OSM: Het café

Praat over alles in het leven, sport, dagelijkse thema's, multimedia en meer.

191 Topics 16.2k Posts
  • Regels van dit Forum

    Pinned Locked
    5
    0 Votes
    5 Posts
    5k Views
    FORUMBAN SCHAAL

    Aan hand van deze forumban indeling zullen er forumbans worden gegeven. Al wordt dat liever niet gedaan, soms moet het nu eenmaal. Deze schaalindeling is enkel een richtlijn, een ban kan soms zwaarder vallen dan hier is aangegeven. Dat is een moderators goed recht. Verder is het niet nodig om steeds maar weer in topics om een ban te schreeuwen. Als er naar jou idee te laat actie wordt ondernomen door de moderator(s), dan kun je altijd een PM sturen.

    FB 1 dag:

    Onnodig/Bewust off-topic reageren. Quoten zonder iets (zinnigs) toe te voegen. Mening geven zonder argumentatie.
    (Alleen uitslag volstaat niet!) Reageren met enkel een smiley. Foute topic-titel (onduidelijk, met opmaakcode, met smiley) Voetbal nieuws neerzetten zonder bronvermelding. Voetbal nieuws neerzetten zonder eigen mening. Wedstrijdtopics van het buitenland (vb. Barcelona - Real Madrid, etc...)

    FB 3 dagen:

    Onnodig een topic aanmaken. Onzinnig topic aanmaken. Licht schelden. Lichte Spam. Lichte discriminerende uitlatingen. Uitlokken van andere managers. Links naar reclame sites/erotische sites. Taken van de moderator overnemen. Bewust incorrecte informatie vermelden.

    FB 7 dagen:

    Zware Spam. Zware anti-... uitingen. Zware discriminerende uitlatingen. Een ongepast bericht sturen naar moderator.

    FB 14 dagen:

    Zwaar schelden (denk aan ernstige ziektes) Misbruik maken van een bug.

    Alle niet vermelde overtredingen van de algemene regels, die echter wel voor de hand liggen, worden eveneens bestraft. Aan hand van de aard van zware overtreding(en) zal er in overleg met Forum Support passende sancties worden opgelegd.

  • SKHF Café

    3k
    0 Votes
    3k Posts
    631k Views

    Vinden jullie dat het café nog moet open blijven?

  • Reizen

    386
    2 Votes
    386 Posts
    41k Views

    @bringdaruckus_NL leef je nog?

  • Boek over OSM

    37
    3 Votes
    37 Posts
    2k Views

    @badboy198512_NL En wat vond je er van?

  • WIDM 2024

    Locked
    5
    0 Votes
    5 Posts
    87 Views

    Na al die jaren toch weer een keer redelijk goed voorspelt . Anna was de Mol.

    Bedankt voor alle jullie tips, aanwijzingen en input in dit topic 😜

  • Voetbal: De Nederlandse competities

    Moved
    3k
    0 Votes
    3k Posts
    412k Views

    Weinig animo meer voor de Eredivisie?

    Slechtste Ajax dat ik sinds 2000 (met Verlaat, Kinkladze, Vierklau, Knopper e.d.) heb gezien zeg.
    PSV wordt overtuigend en meer dan terecht kampioen.
    Feyenoord eenvoudig 2e.
    Twente sterk 3e.

    Ajax moet vechten voor plek 5 dat wordt nog spannend.
    NEC met een zeer leuk elftal dalijk terecht 6e (terwijl 5e ook nog kan).

    Onderin wordt het spannender, Volendam wordt laatste, kan Vitesse wederom een houdini act uithalen om de dans te ontspringen?
    RKC , Excelsior en wellicht Heracles gaan uitmaken wie eruit vliegt/richting de play-offs moeten.

    Wat verwachten jullie?

  • Voetbal: Champions League & Europa League

    469
    2 Votes
    469 Posts
    37k Views

    De lotingen zijn weer verricht voor de knock-outs.

