Concept: Nieuwe soort CrewCup (Discussietopic)
-
@keejos_nl said in Concept: Nieuwe soort CrewCup (Discussietopic):
@triple-444_nl Dat kan ja.. Kanarifuglene is nog nooit gedegradeerd uit de Champions League, tot op dit seizoen en krijgt dus ook maar 140%. Wat is precies je punt?
Nou jij zegt : Simpelweg omdat ik wil dat de stemmen die voortkomen uit crews die hier al jaaaaarenlang in meespelen relatief zwaarder wegen dan crews die veel recentelijker zijn ingestapt. Als het hele CrewCup deelnemersveld zou stemmen voor 16 zonder finale-ronde en er zijn ineens 20 stemmen van random crews een totaal andere kant op, zou dat ook tot scheve gezichten leiden.
En nu doe je het wegingspercentage van hoe hoger je speelt dus CL 200% en eerste klasse 75% heeft dan toch niks met jaren meedoen te maken? Want NFSC doet al tig jaaaaaaren mee.
-
@triple-444_nl Ik denk dat het 'safe to say' is dat als je CrewCup breed naar het deelnemersveld kijkt de crews die het langste meespelen doorgaans ook het hoogste gekwalificeerd zijn. Dat dat voor NFSC anders is zie ik ook meer als een uitzondering dan regel, jij niet?
-
-
@Keejos_NL
Waarom doe je zo star, en denk je niet serieus na over mijn voorstel over een overgangsronde? Wat zijn je argumenten? Het betreft niet onze crew, maar ik kan me plaatsvervangend opwinden over deze gang van zaken. Jij laat nu managers eerst hun stinkende best doen voor promotie. Same Vision promoveert voor het eerst in de historie naar de CL, overigens na jouw crew in een nek aan nek race te verslaan. Vervolgens wordt die promotie weer ongedaan gemaakt door in te krimpen. Ik vind dat je dat niet kan maken. Er is ook nog nooit zo met crews omgegaan. Het enige moment was van crewcup 2.0 naar 3.0. Toen was dat onvermijdelijk, omdat er van individuele klassering naar crewklassering werd overgestapt. Met een overgangsronde waarin elke crew weet wat er gebeurt bij welke prestatie, is iedereen tevreden.Verder houd ik me hierbuiten, maar als SV en andere gepromoveerde crews kwaad zijn, kan ik daar alleen maar mijn steun voor uitspreken.
-
@vinnievuik_NL : Je doet nogal wat aannames, ook niet voor 't eerst overigens. Je staat vooraan om alweer van alles te vinden over een situatie die zich nog niet eens heeft voorgedaan. Dus zou ik voor willen stellen om eerst eens te kijken hoe de situatie eruit komt te zien en dan mag je dan weer ten strijde trekken voor al het onrecht op OSM.
Ik kan niks met het theatrale terwijl we nog in de design-fase zitten. Dus ik ben niet star, ik ben even afwachtend.
-
@vinnievuik_nl said in Concept: Nieuwe soort CrewCup (Discussietopic):
@Keejos_NL
Waarom doe je zo star, en denk je niet serieus na over mijn voorstel over een overgangsronde? Wat zijn je argumenten? Het betreft niet onze crew, maar ik kan me plaatsvervangend opwinden over deze gang van zaken. Jij laat nu managers eerst hun stinkende best doen voor promotie. Same Vision promoveert voor het eerst in de historie naar de CL, overigens na jouw crew in een nek aan nek race te verslaan. Vervolgens wordt die promotie weer ongedaan gemaakt door in te krimpen. Ik vind dat je dat niet kan maken. Er is ook nog nooit zo met crews omgegaan. Het enige moment was van crewcup 2.0 naar 3.0. Toen was dat onvermijdelijk, omdat er van individuele klassering naar crewklassering werd overgestapt. Met een overgangsronde waarin elke crew weet wat er gebeurt bij welke prestatie, is iedereen tevreden.Verder houd ik me hierbuiten, maar als SV en andere gepromoveerde crews kwaad zijn, kan ik daar alleen maar mijn steun voor uitspreken.
Als oud beheerder van Same Vision ( onder mijn vorige account als Koirac ) even een reactie :
Ik citeer de OSM Wiki : Het 43 e Crew Cup seizoen was echter voor ons zeer succesvol. Ons debuut in de hoogste Crew Cup afdeling -de Championsleague- leverde ons meteen de 1e plaats in de eindstand op en dus ons 1e kampioenschap.Veel gegevens op de OSM wiki over de crew cup zijn blijkbaar verwijderd.
Rondom die periode ook een aantal keren in de top 5 meegedraaid.
Wel jammer dat ze na het laatste CC resultaat buiten de boot dreigen te vallen .
Maar er zijn meer crews die een stapje terug moeten doen. -
Iedereen kan op z'n klompen aanvoelen dat als je abrupt overstapt van 5 naar 4 crews, dat SV dan niet bij de eerste 4 zit. Dus niks aanname, gewoon feit. En je kan m.i. beter vooraf iets (overgangsronde in dit geval) ter overweging meegeven, dan achteraf commentaar leveren als je al een hele indeling hebt gemaakt. Maar goed, ik ga me er verder niet mee bemoeien. Kritiek lijk je niet op prijs te stellen.
-
@keejos_nl said in Concept: Nieuwe soort CrewCup (Discussietopic):
@triple-444_nl Ik denk dat het 'safe to say' is dat als je CrewCup breed naar het deelnemersveld kijkt de crews die het langste meespelen doorgaans ook het hoogste gekwalificeerd zijn. Dat dat voor NFSC anders is zie ik ook meer als een uitzondering dan regel, jij niet?
Kun je mss voor dat wegingspercentage eens kijken naar hoelang crews al mee draaien in de CC en niet naar Klasse waarin ze nu spelen? Wij, als Golden Glory (eerder als The Godfather) draaien namelijk ook al een aantal jaren mee in de crewcup, maar omdat de concurrentie breed en sterk is in de top gelederen spelen we nu iets lager( na een degradatie uit de EL en dan een op-absurde-wijze-berekende-crewcup-editie) nl. Ere Divisie.
bv. 1 jaar = 50% , 2-3 jaar= 75%, 4-5 jaar=100%; 6-8 jaar= 140%, 9+jaar= 180% -
@vinnievuik_nl Zou idd zeer jammer zijn moesten we op deze manier onze promotie toch niet krijgen..zeker na zo'n spannende strijd in de vorige cc ! Aangezien het blijkbaar nog niet helemaal definitief is zullen we eerst nog even afwachten wat er uit de bus komt, maar ik zie het ook al gebeuren ja..
Hopelijk zijn onze moderators inventief en vinden ze een goede oplossing voor iedereen !@Pondboy_NL Dat wist ik niet, dat was ver voor mijn tijd in de crew blijkbaar maar thx voor de update
eerste keer CL sinds ik er ben dan ^^ (hopelijk
)
-
@killing-spread_nl Nee. En volgens mij maakt het qua score niet zo denderend veel uit.
Ik sluit dit topic, we hervatten de gebruikelijke discussie en de way forward richting CC66 en de nieuwe opzet in het Algemene Discussietopic van de CrewCup.
Bedankt voor alle constructieve feedback en het meedenken!