Discussietopic: FMS NL
-
@mcwilliam_nl we missen wennekesronald nog altijd.
Azzuri, doen jullie nog mee?
doen verder alle talentencrews mee? anders kan een andere crew instappen -
Heb een reminder gestuurd. Hopelijk neemt hij z'n team snel in.
Er staan verder geen crews op de wachtlijst.
-
Manager zit erin en de league is nu compleet.
Succes iedereen!!!!!
-
Hi allen!!
Hierbij de eerste stand van de league per speeldag 4/38
De league is nog lang en er kan nog van alles gebeuren
-
Buiten alleen de standen, is het misschien een leuk detail om te delen: Teambouw.
Voor FMS worden competities gekozen, waarbij de teamwaardes dicht bij elkaar liggen. Hierdoor kunnen we mooi zien welke managers er qua bouwen bovenuit steken. -
De stand en teamgroei per speeldag 9/38
-
We zijn 9 speeldagen onderweg en wellicht is het een leuke toevoeging om zo nu en dan wat feitjes over deze competitie te delen.
GOUDEN SCHOEN
@McWilliam_NL mag zich tot nu toe kronen tot de meeste scorende manager in deze league. Met 24 doelpunten in 9 wedstrijden, staat hij op bijna 3 doelpunten gemiddeld per wedstrijd. Toch best knap te noemen.GOUDEN HANDSCHOEN
@norabbit_NL heeft handschoenen van goud of heeft hij een ijzersterke muur voor het doel gezet? Met maar 1 tegendoelpunt tot nu toe, laat deze manager zien dat het lastig is om te scoren tegen hem. En deze ene tegendoelpunt, leverde hem ook z'n enige nederlaagGOUDEN BAL
@FcCollection_NL is de manager die tot nu toe de meeste punten heeft verzameld. 24 punten uit 9 wedstrijden. Hij voert de lijst aan, maar de competitie duurt nog lang. We zitten pas op een kwart van het seizoen. @thijn31_NL en @norabbit_NL bezetten plekken 2 en 3, met respectievelijk 23 en 20 puntenDE GELE FLUIT
@mich10jeff_NL leidt het klassement wat betreft het aantal gele kaarten. Met 19 gele kaarten, voert zij deze lijst aan. Hiermee laat ze zeker zien niet bang te zijn om een kaartje te pakken en blijft ze het proberen om toch punten mee te sprokkelenDE SERGIO RAMOS AWARD
Is het ongeluk? Of zoeken de aanvoerders van dit klassement de grenzen bij de scheidsrechters op? Deze 3 managers voeren de lijst met rode kaarten aan: @3LPr0fess0r_NL , @mich10jeff_NL en @rottiersk_NL hebben al 2 rode kaarten op hun naam staan Pas op voor de scheidsrechters, mannen. Die zijn soms onverbiddelijk (maar miss ook omkoopbaar)Tot een volgende update!!
Succes allen!
-
@maricja_nl de scheidsrechters zitten mij niet mee denk ik... Wel beetje jammer dat je in een 'hij' vorm praat, er zijn meerdere vrouwen die OSM spelen waaronder ik
-
@mich10jeff_nl Altijd leuk om nog een dame op het forum te treffen!!! Ik heb het aangepast in de tekst
Blijft een zeldzaamheidje, maar ik vind het erg leuk om te weten -
Tijd voor een update
Dit zijn de posities en stats na speeldag 18
Posities
Teambouw
-
We zijn 18 speeldagen verder en men vond de vorige feitjes toch wel leuk om te weten/zien/lezen. Dus dan maar weer een update. De vorige feitjes kwamen van speeldag 9. Nu zijn de 9 speeldagen verder en kunnen we zien hoe de zaken ervoor staan.
GOUDEN SCHOEN
Deze titel wordt momenteel bekleed door @FcCollection_NL die @McWilliam_NL naar de 2e plaats heeft gezet. Heel veel verschil tussen de managers is het aantal doelpunten niet. 36 vs 33, dus de strijd is nog lang niet gestreden. En wie weet wat er nog achter zit te loeren op de deze prestigieuze titelGOUDEN HANDSCHOEN
Maar liefst 4 managers hebben minder dan 10 tegengoals mogen ontvangen. Buiten het gegeven dat @FcCollection_NL met 5 tegendoelpunten deze lijst aanvoert, volgen op korte afstand @Appeldoorntje_NL (6) en @norabbit_NL @thijn31_NL (7). Het gaat nog een hele strijd worden, nu we bijna op de helft van de league zijnGOUDEN BAL
Deze positie behoort aan degene die de lijst aanvoert. We worden de naam van deze managers nu al een beetje moe maar @FcCollection_NL gaat riant aan kop. Daarachter is de strijd om de 2e en 3e plaats los gebarsten. @thijn31_NL en @Appeldoorntje_NL hebben hun handen vol aan elkaar.
