Anyhow, hieronder is de basis van het concept:
Ik ga in dit voorbeeld ervanuit dat 20 crews meedoen met de nieuwe vorm. Dit aantal kan natuurlijk altijd hoger uitvallen, zodat er nog een League F (of misschien zelfs G) kan worden gemaakt.
Een "periode" werkt net zoals een poule: je speelt 3 battles tegen de andere 3 in de poule. Daarna zal de eindstand van iedere poule van die betreffende periode worden opgemaakt.
Paar voordelen nieuwe concept
- Kortere comp cycles!
- Battles (naar mijn mening een voordeel, maar dat is persoonlijk).
- Veel grotere kans dat de league waarin je speelt ook echt het niveau is van je crew, wat spanning zou moeten bevorderen.
- "Pompscouts" veel minder relevant.
Een paar potentiele nadelen
- Geen lange comps meer (voor mij geen ramp, maar sommigen vinden dit misschien jammer).
- Tenzij GB ons mooie battlecomps geeft (waar ik wel voor ga knokken), zullen de startteams een redelijk lage startwaarde hebben.
- Learning curve voor sommige crews om battles te begrijpen.
All in all echter denk ik dat dit nieuwe concept ons heel veel nieuwe pret kan geven, en een verfrissing kan zijn voor de Nederlandse crewwereld die we naar mijn mening wel echt nodig hebben. Voor nu is dit alles, ik zal later met nieuwe uitgebreide posts komen die meer detail geven aan de inhoud van het concept.
Let the discussion begin!
-
Onafhankelijk van de uitkomst ben ik blij met de discussie en de zoektocht naar een optimalisatie van de competitie die ervoor zorgt dat velen van ons het spel blijven spelen. Tijdelijk even sticky gemaakt om dit concept van Reinier te toetsen binnen de community.
#discuss
-
Initiatief is altijd goed! Maar ben zelf geen fan van dit idee. Zijn al veel meer sterke battletoernooien (op ofm al helemaal) dan lange comps. Tevens kan je in een lange comp juist bijblijven qua TW zonder BC pompen waar dit in korte comps met lage startwaarde en in het begin vaak een leeggeroofde TL juist niet kan. Puur obv transfers geef ik in een battle bijna 4x meer BC uit dan in een lange comp. En dan is een battlecomp nog eens veel korter.
Dus vanuit waar behoefte naar is op osm/ofm en vanuit mijn portemonnee lijkt het mij geen goed plan en houden we het zoals het is. -
Een andere invulling voor deze structuur:
- Eerst spelen de 4 crews in een bepaalde League in een comp van 12 of 16 (3 spelers per crew/4 spelers per crew).
Deze competitie geeft dan een bepaalde uitslag, bijvoorbeeld IMP op 1, GF op 2, OSU 3, LFS 4.
-
IMP en GF spelen na deze comp dan een battle voor periodekampioenschap (of promotie vanaf comp B en lager)
-
LFS en OSU zouden dan een battle spelen, waavan het verliezende team zal degraderen naar de League eronder.
-
misschien dat 2x in het jaar z'n CC gespeeld kan worden. Tussen die tijd de huidige Concept. Ik heb op dit moment toch liever de huidige concept, maar een beetje variatie in de CC kan er wel bij
-
Dit is wat 'ik' vind
-
@braamsie-_nl said in Concept: Nieuwe soort CrewCup:
Initiatief is altijd goed! Maar ben zelf geen fan van dit idee. Zijn al veel meer sterke battletoernooien (op ofm al helemaal) dan lange comps. Tevens kan je in een lange comp juist bijblijven qua TW zonder BC pompen waar dit in korte comps met lage startwaarde en in het begin vaak een leeggeroofde TL juist niet kan. Puur obv transfers geef ik in een battle bijna 4x meer BC uit dan in een lange comp. En dan is een battlecomp nog eens veel korter.
Dus vanuit waar behoefte naar is op osm/ofm en vanuit mijn portemonnee lijkt het mij geen goed plan en houden we het zoals het is.Kan mij hier volledig bij aansluiten. Vind de CC juist leuk, omdat je tegen meerdere crews speelt in één competitie. Battlevormen hebben we al 2 toernooien voor en ook nog eens de duels.
