GoodFellas: Crewcompetitie
-
@Glennevire_NL
Lage DS is in Frankrijk altijd al gunstig geweest, door het kleine verschil in startwaarde tussen subtop en lage DS. Alleen PSG is gunstig te noemen. In bijvoorbeeld Spanje zijn de verschillen een stuk groter. In 3.0 is het bouwen alleen nog maar belangrijker geworden, dus kun je met lage DS nog beter scoren. Dat Alex laag staat, komt deels door pech, deels door verkeerde tactische keuzes van hem. Hij heeft in ieder geval dik het beste teamGelukkig is het belang van loting wat kleiner geworden in de nieuwe opzet van de CC...
-
Ziet er uit als een spannende competitie!
-
Wat Kyrill zegt klopt natuurlijk wel. Sowieso blijft het gek dat we overal nog steeds met (nagenoeg) dezelfde sheet werken als op 2.0, terwijl de onderlinge verhoudingen tussen de teams compleet veranderd zijn op 3.0.
Door de enorme nivellering weegt voor DS1 het voordeel van de hogere start TW niet meer op tegen het nadeel dat het moraal super snel omlaag gaat. In de KL zie je ook dat DS1 het structureel moeilijk heeft en uiteindelijk vaak degradeert. Probleem doet zich voor in alle competities, maar in de kleinere competities is het inderdaad al helemaal een ramp.
Dit staat overigens los van mijn huidige seizoen bij Lyon. Is al iets dat me super lang opvalt, meerdere malen aangekaart ook.
-
Door die geupgrade transferlijst zijn hoge doelstellingen idd een ramp geworden.
Geen enkel voordeel meer aangezien elk pauperteam toch wel aan betere spelers kan komen via de transferlijst en je zit nog met het nadeel dat je spelers langzamer verkopen ivm de hoge waardes.Ikzelf vandaag een onzinuitslag om te oren.
Jammer dat mijn goede teammanagement niet meer word beloond maar het puur lijkt aan te komen op wie de meeste onzinspelers transfers maakt en uiteindelijk de meest overpowered spelers van de transferlijst kan halen. -
Ik moet bij het laatste stukje toevoegen dat ik vergeten ben met backs te spelen. Iets wat mij waarschijnlijk wel een beter resultaat gegeven. Beetje jammer want door deze nederlaag is mijn seizoenen officieel verkloot. Volgende keer beter.
-
Je moet het niet overdrijven Mike, het kiezen welke spelers je op welk moment aantrekt is bijvoorbeeld essentieel. Daar komt heel wat kwaliteit van de manager bij kijken. Als je de verkeerde aankopen doet, zit je zo met spelers waar je moeilijk meer vanaf komt. Maar je wil ook op elk moment een sterk team kunnen opstellen. Niet alles is geluk en pech. Maar moraal van je verhaal, dat hoge ds onaantrekkelijk is, klopt natuurlijk wel.
-
@MikevanderHilst_NL Het siert je wel dat je als een van de weinigen niet standaard 451/4231 speelt. Zelf doe ik niets anders, voor mij is aanvallend voetbal nog niet lonend geweest op OSM. Had dat ook graag anders gezien
Dat een hoge DS vooral spelers heeft die relatief moeilijk verkoopbaar zijn is inderdaad ook een goed punt. Zitten te veel nadelen aan een hoge DS waar sheets geen rekening mee houden.
-
Absoluut waar wat je zegt.
-
Haha thanks. Ik houd vast aan mijn principes
Ik vind overgens dat mijn tactiek niet onderdoet voor een sterke 451. Kan zelfs beter zijn.
Nadeel is uiteraard wel dat het meer teammanagement vergt ( in alle linies sterke spelers ipv alleen in de verdediging en middenveld ) plus aanvallers zijn duurder.
Verdedigende formaties hebben ook minder pressie nodig, voordeel dus als je een strenge scheids hebt. Dat kan bij 433 nog al eens lastig zijn maar wel overkombaar met minder pressie en eventueel een keertje met minder agressiviteit.Ook zijn in veel matchups, opkomende backs erg belangrijk. Iets wat dus een beetje mis is gelopen dit seizoen voor mij aangezien het maar gissen is wat er op de transferlijst verschijnt en ik heb in het begin niet goed genoeg gezorgd voor trainbare spelers op die positie.
Stomme is dus dat ik eerder op de dag wel de ideale back had gekocht waarmee ik bijna zeker had gewonnen van zn 451 of in het ergste geval een gelijk had gespeeld in deze superbelangrijke thuismatch tegen een concurrent maar het vervolgens vergeet in te stellen :S
-
Metz (Renkie) - Toulouse (Doeliero)
Dave 1-1
Vincent 1-0 -
Dave 1-1
Vincent 1-0
Remco 2-0 -
@Dave-Jansen_NL Ik vind het ook leuk om eens 433 te spelen in een seizoen
-
@Dave-Jansen_NL
Won eergisteren ook met nooit eerder gebruikte 5311 bij Dennis in FED Cup van OFF 343 is sowieso tof. Speelde daar rond 2011 al mee tijdens allereerste KL -
@Glennevire_NL netjes man
@Rubber890_NL ja man wil ook weer is een seizoen lekker 433 gaan spelen, als ik een keer goed verkoop ga ik dat weer is doen, denk dat hier toch minder steal gevoelige uitslagen van komen dan en al helemaal niet van die irri 0-0 games -
@Rubber890_NL said in GoodFellas: Crewcompetitie:
Dave 1-1
Vincent 1-0
Remco 2-0
Renkie 3-1 (leuk weer toto) -
@Memphis-United_NL said in GoodFellas: Crewcompetitie:
@MikevanderHilst_NL Het siert je wel dat je als een van de weinigen niet standaard 451/4231 speelt. Zelf doe ik niets anders, voor mij is aanvallend voetbal nog niet lonend geweest op OSM. Had dat ook graag anders gezien
Vorig seizoen in KL 2 hele seizoen 433 gespeeld en kampioen. Het kan dus wel. In KL 1 weet ik het niet, weer helaas een doel 1 geloot, maar zou het wel willen!
In de crewcomp nog niet met Metz, wellicht morgen eens tegen Doeliero moet toch aan mijn 3-1 zien te komen
-
@Dave-Jansen_NL said in GoodFellas: Crewcompetitie:
@Glennevire_NL netjes man
@Rubber890_NL ja man wil ook weer is een seizoen lekker 433 gaan spelen, als ik een keer goed verkoop ga ik dat weer is doen, denk dat hier toch minder steal gevoelige uitslagen van komen dan en al helemaal niet van die irri 0-0 gamesZo is dat gewoon doen als het kan!
Overigens blijven mijn spelers moe ondanks ze op de bank zitten en niet ingevallen zijn. Heeft iedereen daar nu last van?