Tweede Kamerverkiezingen 2017
-
Lol Twitter is echt al 5 jaar dood en begraven hoor. Recentelijk wel weer een uptick, maar de kinderen die jij lesgeeft hebben echt geen Twitter-account
-
@timeenennaam_NL Denk vooral Snapchat en Instagram hoor
-
en tinder
-
ik had een x een match
-
-
@DominicM_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
Lol Twitter is echt al 5 jaar dood en begraven hoor. Recentelijk wel weer een uptick, maar de kinderen die jij lesgeeft hebben echt geen Twitter-account
Mwoh, tieners 12-15 gebruiken denk ik misschien wel nog veel twitter, wij hebben daar geen idee meer van omdat wij er helemaal niets mee doen en volgespamt worden door bedrijven en nieuwssites. Ik gebruik twitter enkel nog om vragen te stellen bij klantenservices en storingen bij Arriva op het spoor te bekijken.
-
Terug naar de verkiezingen dan, de formatiegesprekken zijn bezig. Wat denken jullie dat het wordt? Ik denk dat de VVD redelijk handig is in het overleg wat ze doen. Ze laten eerst zien dat er een wil is om samen te werken met GL, vervolgens komen ze er niet uit omdat GL toch echt wel op een andere lijn zit en vervolgens wordt het gewoon VVD-CDA-D66-CU.
-
@Jip-Huijs_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
Terug naar de verkiezingen dan, de formatiegesprekken zijn bezig. Wat denken jullie dat het wordt? Ik denk dat de VVD redelijk handig is in het overleg wat ze doen. Ze laten eerst zien dat er een wil is om samen te werken met GL, vervolgens komen ze er niet uit omdat GL toch echt wel op een andere lijn zit en vervolgens wordt het gewoon VVD-CDA-D66-CU.
Mooi samengevat, de kans dat GL er uiteindelijk bij komt acht ik ook klein, natuurlijk moet je voor je stemmers laten overkomen alsof je alle opties open houdt.
VVd heeft al bewezen dat ze goed kunnen onderhandelen, ik wel dat ze goed de tijd nemen om zoveel mogelijk van de eigen standpunten erdoor te krijgen.
-
@Jip-Huijs_NL Ben benieuwd of dat wel doorgaat hoor, CU maakt van dat hele hulp bij beëindigen van je leven nogal een punt. Vind het daarnaast belachelijk dat Klaver een "progressief" kabinet wil.
-
@hap-slik-weg_NL said in Tweede Kamerverkiezingen 2017:
@Jip-Huijs_NL Ben benieuwd of dat wel doorgaat hoor, CU maakt van dat hele hulp bij beëindigen van je leven nogal een punt. Vind het daarnaast belachelijk dat Klaver een "progressief" kabinet wil.
Tja, zijn wel meer dingen hierbij. Denk dat de kans iig groter is dat zij er samen uitkomen dan dat GL er met de andere drie uitkomt.
Het progressieve kabinet zie ik eigenlijk niet zo snel gebeurden, ben benieuwd naar de ontwikkelingen.
-
@Jip-Huijs_NL Klopt, maar zou wel een "slechte" ontwikkeling zijn in mijn ogen. Ik vind het alleen al belachelijk om het voor te stellen het zijn echt 6/7 partijen ga daar maar een regeerakkoord mee vormen lol.
-
Dat wordt helemaal niks met 6/7 partijen, dat willen D66 en CDA volgens mij ook niet.
Denk dat Nederland daar ook niet blij van wordt -
@hap-slik-weg_NL Hoezo is dat belachelijk? Is vanuit GroenLinks-perspectief juist volkomen logisch om een progressief kabinet te willen. Een kabinet met de VVD erbij gaat voor GroenLinks nooit werken.
-
@Suiz-Luárez_NL Zou het graag willen, maar er is geen mandaat voor. De kiezer heeft progressivisme niet omarmd, maar eerder afgewezen
-
@DominicM_NL Ja het gaat gewoon niet, maar logisch dat het zijn voorkeur heeft in de beginfase van de formatie
-
Ik denk dat een coalitie van meer dan 3 partijen heel instabiel is en te ver van de volkswil verwijderd raakt. Ik zie de noodzaak van een meerderheidskabinet ook niet in. VVD-CDA en D66 kunnen best met zijn drieën een kabinet vormen en dan per thema om gedoogsteun bij verschillende fracties onderhandelen. CU is een heel constructieve partij die daar op veel thema's wel mee kan helpen, PVDA, heeft ook wel het een en ander gemeen, maar een andere keer kan het weer via Groenlinks of de PVV.
Er hoort helemaal geen een-tweetje tussen het kabinet en de tweede kamer te zijn. De tweede kamer hoort het kabinet op een kritische constructieve manier te controleren. Als geen enkele oppositiepartij je plan wilt gedogen is dat gewoon een reden om je plan eens te heroverwegen.
-
@SIRclitjeslikker_NL Hear hear. We zijn hier geobsedeerd door het idee dat kabinetten per se een meerderheid moeten hebben. Ik zie veel liever dat de oppositie inderdaad een actievere rol heeft. Minderheidskabinetten zijn zo'n beetje de norm in Scandinavië en dat zijn geen bananenrepublieken ofzo
-
Ook dit trouwens:
https://twitter.com/geertwilderspvv/status/686156800048119808?ref_src=twsrc^tfwEn nu zit ie te smeken of ie alsjeblieft deel mag nemen aan kabinet met de VVD. De man die zegt waar het op staat en geen beloftes breekt. Pleur toch op
-
Geestig dat Wilders het over 'ondemocratisch' heeft, terwijl hij zowel antidemocratische standpunten in zijn partijprogramma heeft als de PVV als partij intern ook niet democratisch is.
-
Vind het ook zo vreemd dat Klaver het CDA steeds lief aankijkt met het oog op een progressief kabinet. Heeft Buma/het CDA ook maar één progressieve uitspraak gedaan in de hele campagne? Ik kan er geen bedenken. Het was alleen maar angstzaaierij, grondwetsverkwanseling en nationalistisch populisme.