Maar zoals eerder gezegd, we bereiken de helft van deze league, dus er kan nog genoeg gebeuren.DE GELE FLUIT
De gele fluit klassement wordt aangevoerd door de manager met de meeste gele kaarten op zijn/haar naam. Momenteel is dat @norabbit_NL met 35 gele prenten voor zijn spelers. @fc-opa_NL en @Appeldoorntje_NL volgen met 34.DE SERGIO RAMOS AWARD
@Appeldoorntje_NL en @fc-opa_NL hebben beide de meeste rode prenten gezien, namelijk 3 stuks in de afgelopen 18 wedstrijden. Is @mich10jeff_NL minder hard gaan spelen of heeft zij Sergio Ramos naar de deur gewezen?We houden jullie op de hoogte van de stats en leuke updates. Tot de volgende weer
Succes verder allen!
-
@maricja_nl vind het een leuke competitie om mee te doen. Maar jammer dat het niet uitmaakt welke ds je hebt in de stand. Daar zie ik niks over hahaha. Beter iedereen dezelfde ds geven vokgende keer misschien. Maar voor de rest een leuk toernooi hoor. Mvgr
-
En ik zie heus wel dat de selectiewaardes bijna hetzelfde waren in het begin daarom snap ik die doelstellingen niet. Maar ja het is wat het is. Misschien voor het volgende fms toernooi.
-
Om er nog 1 ding over te zegge. Wil nie lope zeike hoor. Maar als ik een selectie heb in het begin met spelerswaarde van 525k. Dan is 4 of 5 miljoen al een hoop verschil he??? Maakt mij nie uit maar dan verwacht ik ook een soort sheet stand zoals jullie bij de kl doen. Heb ook compas gespeeld waar iedereen dezelfde ds hebt . Dat lijkt me voor de FMS ook wel zo schappelijk. Maar ok mensen. Heel veel succes nog allemaal. Komt wel goed
-
@carphunter79_nl aangezien deze competitie 4-delig is.
krijgen de crews met een lage ds, volgende keer een hoge lijkt me?
dat zou alles zo gelijk trekken. -
Maar die hebben geen bouwmogelijkheden. Dit was een uitstekende keus en netjes van tevoren gecommuniceerd. En de overige drie rondes zullen ook zulke competities worden, dan weet je dit vast
Verder draai ik helemaal waardeloos op dit moment. Zonde van zo'n goede start. En bizar hoe goed FcCollection presteert. Ik had de driepunter verdiend gisteren, maar opnieuw flikte hij het. Niets dan complimenten om 16 vd 18 wedstrijden te winnen in zo'n competitie.
-
@mcwilliam_nl sorry maar begrijp niet wat je bedoelt met bouwmogelijkheden. Die hebben geen bouwmogelijkheden??? En hoezo draai je voor geen meter??? Sta je laatste? Nee toch? Of word jij altijd makkelijk kampioen . Dan snap ik je opmerking maar misschien toch beter om iedereen dezelfde ds te geven de volgende fms. Vind ik wel zo eerlijk. Beetje appart dat of je nou ds1 hebt of ds16. En het maakt allemaal nie uit. En de eerste plek gaat vokgens mij tusse fc colkection en appeldoorntje en norrabit maar ok. Lekker voetballen weer manne.
-
Als jij een competitie kan vinden met dezelfde doelen waarbij je ook nog kan bouwen, dan hoor ik die graag van je. Alles met dezelfde teams zijn landencompetities of oude competities waarbij je niet kunt handelen.
De volgende FMS zal dan volgend jaar zijn. Deze is nu gestart en moet in mijn ogen op deze manier zo hervat blijven worden.
En over Collection, ik zeg dat ie bizar goed presteert, niet dat hij de buit al binnen heeft
-
We zijn pas halverwege, dus er kan nog van alles gebeuren. Nog niets in gespeeld natuurlijk.
Men moet het natuurlijk ook volhouden en andere managers kunnen wellicht een sterke 2e helft van de competitie draaien uiteraardFf voor alle duidelijkheid.
Doelstellingen worden niet gebruikt in FMS. Enkel de eindposities tellen voor het klassement. Vandaar ook competities aan de orde komen waarbij de teamwaardes zo dicht mogelijk bij elkaar liggen, waardoor er weinig verschillen zijn. Het is niet zo dat we gaan spelen in Frankrijk, Spanje of ItaliΓ«. Daar liggen ze teveel voor uit elkaar. Leagues waarin gebouwd kan worden met gelijke teams zijn er niet, dus dan wordt het de next best thingBedoeling is om ieder kwartaal een seizoen te organiseren. En dan dit ieder jaar terug laten komen.
Ik zal erop toezien dat iedere crew in z'n totaliteit met gelijke ds of teamwaardes speelt. Als je wilt, kan ik na het 4e seizoen een overzicht delen van de teamwaardes die iedere crew heeft gehad. Daar ben ik gewoon transparant in. Jullie kunnen er eventueel zelf ook op toezien, aangezien ik wel voornemens ben om bijv de bouwstatistieken ieder seizoen te delen Ik hoor dat men het een leuk iets vindt.Q3 valt veelal in de zomervakantie, dus dan kan ook gekozen worden voor een nostalgische league, zonder transfers. Zodat iedere deelnemer ook gewoon op vakantie kan, zonder teveel op workers te hoeven letten. Maar dat is een zorg voor dan.
-
Ik zou zelf gewoon direct doorspelen, ik dacht dat dat vorig jaar ook zo was. Dan blijft het toernooi actueel en is de motivatie ook aanwezig. Maar dat is slechts mijn bescheiden mening.