Discussietopic CK 2019
-
Het lijkt me het moment om misschien een beetje verder te muggenziften maar waarom staan overtredingen in het gewone discussietopic waar men de meer relevante info verwacht, en de discussiepuntjes zoals de aanvang en info over de volgende (of huidige) wedstrijden bij de overtredingen?
Het is misschien omdat wij de 1e keer meedoen en we het te eenvoudig zien maar soms is het verwarrend om uit meerdere subforums de nodige info te halen. -
De battle tussen Cosa Nova en The Young Legendz is niet optijd opnieuw opgestart. Aangezien Cosa Nova hier verantwoordelijk voor was, verliezen zij nu reglementair.
The Young Legendz wint deze battle dus.
-
Ik heb nog niet erg verdiept in de materie, maar klopt het nou dat je met 3 crews in een poule zit, maar niet per se tegen alle drie speelt?
-
@timeenennaam_nl correct
-
@timeenennaam_nl het kan zelfs zo zijn dat je 2x tegen dezelfde tegenstander moet spelen(mocht je een 3e wedstrijd hebben)
-
@thebestmanagernl
Dus straks moeten we weer tegen Feyenoord Legioen en als we die verliezen liggen we eruit, terwijl Legioen niet tegen de sterkste in de poule heeft gespeeld en wij niet tegen die crew die niet meer bestaat. Wat een bespottelijk concept, waarom is dit bedacht? -
@timeenennaam_nl Ervan uitgaande dat de organisatie graag een poulefase wil spelen denk ik dat dit systeem wel een aantal voordelen heeft. Zo zijn er geen 'zinloze' wedstrijden meer die nergens omgaan, geen rare gelijke standen en de helft van de poule hoeft maar twee battles te spelen.
Verder wel eens dat de battles hierna (nr2/3) mogelijk behoorlijk voorspelbaar kunnen zijn als dezelfde crews elkaar weer treffen en niveauverschil al duidelijk was de eerste battle. Maar die battle blijft wel spannender dan tegen de nr4 (die twee keer heeft verloren) -
@timeenennaam_nl said in Discussietopic CK 2019:
@thebestmanagernl
Dus straks moeten we weer tegen Feyenoord Legioen en als we die verliezen liggen we eruit, terwijl Legioen niet tegen de sterkste in de poule heeft gespeeld en wij niet tegen die crew die niet meer bestaat. Wat een bespottelijk concept, waarom is dit bedacht?Ja ik had dit op pg9 al proberen verwoorden dat ik het ook niet ok vond.
-
Het was wel beter geweest om het systeem van de Gram Slam of Darts helemaal over te nemen, volgens mij weet in ieder geval iemand van de organisatie hoe die gaat
-
@waterhoennl
Waar slaat een poulefase op als niet iedereen per definitie tegen elkaar speelt? Feyenoord Legioen krijgt een herkansing tegen ons, enkel op basis van een walkover tegen een crew die niet meer bestaat; dat is echt absurd.De organisatie heeft overigens het volste recht om een draai te geven aan het competitie-element, hoor. Maar als ik dit van tevoren had beseft, hadden we nooit meegedaan.
-
@timeenennaam_nl Vrees dat elk systeem zijn voor- en nadelen heeft. Ik vind het wel leuk bedacht van de organisatie.
Maar helemaal eens dat het in sommige poule tot rare situaties kan leiden. -
This post is deleted!
-
@the-best-manager-in-the-world_NL
We spelen hier de 1e wedstrijd. Als jij wint, speel je in de 2e poule wedstrijd tegen de winnaar van de andere wedstrijd in jouw poule, maar als je verliest hetzelfde. Dat betekent dat na 2 speelronden dit de stand is:
De nummer 1 heeft 6 punten
De nummer 2 heeft 3 punten
De nummer 3 heeft 3 punten
De nummer 4 heeft 0 punten.Aangezien jij nog tegen de nummer 2 of 3 moet spelen, ben jij niet verzekerd voor een plek in de Knock-out fase. Want er kunnen 3 crews op 6 punten staan, diegene die 1e staat kan zo 3e staan en dus geen KO fase voor jou, hetzelfde geldt voor de nummer laatst, Als hij wint, kan die zo 2e staan.
Ik heb dat wel eens een aantal keer in de Grand Slam of Darts, dus die 3e poule wedstrijd is wel zo nuttig, en niet nutteloos. -
Laten we eerst algemeen beginnen: Het format gaat niet veranderd worden. Hier is goed over nagedacht alvorens wij het CK gingen aantreden. Een belangrijk element voor deze beslissing was BC besparing, en met dit systeem zorgen we ervoor dat we efficient kunnen zijn betreffende het aantal wedstrijden dat gespeeld moet worden om te kunnen weten wie de beste twee van een bepaalde poule zijn.
