Vragen of voorstellen voor GB/miniclip
-
Hallo iedereen,
Ik hoor de laatste tijd wat klachten over duels/verkopen/packs, ...
Daarom heb ik een topic geopend zodat het voor iedereen wat overzichtelijker zal worden.
Indien er vragen/klachten/voorstellen zijn mag dit zeker in dit topic.
Elke maand zal ik GB/miniclip om uitleg vragen over de gestelde vragen of de voorstellen en indien mogelijk er een tijdspanne op plakken.Waar werkt GB al aan?
- Packs uitzetten in instellingen (zal normaal gezien deze maand mogelijk zijn)
- Verklaring prijsstijging BCZal ik meer info over vragen
- 100+ scout als optie zetten
- nogmaals vragen om de duel lijst up to date te houden
- sterren in de osm chat
- blokkeren managers op chat
- oefenwedstrijden als optie zetten
- percentage gele spelers
- aanvallend spel belonen
- verkoopkans verhogen
- flow
- 100 + scout + scout algemeen
- personeel ontslaan
-
-
@wooper_NL Hey Matie️ vind het een leuk idee van je. Van mij mogen er opties komen om de 100+ scout uit te kunne zette in jou eigen competitie. Plus zelfde met die packs. Ook zelf kunne bepalen in je eigen gemaakte competitie. Dat het allemaal aan staat in die competities die osm zelf aanmaakt geen probleem. Maar als je managers zoveel coins laat betalen om een eigen compa te openen mag je ook zelf bepalen of je die pay2win shit wel of niet wil toch? In je eigen compa. Alleen in de duels blijft het vervelend want dat gaat via osm zelf. Dan zou Miniclips of Osm er goed aan doen om die kinderachtige afbeeldingen die we nu kunne kiezen is snel weg te halen. Tis een aanfluiting voor het spel. Of is met meer opties komen dan deze vervelende afbeeldingen. Weet het niet maar volgens mij zitte de meeste spelers nie meer in groep 2 van de kleuterschool toch? Hoop dat we er stiekum weer een leuk spel van kunne maken. Mvgr️
-
Zowiezo die packs met geld moeten uitgeschakeld worden in duels.
-
Updates kan je altijd terug vinden in het eerste topic.
-
Het zou ook fijn zijn dat je oefenduels niet altijd kunt spelen zoals in de KL. Nu komen na de tijd vaak wel "straffen" maar op het moment van spelen heb je er niet veel aan. Daarnaast werken lang niet altijd de clipjes waarmee je vrije BC kunt krijgen. Ook zou een systeem er moeten komen als je een bepaalde manager wilt blocken (pm) omdat deze je bijvoorbeeld steeds lastig valt..
-
@the-beast94_NL De clipjes worden geregeld door een 3e partij. Game Basics kan daar helaas niet veel aan doen.
-
Speltechnisch:
Een team met geel vermoeide spelers in de basis moet gezien worden als niet goed gemanaged. Een min% per geel vermoeide basisspeler zou op zijn plaats zijn. Hierdoor wordt het goed managen van fitheid meer beloond tov niet goed managen.
Nu zie je vaak dat slecht onderhouden teams met diverse gele spelers gewoon wedstrijden blijven winnen. Dat moet niet mogelijk zijn. Het is een managerspel, fitheid managen hoort daar ook bij.Voordeel voor GB/MC: Goed managen betekent grotere teams moeten bouwen, dus meer spelers aantrekken en elke transfer betekent coinverbruik.
Aanvallend spel meer belonen. Dit is een van oorsprong Nederlands spel. Avontuurlijk, aanvallend voetbal vinden we de Hollandse School. Echter wordt in de betere competities extreem veel sva stijlen gespeeld. Waarom? Omdat de engine dit beloont. De conversie van sva schoten op doel ligt onevenredig hoog tov zdv of ova schoten. Dit is feitelijk onzin, aangezien schoten van afstand (16-30mtr?) per definitie minder effectief zijn dan schoten van binnen de 16mtr. Overal op internet zijn die data te vinden. Nu zie je in minimaal 50% van de gevallen dat een 433-451 wedstrijd een schotenverhouding oplevert van pakweg 12-5. Dit zou in circa 90% van de gevallen winst voor de 433 ploeg moeten zijn. Echter in meer dan 50% van de gevallen wordt dit met de huidige engine settings een gelijkspel of wint de ploeg die slechts 5x van afstand heeft geschoten. Bij dit voorbeeld ben ik uitgegaan van 2 redelijk gelijkwaardige teams, dus geen David vs Goliath situatie. Dit levert frustratie op bij de sterk bovenliggende ploeg en negatief laf sva voetbal wordt zo in stand gehouden.
