Mijn ideeën
-
Ik speel dagelijks heel veel OSM en ik heb het super naar mijn zin maar toch heb ik gisteravond even de tijd genomen om na te denken over ideeën die het spel nog beter zouden kunnen maken. Zie hier vijf ideeën.
Idee 1: Extra stadionupgrade: Publiekvoordeel
- Uitverkocht stadion
Stadium 1: Aandeelhouders +1% thuisvoordeel +5% spelersmoraal +100k per thuiswedstrijd
Gaat in na 5 thuisoverwinningen
Stadium 2: Seizoenskaarten +1% thuisvoordeel + 5% spelersmoraal +200k per thuiswedstrijd
Gaat in na 10 thuisoverwinningen
Stadium 3: Losse verkoop + 1% thuisvoordeel +5% spelersmoraal +500k per thuiswedstrijd
+Bonus voor volledige capaciteit stadion +1%
3% thuisvoordeel totaal bij uitverkocht stadion zonder volledige capaciteit
4% thuisvoordeel totaal bij uitverkocht stadion met volledige capaciteit
Gaat in na 20 thuisoverwinningen - Uitpubliek
Stadium 1: Uitverkocht +3% uitvoordeel 4-5m spelersmoraal +10% +200k per uitwedstrijd
Gaat in na 10 uitoverwinningen
De bonusupgrade van het publieksvoordeel gaat niet op basis van geld maar op basis van thuis of uit overwinningen en is niet verplicht voor een volledig geupgrade stadion. Het idee is dat wanneer je ploeg begint te winnen je supporters aantrekt die naar het stadion komen zowel thuis als uit. Op deze manier wordt winnen meer beloond en geeft dit voldoening als manager.
De stadionnamen met de capaciteit mogen dan ook worden toegevoegd.
Spelersmoraal boosten werkt alleen tijdens de wedstrijd. Het kan ook zijn dat dit een idee is dat losstaat van de stadionupgrades en dat het gewoon een nieuwe toevoeging aan het spel is. Dit is dus iets waar de manager zelf niets voor hoeft te doen en is dus iets dat vanzelf ingaat na een bepaald aantal thuis- of uit overwinningen.
Idee 2: Trainingscomplex
Aanvallers:
LVA/RVA: Dribbel, versnelling, schieten, voorzet, aanname, afronding
SP: Aanname, afronding, positiespel, koppen, schieten
CAM: Passing, spelinzicht, dribbel, schieten, afronding
CM: Passing, controleur, tackle, schieten, sliding
CVM: Passing, tackle, sliding, controleur, schieten
LB/RB: Snelheid, voorzet, sliding, tackle, dekking
CV: Tackle, sliding, dekking, passing, koppen
DM: Duiken, reflex, reactiesnelheid, uittrap, lengte
+20% van trainingboost extra voor juiste sterkte gevonden
+10% van trainingboost extra voor juiste zwakte gevonden
Bij het trainingscomplex wordt uitgegaan van de vijf belangrijkste vaardigheden van de speler op die positie. Kies een van de vaardigheden waarop de speler moet verbeteren en ontvang een trainingbonuspercentage voor de speler wanneer de juiste sterkste of juiste zwakste voor de speler is gekozen door de manager en deze wordt getraind. Deze modus is bijvoorbeeld optioneel voor managers en niet verplicht. Op deze manier worden managers die er tijd in steken en kennis hebben van voetballers een beetje beloond en managers die het niet doen draaien nog steeds normaal mee want de bonussen zijn gebalanceerd lijkt mij. Later zou er ook gekeken kunnen worden naar het kwaliteitssysteem van de spelers door spelerskwaliteiten toe te voegen per speler aan de hand hiervan.Idee 3: Tactiek slots
Dit idee is natuurlijk eerder voorbij gekomen en dit is niet mijn originele idee maar het spreekt voor zich en ik sta er ook achter. Voeg bijvoorbeeld 3 of meer slots toe waarbij je van tactiek kan wisselen per tegenstander zodat je het niet opnieuw in hoeft te stellen. Eventueel kan dit zelfs een klein aantal boss coins kosten per slot voor jullie profijt.
