Discussietopic CK 2019
-
@gilles-brunelos_nl "en was die eerste verdiende overwinning gewoon voor niks geweest"
Je speelt nu toch voor groepswinst tegen GG en hebt nog een herkansing als je verliest... Dat had je allemaal niet gehad zonder je 'eerste verdiende overwinning'.
Nogmaals, een eerste ronde maken met deze niveauverschillen tussen crews is enorm moeilijk. Maar om nu gelijk de organisatie de schuld te geven en alleen de negatieve punten te benoemen van een nieuw systeem gaat wat ver.
-
Hup GF
-
@the-best-manager-in-the-world_nl said in Discussietopic CK 2019:
om te kunnen weten wie de beste twee van een bepaalde poule zijn.
Binnen mijn denkkader is het onbestaanbaar dat je (eerlijk) kunt bepalen wie de beste twee van een poule als men binnen de poule elkaar niet in ieder geval eenmaal tegenkomt. Misschien een verschil in paradigma, ofzo.
@timeenennaam_NL Echter, het feit dat je er al van uit gaat tegen Same Vision te gaan verliezen vind ik dan wel weer jammer.
Nou, dat is gewoon een realistisch beeld van de verhoudingen op dit moment. SV speelt op hoog niveau CC en duels en kan putten uit een rijke selectie van goede managers, terwijl voor ons een CK-team bij elkaar rapen al een hele opgave is. Dan is je winkans gewoon 10-15%. Dus je gaat zo'n duel in om de schade te beperken, met in het achterhoofd dat gelukkig iedereen uit de poule logischerwijs tegen de favoriet moet. Mooi niet, dus.
Dat er voordelen aan het concept zitten, snap ik overigens prima. Maar die wegen natuurlijk nooit op tegen het ontbreken van een cruciaal element van eerlijke competitie, namelijk dat ieder team binnen een poule tegen de andere speelt.
Desalniettemin zullen we onze uiterste best doen om door te stoten en onze laatste, als deze bizarre opzet volgend jaar niet verandert, deelname nog wat glans te geven.
-
@timeenennaam_nl said in Discussietopic CK 2019:
Desalniettemin zullen we onze uiterste best doen om door te stoten en onze laatste, als deze bizarre opzet volgend jaar niet verandert, deelname nog wat glans te geven.
Heeft heel SVON 'last' van dezelfde paradigma?
Of bepaal jij dat alleen? Kan het mij bijna niet voorstellen namelijk.
-
Zie niet echt problemen met de opzet? Win je 2x ga je door, verlies je maar win je daarna heb je een herkansing om door te gaan, verlies je 2x is het over omdat je niet goed genoeg bent.
Misschien is het voor ons anders omdat het onze 1e deelname is maar wij hebben zelfs van de 1e wedstrijd genoten ook al hebben we zwaar op onze donder gekregen, en we hebben vooral veel bijgeleerd. Als we erin slagen de 2e wedstrijd te winnen (ook al is die kans klein) nemen we het als nieuweling met veel plezier nogmaals op tegen de CC crew waar we eerder van verloren om ons te revancheren -
@timeenennaam_nl "Nou, dat is gewoon een realistisch beeld van de verhoudingen op dit moment. SV speelt op hoog niveau CC en duels en kan putten uit een rijke selectie van goede managers, terwijl voor ons een CK-team bij elkaar rapen al een hele opgave is. Dan is je winkans gewoon 10-15%. Dus je gaat zo'n duel in om de schade te beperken, met in het achterhoofd dat gelukkig iedereen uit de poule logischerwijs tegen de favoriet moet. Mooi niet, dus."
Beste Tim,
Is dit dan onze fout? Het feit is, als je je eerste battle wint, je 2 finales krijgt. De verliezer van de eerste battle krijgt 1 finale. Dat is toch een voordeel?