Maak de sv stijlen minder dominant en maak de zdv/ova stijlen interessanter om mee te werken. Het levert ook nog eens meer spektakel op dan al die 0-0, 1-0 en 0-1 lelijke potjes.Voordeel voor GB/MC: Als aanvallend voetbal meer beloond gaat worden, gaan meer managers aanvallende stijlen ontwikkelen. Hiervoor heb je meer aanvallers nodig en die zijn duurder dan verdedigers en middenvelders. Om extra geld te verdienen moet je als manager meer verkopen, meer handelen, meer scouts halen en al die handelingen levert een verhoging van coinverbruik op.
Verkoopkans verhogen. De actieve manager is continue bezig zijn/haar team te verbeteren. Dat is wat voor velen het spel zo leuk maakt. Actief handelen verbetert je team en met een beter team verhoog je je winstkansen. Momenteel gaan elke dag vele workers voorbij zonder verkopen. Hierdoor stagneren je verbouwplannen en stijgt de irritatie. Het is ook gewoon een raar beeld als je in bv Engeland zit met 20 actieve managers, waarbij dus 80 man op de tl staat en dat er dan workers voorbij gaan met in totaal 3-5 verkoopjes. Als de verkoopkansen stijgen (icm standaard 6 op de tl mogen zetten) worden de actieve managers meer beloond.
Voordeel GB/MC: Meer verkopen betekent meer aankopen, meer scoutopdrachten, meer coinverbruik.
Heel simpel gesteld: Stel dat de ‘verkoopknop’ een range heeft van 0-100 en hij staat standaard op 25 en tijdens een Madness op 75. Draai die knop dan eens standaard naar 40. Ik denk persoonlijk echt dat GB/MC enorm onderschat welk spelplezier het handelen van spelers betekent voor hun betalende klant.Flow. Elke manager kent het fenomeen Flow. Als je eenmaal in de hoek bolded textzit waar de klappen vallen, kom je er zelden nog uit. Andersom idem, als het lekker loopt, valt ook alles jouw kant op. Elke coinflip valt dan goed, de tegenstander pakt rode kaarten en steeds heb je mazzel. En de teams onderaan de ranglijst hebben elke dag pech en verkopen niks meer. Elk seizoen weer zie je dezelfde zaken. Dit werkt enorm demotiverend voor de managers die halverwege beseffen dat ze in zo’n ‘pechseizoen’ zitten en dit fenomeen moet echt aangepakt worden. Je ziet prima teams onderaan staan die elke dag de coinflip verliezen. En de teams bovenaan hebben met grote regelmaat mazzel in de stats/uitslagen. Iedereen weet dat dit niet reëel is. Hierin zijn vast parameters te vinden die aangepast kunnen worden.
