Discussietopic: Nieuwe Updates!
-
En welk probleem is dat?
-
@furrax_nl Lang verhaal kort: omdat je managernaam aan het forum gekoppeld is. Managers moeten dus inloggen om zich te koppelen. Managers die alleen op de app spelen hebben vaak geen wachtwoord. En we willen/kunnen niet iedereen verplichten om een ww aan te maken.
-
@harry-poon said in Discussietopic: Nieuwe Updates!:
@furrax_nl Lang verhaal kort: omdat je managernaam aan het forum gekoppeld is. Managers moeten dus inloggen om zich te koppelen. Managers die alleen op de app spelen hebben vaak geen wachtwoord. En we willen/kunnen niet iedereen verplichten om een ww aan te maken.
Kan je de manager dan verplichten om een wachtwoord aan te maken als ze gebruik willen maken van het forum?
Dat gaat om een kleinere groep, dus dan moeten ze er maar een kleine moeite voor doen! -
@de-boterbloemen_nl Ja klopt, maar dat is precies het probleem. We willen het juist naar de app brengen voor alle spelers. Met dit systeem krijg je dan alsnog maar een zeer klein % over.
-
@de-boterbloemen_nl Ja klopt, maar dat is precies het probleem. We willen het juist naar de app brengen voor alle spelers. Met dit systeem krijg je dan alsnog maar een zeer klein % over.
Dat is toch ook wat ik bedoel? Jij gaf namelijk aan de het probleem is dat spelers die zonder wachtwoord spelen dan niet op het forum kunnen.
Als je bij die groep zonder wachtwoord ervoor kiest dat als ze via de app naar het forum willen ze een melding krijgen met daarin een link naar waar ze een wachtwoord kunnen aanmaken en dan op het forum kunnen, dan is het probleem toch opgelost?De groep die wel een wachtwoord heeft kan dan meteen op het forum via de app, de andere groep moet er even een wachtwoord voor aanmaken, zo kan iedereen uiteindelijk op het forum.
-
@de-boterbloemen_nl Yep dat zie je goed. Alleen is het forum nu al bereikbaar voor iedereen. Hetgeen jij aangeeft: flow maken voor alle managers, willen we dus eigenlijk alleen doen als het voor het merendeel van de managers ook zin heeft (anders ga je heel, heel veel managers confronteren met iets waar ze vervolgens niet zo veel mee kunnen). Wachtwoord-flows zijn namelijk best wel foutgevoelig en lang (je moet ze eerst uit de app sturen naar hun e-mail etc.). Kun je die afweging volgen?
-
@de-boterbloemen_nl Yep dat zie je goed. Alleen is het forum nu al bereikbaar voor iedereen. Hetgeen jij aangeeft: flow maken voor alle managers, willen we dus eigenlijk alleen doen als het voor het merendeel van de managers ook zin heeft (anders ga je heel, heel veel managers confronteren met iets waar ze vervolgens niet zo veel mee kunnen). Wachtwoord-flows zijn namelijk best wel foutgevoelig en lang (je moet ze eerst uit de app sturen naar hun e-mail etc.). Kun je die afweging volgen?
Nou, met mijn idee gaat het toch alleen om de managers die er iets mee te maken hebben?
Op het moment dat je als manager zonder wachtwoord op het forum wil zal je via een link een wachtwoord aan moeten maken.
De managers die zonder wachtwoord spelen en niet op het forum kom merken er dan niks van toch? -
@de-boterbloemen_nl said in Discussietopic: Nieuwe Updates!:
Nou, met mijn idee gaat het toch alleen om de managers die er iets mee te maken hebben?
Op het moment dat je als manager zonder wachtwoord op het forum wil zal je via een link een wachtwoord aan moeten maken.
De managers die zonder wachtwoord spelen en niet op het forum kom merken er dan niks van toch?Probleem is dat we dat onderscheid technisch gezien niet kunnen maken. Anders was jouw oplossing inderdaad the way to go geweest, of sterker nog; dan had het er al geweest
-
@galipcaliskan1907 said in Discussietopic: Nieuwe Updates!:
@de-boterbloemen_nl said in Discussietopic: Nieuwe Updates!:
De managers die zonder wachtwoord spelen en niet op het forum kom merken er dan niks van toch?Probleem is dat we dat onderscheid technisch gezien niet kunnen maken. Anders was jouw oplossing inderdaad the way to go geweest, of sterker nog; dan had het er al geweest
Dan wordt het inderdaad wat lastiger.
