Kanarifuglene: [KL] League
-
Beste managers en liefhebber van de KL Leagues,
Het jaar zit er bijna op. Dan kijk je terug en vooral ook vooruit. Wat ging goed en wat kan er misschien wel verbeterd worden? En dan doel ik nu specifiek over de sheet berekeningen. De punten die behaald kunnen worden in de bekerrondes worden omhoog aangepast, wat inhoudt dat de beker nog interessanter wordt om daar ver in te willen komen. In mijn optiek een uitstekende ontwikkeling!
——> Zijn er wat jullie, de managers die deze KL zo mooi maken, betreft zaken die voor verbetering in aanmerking komen?
Berekening van sheetpunten? De verhouding hoge vs lage ds? Transfer reglement?Kom met ideeën en zorg dat je ze goed onderbouwt.
In deze dagen waar veel managers even vrij zijn, tijd zat om hierover met elkaar te brainstormen.
-
kaaskaaskaaskaaskaaskaas_NL Dutch Usersreplied to Frits van Turenhout_NL on last edited by kaaskaaskaaskaaskaaskaas_NL
@frits-van-turenhout_nl ik wil sowieso even zeggen dat het gewelidig is hoe @maricja_NL het afgelopen jaar heeft georganiseerd!
verder valt het mij op dat de hoge doelstellingen vaak onderaan staan, en dat lage ds het meestal stukke makkelijker hebben. dus evt. dit iets gelijker trekken, door het punten voor het behalen van je ds te verlagen, of de punten, voor punten in competitie verhogen?
zo maar een dingetje, verder is de KL echt helemaal top! -
@frits-van-turenhout_nl De hoge doelstellingen blijven een probleem vormen. Als Ds1 zijnde, ook al veranderd die door de DS sheet, is het bijna onmogelijk om te promoveren in lagere divisies omdat er maar 2 spelers promoveren.
Wat ik voorstel is om de DS sheet niet meer te gebruiken en als organisatie zelf de DS bepalen. Hogere DS een lagere geven zodat het voor een DS1 toch nog mogelijk is om te promoveren. Nu zie je vaak dat die Ds1 eerste staat in een competitie, maar net geen top 3 haalt in de sheet.
Sinds natio en positiebonus zo belangrijk zijn en in de top competities de meeste jonge top spelers zitten, is het toch belangrijk dat spelers uit topteams toch nog kunnen verhandeld worden tussen spelers.
Ipv van een transferverbod tussen spelers zou ik eerder opteren voor een beperking, bijvoorbeeld max 2 spelers kopen van medespelers met een marge van 1.8.
Alsook kunnen enkele regels veranderd worden.
Ontslag nemen of helemaal niks meer doen met je team is in mijn ogen hetzelfde, het resultaat blijft hetzelfde. In de vorige KL waren er een aantal spelers die geen moeite meer deden om zich bijvoorbeeld te kunnen focussen op een crew cup. Dat zou men ook mogen bestraffen.
Je kan ook een regel toevoegen: het spelen van een lose tactiek = geen deelname meer.
Vervolgens zou er voor iedere KL competitie een andere mod moeten zijn. Ik begrijp dat dit moeilijk is en dat je als organisatie soms niks anders kan dan zelf 2 leagues openen, maar in de toekomst moet dit toch vermeden worden.
-
@wooper_nl Ik ben het grotendeels eens met je betoog. Alleen de transfers onderling vind ik wel een dingetje. In mijn ogen is dit een prima regel zoals die nu is, omdat je elkaar toch kunt helpen, ook al zou het maar twee keer per seizoen zijn. Dan zou ik eerder voorstellen om de spelers eventueel voor de volle mep te verhandelen onderling, zodat het ook een soort van ontmoedigd wordt voor de kopende partij.
Verder vind ik het nog een beetje lastig oordelen omdat het pas mijn tweede seizoen is.
Laat ik voorop stellen dat ik het iig een geweldige league vindt en dat ik er veel eerder aan had moeten beginnen.
-
Beste managers van de KL leagues,
Meer meningen en ideeën zijn zeer welkom -
@frits-van-turenhout_nl Klasse dat je dit zo teweeg heb gebracht
-
Iets anders op deze oudejaarsavond:
Vroeger was het voor sommige managers een sport om als eerste een bericht in het nieuwe jaar te plaatsen.
