Voetbal: De Nederlandse competities
-
@sirclitjeslikker_nl Vd Beek gaat op 6 spelen en Frenkie op 8, Schöne gaat zijn basisplaats verliezen, dat lijkt me na vandaag wel duidelijk
-
Schone kan het idd gewoon niet meer bijbenen. Denk dat je hem nog wel prima kan gebruiken om wat gevaarlijk afstandsschoten af te vuren tegen park the bus tegenstanders
-
@suiz-luárez_nl
Schöne knokt zich wel weer terug in de basis, geweldig karakter. -
@spectraaaaa_nl Ja tegen mindere clubs kun je prima met Lasse spelen, dan heeft ie alle tijd om het spel te dicteren en af en toe wat schoten te lossen, maar in de topwedstrijden kan hij het tempo niet bijbenen
-
Lekker hoor psv. Mag dus nu ook niet meer europa in. Of mogen topclubs wel voor lul staan?
-
@jeffreyelzinga_nl
Alsof ze over twee wedstrijden niet doorgaan... -
Heb zelf niet echt het idee dat PSV mee kan komen op dit niveau hoor.
-
Al is het met hangen en wurgen, ze kunnen daar heus wel één of twee keer scoren.
-
@timeenennaam_nl said in Eredivisie:
@jeffreyelzinga_nl
Alsof ze over twee wedstrijden niet doorgaan...Eerst zien dan geloven
-
@jeffreyelzinga_nl Zou desastreus zijn als ze het niet redden, dan is ons directe CL-ticket weg
-
@suiz-luárez_nl die punten van PSV hebben we inderdaad keihard nodig, zeker om Turkije in te halen.
De kampioen van aankomend seizoen speelt sowieso eerst voorronden, maar daarna zal de kampioen zeer waarschijnlijk wel Champions League spelen.
We staan nu 11e, de top-10 krijgt een CL-plek, indien de CL-winnaar zich via de competitie al heeft geplaatst voor de CL krijgt de nummer 11 (Nederland) ook een plekje. De CL winnaar plaatst zich bijna altijd via de competitie al voor de CL, alleen deed Chelsea dat niet volgens mij.
Die 11e plek lijken we dit seizoen ten minste niet kwijt te raken, de voorsprong op nummer 12 Tsjechië is ruim 2,5 punt.Als PSV toch doorgaat (wat ze verplicht zijn aan hun stand) kunnen we toch vooral het vuur openen op Turkije (#10, achterstand is nu iets meer dan 2 punten), zij zijn Galatasaray al kwijt, al verwacht ik dat iedere andere ploeg wel genoeg punten zal pakken voor Turkije.
De voorsprong op Tsjechië van nu mag nooit meer weggegeven worden dit jaar. Sparta Praag is al op de rand van de afgrond, of Slavia de CL haalt wil ik ook nog wel zien en van FC Zlin verwacht ik niet al teveel punten in de groepsfase.
Utrecht haalt normaliter de groepsfase niet en Feyenoord zal ook niet mega veel punten halen (ga ik helaas van uit, heb wel vertrouwen ), maar als PSV en Ajax gewoon de groepsfase CL/EL halen mag je dit nooit meer weggeven. -
Oh ik heb je passie getriggerd zie ik Maar plek 11 is inderdaad genoeg, die moeten we gewoon vasthouden, gaat niet lukken als PSV er meteen uitligt
-
oh hahah nee je hebt niet mn passie getriggerd hoor. Vind het wel interessant dus heb me er wel in verdiept.
Zelfs als PSV het niet redt moet je die 11e plek vasthouden, al wordt het dan wel heel lastig en hopen op snelle uitschakelingen bij Tsjechië -
@joeyeekhout_nl Fey 0 punten, Utje eruit, Vitesse 0 punten, PSV eruit en dan Ajax EL plaatsing. Wordt wel heel lastig dan toch?
-
@hap-slik-weg_nl was inderdaad Vitesse vergeten, ja het wordt inderdaad heel lastig.
PSV moet gewoon doorgaan, als ze eruit gaan wordt die 11e plek wel heel lastig inderdaad, excuus -
ze moeten sowieso doorgaan, daar niet van
-
Van de laatste 3x dat ze groepsfase EL haalden vlogen ze er wel twee keer uit en gingen ze 1x me de hakken over de sloot door. Ze kunnen sowieso gewoon maar heel moeizaam meekomen op dat niveau.
-
beetje overdreven die vitesse voorspelling. Die gaan echt niet alles verliezen.
-
@bringdaruckus_nl Ik weet dat Young Chelsea je wel kan bekoren, maar die kunnen zomaar in een hele kutpoule terecht komen.
-
@hap-slik-weg_nl
het gebeurt echt zelden dat een team met 0 punten de groepsfase verlaat. De statistieken spreken voor zich