Maar als alle mensen een linkje krijgen met de keuze om een wachtwoord aan te maken en ze doen het niet, dan kunnen ze niet op het forum. De mensen die wel op het forum willen die reageren dan wel op dit linkje.
Of zie ik dit verkeerd? -
@harry-poon denk je dat ooit die chat weer terugkomt in de competitie ? Die er voorheen wel was? Zodat je wat meer contact hebt met de managers in de competitie waardoor je ook weer wat meer activiteit krijgt ??? Want dat mis ik wel in deze update.
-
@triple-444_nl Dat is zeker iets wat we weer graag willen. Alleen dan ook daadwerkelijk via een chat en niet via het message board wat we eerst hadden. Zit wel in de koker!
-
Is er nog wat nieuws omtrent een crew-update??
-
@alfonzso_nl192 Daar zijn ze mee bezig. Maar dat zeggen ze al heel lang dus daar schieten we helaas niks mee op.
-
Het is inderdaad al een zeer lang lopend project. Er is echter wel licht aan het einde van de tunnel. Mikken op het einde van dit jaar was vooralsnog iets te ambitieus maar we hopen wel begin volgend jaar (Q1) met de update te kunnen komen!
-
Vraagje: hebben jullie ook een klankbordgroep met actieve crewleden, waaraan jullie vragen wat ze van jullie ideeën voor een crewupdate vinden? Het is makkelijker om vooraf af en toe eens te polsen, dan achteraf een hoop kritiek te verwerken te krijgen.
Een interne chatfunctie voor crewleden is niet zo boeiend. Vrijwel alle crews hebben groepsapp, en WhatsApp ga je qua functionaliteit en gebruiksgemak nooit evenaren. Een chatfunctie binnen de competitie is dan wel weer een goed idee. Een plek waar je managers complimenten kan geven voor gebruikte tactieken, aan kan geven welke spelers te koop zijn, enz.
De crewranglijst is nu gebaseerd op MP. En MP is gebaseerd op zoveel mogelijk slechte managers in je competitie krijgen, en daar goed tegen scoren. En dat vooral in kleine onbenullige competities, omdat dat nou eenmaal het meeste oplevert qua MP/speeldag. De ranglijst is dus geen goede weerspiegeling van de kwaliteit van managers, en de crewranglijst heeft niets met de kwaliteit van een crew te maken.
Stap 1 is dus het aanpakken van de managerranglijst. Dit kan door MP per wedstrijd te baseren op de MP van je tegenstander. Hoe sterker je tegenstander, hoe meer MP je kan verdienen. Sterke managers gaan elkaar dan opzoeken om MP te scoren, in plaats van ontlopen. Managers die structureel goed presteren in de topcompetities, verdienen dan veel MP. Nu levert dat maar een schamel aantal op.
Stap 2 is het koppelen van de crewranglijst aan prestaties van de crew, in plaats van aan prestaties van de individuele managers binnen de crew. Recent behaalde crewpunten bijvoorbeeld, op een manier zoals ook bij de huidige MP nieuwe resultaten zwaarder meetellen dan oude. En dan moet je wel automatisch crewpunten kunnen krijgen voor gewonnen battles, en prestaties in bijvoorbeeld een crewcup. Je moet dan via een systeem een battle aan kunnen maken, zodat de winnaar automatisch punten krijgt bijgeschreven. Op dit moment gebeurt dat allemaal handmatig door de crew staff / event manager.
En dan nog de vraag hoe je stimuleert hoe managers een crew gaan opzoeken. Een aantal suggesties: (1) maak een achievement voor het joinen van een crew, (2) een achievement voor een jaar lang lid van een crew, (3) achievements voor lid zijn van een crew in de top 50 en top 10 van de crewranglijst. Daarnaast moet er meer zichtbaar zijn van wat crews doen, en wat voor events er allemaal georganiseerd worden. Nu is de crewwereld vrij onzichtbaar voor de gemiddelde gebruiker.
