Voetbal: De Nederlandse competities
-
Iedereen is het erover eens dat gewoon gras aantrekkelijker is.
Echter is echt gras een aanslag op het budget en ik wil wel even benadrukken dat waar clubs in Spanje gewoon miljoenen euro's schuld mogen staan, clubs in Nederland (Veendam, Haarlem, Apeldoorn etc.) worden opgeheven als ze het financieel niet kunnen bolwerken.
Dan is het volledig logisch dat clubs besparen op het veld ipv op de selectie. Als die regels betreffende de financiën niet versoepeld worden (heeft andere nadelen natuurlijk), zie ik kunstgras niet verdwijnen, en rightly so.
-
De KNVB zou gewoon een soort subsidie moeten kunnen geven voor een goed grasveld bij elke professionele club. Ik heb geen inzage in de financiën van de KNVB, maar dit lijkt me wel een prioriteit. Evenals een Masterclass "Hoe krijg ik een biljartlaken in ons stadion"-achtig iets zou volgens mij welkom zijn. Sturen ze die van Ajax maar eens langs Het is dat ze geld hebben, maar het gaat nergens over om zó vaak je veld te moeten veranderen.
-
@Sjinne_4_ever_NL said in Eredivisie 2016/2017:
Sturen ze die van Ajax maar eens langs
Heb je het nou over dat veld waar per wedstrijd tien spelers op hun bek gaan en hele plaggen door het stadion vliegen?
-
@timeenennaam_NL said in Eredivisie 2016/2017:
@Sjinne_4_ever_NL said in Eredivisie 2016/2017:
Sturen ze die van Ajax maar eens langs
Heb je het nou over dat veld waar per wedstrijd tien spelers op hun bek gaan en hele plaggen door het stadion vliegen?
Ik bedoel dat zij een Masterclass wel kunnen gebruiken hè Dat is na 10 wedstrijden geen voetbalveld meer. Belachelijk gewoon zoiets, en dat zeg ik als Ajax fan.
-
Was vroeger toen de amsterdam admirals nog in de arena speelden al helemaal mooi met dat veld
-
@timeenennaam_NL
spreek voor jezelf, tim. Ik geef meteen toe dat ik jaloers ben op de huidige generatie. Heb nog steeds een klein trauma aan die smerige hobbelvelden waar de eenden op liepen -
heerlijk dit van Sparta
-
@bringdaruckus_NL Ja erg nice. Chill ook dat ze nu geen goal krijgen #lol.
-
@hap-slik-weg_NL
ajax heeft nu alles weer in eigen hand. Hoop dat PSV ze ook voorbijgaat lol -
@bringdaruckus_NL
Ik heb het hier over profvoetbal he -
@timeenennaam_NL
Op die amateurkunstgrasveldjes groeit wel een nieuwe generatie die het profvoetbal zal bereiken. De bejaarde voetballers zoals Huntelaar en dergelijke zullen altijd wel fel tegenstander blijven. Bepaalde argumenten zoals geur enzo zijn ook gewoon gebaseerd op sentiment. -
@bringdaruckus_NL Lekker veneuken... Als Zoet die fout niet maakte vorige week zat PSV midden in de titelrace. Jammer dat er niet gefloten wordt voor de overtreding op Onana mjah..
-
Hoe kan die Nijhuis nou 5 overtredingen in het 16 meter gebied + de overtreding op Onana negeren...
-
Haha Nijhuis, dat wordt een weekje Juup ja xD
Ach, de Timmetjes komen er nu natuurlijk meteen weer mee aanzetten dat het alleen maar door Nijhuis komt als Feyenoord kampioen wordt wanneer ajax een punt tekort komt, maar dat is te makkelijk. Je had hier makkelijk 2x kunnen prikken, of zij er nou een cadeau krijgen of niet.
-
hoe kan ik die lelijke gudelj afbeelding trouwens veranderen ofzo
-
@stinod2_NL Dat is ook wel een stukje clubvoorkeur denk ik. Eigenlijk zouden scheidsrechters objectief moeten zijn, maar ze komen gewoon weg met dit soort wedstrijden omdat de KNVB hier niet op ingrijpt.
-
@SIRclitjeslikker_NL Daarnaast ook nog een 100% penalty onthouden, gewoon lekker alles toestaan, nergens meer voor fluiten, dat is cool!
-
Overtreding of niet, gewoon oliedom van Onana dat hij zichzelf uberhaupt in die positie brengt, gewoon wegknallen die bal
-
Overigens mag die gozer van Groningen wel even een flinke schorsing kregen, die kwam echt invliegen als een mongool. 100% benenbreker als Sinkgraven niet er overheen sprong
-
@spectraaaaa_NL said in Eredivisie 2016/2017:
Overtreding of niet, gewoon oliedom van Onana dat hij zichzelf uberhaupt in die positie brengt, gewoon wegknallen die bal
Inderdaad, je gaat toch niet iemand twee keer uitkappen als keeper?
Titelrace wordt zo wel weer een stukje spannender. De voorsprong van Feyenoord blijft gelukkig op een dusdanige manier overeind dat ze nog een wedstrijd mogen verliezen dit seizoen. Echter ben er bang voor met die blessures dat het niet tot één keer beperkt blijft.