    PSV heeft op het oog gunstig geloot tegen Dortmund, hier liggen zeker kansen.

    Feyenoord kon het al op voorhand verwachten dat zij AS Roma zouden loten. Is driemaal scheepsrecht hier? Voor het Nederlands voetbal zou het mooi zijn maar ik ben bang dat Feyenoord wederom zijn Waterloo vindt tegen de Romeinen.

    Ajax mag naar Noorwegen , volgens mij speelt Bodo op kunstgras en kan het huidige Ajax hier ook zomaar struikelen over de Noren, al is Ajax eerder aan zn stand verplicht de finale te halen.

    Gehele loting CL :

    FC Porto - Arsenal
    Napoli - Barcelona
    Paris Saint-Germain - Real Sociedad
    Internazionale - Atlético Madrid
    PSV - Borussia Dortmund
    Lazio - Bayern München
    FC Kopenhagen - Manchester City
    RB Leipzig - Real Madrid

    De Europa League :

    • Feyenoord - AS Roma
    • AC Milan - Stade Rennes
    • RC Lens - Freiburg
    • Young Boys - Sporting Lissabon
    • Benfica - Toulouse
    • Sporting Braga - Qarabag FK
    • Galatasaray - Sparta Praag
    • Sjachtar Donetsk - Olympique Marseille

  • Politiek

    416
    2 Votes
    416 Posts
    46k Views

    Is iedereen al wezen stemmen of voornemens te gaan stemmen vandaag?

    Zelf voor het eerst op een vrouw gestemd, Annabel Nanninga van JA21.
    Voor mn grootouders breng ik later in de ochtend ook nog 2 stemmen uit.

    Benieuwd hoe alles eruit gaat zien dalijk, een meerderheid met PVV/VVD/NSC/JA21 ligt het meest voor handen.

    Thierry zal helaas genoegen moeten nemen met de oppositie, vandaar dat ik daarom dit keer niet op hem stem. 2 of 6 zetels in de oppositie gaat weinig verschil maken.

  • Inzamelactie

    4
    0 Votes
    4 Posts
    251 Views

    Ik zeg best niks hier.

  • Voetbal: De buitenlandse competities

    209
    1 Votes
    209 Posts
    17k Views

    Arsenal is aankomend seizoen mits er niets aan de stand veranderd de enige club uit Londen die Europa in gaat 😐 Dat lijkt mij ook een unicum voor sowieso deze eeuw.
    Onderin wordt het ook nog even spannend wie Southampton gaat vergezellen, of beter gezegd wie niet: Leicester, Leeds of toch Everton. Zelf gun ik Leeds het lijfsbehoud het meest. Everton heeft het nodig voor een reset na de afgelopen dramatische jaren al hebben zij op papier de makkelijkste tegenstander.

    De climax in Duitsland is groot tijdens de laatste speelronde. Dortmund heeft het kampioenschap in eigen hand, maar Bayern heeft in het verleden laten zien het in de laatste minuut van de blessuretijd nog wel eens te flikken alsnog kampioen te worden, is het 2001 al over again?
    Onderin maken Schalke, Bochum , Stuttgart en Augsburg nog uit wie er gaat degraderen en/of play-off speelt. 2 clubs zijn na het weekend zeker van lijfsbehoud. Stuttgart heeft de makkelijkste wedstrijd op papier terwijl Schalke juist op bezoek moet bij Leipzig die wel al zijn uitgevoetbalt. Augsburg en Bochum mogen van mij eruit.

    In Belgie moet Antwerp winnen van Union om zeker te zijn van het kampioenschap zondag.

    In Spanje gaat het alleen om de onderste plekken waarbij Espanyol ook op de rand van degraderen staat op plek 19 en er nog een 6tal clubs in de race zijn om als 18e te eindigen.

    In Portugal heeft Benfica met het ingaan van de laatste speelronde 2 punten voor op belager Porto. Wat in theorie genoeg heeft aan een punt tegen het al gedegradeerde Santa Clara.