Pakketjes:
Zoals breed gedragen in de community graag de geldpakketjes of zgn verbeterde kans op transfer pakketjes als competitie instelling beschikbaar maken. Want dan kan het uitgezet worden, sowieso in de competities die door managers worden aangemaakt en betaald. En eigenlijk ook in de meer officiële community events, KL competities, Duels oa.Events:
Events met korte timers bevorderen actief managen. Dus graag meer daarvan. Een snelle scout is alleen interessant als de verkoopkans tijdens de snelle scout verhoogd wordt. Mooi voorbeeld was het afgelopen scoutevent van 31jan. Dat was een prima combinatie van een betere verkoopkans en 2u scout. De actieve manager heeft hieruit veel voordeel kunnen halen.Transferevent: Dit heb je in 2 soorten, de Madness (weekend) en Deadline Day. Je hebt altijd voor- en tegenstanders hierbij. Mijn suggestie zou zijn om hier 1 vaste dag van te maken, die lang vooraf bekend is. Waarom? Omdat de pro-actieve manager toewerkt naar zo’n transferevent. Spelers halen voor de handel, geld sparen. Dit kost simpelweg wat tijd en in mijn idee bouw je die tijd in. Zoals het nu vaak is komen die aankondigingen vaak een dag vooraf (zoals afgelopen 31jan, hoewel de meesten dit wel zagen aankomen natuurlijk). Dus zo’n event overvalt je dan, je bent niet of nauwelijks voorbereid dus van actief managen is geen sprake. En je hoopt maar dat je goed door zo’n dag komt. Als je meer voorbereidingstijd hebt, heb je je eigen succes meer in de hand. Weer een voorbeeld van actief managen belonen. Terugkomend op zo’n vaste dag stel ik voor om hier een maandelijks dag-event van te maken. En dat op de laatste zondag van elke maand. Voordelen zijn oa het feit dat de zondag voor de meesten een vrije dag is, zodat school/werk hieronder niet te lijden heeft. En een 1 daags event levert minder verschil op tussen de teams dan wanneer zo’n madness 48u duurt (vrijdagochtend-zondagochtend). Want zo’n weekend kan veel teams breken, terwijl een 1dags event (van 07.00-23.59u) veel teams kan boosten maar geen enkel team kan breken. En uiteraard zo’n TransferDay altijd combineren met een 2u scout.
Overig:
Communicatie, communicatie en communicatie! Zorg voor een maandplanning die in de laatste week voor aanvang gepubliceerd wordt. Zorg ervoor dat die korte dagevents minimaal 24u vooraf worden gecommuniceerd. Op die manier wordt goed managen meer beloond want de actieve manager plant zijn handelen tijdig op basis van die acties. Ook op die manier gaat goed en actief managen meer lonen.
Zorg ervoor dat vragen op het forum beantwoord worden. Dat hoeft niet altijd met een panklare oplossing, maar nu wordt er vaak helemaal niet gereageerd door de betreffende mods. Goed voorbeeld is het Engelstalige Updates, Promotions/Campaigns topic.
Neem je (betalende) klant serieus!Duels: Wachttijden voor Duels verkorten door oa de hoeveelheid mogelijke tegenstanders te vergroten. Bovenin zijn de wachttijden soms extreem lang. Maak die groep mogelijke tegenstanders groter. Dat verkleint de wachttijd. En het biedt meer crews de kans om tegen een hooggeplaatste crew te spelen. Dat is namelijk ook leuk (denk aan een amateurclub die in de knvb beker tegen een toploeg mag spelen).
Voordeel voor GB/MC: kortere wachttijden betekent meer Duels en dus meer coinverbruik.100+ scout: Volgens mij is deze destijds nieuwe update verguisd bij aankondiging maar daarna heel snel omarmd. Vooral zo houden dus. Deze extra scoutoptie zorgt ervoor dat iedereen aan zijn natio kan blijven werken, want simpelweg in elk land kun je 100+ scouten. Dat is in drukke actieve competities bittere noodzaak. Voordeel voor GB/MC: 100+ scouts levert een enorm coinverbruik op. Eigenlijk veel teveel dus die pakweg 50bc per 100+ scout mag wel verlaagd worden.