-
@wooper_nl
Het is sowieso niet jullie fout, want als organisatie mogen jullie gewoon het systeem kiezen waar mee gespeeld wordt. Ik had gewoon van tevoren beter moeten opletten.Bedoel je niet andersom? Als je 1e duel wint, krijg je toch 1 finale (Winner duel) en als verliezer 2 finales (Losers duel en evt. Tiebreaker)?
Maar als ik een fout moet aanwijzen in je redenering is het het feit dat je volgens mij veronderstelt dat alle crews even goed zijn. Volgens de kansberekening is dit inderdaad een eerlijk systeem, maar in werkelijkheid zie je dat er sterke en zwakke crews zijn en is het een aanslag op eerlijke competitie als je niet iedereen tegen elkaar laat spelen. Een poule waarin niet alle variabelen (lees: crews) met elkaar worden vergeleken (lees: duel) kan niet valide zijn om te bepalen wie verdient door te gaan en wie niet.
-
Een poule waarin niet alle variabelen (lees: crews) met elkaar worden vergeleken (lees: duel) kan niet valide zijn om te bepalen wie verdient door te gaan en wie niet.Als je op voorhand weet wat voor systeem er wordt gespeeld met sterke en zwakke crews kan je toch op dat moment beslissen of je al dan niet meedoet? Wat voor zin heeft het om het systeem in twijfel te gaan trekken op het moment dat je je eigen kansen ziet slinken, slaat toch helemaal nergens op? Ik zou jullie reacties wel eens willen zien als jullie eigen crew de 1e battle cadeau had gekregen omdat een ander forfait geeft, durf te wedden dat de meeste crews het systeem dan plots wel goed vinden...
-
@lowieke-van-gaaal_nl
Je quote me wel, maar je snapt waarschijnlijk niet wat er wordt gezegd, want je babbelt wat over randzaken en de kern van het argument beroer je niet. Net als je vorige post, overigens.Je suggesties over dat ik me zorgen maak over onze slinkende kansen (terwijl er 1 duel gespeeld is en gewonnen) en dat ik blij met het systeem zou zijn na een forfait, geven er blijk van dat je een verkeerd beeld hebt van mij als manager.
-
@timeenennaam_nl Daarin kan ik je inderdaad wel een beetje volgen.
Nu, we leren uit elk event dat we organiseren. Volgende keer zal daar hoogstwaarschijnlijk rekening mee gehouden worden.
Positieve of negatieve feedback helpt ons allemaal vooruit.
-
@lowieke-van-gaaal_nl
Je quote me wel, maar je snapt waarschijnlijk niet wat er wordt gezegd, want je babbelt wat over randzaken en de kern van het argument beroer je niet. Net als je vorige post, overigens.Je suggesties over dat ik me zorgen maak over onze slinkende kansen (terwijl er 1 duel gespeeld is en gewonnen) en dat ik blij met het systeem zou zijn na een forfait, geven er blijk van dat je een verkeerd beeld hebt van mij als manager.
Nou, je kern van je argument was dat je je zorgen maakte dat je eruit zou liggen omdat je niet tegen alle drie de tegenstanders speelt terwijl het systeem op voorhand duidelijk was.
Verder snap ik dat je het nu niet meer leuk vind, ook al heb je deelgenomen, en dat je met dit bizarre systeem dreigt om volgende keer niet meer mee te doen.
Ik quote je dus omdat ik het wel eens ben met het systeem, en ik het een beetje zwak vind dat mensen pas nadien hun frustraties kenbaar maken en niet voor het CK van start gaat waar ze toch op vrijwillige basis aan deelnemen.
Nee, klopt, ik snap het verder niet...Mijn suggestie dat je je zorgen maakt over je slinkende kansen komen trouwens niet van mijn (al dan niet) verkeerd beeld van je als manager maar van een post van je op de vorige pagina waar je zegt: "Dus straks moeten we weer tegen Feyenoord Legioen en als we die verliezen liggen we eruit, terwijl Legioen niet tegen de sterkste in de poule heeft gespeeld en wij niet tegen die crew die niet meer bestaat. Wat een bespottelijk concept, waarom is dit bedacht?"