@timeenennaam_NL Ik snap je punt dat je het gek vindt om mogelijk twee keer tegen Feyenoord Legioen te moeten spelen. Echter, het feit dat je er al van uit gaat tegen Same Vision te gaan verliezen vind ik dan wel weer jammer. Als we echter nogmaals naar het algehele plaatje kijken zorgen we er wel voor dat er nutteloze battles niet gespeeld worden. Bovendien kan twee keer tegen dezelfde tegenstander spelen ook weer een nog spannendere battle opleveren. Je kent elkaar overigens weer net iets beter, en misschien heb je daardoor weer wat extra strategieën om de andere crew te verschalken. Kortom, er zitten wellicht nadelen aan dit concept, maar ook voordelen.
-
@waterhoennl
Waar slaat een poulefase op als niet iedereen per definitie tegen elkaar speelt? Feyenoord Legioen krijgt een herkansing tegen ons, enkel op basis van een walkover tegen een crew die niet meer bestaat; dat is echt absurd.De organisatie heeft overigens het volste recht om een draai te geven aan het competitie-element, hoor. Maar als ik dit van tevoren had beseft, hadden we nooit meegedaan.
Wij hebben hetzelfde voor met Crew9. Als wij verliezen tegen GG komen we terug tegen hen uit. En als zij plots beslissen om elk 1000 BC ertegen aan te werpen, zijn wij de pineut en was die eerste verdiende overwinning gewoon voor niks geweest.
-
@gilles-brunelos_nl "en was die eerste verdiende overwinning gewoon voor niks geweest"
Je speelt nu toch voor groepswinst tegen GG en hebt nog een herkansing als je verliest... Dat had je allemaal niet gehad zonder je 'eerste verdiende overwinning'.
Nogmaals, een eerste ronde maken met deze niveauverschillen tussen crews is enorm moeilijk. Maar om nu gelijk de organisatie de schuld te geven en alleen de negatieve punten te benoemen van een nieuw systeem gaat wat ver.
-
Hup GF
-
@the-best-manager-in-the-world_nl said in Discussietopic CK 2019:
om te kunnen weten wie de beste twee van een bepaalde poule zijn.
Binnen mijn denkkader is het onbestaanbaar dat je (eerlijk) kunt bepalen wie de beste twee van een poule als men binnen de poule elkaar niet in ieder geval eenmaal tegenkomt. Misschien een verschil in paradigma, ofzo.
@timeenennaam_NL Echter, het feit dat je er al van uit gaat tegen Same Vision te gaan verliezen vind ik dan wel weer jammer.
Nou, dat is gewoon een realistisch beeld van de verhoudingen op dit moment. SV speelt op hoog niveau CC en duels en kan putten uit een rijke selectie van goede managers, terwijl voor ons een CK-team bij elkaar rapen al een hele opgave is. Dan is je winkans gewoon 10-15%. Dus je gaat zo'n duel in om de schade te beperken, met in het achterhoofd dat gelukkig iedereen uit de poule logischerwijs tegen de favoriet moet. Mooi niet, dus.
Dat er voordelen aan het concept zitten, snap ik overigens prima. Maar die wegen natuurlijk nooit op tegen het ontbreken van een cruciaal element van eerlijke competitie, namelijk dat ieder team binnen een poule tegen de andere speelt.
Desalniettemin zullen we onze uiterste best doen om door te stoten en onze laatste, als deze bizarre opzet volgend jaar niet verandert, deelname nog wat glans te geven.
-
Desalniettemin zullen we onze uiterste best doen om door te stoten en onze laatste, als deze bizarre opzet volgend jaar niet verandert, deelname nog wat glans te geven.
Heeft heel SVON 'last' van dezelfde paradigma?
Of bepaal jij dat alleen? Kan het mij bijna niet voorstellen namelijk.
-
Zie niet echt problemen met de opzet? Win je 2x ga je door, verlies je maar win je daarna heb je een herkansing om door te gaan, verlies je 2x is het over omdat je niet goed genoeg bent.
Misschien is het voor ons anders omdat het onze 1e deelname is maar wij hebben zelfs van de 1e wedstrijd genoten ook al hebben we zwaar op onze donder gekregen, en we hebben vooral veel bijgeleerd. Als we erin slagen de 2e wedstrijd te winnen (ook al is die kans klein) nemen we het als nieuweling met veel plezier nogmaals op tegen de CC crew waar we eerder van verloren om ons te revancheren