Scout algemeen:
Maak daar gewoon weer 12u van ipv 16u. De actieve manager gaat simpelweg vaker scouten, meer handelen. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat er minder gescout gaat worden als er meer gelegenheid voor komt.Personeel ontslaan:
Vroeger kon je een personeelslid ontslaan en weer aannemen. Het koste wat geld oke. Maar als je nu per ongeluk je training verkeerd aanzet kun je niks corrigeren. Of je scout heb je verkeerd aangeklikt. Dus breng die optie terug, desnoods tegen betaling van een paar coins, dan heeft GB/MC tenminste een reden om ons te helpen.Chatfunctie:
Zorg dat dit goed werkt. Alle managers die de chat gebruiken kunnen dit al maanden nauwelijks wegens die belachelijke censuur sterretjes. Zorg dat het goed werkt of laat het idee los dat je 100% controle kunt uitoefenen op wat tienduizenden individuen typen. We zijn niet van glas en er zijn report mogelijkheden als iemand nare berichten krijgt.Bosscoins: Een pak melk en een ons kaas wordt duurder en duurder in de supermarkt. Maar welk argument heeft GB/MC om die coins ook steeds duurder te maken? De energieprijzen om ze te maken? Verpakkingsmateriaal om ze in te stoppen dat duurder is geworden? Transport? Heel slechte ontwikkeling. Je mag je prijzen best omhoog doen als de kwaliteit van je dienst of product maar net zo toeneemt. En anders niet want een coin is iets dat niet bestaat.
mvg
-
@Frits-van-Turenhout_NL Met de meeste punten ga ik akkoord maar er zijn ook bepaalde punten waar ik helemaal niet akkoord mee ga maar wel zal voorleggen aan GB.
- Een min% per geel vermoeide basisspelers: akkoord
- Aanvallend spel meer belonen: deels akkoord. De engine is gebaseerd op het hedendaagse voetbal, niet enkel de Nederlandse competitie. Genoeg teams staan met 11 voor eigen doel en spelen gelijk of winnen uiteindelijk. Voorbeelden genoeg (Ajax - Volendam of Chelsea die de Champions league won door een busje te parkeren). Dit wil niet zeggen dat ik pro 451 of counter voetbal ben, maar het hoort er gewoon bij.
- Verkoopkans verhogen: akkoord
- flow: Niet akkoord. Moraal hoort erbij. Gaat het slecht met een team, dan blijft het ook een tijd slecht gaan. Zitten ze in een flow, dan blijven ze in flow. Zo is dat ook in het echte voetbal. Leicester kampioen, Union vice kampioen, Schalke04 die zakt, ...
- Pakketjes: akkoord
- Events: akkoord
- Transferevent: akkoord
- communicatie: akkoord
- duels: akkoord
- 100+ scout: niet akkoord. Velen zijn tegen de 100+ scout. Ik hoor van veel managers dat men terug in de tijd wil gaan en wil strijden voor een 100+ speler die plots op de transferlijst komt te staan. Voor velen is de lol eraf om een team te bouwen. Dit hangt niet meer af van skills, wel hoeveel BC je hebt staan. De 100+ scout als optie nemen zou de beste oplossing zijn in dit geval
- Scout: akkoord
- personeel ontslaan: akkoord
- chatfunctie: akkoord
- bosscoins: niet akkoord. Fijn vind ik het niet dat ze de prijzen omhoog doen maar overal waar je gaat zijn er prijsstijgingen. Inflatie, loonindex, energie, ... Ik kan me voorstellen dat advertisement, servers, personeel er niet goedkoper op geworden zijn. De kwaliteit van het product is voor de community er niet beter op geworden, maar nogmaals, we zijn 1% van alle gebruikers samen.
-
Bedankt voor jouw eigen kijk op OSM.
Duidelijk en erg fijn om te lezen.Ik wil bij deze ook mijn mening geven over de punten die je hebt omschreven aangezien
het natuurlijk fijn is om te weten te komen of de meerderheid van de community dezelfde
mening heeft of er juist heel anders tegenaankijkt.
Dan zou wooper ook een redelijke zelfde denkwijze namens de community kunnen
presenteren bij GB/MC.Speltechnisch: eens.
Aanvallend spel meer belonen: oneens (opmerking onderaan)
Verkoopkans verhogen: eens (4 spelers prima, 6 bij events)
Flow: eens (opmerking onderaan)
Pakketjes: eens
Events: eens
Transferevent: eens (opmerking onderaan)
Communicatie: eens
Duels: eens
100+ scout: eens (opmerking onderaan)
Scout 12 uur: eens
Personeel ontslaan: eens
Chatfunctie: eensZoals je kan zien ben ik het ook met het meerendeel van de opties eens.