Dit komt bij mij over alsof je je zorgen maakt dat je eruit kan liggen terwijl het concept bij aanvang al duidelijk was, waarschijnlijk snap ik het niet en bedoelde je iets anders dan wat er staat? -
het volgende heb je verkeerd begrepen: "Ik quote je dus omdat ik het wel eens ben met het systeem, en ik het een beetje zwak vind dat mensen pas nadien hun frustraties kenbaar maken en niet voor het CK van start gaat waar ze toch op vrijwillige basis aan deelnemen."
je zegt ook "Als je op voorhand weet wat voor systeem er wordt gespeeld met sterke en zwakke crews kan je toch op dat moment beslissen of je al dan niet meedoet?"@timeenennaam_NL zegt net "Ik had gewoon van tevoren beter moeten opletten"
Hiermee bedoelt hij dus dat als hij het op voorhand had gezien, hij dat ook wel op voorhand had kunnen aankaarten en eventueel toen al had besloten om niet mee te doen... Hij wist het dus niet op voorhand (hij had het kunnen weten maar had niet goed opgelet)...
Leg ik het zo goed uit @timeenennaam_NL ?
-
Ja, ik had me op voorhand inderdaad alleen verdiept in de regels en niet in het systeem (dacht dat dat schema gewoon voor de KO-fase was ofzo) en kwam er dus recent achter wat het behelst. Werd ook een beetje misleid door de post van joost-sœter op pagina 10, waar hij zei dat je 'alle drie de tegenstanders gewoon tegenkomt.'
-
Werd ook een beetje misleid door de post van joost-sœter op pagina 10, waar hij zei dat je 'alle drie de tegenstanders gewoon tegenkomt.'
Precies...
-
Excuus dat mijn post een beetje verwarrend was. Zelf sta ik los van de organisatie van dit evenement en heb me dan ook niet zo erg in die regels verdiept. Vandaar dat ik in de veronderstelling was dat er een normaal poulesysteem werd gespeeld en was mijn opmerking niet correct. @timeenennaam_NL @Gilles-Brunelos_NL
-
Het is ook gewoon waanzin dat wij 2x tegen een crew spelen die een ronde bye is geweest waardoor ze allemaal 1 game bc hebben bespaard. Dit is nu zwaar te zien in onze wedstrijd tegen golden glory waar ze allemaal de ene na de andere speler scouten en voor maximaal doorverkopen. Volgende ronde tegen crew9 (voor 2e keer) zal het niet anders zijn denk ik gezien zy nu ook lekker uitzitten en bc opsparen. Zo is een rematch makkelyk gespeeld.
-
De organisatie heeft dit gekozen omdat het eens iets nieuw is. Dit systeem heeft z'n voordelen en z'n nadelen. Je kan er eeuwig over discussiëren, maar we gaan het systeem dit CK niet meer veranderen.
-
@gilles-brunelos_nl said in Discussietopic CK 2019:
Het is ook gewoon waanzin dat wij 2x tegen een crew spelen die een ronde bye is geweest waardoor ze allemaal 1 game bc hebben bespaard. Dit is nu zwaar te zien in onze wedstrijd tegen golden glory waar ze allemaal de ene na de andere speler scouten en voor maximaal doorverkopen. Volgende ronde tegen crew9 (voor 2e keer) zal het niet anders zijn denk ik gezien zy nu ook lekker uitzitten en bc opsparen. Zo is een rematch makkelyk gespeeld.
Het is wel heel lachwekkend dat je nu al zegt dat wij BC besparen, We spelen allemaal met 4 slots en daar hoort bc gebruiken ook bij. Niks bc besparing!
-
Gelieve alle eindstanden zo snel mogelijk te plaatsen, dan kunnen wij als organisatie weer snel aan de slag!
-
@the-best-manager-in-the-world_nl kan iemand van de organisatie me de score sheet toesturen please? Kan per e-mail naar markvanvroonhoven@hotmail.com. Thanks!