Wat doet osm met een mens
-
Beste osm spelers (ook ex osm spelers) ,
Deze morgen werd ik wakker (gelukkig maar), keek ik meteen naar m'n telefoon om te zien wat m'n scout gevonden had, hoeveel spelers ik verkocht had en of GB nog steeds aan het prutsen was met hun servers.
Tijdens een koude douche om wakker te worden (moest nog m'n scout openen om 23.25) werden m'n grijze hersencellen stilaan wakker en dacht ik, wat doet dit spel toch allemaal met een mens?
Velen onder ons spelen fanatiek, zo fanatiek dat dit mooie/minder mooie en grappige verhalen met zich meebrengt.
Spelers die s'nachts hun wekker zetten om een scout te openen, spelers die hun auto op de pechstrook parkeren om toch als 1 van de eersten in een competitie te zitten, spelers die om de 2 uur naar het toilet rennen op hun werk, koppels en relaties die gevormd worden met de "osm kids"...
Relaties die stuklopen, spelers die hun accounts verwijderen voor hun familie/partner maar toch stiekem "inactief" blijven spelen, veel stress en gevloek die we dan uitwerken op anderen, ...
Nu, de meeste spelers op dit forum "kennen" elkaar wel. Je hebt de oude garde die de nieuwe spelers onder hun vleugels nemen en die de osm microbe doorgeven aan hen zodat hun later die ervaring kunnen delen met anderen.
Wat zo mooi is aan dit spel is dat er vriendschappen ontstaan, dat je aan mensen je privé problemen kan vertellen zonder dat je hen ooit al eens gezien/gesproken hebt, liefdesverhalen ontstaan,...
Dit alles, dit gebeurt door een simulatie die rond 20.15 plaats vind (indien de servers het doen), door die 1 minuut durende adrenalinekick tijdens het bekijken van die wedstrijd en de nodige "YES op z'n bakkes" of "verdorie weer rood, kutspel."
Zou dit dan toch het mooiste spel zijn die ooit gemaakt is?
-
-
@wooper_NL Prachtig dit!
Zo herkenbaar.
Vooral in CC World met dit transfer-/scoutevent. Iedere worker 5 minuten van tevoren refreshen. Gekkenhuis gewoon. Op dat moment volle concentratie, en daarna balen of lachen.
Veel leuke momenten gehad, maar ook minder leuke momenten. Nieuwe vriendschappen, meetings, herinneringen, leermomenten etc.
Als je het zo bekijkt, is het idd toch een mooi spelletje. Het is veel meer dan spelers kopen en een opstelling zetten
-
W wooper_NL locked this topic on