Hieronder geef ik nog even mijn mening bij de opties:Aanvallend spel:
Zou van mij niet hoeven te veranderen. Anders gaat straks iedereen dezelfde
formaties spelen als daar een grotere kans ligt om te winnen.
Een verdedigende ploeg kan natuurlijk altijd winnen door de goede spelers te hebben,
op de goede positie met een goede tactiek.Flow:
Dit vindt ik een hele belangrijke.
Lage doelstelling teams komen best snel in een verlies streak.
Vooral aan het begin van een Kl of CC.
Je komt er bijna niet uit ondanks dat je je team versterkt.
Ik heb het zelf bij de afgelopen CC gehad dat ik na 20 speeldagen een DS13 team qua teamwaarde
op het zelfde niveau had als een DS1. Dus door goed management en energie steken in
alle events, transfers etc.
Zelfs toen bleef ik verliezen. dus het lijkt wel alsof je Flow je continue blijft achtervolgen, ook
al ben je op een gegeven moment een realistische concurrent van een DS1.
Als een DS1 manager zijn best niet doet om te groeien en een DS13 manager wel dan zou op een
gegeven moment de teamwaarde/best 11 op het veld de doorslag moeten geven en niet de flow
waar je team misschien nog in hangt vanaf het begin.Transferevent:
Dit gaat volgens mij nog steeds teveel om "geluk" dan om tactiek.
Geluk is net zoals coins een kans om een team te maken of te breken.
Het zou in een tactisch spel zoals deze ook tactisch moeten plaatsvinden naar mijn idee.
De worker zou moeten kijken naar de beste prijzen om te kopen op de tl.
Staan er 5 spelers op van 10 miljoen waarde. kijk dan naar de spelers die het jongst zijn, de meeste doelpunten
of assists heeft of gewoon naar de beste waarde. (In het echte leven gaan spelers toch ook om de kwaliteiten/vraagprijs
naar een andere club?)
Een speler van x1.8 is aantrekkelijker om te kopen door de worker dan een die voor maximaal (x2 of x2.5)
op de lijst staat. Dus managers moeten beter kijken naar de TL om te bepalen welke waarde zij hun speler
geven om de beste verkoopkans eruit te halen als er meerdere van dezelfde spelers worden aangeboden.
Dan wordt het spel tactischer en hebben we niet te maken met ''geluk'' of je speler wel verkocht wordt.
Volgens mij is dit namelijk frustratiepunt 1 van vele managers als je ziet dat jezelf redelijke prijzen hebt en de andere
managers met hogere waardes op tl staan zo 5-10 spelers per dag verkopen en jij maar 1.100+ sout.
Goed idee. houden maar wel met een opmerking:
Je concurrenten betalen bv. 60 miljoen voor een verdediger van 102 (22jaar)
Als mijn scout terug komt moet ik voor dezelfde 22jarige 102 ineens 73 miljoen betalen.
Ik snap dat mijn team misschien een hogere teamwaarde heeft en de scout dus op zoek gaat
naar ''betere'' vervanging maar is niet altijd gewenst. waarom zou ik meer moeten betalen voor een speler?
In de OSM transfer lijsten/apps kan je lezen hoeveel een speler kost (tot 99) en hoeveel je
moet sparen. Als je boven de 100+ gaat scouten dan is het gokken hoeveel een speler gaat kosten.
Is daar nog iets aan te doen? de 100+ vervangen? 100-105? 105-110?
Zo heb je ook een idee wat je ongeveer moet sparen als je weer in een bepaalde marge zoekt.
(Deze optie houden betekend wel dat de BC gebruikers er beter vanaf kunnen komen wat eigenlijk
het ''fair'' play verhaal om zeep helpt)Dit waren mijn reacties/input voor een betere/mooiere OSM en speelplezier.
-
Ik wil er wel op wijzen dat de jaarplanning voor het bedrijf GB/miniclip (roadmap) al gemaakt is.
Alle voorstellen voor veranderingen aan het spel zelf zullen pas in 2024 in werking kunnen treden of op de planning komen te staan zoals bijvoorbeeld zelf de staff kiezen/ontslaan.
Dringende zaken zoals de osm chat/instellingen packs, daar werkt men nu wel aan.