Idee 4: Hogere medaille beloningen
- Tegen hoge managers
Zelfs als je tegen een legend wint krijg je maar +150 ofzoiets ik vind dat een baas (9) of een legend (10) verslaan wel wat beter beloond mag worden. - Hardere competitie
Terugkomend op het vorige punt, wanneer je in een moeilijke competitie zit met veel goede managers mag dit wel mee worden genomen in de medailletelling van einde seizoen, een hogere medaillebeloning bijvoorbeeld op basis van het aantal hooggerangde managers waar je tegen hebt gespeeld. - Lagere competitie
Lagere competities bijvoorbeeld lege competities moeten minder goed beloond worden in het medaillesysteem want nu zie je dat je het makkelijkst legend haalt door eerste te worden lege competities en zo zou het niet moeten zijn vind ik.
Idee 5: Crewduels
- Crewcompetitie kiezen
Het gaat nu goed met het beleid dat OSM de crewcompetitie kiest maar op een gegeven moment raken de interessante competities op en dan is het een idee om de twee crews die tegenover elkaar staan ieder 1 competitie te laten kiezen die dan 50/50 geloot word en resulteert in 1 competitie die 1 crew had gekozen. Een tweede idee is om crews die dezelfde competitie hebben gekozen om elkaar te loten maar dat vraagt heel veel crews die actief zoeken en is op dit moment misschien nog niet reëel, het eerste idee lijkt mij dan ook beter.
- Uitverkocht stadion
-
Goedenavond!
Allereerst van mijn kant uit excuses voor de late reactie. Na eerst nog genoten te hebben van een vakantie, en daarna een overplaatsing gehad te hebben op werk, was het de afgelopen tijd lastig om de tijd te maken om op dit topic te reageren. Tijd die dit topic wel verdient.
Ik zal punt voor punt even doorlopen wat mijn opinie is over je voorstellen.
Ideeën 1 en 2: ik volg de redenatie van de ideeën en vind ze in de kern ook leuk. Echter, deze ideeën slaan mijns inziens meer door richting de FM-kant. Waar FM een (super toffe!) game is voor puristen en je tot in het extreme de diepgang van het voetbalspelletje kan benaderen, heeft OSM een andere filosofie. OSM is in de basis een heel simpele game om te spelen en kan daardoor een breed publiek bedienen, van jong tot oud, ervaren tot onervaren. Met deze twee ideeën zou de game naar mijn mening te ingewikkeld worden voor een groot deel van de users. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het leuke suggesties, maar als je kijkt naar de positioneringen van OSM en FM moet geconcludeerd worden dat dit idee meer past bij FM dan bij OSM.
Idee 3: zoals je zelf ook al aangeeft, is dit geen nieuw idee. Als je mijn persoonlijke mening vraagt, hoeft dit niet doorgevoerd te worden. Maar ik zie ook dat er meermaals naar is gevraagd vanuit de community. Om deze reden heb ik intern aangekaart of er met dit idee wat gedaan kan worden. Het is wachten op feedback vanuit GB.
Idee 4: laat ik hier maar eerlijk over zijn. Ik speel zelf niet meer voor de ranking, en heb daarom niet echt feeling/binding met de medailles. Uiteraard kan er altijd getweakt worden en ik denk dat je ook wel terechte punten maakt. Het is voor mij alleen lastig dit te concretiseren.
Idee 5: ik volg je idee eerlijk gezegd niet echt, met de competities. Kan je dat wat meer concretiseren?
Ik zie in de crewduels wel een belangrijk punt, want loop er zelf ook tegenaan. De matchmaking raakt kant noch wal. Ik pleit daarom voor een uitnodiging/uitdaging systeem, waarbij nog wel de huidige divisies blijven gelden, maar de winst/verliespunten afhankelijk zijn van het rankingverschil tussen twee crews (hoe groter het verschil, hoe meer er te winnen/verliezen valt). Dit wel naast het huidige systeem, omdat crews elkaar anders kunnen uitsluiten van onderlinge duels en elkaar een oneerlijk voordeel kunnen verschaffen.
Wat is jullie mening hierover? Laat het graag weten, dan kunnen we verder een discussie opbouwen en tot concrete ideeën komen!