OSM: Het café

Praat over alles in het leven, sport, dagelijkse thema's, multimedia en meer.

196 Topics 16.3k Posts
  • Regels van dit Forum

Pinned Locked
    5
    0 Votes
    5 Posts
    5k Views
    FORUMBAN SCHAAL

Aan hand van deze forumban indeling zullen er forumbans worden gegeven. Al wordt dat liever niet gedaan, soms moet het nu eenmaal. Deze schaalindeling is enkel een richtlijn, een ban kan soms zwaarder vallen dan hier is aangegeven. Dat is een moderators goed recht. Verder is het niet nodig om steeds maar weer in topics om een ban te schreeuwen. Als er naar jou idee te laat actie wordt ondernomen door de moderator(s), dan kun je altijd een PM sturen.

FB 1 dag:

Onnodig/Bewust off-topic reageren. Quoten zonder iets (zinnigs) toe te voegen. Mening geven zonder argumentatie.
    (Alleen uitslag volstaat niet!) Reageren met enkel een smiley. Foute topic-titel (onduidelijk, met opmaakcode, met smiley) Voetbal nieuws neerzetten zonder bronvermelding. Voetbal nieuws neerzetten zonder eigen mening. Wedstrijdtopics van het buitenland (vb. Barcelona - Real Madrid, etc...)

FB 3 dagen:

Onnodig een topic aanmaken. Onzinnig topic aanmaken. Licht schelden. Lichte Spam. Lichte discriminerende uitlatingen. Uitlokken van andere managers. Links naar reclame sites/erotische sites. Taken van de moderator overnemen. Bewust incorrecte informatie vermelden.

FB 7 dagen:

Zware Spam. Zware anti-... uitingen. Zware discriminerende uitlatingen. Een ongepast bericht sturen naar moderator.

FB 14 dagen:

Zwaar schelden (denk aan ernstige ziektes) Misbruik maken van een bug.

Alle niet vermelde overtredingen van de algemene regels, die echter wel voor de hand liggen, worden eveneens bestraft. Aan hand van de aard van zware overtreding(en) zal er in overleg met Forum Support passende sancties worden opgelegd.

• SKHF Café

3k
    0 Votes
    3k Posts
    918k Views

@BrandZone_NL Ben jij een echte fan van Toronto. 🙂
    Of hebt je gewoon random gekozen voor dat team, omdat je naar dat plaats gaat.
    Canada is ook een echte kerst plaatsje. 🙂
    Wens je veel plezier daar, stuur ook is een foto hiernaartoe.
    Wil wel weten hoe dat daar uit ziet.
    Oud en Nieuw, toch nog hier. Of kan je nog van gedachten veranderen?

@iyo-aur-jeene-do_NL Fijne kerstdagen alvast en een goede gezond 2025 voor je. 🙂

• Voetbal: De Nederlandse competities

Moved
    3k
    0 Votes
    3k Posts
    639k Views

De laatste speelronde voor de winterstop komt eraan met een mooie afsluiter: PSV-Feyenoord. Kan Feyenoord de titelrace nog spannend maken, nadat PSV onnodig punten heeft weggegeven op bezoek bij Heerenveen?
    Ajax heeft zichzelf al paar keer tekort gedaan met slecht voetbal tegen de kleinere clubs anders was het verschil met titelkandidaat nummer 1 PSV veel kleiner geweest.

Na de helft van de competitie is PSV voor mij nog steeds (helaas) topfavoriet, dus er moet wat vreemds gebeuren in de transferperiode gebeuren om dat te veranderen.
    Ook ben ik benieuwd of Utrecht zich weet te handhaven op de ranglijst na de onderbreking. Voor het Nederlands voetbal zou het wel beter zijn dat Utrecht 4e word i.p.v. 2/3e.

Onderin komt RKC wel wat beter voor de dag maar verdienen zij in mijn ogen nog altijd directe degradatie samen met Almere.

De KKD is trouwens wel enorm spannend, Excelsior gelukkig bovenaan, al ben ik bang dat we die plek niet gaan vasthouden. Volendam, de Graafschap en Cambuur worden toch de meest grootste uitdagers voor directe promotie.

Bonus* De KNVB beker blijkt semi prof club Quick Boys weer Eredivisie clubs uitschakelen, benieuwd wie zij in de volgende ronde loten.

• CRISIS: In de wereld

3
    0 Votes
    3 Posts
    42 Views

Goedemiddag @BrandZone_NL,

Oké ik zal dan beginnen, wat denken jullie met de situatie van Rusland en Oekraïne en de zet van president Biden? Denken jullie dat president Trump het voor elkaar kan krijgen dat het niet uit de hand loopt. Waarom kijken wij in Europa naar Amerika altijd en niet zelf de Europa leiders zelf? Ik bedoel Amerika is niet de sterkste land qua Nato. Niet net als vroeger.

