OSM Crewkampioenschappen 2016-2017 (CK16-17)
-
@xch13fxx_nl mooi dat het tijdens de finale van het CK toch aankomt op 1 allerlaatste beslissende wedstrijd.
Dank voor de puike battle OSP! Respect daarvoor. Ook voor ons was de straf geen uitkomst als ik namens mezelf spreek.
Nu gooien we onszelf maar in een bad met champagne
-
Het is een lange tocht geweest, maar eindelijk heeft LFS m dan te pakken. Ik heb zelf een tegenvallende finale gespeeld, desondanks het feit dat ik wel mn DS heb gehaald. Vooral bouwend in de 2e helft t helemaal laten lopen, maar dat heeft misschien ook te maken dat ik wat uitgebrand ben geraakt door alle comps die ik de laatste tijd heb gespeeld. OSP heeft er nog een mooie battle van gemaakt, bedankt hiervoor!
Ik ben vooral blij dat ik vanaf morgen weer 3 accountjes minder hoef te managen...scheelt weer
-
Wel leuk dat de finale op de laatste speeldag in onze pot werd beslist. (Als wie die straf niet meerekenen) Waarschijnlijk viel deze pot onze kant op door de hogere efficientie met een TK.
Al blijft het zonde dat die straf voor OSP een flinke stempel heeft gedrukt op de finale.
Persoonlijk zou ik het verhaal van Chris iets willen nuanceren. We hebben de battle inderdaad niet optimaal uitgespeeld, maar het gaat me veels te ver om te stellen dat wij als LFS enorm gedomineerd hebben ofzo.
Wel vind ik het een beetje jammer dat er in dit topic vaak werd geklaagd over rode kaarten en ongunstige uitslagen terwijl de stealbalans in de finale gewoon zeker niet in ons voordeel is geweest. Maar dat hoort er allemaal bij, in de halve finale tegen OSU zat het ons daarentegen een beetje mee.
Verder wil ik al onze tegenstanders bedanken voor de leuke battles (want vrijwel elke battle was spannend), en mijn crewgenoten voor de goede samenwerking. Zelf ben ik ook blij dat ik mijn mindere poulefase (In de poule tegen OSP het halve seizoen niet ingelogd omdat ik in het buitenland zat en tegen GG matig bouwen) in de K/O-fase heb kunnen herstellen.
Volgend jaar gaan we er alles aan doen om deze titel te prolongeren, voorlopig zijn we even blij dat het toernooi er eindelijk op zit.
-
We zijn het er met zn allen over eens, gelukkig maar, dat de straf te hoog en onacceptabel is / was, maar goed er is wel volgens de regels gehanteerd...
Even reagerend op Chris.. onze motivatie lag, ook nadat we zeiden we gaan door, onder het vriespunt
We hebben gegokt op bepaalde plaatsen (met straf, dat we dan ook zouden winnen) maar dat was teveel van het goede.
Halverwege zijn we gaan wijzigen van taktiek, en daardoor werd het verschil kleiner...1223-1235 is de eindstand (straf niet meegenomen, zo staat het mooier).. spannender kan (bijna) niet. Maar ga aub jullie de hemel in prijzen, want dat is reinste bullshit wat je zegt... 'hadden ook gecontroleerd met 200 รก 300 punten kunnen winnen'... man man man. Als je dat had gewild, had je dat ook gedaan, ga de straf niet als excuus gebruiken..
Wel wil ik je bedanken voor de respect naar ons. Ik zal een van de weinigen zijn die het met je eens was, dat je de straf gehanteerd wou houden (regels zijn regels, overtreed je die, dan moet je gestraft worden). Maar goed, ik moest mn crew vertegenwoordigen dus probeerde er alles aan te doen om strafvermindering
-
Eindstand
Proficiat LFSer's!
-
Ja, straf apart, was het in ieder geval een leuke battle, net als een rubberbal!
Tot deze ongelooflijke dag 9/22 hebben wij vergeefse moeite gedaan om de straf in te halen maar dat was echt onmogelijk haha (daarvan die andere keuzen die niet weldadig waren voor een 'gewone' battle; maar LFS was te goed daarvoor. Om extra punten uit te delen.)