Wel ben ik het mee eens dat de competities soms wat lang zijn, maar dat moet nu eenmaal als je toch een team wil hebben en meer dan 3 crews in de competitie
-
@the-best-manager-in-the-world_nl said in Concept: Nieuwe soort CrewCup:
- Eerst spelen de 4 crews in een bepaalde League in een comp van 12 of 16 (3 spelers per crew/4 spelers per crew).
Deze competitie geeft dan een bepaalde uitslag, bijvoorbeeld IMP op 1, GF op 2, OSU 3, LFS 4.
-
IMP en GF spelen na deze comp dan een battle voor periodekampioenschap (of promotie vanaf comp B en lager)
-
LFS en OSU zouden dan een battle spelen, waavan het verliezende team zal degraderen naar de League eronder.
@sir-himself_NL @Braamsie-_NL ik denk dat met dit concept we een mooie combinatie kunnen maken.
-
@the-best-manager-in-the-world_nl said in Concept: Nieuwe soort CrewCup:
-
-
Deze Play-off wedstrijden Kan je beter bij de Huidige CrewCup toepassen
-
Het zou mij leuker lijken om bijvoorbeeld 4 competities tegelijk te laten starten, waar in elke competitie 1 crewlid vertegenwoordigd is. Dit zijn dan bijvoorbeeld 4 competities met 8 clubs, dus dan zouden er 8 crews meedoen. Het gemiddelde aantal punten over de 4 competities telt dan. Spelen zonder TKs en BTs lijkt mij het leukst. Ik word zelf altijd zo moe van die losings en winnings. Op deze wijze kun je individueel laten zien wat je in huis hebt, maar je bent toch afhankelijk wat je crewleden in de rest van de competities doen.
-
En 8 crews is dan 1 niveau natuurlijk. Je hebt dan bijvoorbeeld 3 niveau's met 8 crews, 24 in totaal dus
-
Voor ons maakt het niet uit. We bakken er toch niks meer van. Wij willen promoveren, hoe dan ook. Succes Reinier.
-
@powershot-stef_nl said in Concept: Nieuwe soort CrewCup:
Het zou mij leuker lijken om bijvoorbeeld 4 competities tegelijk te laten starten, waar in elke competitie 1 crewlid vertegenwoordigd is. Dit zijn dan bijvoorbeeld 4 competities met 8 clubs, dus dan zouden er 8 crews meedoen. Het gemiddelde aantal punten over de 4 competities telt dan. Spelen zonder TKs en BTs lijkt mij het leukst. Ik word zelf altijd zo moe van die losings en winnings. Op deze wijze kun je individueel laten zien wat je in huis hebt, maar je bent toch afhankelijk wat je crewleden in de rest van de competities doen.
@Keejos_NL Misschien een idee voor de aanstaande CrewCupSummer?
-
Zelf lijkt dit echt niet leuk om dit concept steeds te hebben, de CCSummer kan nog wel
-
@powershot-stef_nl Dit lijkt mij wel wat
-
@yassin-mansousri_nl said in Concept: Nieuwe soort CrewCup:
@Keejos_NL Misschien een idee voor de aanstaande CrewCupSummer?
Ohja, dit concept wordt al in de CCS gebruikt
-
Ook al ben ik het eens met je kritiek op de huidige CC, vind ik een battle-variant geen relevant alternatief.
Battles en Leagues combineren heeft als gevolg dat crews die opnieuw instromen niet alleen de CC regels moeten leren, maar ook nog eens die omzichtige battlestructuur.
-
Ik word zelf altijd zo moe van die losings en winnings.
Dit is ook mijn grootste ergernis bij battles
-
Ik denk dat we op zn minst moeten proberen om de cycle te verlagen. Ik denk dat voor een "lange" comp, 16 teams het meest geschikt zou zijn. Eventueel kan je ook nog een uitstapje naar 18 teams maken
-
@the-best-manager-in-the-world_nl naja, Spanje, Frankrijk, Italië en Engeland horen thuis in de EL en CL