Wat denken jullie nu ook over de situatie in midden-oosten.
    Is het toeval dat het nu allebei tegelijkertijd gaande is of denken jullie dat er wat anders achter zit?
    Ik bedoel Palestina en Israël is het al sinds Ottomaanse Rijk al gaande maar sinds de staak het vuren tegen Libanon (Zogenaamd staken het vuren want dit is maar tijdelijk). is opeens Syrië bezig, en Esad die opeens hulp probeert te zoeken bij andere leiders door weg te vluchten, hij had een kans bij president Erdogan toen er een aanbod werd gedaan wat hij afwees.

Dan hebben wij ook over de cyberaanvallen, cyberaanvallen worden ook natuurlijk gedaan in Europa en Azië. vooral bij baby kanalen. Het is meer een test zeggen ze maar in hoevere is het een test en voor wat wordt er getest?

Ja wij in Nederland en België merken niks van de oorlog die er wel is maar qua cyberaanvallen zijn ze al bezig, maar zodra het in onze grenzen is wat denken jullie dat de overheid van Nederland en België zal doen?

Hebt maar een aantal punten opgenoemd wat er rondcirkelen. 😉

Groetjes,

SSerhatt

• Voetbal: De buitenlandse competities

211
    1 Votes
    211 Posts
    24k Views

Arne Slot is wel lekker bezig met Liverpool, Barca staat voorlopig nog bovenaan en word Harry Kane eindelijk eens kampioen?

De winterstop komt er weer aan, de competities zijn al aardig op weg naar het einde van de eerste competitiehelft , wat is jullie voornamelijk opgevallen?

• Reizen

398
    2 Votes
    398 Posts
    66k Views

Net weer een aantal dagen terug uit Sint Maarten, het eiland zelf ziet er prachtig uit maar de bevolking daar is onvriendelijk, niet normaal. Dit heb ik nog nooit meegemaakt in het Caribisch gebied.

Op verschillende locaties, wellicht vanwege de Franse invloeden op het eiland dat die misplaatste arrogantie is overgenomen.

Terwijl het eiland zelf een van de meest diverse is.

• Boek over OSM

57
    3 Votes
    57 Posts
    3k Views

@Fuhrax_NL Na al die jaren en ooit zelfs een Lock+IP-ban is dat wel verjaard 😆

• Politiek

419
    2 Votes
    419 Posts
    77k Views

@L-R-van-kessel_NL niet per se, want ik bevond mij altijd al in de meer linksere flank van de VVD. Maar heb gewoon he-le-maal niks met de PVV. Rare figuren en standpunten, wil niet via de VVD hen aan de macht helpen

• 0 Votes
    6 Posts
    170 Views

@Fuhrax_NL ja klopt, was ook zijn managersnaam.

• Inzamelactie

Locked
    5
    0 Votes
    5 Posts
    401 Views

Geen reacties. Slotje erop.

Met alle slotjes van vandaag had ik beter Ortho kunnen worden.

• Rode kaarten

Locked
    6
    0 Votes
    6 Posts
    340 Views

Geen reacties meer op rood, al hoort dit ook meer bij ''Het Spel'.

• EK 2024

Locked
    3
    0 Votes
    3 Posts
    99 Views

Closed.

• OS Parijs 2024

Locked
    4
    0 Votes
    4 Posts
    111 Views

De paralympics zijn ook weer bijna afgelopen, daarom wordt dit topic na al jullie reacties met momenten helaas gesloten.

• De OSM krant

Locked
    4
    1 Votes
    4 Posts
    572 Views

Hier kan ook een slotje op na alle enthousiaste reacties.

• Forum bezoek via app

8
    1 Votes
    8 Posts
    208 Views

Oke, we zullen zien.

• Voetbal: Champions League & Europa League

473
    2 Votes
    473 Posts
    65k Views

Real en Dortmund. Hopelijk ligt PSG er nog uit.

• WIDM 2024

Locked
    5
    0 Votes
    5 Posts
    221 Views

Na al die jaren toch weer een keer redelijk goed voorspelt . Anna was de Mol.

Bedankt voor alle jullie tips, aanwijzingen en input in dit topic 😜

• Scorito: OSM Roland Garros Poule

6
    1 Votes
    6 Posts
    2k Views

Rolland Garros gaat bijna weer van start, benieuwd of de Nederlanders weer gaan stunten dit jaar!

• Voeg me ff toe

Locked
    3
    0 Votes
    3 Posts
    315 Views

Geen links delen om toe te voegen.
    Post verwijderd, topic gesloten.

• WIDM 2023

Locked
    4
    0 Votes
    4 Posts
    395 Views

Zoals bijna ieder jaar zat ik er weer zo goed als finaal naast, het was geen vrouw dit keer. Althans een hele kleine kans op Ranomi.

Vermoedelijk is het Jurre, heel naar mannetje. Ook veel te woke naar mijn mening.

Daniel Verlaan als winnaar, de tech journalist die alles zeer goed gezien heeft.