Kanarifuglene: [KL] League
-
En één uit 4B
-
En 2 overtredingen van skinny2103 (Flamengo), divisie 3a.
-
-
@kefvin-b_nl
Inderdaad het is 5a ik dacht dat ik in 5b zat!
Mijn excuses! -
In Kl5B heeft RedCardPepe het verkeerde team gekozen.
Atletico Goianiense in plaats van Flamengo
-
@l0quico_nl haha, kan gebeuren
-
@maricja_nl Is er al een DS sheet die je met ons kan delen?
-
Overtreding van Judrano KL5B
Oefenwedstrijd tegen mij -
@afca6706_nl Yess, incoming
-
Teams & sheet ds
De lage ds krijgen in deze league best veel inkomsten, vergeleken met de andere teams en vergeleken met de andere leagues. Daardoor ligt hun sheet-ds iets hoger.
Met een ds16 zal je dus ook gewoon moeten strijden om een plek in de middenmoot en voor de ds1 ligt er wat meer ruimte.
De kampioen promoveert sws
Dus iedereen, doe je best (en vergeet niet je opstelling te zetten door het lekkere weer of een bbq )Tip van het huis
-
@maricja_nl In de KL1 krijgt iederen veel inkomsten, gezien het veelvuldig gebruik van de 100+ scout...dus ben je als lage DS (uit het niets) weer s flink benadeeld..... wordt steeds minder leuk zo de KL. Gelukkig is t mooi weer en wat mij betreft wel prima zo met me opstelling. Hou je tip in gedachte, maar garanties heb je nooit.
-
@vundezz_nl dit dus
-
@maricja_nl Laat ik voorop stellen dat ik het helemaal eens ben dat de ds1 wat meer ruimte moet krijgen, maar dit is bijna een schande voor de lagere ds, met die lelijke 100+ scout die veelvuldig gebruikt wordt. Ik ben van mening dat daar ook wat rekening mee gehouden moet worden met de ds sheet van nu. Als dat al gedaan is, heb ik niks gezegd. Ik ben het iig kwijt
We gaan er weer een mooi seizoen van maken met de middelen die we hebben, succes allemaal ️️️
-
Laat ik even eea verklaren voor jullie beeldvorming
Zoals afgesproken, zouden we de hoge ds wat meer ontzien en de lage ds zouden wat meer moeite moeten doen om promotie te behalen. Daar was een groot deel het over eens.
De oplossing hiervoor was oa dat de sheet-ds niet meer tegen het gemiddelde teamwaarde afgewogen zou worden, maar tegenover de laagste. Zoals ook vorige seizoen in Spanje gedaan is.
Dit zou de sheet zijn volgens de berekening to het laagste ds
(119M / 34,5M = marge 3,4)Het is nou niet bepaald logisch dat een ds1 hetzelfde sheet-ds heeft dan een ds10 met bijna de helft van de teamwaarde.
Dit heeft de reden gegeven om de oude manier te hanteren en af te wegen tegen het gemiddelde, zodat het veld voor het grootste deel wel een eerlijker beeld heeft. Daaruit komt voort de sheet zoals boven gepresenteerd en het ziet er iig meer logischer uit.De vaste inkomsten zitten nauwelijks verschil tussen, waardoor er meer van een lage ds gevraagd wordt. Ze krijgen tenslotte nagenoeg hetzelfde als een ds1.
Uiteraard kan er altijd met de marges gespeeld worden, maar dat is niet echt afgesproken volgens de enquête. Ik wil dit best wel doen, maar dan wel met toestemming van de deelnemers. Het is alleen niet conform de afspraken en regels die we samen opgesteld hebben.
Roept u maar.
-
De enquête werd ook gehouden zonder dat de 100+ scout er al was. Ik denk dat die 100+ scout toch meer invloed heeft dan eerst gedacht.
-
Marges verlagen om dit mogelijk recht te trekken, dat kan altijd, maar dat doe ik liever met toestemming van de mensen hier. Dit gaat dan meer rii handmatig bepalen en rangschikken van de ds. En daar kan juist ook het gevaar zitten.
Ik kan me voorstellen dat er mensen hierom kunnen gaan steigeren. Maar iedereen tevreden houden gaat niet, dat staat sws vast.We kunnen wellicht ook concluderen dat Brazilië na de update niet meer geschikt is als land voor de KL. Mede doordat de vaste inkomsten niet evenredig zijn verdeeld.
Ideeën zijn welkom. We hebben de enquête ook tenslotte met z'n alle gedaan, dus dit kunnen we ook. Meedenken brengt ook mensen tot nieuwe inzichten
-
Ik merk dat er nu al een aantal seizoenen op rij "discussie" is omtrent de telling etc. Ik denk maar luidop mee, maar schaf het huidig puntensysteem misschien af en werk gewoon met de ranking? Top-3 mag overgaan naar andere reeks en bekerwinnaar ook. Beste manager in jaarranking krijgt beste ploeg en zo ga je naar beneden. Bij nieuwe managers gewoon random loten en beetje geluk hebben ermee dan. Aan het einde van het seizoen werken met een vaste puntentelling. Plaats 1 x aantal punten, idem plaats 2... + een bonus top 3 + aantal competitiepunten x bepaald getal. Ook werden mer vermenigvuldigingsfactor zoals nu: KL1 x 3 .... ?
Wat denk je van zo'n systeem?
-
@maricja_nl Ik heb niet genoeg ervaring om nieuwe ideeën te brengen, maar die 100+ scout heeft de boel anders gemaakt. Er moet gewoon een knop komen om die uit te schakelen, hoe moeilijk het (zogenaamd) ook voor GB is.
-
@afca6706_nl Gb of miniclips zal echt geen knop hiervoor gaan gebruiken om dat uit te schakelen. Die zijn enkelt bezig met geld binne te harke. We kunne nou wel is zelf al die pay2win shit uitschakelen toch lijkt mij?? Of een heel stuk beperke?? Zo moeilijk is dat niet toch? Met duidelijke afspraken??. Begint voor een sociaal mens die een baan en kinderen heeft onmogelijk te worden tege freaks die op een donker zolderkamertje zitte te wachten op transferrondes. Als je 2min later inlogt is er geen aanbod meer op de tl. De lol gaat er wel vanaf zo voor de meeste. En ik hoor vaak mensen klagen maar late we dr is wat aan doen in onze eigen competities. En voor de freaks die dat saai vinden heb ik een goede tip. Zoek een leven ipv als een zombie zitte te wachte op tranfers voor een spelletje