    De wedstrijd van 100miljoen het weekend op Wembley gaat tussen Luton en Coventry. Luton alom gewaardeerd door het pittoreske stadion terwijl Coventry tot eind vorige eeuw consequent meedraaide in de Premier League.

  • Scorito: OSM Roland Garros Poule

    6
    1 Votes
    6 Posts
    2k Views

    Rolland Garros gaat bijna weer van start, benieuwd of de Nederlanders weer gaan stunten dit jaar!

  • Rode kaarten

    5
    0 Votes
    5 Posts
    200 Views

    @anoukkie_NL Geen idee ik doe al sinds 2008 451 schiet van afstand met alles normaal en behoudend en krijg nauwelijks kaarten

  • Voeg me ff toe

    Locked
    3
    0 Votes
    3 Posts
    195 Views

    Geen links delen om toe te voegen.
    Post verwijderd, topic gesloten.

  • WIDM 2023

    Locked
    4
    0 Votes
    4 Posts
    285 Views

    Zoals bijna ieder jaar zat ik er weer zo goed als finaal naast, het was geen vrouw dit keer. Althans een hele kleine kans op Ranomi.

    Vermoedelijk is het Jurre, heel naar mannetje. Ook veel te woke naar mijn mening.

    Daniel Verlaan als winnaar, de tech journalist die alles zeer goed gezien heeft.

  • Trainingspak Manchester city

    Locked
    3
    0 Votes
    3 Posts
    179 Views

    Als je een trainingspak van Man City wenst, koop er dan één via de reguliere winkels. Puma, Man City zelf, Voetbaldirect noem maar op, zij bieden dit allemaal aan.

    Imitatiepakken/kleding is sowieso -1 en tevens verboden om aan te prijzen via dit kanaal.

    Topic closed.

  • Invloed gasprijzen

    7
    0 Votes
    7 Posts
    611 Views

    @L-R-van-kessel_NL Ben benieuwd. In Maart loopt mijn vaste contract af aangaande de energie....

  • Fijne feestdagen!

    8
    2 Votes
    8 Posts
    385 Views

    Gezien de enorme aanloop op het forum sluit ik een geheel jaar ook niet uit. Het zijn toch vaak dezelfde managers die terugkeren voor een post. 😉

  • TV Programma's 2022

    27
    0 Votes
    27 Posts
    2k Views

    @L-R-van-kessel_NL Nee, niet gezien als ik eerlijk ben. Mijn vrouw had wel iets van Claudia de Breij opgenomen volgens mij...

    Als we het hebben over 2023 dan hoop ik dat Deadliest Catch weer met nwe seizoenen komt. Geweldige serie.

  • Darten

    Moved
    456
    0 Votes
    456 Posts
    59k Views

    Tot dusver zijn de bekendere spelers gewoon op afspraak, @L-R-van-kessel_NL.

    Tegelijk moet ik wel opmerken dat een eerste wedstrijd vooral een verplicht nummer is. Vanaf de 1/16e finale wordt het veel interessanter. Op donderdag 27 december is er meteen een zeer interessant affiche met de wedstrijd Gerwyn Price vs. Raymond van Barneveld. Recentelijk heeft onze Nederlandse vriend 2x van de Welshman gewonnen op de Grand Slam of Darts. Een 3e overwinning sluit ik niet uit. 😉

    Voor de volledigheid, Damon Heta zou ik in de gaten houden. Hij gooide zeker overtuigend tegen Adrian Lewis.

  • WK 2022 Qatar

    Locked
    69
    0 Votes
    69 Posts
    3k Views

    Eens met hetgeen @L-R-van-kessel_NL schrijft! 👍

    In het uiterste van de verlenging zat zelfs een gevalletje 'kleine teen van Casillas'. Daarmee doel ik op Kolo Muani die oog in oog kwam met Martinez en de 3-4 op de slof had. Bij het ingaan van de strafschoppenserie voelde ik de bui al hangen voor Frankrijk, vooral daar ik Lloris geen killer op dit gebied vind.