Dus daarna hebben wij zo simpel dit als een 'gewone' battle gespeeld en ik ben blij dat ook met onze achterstand dat nog mogelijk zou geweest om te winnen!
LFS heeft het netjes gespeeld en de overwinning is zeker verdiend. Het is ook een proces die de heel toernooi heeft geduurd dus proficiat voor jullie regelmatigheidSucces verder met de volgende battles en het titelgewicht
Blij ook om toffe heren te hebben ontmoet in jullie leden! Het was een eer voor mij. -
*heren en maricja (oeps)
-
Allereerst respect dat OSP nog zo goed gepresteerd heeft ondanks hun eigen stomme fout natuurlijk, jullie hebben je wel even goed laten zien hier.
De straf is idd hoog maar dit was bekend en kan voor de volgende editie bekeken worden.
Maar OSP petje af en een super CK gespeeldDan nu LFS gefeliciteerd met de overwinning en volgend jaar mogen jullie die verdedigen, Chris nog even mooi toegevoegd aan je erelijst van prijzen.
Organisatie ook bedankt voor alles te organiseren en tot volgend jaar allemaal.
-
Gefeliciteerd LFS! Knap toernooi gespeeld en een mooie winnaar voor dit leuke toernooi.
-
Gefeliciteerd LFS!! Goed gedaan nog uiteindelijk OSP!!
-
Hier mijn kijk op de CK finale:
Allereerst de straf, ik heb me destijds er een keer over uit gelaten en me toen erg ingehouden, maar ik kook nog steeds. Het feit dat LFS de straf rapporteert was natuurlijk niks mis mee maar de manier waarop het is gegaan was gewoon bot en zonder enig begrip. Elke weldenkend persoon had natuurlijk wel door dat we de opstelling niet met opzet verkeerd hadden neergezet en dat het een technische falen was geweest, maar blijkbaar kon dat er niet in bij LFS. Of ze vonden het natuurlijk wel fijn die straf, konden ze de batlle iig niet verliezen, want een eerlijk gevecht was blijkbaar niet iets wat ze aandurfde.
Dat we dreigde te stoppen was een emotionele reactie op de harteloosheid aan de kant van LFS, die het blijkbaar heel normaal vonden dat we maar gewoon moesten doorgaan met -650, want een verloren wedstrijd spelen was voor hen blijkbaar heel normaal. Voor mij iig niet, ik was er dan ook echt helemaal klaar mee, de battle was verloren dus who cares. Omdat de meerderheid van het team er anders over dacht heb we toch doorgezet, omdat er nog vertrouwen was in de jury.
En hoe erg hebben we daar naast kunnen zitten, wat was dat voor een slecht toneelspel. Echt een schandalige vertoning die voor mij het hele toernooi stukken minder waarde gaf. Waar we hoopte dat de jury wel naar ons wilde luisteren gebeurde dan opnieuw niet, deden net als of er nooit iemand eerder het technisch mankement had meegemaakt, dus straf bleef gewoon staan.
Omdat de rest van het team iets positieve was ingesteld kwamen we met een soort kamikaze strategie om nog met meer dan 650 te winnen. Toen dat door OSM vakkundig daar een aantal bizarre en onterechte uitslagen om zeep werd geholpen was de motivatie erg ver te zoeken en was de battle voor mij echt klaar. We hebben toen de battle op de cruise stand uitgezeten en kwamen voor onze verrassing nog in de buurt om hem te winnen ook, wat een giller was dat geweest.
Ik moest daarom dan ook erg lachen om de opmerking dat jullie ook gewoon met +200 of +300 hadden kunnen. Ik vraag dan ook af waarom hebben jullie dat dan niet gedaan, dit was de uitgelezen kans. Je speelde tegen een OSP met nul uitzicht op de titel, dus we stonden verre van scherp. Dus om het dan nog te presteren om maar met 12 punten verschil te winnen is niet echt sterk om het zwak uit te drukken.
Maar blijkbaar vinden jullie het een hele prestatie en zijn jullie erg trots met de winst, die al weken vast stond. Nouja daar kan ik niet bijkomen, ik vond de hele battle maar een slechte droom die te lang duurde.