Wat concrete suggesties. Hopelijk kunnen jullie er wat mee. En pols vooral eens bij de beheerders van een heel aantal crews naar hun gedachten over jullie plannen.
Maak er wat moois van GB. Het bloedt nu allemaal een beetje dood, die hele crewwereld. Dat is zonde.
-
@vinnievuik_nl Hey Vinnie, thanks voor de suggesties allereerst. De kern zit 'm in wat jij zegt: "onzichtbaar voor de gemiddelde gebruiker".
Daarom willen we het systeem voor de apps groots aanpakken. Voor de website is grotendeels het zelfde systeem intact gehouden. Bij de apps krijg je na dag x een bericht dat je in een crew mag en dan kan je gaan joinen of createn. We zetten dan gewoon een paar aanbevolen crews neer waar je zo in kan. Om de fijne kneepjes van het vak te leren, daarna kan je dan altijd weer een andere crew opzoeken als je dat wil. En dan is het natuurlijk wel van belang dat er een chat is. Hoe meer mensen er in crews gaan, hoe minder je kan verwachten dat ze een groepswhatsapp ernaast hebben.
Wat betreft de kracht van een crew; daar willen we inderdaad op crewniveau gaan bijhouden hoe goed je bent, en niet alleen individueel. Als je gaat battlen wordt je automatisch gematcht met een crew die ongeveer even goed is als die van jou. Op basis van hoe je presteert krijg je dan punten en kun je levelen.
De grootste vragen vanuit de crewwereld hebben we zeker meegenomen: zorg dat het automatisch gaat, dat het eerlijk is en dat het voor veel meer mensen leuk is.
-
@harry-poon
Klinkt goed moet ik zeggen! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.Ik hoop niet dat jullie straks BC willen zien voor allerlei crewzaken, want in de competities in en tussen crews worden er relatief ten opzichte van gemiddelde competities al genoeg BC doorheen gepompt. Veel transfers, scouts, oefenwedstrijden, enz. Nog duurder gaan veel managers niet trekken, denk ik.
Mijn suggestie over de ranglijst staat natuurlijk wat los van de crewupdate. Maar het lijkt me wel een heel leuk systeem. Het aantal MP dat je per wedstrijd kan halen, hangt dan af van de relatieve sterkte van je tegenstander en de relatieve sterkte van je team (verschil in DS). Dan ga je echte toppers hoog op de ranglijst krijgen. Die kunnen dan niet zo makkelijk MP meer scoren in een competitie vol met beginnende managers. Ze zullen de uitdaging moeten aangaan, en moeten pieken in de topcompetities. Wie dat structureel doet, scoort hoog. Dat maakt het indirect ook weer makkelijker voor de sterkste crews om de sterkste managers te benaderen om te joinen. Dit lijkt me nog niet eens de moeilijkste update. En ik kan je garanderen dat er dit keer weinig kritiek op zal komen. De ranglijst wordt momenteel nog door weinig managers interessant gevonden (zonde toch?). Dat was wel anders ten tijde van de vorige verandering in puntentelling. Ik hoop dat jullie dit op de agenda zetten. Veel impact, en vrij eenvoudig geïmplementeerd (als ik het zo kan inschatten).
-
@vinnievuik_nl Ja klopt! Dat is eigenlijk een soort ELO-systeem waar de punten die je krijgt afhankelijk zijn van de kracht van je tegenstander. Wel heel vet om de Ranglijst wat dynamischer en eerlijker te maken. Maar ook wel weer een flinke update zo naast de Crews.
Wat betreft Boss Coins binnen Crews; het oprichten van een crew zal wel Boss Coins kosten. Maar dat is er ook voor om te zorgen dat niet iedereen eindeloos Crews gaat aanmaken. Zo'n drempel is dus wel nodig. Verder zullen de prijzen niet veranderen tov normale competities.
-
Oei. Wat is er gebeurd met de saturatie van de iconen in de browser? Tenzij je een super flets scherm hebt doen ze bijna pijn in je ogen.
Deze uitvergrote afbeelding doet het probleem geen recht aan, maar dan weten we in ieder geval over welke iconen we het hebben.
https://imgur.com/MvzWzsY -
@alphaqwer_nl Die heb ik nog niet eerder gehoord! Sinds wanneer heb je hier last van?