-
Is er bekend hoeveel crews er binnen de top100 momenteel actief zijn ( minimaal duel sinds nov '22)? En wat is de momentele bandbreedte van een duel matchup?
-
Als we nu toch bezig zijn...
De top 100 ranking is gebaseerd op duels.
Maar 60% speelt geen duels meer.Deze zouden in een inactive lijst moeten komen na 30 dagen geen duel te spelen
Als ze terug een duel spelen worden ze terug opgenomen in de ranking met behoud van hun punten.Dit systeem passen de meeste platforms toe in online gaming (zoals clanbase)
Je kan in de inactieve lijst kijken naar de crews voor je nostalgie als je dat wilt
en de actieve lijst top 100 zal dan ook minder lang moeten wachten op een duel en is dan ook duidelijker...
Nieuwe crews komen dan ook sneller in de top100 ranking
waardoor het voor hen ook leuker gaat worden en zo houden we dit spel ook in levenmvg
-
@JurgenFerraz_NL Dit heb ik aangekaart en heb er een antwoord op gehad.
Een nieuw systeem kunnen ze niet toepassen voor de NL server alleen. Als men aanpassingen doet, dan zal de world server ook die aanpassingen krijgen en zal er geen balans meer zijn op de world server, met andere woorden. De impact zou te zwaar doorwegen op de world server.
-
@wooper_NL wat voor een voorstel is er omtrent dit probleem gedaan?
Zelf zou ik zeggen 3 maanden geen enkel duel gespeeld wordt je gereset naar 50 (het start aantal punten)
En inderdaad zoals Jurgen al zei denk ik ook dat de duels weer populairder worden als je ziet dat je opeens nog maar 7k punten nodig hebt voor een top 100 plek bijvoorbeeld.
En dan er op aansluitend misschien een hall of fame maken. waar dan de hoogste crews die gereset zijn met hun puntenaantal op datum van resetting in staan, zodat de herinneringen niet verloren gaan en je nog altijd te bewonderen bent in de hall of fame. met je welverdiende plekje.
-
@niekpro2005_60_NL Dat moet technisch allemaal mogelijk zijn. Het voorstel dat gedaan werd is om de parameters uit te breiden + de inactieve crews waar maar 1 of 2 leden inzitten eruit te halen. Dat laatste kunnen ze voor elkaar krijgen, maar de parameters willen ze niet veranderen.
-
Die belachelijke baas en zijn assistenten mogen ook verdwijnen met hun belachelijke commentaar na duel , laatste duel in engeland had ieder taem waardes boven de 100 en als je doelstelling 1 moet spelen onmogelijk te halen krijg je van die belachelijke baas en zijn helpers dat je een waardeloze manerger bent , dat demotiveerd ipv motiveren,dus schrappen die handel. mvg
-
Ik ben het niet op alle punten met je eens. Ik vind de scout 16 uur prima. Dat betekent 1 keer per dag scouten, moet je dus ook slim scouten en niet te scouten om te scouten. Niet iedereen wil alleen maar munten uitgeven en geld uitgeven om munten te kopen. Er zijn voldoende managers die voor de hobby osm spelers en niet om GB te helpen om geld te verdienen.
Datzelfde geldt voor 100+ scout. Ik snap het qua nationaliteiten, maar echt leuk vind ik het niet qua munten. Zou mooi zijn als dat een optie is die uitgezet kan worden.
Verder kan ik wel in veel dingen vinden
-
Ik zou het prettig vinden dat tijdens duels de geld pakketjes niet werken. We spelen nu tegen een tegenstander die hier gebruik van maakt wat het hele duel verpest aangezien wij dit niet doen.
-
De packs kunnen vanaf gisteren uitgeschakeld worden via de instellingen. Ik zal navraag doen bij GB/Miniclip of deze instellingen ook overgenomen zullen worden in de duels.
-
Ik wilde het net testen door middel van een competitie te starten en via instellingen te kijken of er een nieuw blokje (packs) staat en aan/uit te zetten is maar ik zie daar niks nieuws?
En ik heb volgens mij een paar dagen geleden nog een update voorgeschoteld gekregen van de osm app.