Maar ik zou zeggen stuur een lkkr fles wijn naar de jury daar hebben jullie namelijk de winst aan te danken.
-
Tijdens de battle klaagden Dammy en nu Baldadig namens OSP over o.a. rode kaarten en onterechte uitslagen (Dat mag, doet elke crew weleens), wij als LFS hadden juist het gevoel dat de engine niet aan onze kant was en dus hebben we de statistieken even op een rijtje gezet:
Dit zijn uitsluitend de statistieken van de onderlinge competitiepotten tussen LFS en OSP:
Wedstrijden met de meeste kansen voor LFS: 26
Wedstrijden met de meeste kansen voor OSP: 19Totaal aantal kansen LFS: 269
Totaal aantal kansen OSP: 247Steals nadeel LFS: 10
Steals nadeel OSP: 7Rood LFS: 4
Rood OSP: 7Conclusie:
*LFS was qua kansen veel vaker de bovenliggende partij, ook het aantal schoten was licht in het voordeel van LFS. LFS heeft de meeste steals tegen gehad, OSP had meer pech met rode kaarten.Verder: Het grootste negatieve stealsaldo was voor Christiano Mengelaldo, hierdoor liep hij het kampioenschap mis.*
Verder vond vrijwel heel LFS de straf buitensporig hoog en is de battle hierdoor voor ons ook grotendeels verpest. Het feit dat @FC-baldadig_NL hier klaagt over onze rol terwijl OSP hier zelf (schlemielig) in de fout is gegaan en volgens de statistieken ten onrechte klaagt over onterechte uitslagen geeft wel aan dat hij (en dan doel ik op hem persoonlijk) behoorlijk eenzijdig naar deze battle kijkt. En dat terwijl LFS dat verwijt juist toegespeeld kreeg en terwijl Baldadig zelf degene is die het meeste heeft geprofiteerd van onterechte uitslagen van alle deelnemers in de finale.
Erg jammer want je hebt voor de rest een puike finale gespeeld en prima gebouwd.
Zoals ik al meerdere keren heb aangegeven ben ik van mening dat de puntenstraf voor OSP ,hoewel volgens de regels correct, zwaar overdreven was en dat het van mij zelfs met een berisping afgedaan had mogen worden. En ik weet dat ik niet de enige binnen LFS ben met die mening.
-
Hoi! Ik wil mij helemaal niet bemoeien met de fout op de engine of zoiets zetten want volgens mij is dat deel van een battle, soms zijn we een beetje meer gelukkig, soms niet; maar om te winnen moet je ook pech kunnen handelen vind ik.
Maar (:p) ik ben er zeker van dat de cijfers niet dezelfde zouden zijn als ik zoiets had gedaan...
Bv op dag 17/22 waren er al 7 rode kaarten geweest voor OSP en 3 voor LFS. Ik herinner daarna ten minste nog 1 voor LFS (Reinier denk ik) en 1 voor OSP. Dus 8-4 en mss nog meer maar ik heb dat niet gekeken. Anyway, dat is niet belangrijk ^^Ten tweede...Wat is een "steal"?
Ik heb opgemerkt dat de NL gemeenschap veel klaagt over "steals" zodra ze een paar meer kansen hebben gehad. Maar eigenlijk ligt het verloop van een wedstrijd ABSOLUUT niet ALLEEN in de statistieken!
Er zijn bijvoorbeeld opstellingen/tactieken/instellingen die zo werken: minder kansen, minder balbezit maar veel meer kansen om een de tegenstander te blokkeren. Dat is de pure essentie van zulke tactieken....en OSP heeft veel meer gebruik gemaakt van zulke tactieken terwijl LFS alleen 451 speelde.Daarom kan ik echt niet van "steals" praten. Het is gewoon een tactische keuze.
(Steals kunnen ook gebeuren hoor, maar niet de restrictieve definitie van "meer kansen + verlies = steal")Voilร ik wil niemand beschuldigen hoor! Gewoon die woorden (veel) nuanceren...
Battle is gespeeld en LFS heeft keurig gewonnen -
@dammy111_nl said in OSM Crewkampioenschappen 2016-2017 (CK16-17):
Maar (:p) ik ben er zeker van dat de cijfers niet dezelfde zouden zijn als ik zoiets had gedaan...