Maar ja, dat doen we nu natuurlijk allang niet meer….
Applausje voor de eerste poster van 2022. Deadline 0.05u.
Fijne avond allemaal
-
@frits-van-turenhout_nl challenge accepted
-
JeffMich34 aka AFCA6706_NL Dutch Usersreplied to Frits van Turenhout_NL on last edited by JeffMich34 aka AFCA6706_NL
@frits-van-turenhout_nl 00.50 toch
-
JeffMich34 aka AFCA6706_NL Dutch Usersreplied to Frits van Turenhout_NL on last edited by JeffMich34 aka AFCA6706_NL
@frits-van-turenhout_nl Ook iets heel anders, kunnen we geen mooie nieuwjaars poule maken voor de crew die jullie als eerste gaat verslaan?
-
-
@afca6706_nl Ga je gang. Gaat vast gebeuren binnenkort haha
-
@frits-van-turenhout_nl said in Kanarifuglene: [KL] League:
Beste managers en liefhebber van de KL Leagues,
Het jaar zit er bijna op. Dan kijk je terug en vooral ook vooruit. Wat ging goed en wat kan er misschien wel verbeterd worden? En dan doel ik nu specifiek over de sheet berekeningen. De punten die behaald kunnen worden in de bekerrondes worden omhoog aangepast, wat inhoudt dat de beker nog interessanter wordt om daar ver in te willen komen. In mijn optiek een uitstekende ontwikkeling!
——> Zijn er wat jullie, de managers die deze KL zo mooi maken, betreft zaken die voor verbetering in aanmerking komen?
Berekening van sheetpunten? De verhouding hoge vs lage ds? Transfer reglement?Kom met ideeën en zorg dat je ze goed onderbouwt.
In deze dagen waar veel managers even vrij zijn, tijd zat om hierover met elkaar te brainstormen.
Een paar dagen geleden deze oproep geplaatst. Een paar reacties zijn hierop gekomen, waarvoor dank.
Meer ideeén en/meningen zijn welkom, dus klim in de digitale pen en laat je horen
-
@frits-van-turenhout_nl Hoe zijn de punten van de beker nu dan nu ik in de finale sta is dat wel handig om te weten
-
@ottieman123_nl
Voor winnen of verliezen?
Succes in ieder geval haha. -
@ottieman123_nl zie reglement van de KL leagues, daarin staan de speltegels en puntentelling, ook voor de prestaties in de beker.
-
@píopíoudlp_nl Bronnen zeggen dat mbappe een hattrick gaat scoren!!!!
-
@wooper_nl Ik ben het grotendeels met je eens. Wat mij betreft mogen de transfers zo blijven of aan elkaar verhandelen voor 2x de waarde
Verder is het misschien een idee om iedereen bijvoorbeeld dezelfde DS te geven, DS10 bijvoorbeeld is maar een idee Wordt het allemaal een beetje gelijk getrokken. Verschil in teamwaarde, tactiek en bouwen aan je team moeten dan maar het verschil maken.
Verder voor iedereen nog de beste wensen! @maricja_NL super voor het regelen van deze geweldige competitie en de tussenstanden uiteraard! Succes aan allen in 2022! -
Heerlijk om te zien dat men graag z'n mening geeft En alleen maar mooi dat iedereen z'n steentje bij wilt dragen om deze competitie in stand en leuk te houden voor iedereen.
Mijn nieuwe jaar is niet op de meest fijne manier begonnen, maar iedereen heeft wel eens slechte dagen
Uiteraard ben ik jullie nog wat standen verschuldigd, maar ga vooral door met ideeën opperen. Van de ideeën die het meeste voor komen, zal een formulier opgesteld worden waarbij iedereen z'n keuze kan aangeven Deze competitie maken we tenslotte samen, Zonder deelnemers, is er geen KL
Nee, ik zit niet te slijmen, maar het is wel zoOm eventuele berekeningen en verschillen te kunnen maken, zal ik de stand van KL2 gebruiken, om de afweging voor hoge ds te maken en waar de verschillen in zitten.
En zoals gezegd, nog ff de standen. KL4 loopt al bijna op het einde, dus een nieuwe update zal in de komende dagen volgen.
-
@frits-van-turenhout_nl Heerlijk die nostalgie die je naar boven haalt.
Pas op of ik krijg nog heimwee