Bv op dag 17/22 waren er al 7 rode kaarten geweest voor OSP en 3 voor LFS. Ik herinner daarna ten minste nog 1 voor LFS (Reinier denk ik) en 1 voor OSP. Dus 8-4 en mss nog meer maar ik heb dat niet gekeken. Anyway, dat is niet belangrijk ^^Het klopt dat er in totaal 12 rode kaarten vielen en dat het 8-4 was in plaats van 7-4. 1 Rode kaart viel echter in een onderlinge OSP wedstrijd en ik gaf al aan dat ik alleen LFS-OSP confrontaties heb berekend.
Nu je de statistieken aan het nuanceren bent wil ik ook even aangeven dat OSP volgens onze scouts erg vaak extreem speelde en anders agressief. LFS speelde daarentegen erg vaak normaal en vrijwel nooit extreem. Zo kan je de cijfers dus altijd wel iedere kant op uitleggen. Chris en Maris kregen ook rood in cruciale wedstrijden laat in het seizoen.
Ten tweede...Wat is een "steal"?
Ik heb opgemerkt dat de NL gemeenschap veel klaagt over "steals" zodra ze een paar meer kansen hebben gehad. Maar eigenlijk ligt het verloop van een wedstrijd ABSOLUUT niet ALLEEN in de statistieken!
Er zijn bijvoorbeeld opstellingen/tactieken/instellingen die zo werken: minder kansen, minder balbezit maar veel meer kansen om een de tegenstander te blokkeren. Dat is de pure essentie van zulke tactieken....en OSP heeft veel meer gebruik gemaakt van zulke tactieken terwijl LFS alleen 451 speeldeOok hier wil ik wel even op reageren. De definitie die ik heb aangehouden voor het berekenen van steals is: Ieder resultaat dat tegen de schotenverhouding in was.
Daarbij waren de meeste steals in het voordeel van LFS coinflip-steals (1-2 schoten meer voor OSP), de grotere steals waren vooral in het nadeel van OSP.
Uiteraard is het begrijpelijk dat jullie balen, maar de statistieken onderbouwen jullie klachten absoluut niet. En hoewel je in statistieken altijd de nuance moet zoeken zeggen ze meer dan in de emotie maar wat in de wilde weg roepen imo.
-
Ik denk dat het niet meer nodig is om hier woorden over vuil te maken. CK is klaar, tijd voor nieuwe uitdagingen.
-
op dag 17/22:
7 rode kaarten voor OSP (5x thuis, 1x uit, 1x beker)
3 rode kaarten voor LFS (2x thuis, 1x beker)
Altijd tegen dezelfde agressiviteit.. & cruciale potjesDat zei ik omdat de aantal fouten en gele kaarten altijd dezelfde waren (marge van 1-2 fouten maximum). Dus agressiviteit verklaart niet de rode kaarten
@rawstyler_nl said in OSM Crewkampioenschappen 2016-2017 (CK16-17):
Ook hier wil ik wel even op reageren. De definitie die ik heb aangehouden voor het berekenen van steals is: Ieder resultaat dat tegen de schotenverhouding in was.
Ja, dat had ik begrepen en daarom zei ik dat de statistieken verklaren niet goed de essentie van een wedstrijd (Dat zeg ik al sinds jaren hoor, het is niet nieuw).
Concreet voorbeeld:- als je 631 Counter Attack speelt, is deze tactiek gebouwd niet om te domineren maar goed te counteren...
--> normaal gezien minder kansen, minder balbezit maar meer het is ook moeilijker voor je tegenstander om te score OOK met meer kansen --> het is dus geen steal. Het is een tactische keuze (volgens je doelen etc). Zie je? - Het is ook al bekend dat met 451 Schieten van afstand krijg je meer kansen maar minder precisie.
- Terwijl met 433 Zoeken de vleugels krijg je meer precisie
Men kan niet van "steals" praten in zulke omstandigheden. De statistieken allen kunnen de schema van een wedstrijd niet volledig bepalen, veel meer dingen hebben mee te maken
Ter ondersteuning heb ik nog een paar bewijzen van osm als voorbeeld denk ik :
Uiteraard is het begrijpelijk dat jullie balen, maar de statistieken onderbouwen jullie klachten absoluut niet. En hoewel je in statistieken altijd de nuance moet zoeken zeggen ze meer dan in de emotie maar wat in de wilde weg roepen imo.
Nogmaals, ik accepteer het verlies, jullie verdienen de overwinning en zet de fout niet op รฉรฉn of ander oorzak.
Ik kan u gewoon niet laten zeggen dat de rode kaarten waren verdiend of dat we van steals hebben genieten terwijl we alleen maar tactieken hebben gebruikt met dat precies bedoeling!Yup, ik ga akkoord met u Reinier!
- als je 631 Counter Attack speelt, is deze tactiek gebouwd niet om te domineren maar goed te counteren...
-
@rawstyler_nl
Ik wil nog even een toelichting geven op mijn opmerking over de bizarre uitslagen, want die wordt nu namelijk uit zijn verband getrokken. Zoals je kan lezen duidde deze opmerking op de kamikaze strategie die daardoor de mist in ging, wat een paar speel rondes was na de jury uitspraak. Over de rest van de battle spreek ik niet over steals of rode kaarten, ik heb daar namelijk niet meer nagekeken aangezien de battle toen toch al was gelopen en we in de cruise stand zaten. Dus als je zegt dat wij uiteindelijke meer voordeel hebben gehad met de uitslagen in de tweede seizoenshelft dan zal dat vast. Dus ik vind het jammer dat er dan meteen weer met allerlei verwijten worden gesmeten richting mijn kant, alleen maar omdat ik zeg dat een paar speelrondes onze kamikaze taktiek om zeep hielp.Dat ik het LFS in zijn geheel kwalijk neem over het standpunt van de straf, kan je me moeilijk kwalijk nemen. Tijdens de battle werd er via beide captain gecommuniceerd en ga ik er van uit dat de captain spreekt namens de meerderheid van LFS, zo is het namelijk wel binnen OSP. Als ik nu hoor dat vrijwel heel LFS de straf buitensporig hoog vond, iets wat ons totaal niet duidelijk was tijdens de melding van de straf, moet ik mijn mening over LFS enigszins bijstellen. Het doet mij dan dus ook goed dat de meerderheid van LFS ons standpunt deelt dat de straf veel te hoog was, echter lijkt het mij dan wel kwalijk dat de minderheid in LFS de dienst blijkt uit te maken.
Ik had idd al eerder gehoord en gelezen dat jij tegen de straf was, dus mijn verwijten tegen LFS waren dan ook niet tegen jouw bedoeld, mijn excuses als je deze toch zo hebt opgevat. Ik hoop daarom dan ook op een volgende ontmoeting in de CK waar we een eerlijke battle kunnen hebben tegen het LFS die het niet eens was met die straf. Zodat we deze battle goed kunnen overdoen.
-
@the-best-manager-in-the-world_nl Precies dit. Over iedere battle tijdens het CK valt wel iets te zeggen over steals, rode kaarten etc etc.
Tis klaar nu.
OSP heeft de finale uitgespeeld en als we de straf buiten beschouwing laten, is het nog spannend geworden. Volgend jaar een nieuw CK wat mij betreft. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
En wij gaan uiteraard ons best doen om de titel te verdedigen.
-
Er wordt hier nog even een battle na de battle uitgevochten, haha.
Dat deze battle nooit een echte strijd is geworden, lijkt me logisch. In een finale moet je tot het gaatje gaan qua inzet en focus, en dat kun je niet opbrengen als je -650 op je bordje krijgt. Allerlei speculaties van Chris over wie er had gewonnen zonder die straf kunnen dan ook de prullenbak in.
De regels zullen ongetwijfeld aangepast worden voor het volgende CK. En misschien kan iedereen dan van tevoren de regels nog eens grondig doornemen, en bedenken of er gevallen kunnen zijn waarbij straffen onevenredig zwaar uit kunnen pakken, lettend op het voordeel wat je kunt behalen door te overtreden?
Ik ben benieuwd wie de handschoen op gaat pakken voor de organisatie, na DSMA en GF!
En last but not least: gefeliciteerd LFS!
-
This post is deleted!